40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menkkoja ei kuulu,eilen valkovuotoa,nippailuja,negaa näytti taas aamulla. Selkää juilii. Joko nämä on vaan myöhässä,kun taas toiveet korkealla,mutta kun sitä niin toivoo..Välillä mietin miksi edes raskauduin yllättäen,kun sitten tuli eka keskenmeno😢 niin ei olisi näitä toive ajatuksia ollenkaan ja surua vaikka siitä on kuukausia..Ja onhan mulla nuo tytöt ja nuorimmainen aloittaa vitosluokan. Mutta se kaipuu on,että jos vielä kerran olisi raskaana ja saisi tytöille pikkusisaruksen. Tähän vielä lisättävä,että mehän hölmöt tytöille kerrottiin ja kun tuli keskenmeno oli niin raskasta selittää,kun halusi vain piiloutua maailmalta. Sanoin miehelle,että jos universumi suo meille vielä raskauden ei kerrota kellekään läheiselle,kunnes hitto synnytykseen menossa! Nyt vain olen,että alkais ne hiton menkat...
@Simpleornot83 Mulle kävi täysin samalla lailla että keskenmenon jälkeen nää ajatukset vahvistui niin isolle tasolle että paluuta vauvahaaveista ei enää ollut takaisin. Toivon paljon plussatuulia sinne❤️

Täällä menossa tällä hetkellä rv.7+2
Tätä plussaa edelsi edellisen kuukauden kemiallinen jonka jälkeen olin varma että en edes ovuloinut mutta ilmeisesti sitten olin. Me ei olla vielä kerrottu kellekkään, ainoastaan kaksi kaveriani tietää mutta meinaan kyllä pitää salassa muilta niin kauan kun ollaan varmasti varmoilla vesillä.

Ja niin paljon onnea @Puolikuu ❤️

@Puolikuu niin ihana. ❤️

Täällä koko viikonlopun vuodin kuin seula. Tänään ehkä ollut vähän rauhallisempaa vuodon suhteen.

Enhän mä saanut sitä terolut reseptiä uusittua. Häätyy mennä vastaanotolla käymään. 😒 varattiin aika sitten ensi viikolle. Onneksi sai niinkin pian, mutta yli 200km reissu äkkiyllättäen sitten siitä. Olen kuitenkin ajatellut, että ehkä on hyväkin, jos lääkäri ultraisi. Tietäisi sitten, että kaikki on hyvin yrityksen jatkoa ajatellen. Miehelle sanoin, että mitään erikoisempia verikokeita ym. en ala otattamaan. En usko niistä saavani mitään lisäarvoa, stressiä ehkä vain lisää. Ferri on ainoa, joka voidaan tarkastaa, vaikka en edelleenkään usko senkään olevan huono, kun mitään samoja oireita ei ole kuin aiemmin arvon ollessa pohjamudissa. Tietenkin, jos tarvitsee jotain tiettyjä arvoja katsoa niitä teroja varten, niin sitten ne tieten otetaan ja katotaan, mutta en kaipaisi nyt yhtään lisästressiä mistään huonosta arvosta, johon ei voi millään vaikuttaa. Tieto lisää tuskaa ns. 🫣 Voin kyllä sanoa jo valmiiksi, että harmittaa mikäli lääkäri ei tuolla käynnillä uusi tero-reseptiä. Mielestäni se on meillä nyt ehdottomasti tarpeellinen lääke. Ilman sitä ei kyllä onnistuta. Josko senkään kanssa, mutta prosentti on minusta jo parempi. 👌

Edit; Onko kenelläkään tietoa mitä lääkäri vois haluta tsekata ennen Terojen kirjoittamista?

Muokattu viimeksi:
@Simpleornot83 Mulle kävi täysin samalla lailla että keskenmenon jälkeen nää ajatukset vahvistui niin isolle tasolle että paluuta vauvahaaveista ei enää ollut takaisin. Toivon paljon plussatuulia sinne❤️

Täällä menossa tällä hetkellä rv.7+2
Tätä plussaa edelsi edellisen kuukauden kemiallinen jonka jälkeen olin varma että en edes ovuloinut mutta ilmeisesti sitten olin. Me ei olla vielä kerrottu kellekkään, ainoastaan kaksi kaveriani tietää mutta meinaan kyllä pitää salassa muilta niin kauan kun ollaan varmasti varmoilla vesillä.

Ja niin paljon onnea @Puolikuu ❤️
Kiitos❤️ ja onnea odotukseenne ja että kaikki menee hyvin❤️

Täällä ois menossa ovulaation metsästys. Talletuksia on tehty kp11 ja kp12, mutta ovistesteistä ei nyt tunnu olevan apua. Lämmöt nousi tänään asteella verrattuna viime päiviin, joskin mittasin lukeman vähän myöhemmin päivällä kun yleensä oon mitannut heti aamulla, koska oltiin yön yli reissussa eikä siellä ollut kuumemittaria mukana... Mitäs olette mieltä, te jotka ootte asiaan enempi perehtyneet, onko ovis mennyt vai vasta tulossa? 🤔 Mulla on yleensä 26-27pv kierto.

Liitteet

• IMG_6321.jpeg
    IMG_6321.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 21
En tiedä, onko tämä oikea ketju, mutta tuntuu että johonkin pitää nyt purkaa ajatuksiaan. Pari viestiä kirjoitin aiemmin tänä vuonna (vaihdoin nimimerkkiä tässä välissä) jo tuonne plussanneet-ketjuun, mutta kävi niin, että huhtikuun lopulla rv 9 ultraa edeltävä yönä alkoi vuoto ja ultrassa vahvistui keskenmeno. Ei pystynyt näkemään, oliko tuulimuna vai hyvin aikainen keskenmeno joka alkoi vuotaa vasta silloin. Raskauspussi vastasi noin rv 6 kokoa.

Heinäkuun alussa tein taas positiivisen raskaustestin. Toissapäivänä ultrassa näkyi vain viikkojaan vastaava raskauspussi ja ruskuaispussi, mutta ei sikiötä eli tuulimunaraskaus. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin eilen.

Nyt olo on surun lisäksi epätoivoinen. Itsellä tuli mittariin just 42v ja vaikka yritystä meillä ei ole takana vielä kovin kauaa niin näiden keskenmenojen myötä pelkään, ettei meidän haave lapsesta koskaan toteudu 😭
Lääkäri laittoi nyt lähetteen tutkimuksiin (kohdun rakenne ja hyytymistekijät tms) sekä verikokeet kirpirauhasarvoista, pitkäaikaissokerista ja prolaktiinista. Keväällä otettiin jo perus veriarvot ja rauta, joissa kaikki kunnossa.
Syön raskausajan monivitamiinia, jossa on foolihappo ja mun mielestä ruokavalio on myös suhteellisen terveellinen. Painoa on jonkin verran liikaa, mutta liikun aktiivisesti useita kertoja viikossa ja mulla on mielestäni kuitenkin hyvä peruskunto ja terveet elämäntavat.

Lähinnä vertaistukea nyt kaipaisin. En ole kertonut raskauksista kuin parhaille ystäville ja vaikka he ovat ovat tukena niin eivät ole itse tällaista kokeneet niin eivät ehkä oikein ymmärrä.
Kuulostaa vähän samalta kun täällä. Täytän just kohta 42, just takana kans keskeytynyt keskenmeno ja 2023 kaksi samanlaista. Mulla on kohtuanomalia ja kilpirauhasen vajaatoiminta ja piilevä endometrioosi. Hyvä, että sulla asiaa tutkitaan.
Tän ikäisenä tulee paljon kromosomivirheitä jne., koska meidän solut alkaa olla vanhoja. Mä en tiedä enää onko mahdollista saada omilla soluilla lasta, tottakai ihmeitä sattuu. Niinkun sekin että en tullut hoidoista (5xivf) raskaaksi, mutta luomuna kyllä… Mulla kans ylipainoa, mutta urheilen ja yritän kokoajan saada painoa alas.

Mulla viikon päästä tiistaina lääkärin soitto ja kysyn niistä letroista sit ja että onks ne ny vaan sit ne lahjasolut…

Tervetuloa mukaan uudet!
Ja kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa.. mitä näitä kaikkia on, @Puolikuu !

@StarStrike toivottavasti saatte uuden reseptin!

@Tekevällesattuu kyllä ovisplussa on vasta kun on tasavahvat viivat tai testiviiva kontrollia vahvempi... Välillä voi olla myös ovuloimaton kierto...
Voi toki olla vasta tulossa.. minulla on useampi päivä tuollaista viivaa ja sitten yks kaks plussa eli tasavahvat viivat.. ja nekin voi olla 1-2 päivää 🤔 joskus vain yhtenä iltana ja seuraavana on jo vain kontrolliviiva nähtävissä...

Varmaankin olet testannut iltapäivällä/alku illasta?
Minulla on niin että saan huipun kiinni n. 17-20 välillä... Jotkut kuulemma aamulla...
Ja joskus mulla on ollut huippu klo 17 testissä ja illalla 21 jo nega...
Alussa kun lähdin metsästämään ovulaatiota tein testejä aamulla ja illalla kp8 lähtien... Ja osa erimerkkisistä testeistä ei toimi mulla ollenkaan, en saa niillä huippua näkymään.. preg checkin testit toimii mulla

Eli noita asioita voi kokeilla, jos et ole jo kokeillut.

@Sandra84 tuo on kyllä erittäin jännä, että ivf ei onnistu mutta luomusti kyllä 🤔

Heippa! Mä parkkeeraan tänne hakemaan tsemppiä. Meidän oli tarkoitus jatkaa hoitoja lokakuussa, kun synnytyksestä on vuosi. Tietenkin ollaan siitä asti, kun kuukautiset alkoi niin yritetty. Luottohan onnistumiseen on 0, kun esikoista tehtiin vuosia. Tasan yksi luomuplussa vuosien aikana, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon.
No nyt elämä yllätti, ja tein viikonloppuna dpo 19 plussatestin (inhoan testien tekemistä ja pettymyksiä vanhasta tottumuksesta, siksi myöhäinen testaus).

No kuten voitte uskoa, niin nyt stressaa, koska oon 40 ja luomuraskaus. Usko raskauden jatkumiseen on kovin heikko ja nyt pitäis pari viikkoa kärvistellä ennen varhaisultraa.... Yritän ajatella positiivisesti, että vihdoin jotain tapahtuu ihan luomustikkin... mutta mutta...

Anteeksi avautuminen ja tsemppiä jokaiselle yrittäjälle ❤️

@Piisku Upeaa, onnea! Ymmärrän, että olet skeptinen, mutta kaikki voi myös mennä aivan hyvin. 🙏 Ja sinähän olet nuori vielä, kun vasta 40! 😉 Kyllähän taustalla oleva onnistunut raskaus voi auttaa kehoa tulemaan helpommin uudelleen raskaaksi. Onnea matkaan. 🌈❤️

Takaisin