40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla letrozolit ei ole oikeastaan vaikuttaneet luteaaliin, kierto on lyhentynyt alle 30/29 päivästä 26-27 päivään 🤔

Mutta kannattaa @Sandra84 kysyä niitä!

@Freyja86 toivottavasti haalea viiva lähtee vahvistumaan 🙏🏻 ja samoin @StarStrike 👍🏻 teillä on kunnolla nyt odottamista, tsemppiä 🧡

Täällä rinnat ovat muistuttanut olemassa olostaan taas koko päivän.. tää jatkuva jomotus lieveni jo vähän tässä aiempina päivinä että olin jo aika varma että menkat tulee... Kun jos tätä on ollut niin on hiipunut vähä ennen menkkoja tai sit oon saanut ne hurjat kaksi plussaa testiin... Nyt vaan jäitä hattuun ja jatkan piinailuja jos nyt on vasta dpo11 niin en kyllä vielä huomenna testaa.. ehkä ma tai vasta ti aamuna, jos menkkoja ei näy 🤔 saa pidettyä toivon yllä mahdollisimman pitkään... 🤷🏻‍♀️

Muokattu viimeksi:
Tämä raskaus ei meillä jatkunut. Vuoto ei ole kunnolla alkanut. Toivottavasti ei ihan nyt alkaisikaan, vaan vaikka keskiviikkona kun lähdetään takaisin kotiin. Surullista ajatella, että kotoa lähtiessä olin raskaana ja sinne palatessa en taas ole. Tai ehkä en enää edes ollut kotoa lähtiessä, hormoonia vain oli sen verta, että testeihin tuli viivat. Älkää pliis pahoitelko, tuntuu niin kurjalta tämä, että viestejä lukiessa nousee aina uudelleen ja uudelleen sitten pala kurkkuun ja kyyneleet silmiin. 🫶 Leuka rintaan ja yritän viettää kivan loppuloman perheen kanssa, löytää jonkun välin itsekseen, että voin soittaa lapsettomuusklinikalle ja perua sen verikokeen. Kotiin tullessa jatketaan sitten tyhjältä paperilta. En ainakaan itse keksi syytä miksi ei jatkettaisi heti vain yritystä. Liekö kroppa on valmis onnistumaan edes heti perään uudestaan, mutta en voi vain oleskella ja olla yrittämättä. Toivon, että vielä tärppää ja tarrautuja on terve ja alkaa kehittyä syliin saapuvaksi vauvaksi. Teroluteja tarvisin lisää. Toivottavasti ne saa suht helposti järjestymään.

Muokattu viimeksi:
Täällä vielä toivottavasti ollaan raskaana. Ainakin aamun raskaustesti näyttää selkeää plussaa mut jotenkin edelleen tunne et viivojen pitäisi jo tässä vaiheessa olla paljon vahvemmat. Ja toissapäiväiseen testiin verrattuna tän aamun testi ei musta eroa mitenkään.

En tiiä voiko tuo Lugesteron vaikuttaa jotenkin viivojen vahvuuteen kun se laitetaan kuitenkin emättimeen ja selkeästi näytteessä on niitä lääkejäämiä lillumassa.

Odottelen neuvolasta takaisinsoittoa et milloin olis sit varhaisultra. Saan sen neuvolan kautta noiden toistuvien keskenmenojen takia. Eipä auta kuin odotella. Oireita kyl on mut käsittääkseni myös Lugesteron voi aiheuttaa niitä et en nyt uskalla sanoa mitään sen perusteellakaan.

Kroppa huutaa ovulaation oireita, paksua limaa ja ovistikkukin ollut ehkä positiivinen eilen ja tänään, ainakin molemmat viivat on tummia. Kaikkien keskivertolaskurin mukaan ovis olisi huomenna tai torstaina. Ollaan päivittäin nyt talleteltu vkl. Mulla kyllä niin ristiriitaiset fiilikset raskautumisesta, itkettää valmiiksi oli tulos pos tai nega, koen ehkä että joudutaan pitämään kiirettä liian aikaisin jos halutaan vielä onnistua, enkä ehkä henkisesti vaan ole vielä valmis. Toisaalta en usko että raskaudun ihan heti uudestaan. Ja en todellakaan ikinä enää pysty missään vaiheessa luottaa että saataisiin elävä vauva syliin asti..

Muokattu viimeksi:
@emu86 Mulla on ihan samoja fiiliksiä tästä raskaudesta. Positiivinen testi yllätti mutta luotto siihen et elävä lapsi saadaan on jotenkin olematon. Tuntuu etten uskalla luottaa mihinkään, en positiiviseen tulokseen, lupaaviin raskausoireisiin tai ultriin. Jotenkin se että NT-ultrassa kaikki oli vielä ihan hyvin ja mitään keskenmenoon viittaavaa ei havaittu, mutta viikko siitä sikiö oli kuollut. Siinä vaiheessa meni pohja ja luottamus tulevaan. Tajusin et tuosta kokemuksesta on lähes tarkalleen vuosi aikaa.

Mitäs @Freyja86 oletko ajatellut käydä verikokeissa esim. kolmen päivän välillä, niin näet paljonko HCG on ja nouseeko hyvin? Helpottaisi jo se ajatuksia? 🤔

Minä tein nyt aamulla testin, one stepin, negaa näyttää.. mutta ei vielä menkkoja, ei tiputtelua... Pitää seurata tilannetta.. piinailu kyllä meni jo vähän pilalle.. tänään kait dpo16... Onhan mulla tällaisia kierto ja ollut yksi tai kaksi vuodessa... Tai sit taas yritti kiinnittyä, mutta kun en tehnyt aiemmin testiä, niin en saanut edes haaleaa viivaa... 🤷🏻‍♀️

Neuvolasta sanoivat ettei hcg mittaus oikein kannata. Kun kuitenkin viivat ovat vahvistuneet. Mietin kyl jo pitäiskö käydä yksityisellä ennen tuota neuvolan varhaisultraa. Sinne on vielä kolme viikkoa. Olisin toki saanut viikkoa aiemmin sen mut pohdittiin et pelataan varman päälle ettei sit tarvi miettiä näkyykö syke vai ei.

Tuossa on mun testit. Ylin oli eka ja tehty viikko sitten. Alimman tein eilen. Ja nyt pitäis olla rv 5+3. Käsittääkseni tässä vaiheessa pitäis olla jo leffaviivat. Mut epäilen et kiinnittyminen olis tapahtunut myöhään.

Liitteet

• IMG_6417.jpeg
    IMG_6417.jpeg
    548 KB · Katsottu: 55
Muokattu viimeksi:
Mä en tajua tuota että ei kannata mitata hcgtä! Se ainakin helpottaa ja kyllähän siitä näkee eteneekö raskaus. Itsekin olisin halunnut enemmän kokeita viimeksi. Huonosti siinä kävi sit.

Hyvinhän nuo viivat ovat vahvistuneet 👍🏻

Se on kyllä hieman makuasiakin HCG:n mittaus, kun arvot voi olla niin erilaisia.. tärkeintä siinäkin olisi nähdä että tuplaantuuko arvo kahdessa päivässä vai ei.. 🤔 kylläpä se siitä ajan kanssa selviää 🙏🏻❤️

Mulla olisi raskauslaskurin mukaan nyt 4+1 jos meen myöhäisimmän mahdollisen ovisajan mukaan... Joten voihan tässäkin olla, että on alhaiset lukemat ja myöhäinennkiinnittyminen... Yritän pitää toivoa yllä... 🙈

@emu86 Hyvin ootte kyllä talletelleet. Harmillista, että yrittämistä leimaavat ristiriitaiset tunteet.. Mutta ymmärrettäväähän se tietenkin kokemuksen myötä on. Toivottavasti asiat tapahtuisivat kuitenkin oikealla ajallaan ja kun tapahtuu, olisi sinulla rauha asian kanssa. ❤️‍🩹

@Freyja86 On kyllä vähän outoa, että ei pääse verikokeeseen. Tokihan viivojen vahvistuminen on hyvä juttu! Voisko mitenkään olla, että olisikin ollut kaksi ovulaatiota tässä kierrossa? Niitäkin joskus meillä varttuneemmilla voi olla.. Toivon kyllä, että siellä on kaikki hyvin, pitkä odotus vain vielä varhaisultraan. ❤️

@Sandra84 Ei se onneksi ole päivän päälle. 😊 Muutenkin tulee eroja käyrään päivästä toiseen. Kysyitkö niitä letroja?

Täällä on poikkeuksellinen päähänpisto testata aikaisin tässä kierrossa tuottanut tuloksen, että PC normitestillä dpo10 alkaen on näkynyt vahvistuva haamuviiva. Mutta en tiedä, onko se riittävää vahvistumista.. En oo nyt halunnut herkkiä testejä käyttää, mutta on tämäkin nyt pähkäilemistä. 😅 Kai se kokonaisuutena vielä siltä näyttää, että mahkuja on.. Nyt dpo13 ja viiva jo punersi silmin katsottuna, mutta haalea silti. Plussa vai ei -ketjussa on kuva, jos joku haluaa kurkata.

@Puolikuu voihan se olla et olis voinut olla kaks ovulaatiota. Ainoa vaan et meillä oli tässä kierrossa yks ainoa talletuskerta kp12 miehen töistä johtuen joten kovin myöhään ei ovis oo voinut tuosta olla. Ovisplussat tein siis kp12 ja 13. Toki jos ovis oliskin tapahtunut kp15 niin sit kiinnittyminen olis mennyt vielä normaalin ikkunaan (dpo10) ja ekan raskaustestin tein tuon mukaan dpo12 mikä ei vielä ees näyttänyt plussaa. Mut luulis et kun testit näyttää plussaa niin ne vahvistuis selkeämmin.

Sun testit kyl näyttää ihan samalta kuin mun eka Pregcheck. Toivotaan et vahvistuisi tuosta ❤️

En tiedä, onko tämä oikea ketju, mutta tuntuu että johonkin pitää nyt purkaa ajatuksiaan. Pari viestiä kirjoitin aiemmin tänä vuonna (vaihdoin nimimerkkiä tässä välissä) jo tuonne plussanneet-ketjuun, mutta kävi niin, että huhtikuun lopulla rv 9 ultraa edeltävä yönä alkoi vuoto ja ultrassa vahvistui keskenmeno. Ei pystynyt näkemään, oliko tuulimuna vai hyvin aikainen keskenmeno joka alkoi vuotaa vasta silloin. Raskauspussi vastasi noin rv 6 kokoa.

Heinäkuun alussa tein taas positiivisen raskaustestin. Toissapäivänä ultrassa näkyi vain viikkojaan vastaava raskauspussi ja ruskuaispussi, mutta ei sikiötä eli tuulimunaraskaus. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin eilen.

Nyt olo on surun lisäksi epätoivoinen. Itsellä tuli mittariin just 42v ja vaikka yritystä meillä ei ole takana vielä kovin kauaa niin näiden keskenmenojen myötä pelkään, ettei meidän haave lapsesta koskaan toteudu 😭
Lääkäri laittoi nyt lähetteen tutkimuksiin (kohdun rakenne ja hyytymistekijät tms) sekä verikokeet kirpirauhasarvoista, pitkäaikaissokerista ja prolaktiinista. Keväällä otettiin jo perus veriarvot ja rauta, joissa kaikki kunnossa.
Syön raskausajan monivitamiinia, jossa on foolihappo ja mun mielestä ruokavalio on myös suhteellisen terveellinen. Painoa on jonkin verran liikaa, mutta liikun aktiivisesti useita kertoja viikossa ja mulla on mielestäni kuitenkin hyvä peruskunto ja terveet elämäntavat.

Lähinnä vertaistukea nyt kaipaisin. En ole kertonut raskauksista kuin parhaille ystäville ja vaikka he ovat ovat tukena niin eivät ole itse tällaista kokeneet niin eivät ehkä oikein ymmärrä.

Muokattu viimeksi:
Hei,olen uusi täällä ja ennenkuin tein käyttiksen olen lueskellut Raskaaksi 2026-ketjua ja nyt tätä. Minulle on ollut näistä valtavasti lohtua.. olen 43v ja minulla todettiin nuorena monirakkulaiset munasarjat..silloisen puolison kanssa julkiselta puolelta inseminaatio ja tytöt syntyi 08. Uuden puolison kanssa ei edes raskautta suunniteltu,eikä mulla ollut kuukautisia,kunnes universumi päätti toisin ja saimme tytön '15. Oli sitten kierukka ja otatin sen pois pari vuotta sitten,kun en uskonut että mitään käy...ja kappas,mulla alkoi normaali kierto! Elämä jatkui..kunnes plussasin tänä vuonna,ne ihanat tunteet tuli ja mieskin innoissaan..mutta sain elämäni ensimmäisen keskenmenon pääsiäisenä😔 rv piti olla 8+5 muistaakseni,mutta pieni oli jäänyt vko 6. Kaikkien tyttöjen synttäritkin samana pääsiäisviikonloppuna,että oli kyllä tosi juhlamieli😔 minut tutkittiin,kun tämä selvisi ja lääkäri ilmoitti,että kumpikin munasarja normaali ja voitte yrittää heti kun ollaan valmiita. No toivoa elätellään. Tämä nyt minusta..menkat pitäisi tänään alkaa,negaatio näyttänyt testit,mieskin rohkaisi että kuulostellaan ihan rauhassa. Mä nyt en usko...pupuiltiin päiviä ennen mahdollista ovista (Flow apin mukaan) mutta itse ovispäivänä oli miehellä leikkaus. Mutta hei,kaikille plussanneille onnittelut ja niille jotka kokeneet nyt menetyksen olen niin pahoillani ja meille muille tsemppiä❤️

Hei,olen uusi täällä ja ennenkuin tein käyttiksen olen lueskellut Raskaaksi 2026-ketjua ja nyt tätä. Minulle on ollut näistä valtavasti lohtua.. olen 43v ja minulla todettiin nuorena monirakkulaiset munasarjat..silloisen puolison kanssa julkiselta puolelta inseminaatio ja tytöt syntyi 08. Uuden puolison kanssa ei edes raskautta suunniteltu,eikä mulla ollut kuukautisia,kunnes universumi päätti toisin ja saimme tytön '15. Oli sitten kierukka ja otatin sen pois pari vuotta sitten,kun en uskonut että mitään käy...ja kappas,mulla alkoi normaali kierto! Elämä jatkui..kunnes plussasin tänä vuonna,ne ihanat tunteet tuli ja mieskin innoissaan..mutta sain elämäni ensimmäisen keskenmenon pääsiäisenä😔 rv piti olla 8+5 muistaakseni,mutta pieni oli jäänyt vko 6. Kaikkien tyttöjen synttäritkin samana pääsiäisviikonloppuna,että oli kyllä tosi juhlamieli😔 minut tutkittiin,kun tämä selvisi ja lääkäri ilmoitti,että kumpikin munasarja normaali ja voitte yrittää heti kun ollaan valmiita. No toivoa elätellään. Tämä nyt minusta..menkat pitäisi tänään alkaa,negaatio näyttänyt testit,mieskin rohkaisi että kuulostellaan ihan rauhassa. Mä nyt en usko...pupuiltiin päiviä ennen mahdollista ovista (Flow apin mukaan) mutta itse ovispäivänä oli miehellä leikkaus. Mutta hei,kaikille plussanneille onnittelut ja niille jotka kokeneet nyt menetyksen olen niin pahoillani ja meille muille tsemppiä❤️

Takaisin