40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea @Sandra84 ❤️

Mulla samat fiilikset kun täti-ihminen sulla. Mähän päätin että viime kierto oli viimeinen, mutta en mä tiedä oliko kuitenkaan. Tuntuu että olen vasta nyt saanut miehenkin täysillä tähän mukaan, olispa se syttynyt jo vähän aiemmin!
Ehkä yritetään vielä muutama kierto rennommalla otteella, katsotaan mitä tulee vai tuleeko mitään.

Ei ole viiva ainakaan vahvistunut, melkein jopa haaleampi. Kai sitä pitää ostaa pari testiä lisää.
En oikein osaa iloita, kun takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa (2023) ja yksi (2024) tai kaksi kemiallista (viime kesän alkion siirron jälkeen tuli haalea viiva puolalaisella raskaustestillä, mutta en luottanut siihen, ainoa hoidoista tullut viiva).

Liitteet

• IMG_9262.jpeg
    IMG_9262.jpeg
    151.1 KB · Katsottu: 110
Ei ole viiva ainakaan vahvistunut, melkein jopa haaleampi. Kai sitä pitää ostaa pari testiä lisää.
En oikein osaa iloita, kun takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa (2023) ja yksi (2024) tai kaksi kemiallista (viime kesän alkion siirron jälkeen tuli haalea viiva puolalaisella raskaustestillä, mutta en luottanut siihen, ainoa hoidoista tullut viiva).
Onhan siitä vielä aika lyhyt aika verrattuna eiliseen. Mä katsoisin tilannetta parin päivän päästä että onko tummentunut. Mut onhan on tosi piinallista odottaa.

Mulla muuten oli niin et sain dpo 12 iltapäivällä plussan, ja sit kun testasin dpo 13 aamulla, niin se oli saman vahvuinen tai jopa vähän hailurampi. Olin silloin huolissani, kun ajattelin et ilman muuta aamulla olisi vahvempi, mut ilmeisesti siinä oli niin lyhyt aika välissä ettei suurta eroa näkynyt noissa tikkutesteissä. Dpo 15 aamulla oli sit jo selkeämpi vahvistuminen.

Ihan mielettömästi onnea ja tarrasukkia @Sandra84 🫶🏼

@Sandra84 Toivottavasti huomenna näyttää vahvemmalta viiva, tämä päivä on tosiaan niin lähellä eilistä. 🙏 Ymmärrän, että ei sitä halua iloita liian aikaisin.. Mutta kun hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on tapahtunut, niin jotain yritystä on. Toivon parasta! 🌈

Tää oli mielenkiintoinen juttu, joka tuli vastaan instassa. En ole lähteitä kylläkään tarkastellut. Mut jaan sen nyt teille.

Liitteet

• IMG_20260522_182220.jpg
    IMG_20260522_182220.jpg
    921.7 KB · Katsottu: 79
Tutkimus on jo vuodelta 2020, jännä että se trendaa vasta nyt, mutta ehkä sitten julkaisuaikaan oli jotain muutakin hässäkkää meneillään, niin ei saanut uutistilaa.

https://doi.org/10.1098/rspb.2020.0805

"We found limited evidence that fitness measures were influenced by sperm responses to follicular fluids. In the simultaneous choice experiment, fertilization rates using IVF were higher when sperm were more responsive to their partner's follicular fluid (i.e. partner sperm preference was stronger, Z = 2.25, p = 0.02, electronic supplementary material, figure S1a). Similarly, there was a statistical trend suggesting that embryo quality increased when partner sperm preference was stronger (χ2 = 3.51, p = 0.06). However, these relationships were driven entirely by two outlying data points (see electronic supplemental material, figure S1a). Partner sperm preference did not predict whether IVF treatment resulted in clinical pregnancy (Z = 0.82, p = 0.40) or live births (Z = 1.11, p = 0.27). In the non-simultaneous choice experiment, partner sperm responsiveness did not predict the proportion of eggs fertilized using IVF (Z = 0.52, p = 0.60, electronic supplementary material, figure S1b), embryo quality (χ2 = 1.28, p = 0.26), clinical pregnancy (Z = −0.80, p = 0.42) or live birth success (Z = −1.34, p = 0.18)."

Hedelmöitymistä tuki, mutta sitten ei kuitenkaan havaittu vaikutusta raskauden onnistumiseen muuten.

Kurkkimassa @Sandra84 :n testiä! ❤️ Lupaavalta näytti sun aiempi viiva.❤️❤️❤️ Nyt tarrasukkia matkaan hirmuisesti!🫶

@Elea Pahoittelut kemiallisesta 😔🫶

@Uussuurperhe Heh harmaisiin liittyen, raidoilla menty monta vuotta täällä.. Tänään just kampaalle menossa ja uudet raidat haussa, kun juurikasvua pukkaa😂

Omaa napaa. Mulla ollut jännä kierto. Tuli selkeät limat alkukierrossa tavallista aiemmin ja hyödynnettiin ne muutaman kerran. Älykello kuitenkin muutti ovispäivää sit yllättäen viikolla eteenpäin noin viikko tästä (kehon lämpötilan mittaamisen pohjalta), kun olin mielestäni siirtynyt jo luteaalivaiheeseen. Ovista en tikuttanut ollenkaan kun oli niin selkeät limat.

Mul on kaapissa yks raskaustesti ja meinasin sen tehdä (oli tänään aamulla tarkoitus mutta unohdin kun kävinkin aamuyöllä pissalla ja muistin asian liian myöhään). 🙈

@Adelia Uu, kerro sit ku teet testin! 🤞 Mulla kans oli outo kierto, kun tuntu et ovis olis ollu aikaisemmin 🤷🏼‍♀️

Mä nyt tein tollasen joka näyttää ”6 päivää ennen menkkoja”, et onks se sit herkkä CB, mut ainakin se kertoo näin. Teen huomen aamulla vielä sellaisen missä näkyy viiva.

Liitteet

• IMG_9286.jpeg
    IMG_9286.jpeg
    999.1 KB · Katsottu: 26
@Adelia Uu, kerro sit ku teet testin! 🤞 Mulla kans oli outo kierto, kun tuntu et ovis olis ollu aikaisemmin 🤷🏼‍♀️

Mä nyt tein tollasen joka näyttää ”6 päivää ennen menkkoja”, et onks se sit herkkä CB, mut ainakin se kertoo näin. Teen huomen aamulla vielä sellaisen missä näkyy viiva.
Ihan parasta! Ihanaa!!!❤️❤️❤️ Onnea!!!

Tää oli mielenkiintoinen juttu, joka tuli vastaan instassa. En ole lähteitä kylläkään tarkastellut. Mut jaan sen nyt teille.
Olen kuullut tästä ilmiöstä muualtakin. Nainen tulee raskaaksi, kun se ainoan kerran käy vieraissa... Yleinen legenda, jota tapahtuu tosielämässä, ei pelkästään Kauniissa ja rohkeissa. Areenassa on nyt minisarja Kahden kanssa, liittyy vahvasti tähän aiheeseen. Katsoin ekan osan, mutta järkiminä ulvoo: " Ei voi mennä noin!", joten toistaiseksi jätin ekaan osaan. Mainitsin miehelleni sekä tuosta sarjasta että täällä olleesta tutkimuksesta. Hän katsoi minua jännästi ja kysyi, että kannustanko naisia siis kokeilemaan jonkun toisen miehen kanssa. No en.

Täällä kp 2. Kierto oli 24pv, mikä ilmeisesti on kierto, kun en ole raskaana. Ja nyt tiesin, että en ole raskaana. Kemiallisten raskauksien aikaan kierto on ollut jotain 27-29pv. Vuoto on nyt ollut maltillista. Kemiallisten jälkeen (en siis ole testaillut, en viitsi vielä varhaisessa vaiheessa, mutta oireiden mukaan kun olen raskaana) vuoto on täysin pitelemätöntä. Aivan järkyttävä määrä verta tulee kahtena ekana päivänä, sekä kuukuppi että side pitää tyhjentää/vaihtaa parin tunnin välein, oikein mikään ei auta. Varsin mielenkiintoista töissä, kun ei välttämättä pääse käymään vessassa tarpeeksi usein...

Sanoin aiemmin, että tämä on vika yrityskierto, mutta mieheni haluaa ostaa vielä arvan. Siispä ostin ubikinolia!!!! Se on täysin tämän ketjun ansiota. Sanoin kyllä miehelle, että tätä pitäisi käyttää kolme kuukautta, ennen kuin teho näkyy. Villi rakkauden kesä luvassa... 😂😂😂

Mä tiedän ex-pariskunnan, joka yritti keskenään aika pitkään lasta tuloksetta, mutta eron jälkeen molemmat saivat uusien puolisoiden kanssa aika pikaisesti lapset.

Mutta tuossa tutkimuksessakin, vaikka se paransi sitä hedelmöitymistä, ei se silti ratkaissut lopputulosta. Voihan tuollaisissa olla taustalla jotain sellaista isompaakin perimien epäsopivuutta yhteen tai jotain, vaikka joku selvittämätön mutaatio molemmilla. Onhan parinvalinnassa muutenkin paljon tiedostamatonta, feromonit vaikuttaa jne.

Jotenkin tuntuu, että koko homma kokonaisuudessaan on niin sattumankauppaa, että on ihme, että ihmisiä on tällä pallolla näinkin paljon.

Takaisin