40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Iltatähtikö ompa kiva, että saadaan samaan aikaan jännäillä. 👌😊

Tultiin tänään kotiin ja just tein ovis-testin. Joko ovis oli yön aikana tai on tänä yönä. Olen haarukoinut, että aika usein huiput kaikkien tuntemuksien ja tummentuvien viivojen kanssa tuntuisi olevan yöllä. Seuraavana iltana saattaa jo viivat olla haaleammat, viimeistään seuraavana aamuna ja tuntemuksetkin on saattaneet laantua. Ensi kierrossa sitten saatan sanoa jotain ihan muuta. Semmoistahan tämä vähän on, kun yrittää osata omaa kehoa ja tikkuja. Mutta nyt omat analyysit tuntuu tuolta. 😄

Joo @StarStrike , ei tässä uskalla oikein mitään sanoa, koska jos sanoo, niin kaikki heittääkin häränpyllyä... eli tässä on vielä tuohon päälle tuollainen taikauskoinen puoli. Ristiriidassa sen kanssa on sitten taas se, että toisaalta pitäisi koittaa uskoa manifestoinnin voimaan, ja elää asiat todeksi, mutta toi taikausko paskoo ton manifestoinnin, jota taas ei uskalla käyttää. 🤣

Tee niin tai näin... 😂😂😂

Mulla on liikkuminen tosi paljon vähäisempää kuin ennen esikoista. En vain ole osannut ottaa itselleni sitä aikaa ja töissä niin kiire, että en ole myöskään ehtinyt kuin satunnaisesti käydä salilla heti iltapäivällä vähän töistä varastaen. Toki arkiliikettä tulee jonkin verran. Nyt taas yritän enemmän aktivoitua, käydä pyörällä töissä ja myös lihaskuntoa tehdä edes kerran viikkoon. Pieniä lyhyitä jumppatuokioita tehnyt kotona. Mutta näillä mennään, tekee sen mitä pystyy ja jaksaa. Olen pehmeä, mutta en lihava. Syön suht terveellisesti, viikonloppuisin illalla jotain herkkuja, se on paheeni. Alkoholia tosi harvoin, yleensä töihin liittyvissä iltatilaisuuksissa ainoastaan muutaman kerran vuodessa. Mutta en mä nipottaisi satunnaisesta alkon käytöstä.

Täällä oli vihdoin eilen ovisplussa. Tuli nyt hyödynnettyä vahingossa, en edes kertonut siitä. Kerta viikkoon on nyt vakiintunut meillä seksielämä hoitojen jälkeen. En oikein usko ihmeeseen kohdallamme, mutta tulipa nyt annettua edes mahdollisuus. Vähän alkanut mieli tehdä töitä, että niinköhän tässä käy, että ei enää vauvaa meille tule. 🫤
Mulla on aika samanlaista liikunnan osalta. Pyöräilen töihin välillä ja lasten kanssa tulee juostua päiväkotiin (kun esikoinen oppi pyöräilemään :D). Etäpäiviin välillä kotijumppaa. Alkoholia tosi harvoin.

Olisipa ihanaa jos teillä onnistuisi tästä kierrosta. Välillähän kuulee että ne vähiten yritetyt kierrot on juuri plussanneet.

Mulla on vähän samanlaisia ajatuksia, että olen hiukan alkanut henkisesti valmistautua vauvahaaveesta luopumiseen. Tai lähinnä siihen että onnistuminen ei näytä enää kovin todennäköiseltä. Vaikka täysillä tässä yritetään ja katotaan ivf-hoidot vielä, niin vähän pelkään ettei omat munasolut enää riitä, kun mulla amh on tosi alhainen. Nyt on Kp 3 ja mieli apea varmaan ihan senkin takia.

@Kanelikierre Kiitos. Jotenkin itsellä oli yritykseen lähtiessä turhan optimistinen olo, että vielä voisi raskautua suht. helposti. Ja hoidoissa oli aivan ylihyvä vaste ja tulos, sekin sai toivon korkealle. Mutta sitten ei ollutkaan tutkimusten jälkeen enää kovin korkea ennuste. Eli laatu alkaa olemaan huonoa. Mutta onnistumisia pienemmälläkin AMH:llä kyllä on, eli se taas ei kerro laadusta välttämättä mitään. Pidän myös teille peukkuja. 🙏❤️

Tosi hauska lukea teidän kaikken ruoka- ja liikuntafiiliksistä kans @StellaMom @Tähtiin tuijottelija @Puolikuu @Uussuurperhe @StarStrike @Sandra84 @Iltatähtikö @Kanelikierre <3 <3 Meni jotenkin itse aivan kierteelle näistä heti, kun päätettiin aloittaa yritys.

Olen myös ajatellut silleen, että alkoholin voisi pitää minimissä tässä yrityksessä... mutta kun vapunpäivänä tiesin menkkojen alkavan seuraavana päivänä ja testasin negan, join kyllä kyläpaikassa pari lasia skumppaa. Sit oon myös koittanut vältellä ibuprofeenia, mutta menkkakipujen yltyessä (oon usein aika kipee) otin sitten sitäkin... tästäkin taisi joku kirjoittaa että kivut on kans stressitila keholle (en löydä kommenttia nyt).

@Kanelikierre ollaan kierron puolesta tasan synkassa, tsemppii matalalentofiiliksiin </3 <3 </3

@Puolikuu @Iltatähtikö & @StarStrike onnea matkaan!!!1

Nyt on hyödynnetty ovulaatiota ihan urakalla ja varman päälle. Joten ei ole ainakaan yrityksestä kiinni jos ei tärppää, tää kiertohan mulla oli ns. takarajana yritykselle joten ei pitäis jäädä harmittamaan että ei yritetty. Tosin se jää harmittamaan jos ei tärppää mutta sitten sen kanssa on vaan opeteltava elämään. Helppoa se ei tule todellakaan olemaan.

Anteeksi omanapa😌

Olen myös ajatellut silleen, että alkoholin voisi pitää minimissä tässä yrityksessä... mutta kun vapunpäivänä tiesin menkkojen alkavan seuraavana päivänä ja testasin negan, join kyllä kyläpaikassa pari lasia skumppaa. Sit oon myös koittanut vältellä ibuprofeenia, mutta menkkakipujen yltyessä (oon usein aika kipee) otin sitten sitäkin... tästäkin taisi joku kirjoittaa että kivut on kans stressitila keholle (en löydä kommenttia nyt).
Kipu on stressi juu, mutta ibuprofeenin koko vaikutus perustuu siihen, että se blokkaa juuri sen kudoshormonin, joka on ovulaation kannalta kriittinen. Varmoihin ja voimakkaisiin menkkakipuihin käytän sitä itsekin, mutta menkkojen jälkeen pyrin välttelemään.

Toisaalta vaikka tässä testiasetelmassa ovulaatio vaan viivästyi, mutta ei jäänyt tapahtumatta kokonaan: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38954900/ joten hullu tiedenainen-moodi mussa alkoi miettiä, että pystyisikö sillä kikkailemaan jotenkin jos aikataulut ei muuten osu.... mutta taidan jättää silti kokeilematta. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Muutama päivä menkkoihin. Siltä tuntuu, että nimenomaan niin, rinnat on vähän arat ja lämmöt koholla, muttei muuten vaikuta yhtään siltä, että kropassa olisi mitään jännää meneillään. Raivosiivosin pihan, vitutuksen hyötykäyttöä.

Täällä tiputellut ajoittain sunnuntain ja eilisen ja lievien menkkajomojen saattelemana.. tänään pitäisi vasta olla sovellusten mukaan aikaisintaan kp1.. saapa huomata onko tänään kp1 vai miten tässä käy.. uskoisinpa että on.. 🤔 hieman taas maansa myynyt olo... Mutta uuteen nousuun.. ostin kyllä varalta apteekin herkän testin jos vuoto ei alakaan... Kävin eilen hierojalla ja akupunktiossa... Jos tasapainottaisi omaa oloa ja helpottaisi turvotusta..

Mitään muita perinteisiä menkkaoireita ei turvotuksen lisäksi tähän kiertoon mahtunut.. 🤷🏻‍♀️

Onneksi kevät piristää. Vielä en ole tarvinnut särkylääkettä, joten sekin on positiivista 👌🏻

Hengessä mukana täällä oltu, en ole jaksanut kirjoitella. Liikkumisesta olette puhuneet, itse olen ollut todella vähällä liikunnalla nyt pitkän aikaa. Oikein harmittaa, nämä pienet täällä kotona imee musta aivan kaiken mehun, joten ei kyllä jaksa lähteä enää lenkille. Onneksi tulee kesä, niin tulee sitten kyllä liikuttua enemmän. Ja tarkoitus kyllä lähteä liikkeelle kunhan saan nämä lapset hoitoon täältä, sitten otan itseäni niskasta kiinni ja aloitan lenkkeilyn kun rauhassa pääsen.

Aikoinaan olen ollut aktiivinen ryhmäjumpassa kävijä, kahvakuula oli lemppari, kunnes eräänä päivänä selkään tuli rasitusmurtuma ja kuulat jäi siihen.

Ovista ei kuulu eikä näy, nyt elellään kp18. Kp 9 ja 10 alkoi vahvistumaan testit, mutta sen jälkeen sitten tyssäsikin. Nippailua kyllä ollut, mutta taitaa olla ovuloimaton kierto. Harmittaa, jotenkin olo alkaa olla sellainen, että ei tämä tästä muuksi muutu. Iän puolesta takaraja alkaa tulla vastaan.

Kesäheinä85 Pidän peukut pystyssä että ei alakkaan ja pääset testailemaan 🫶

Täti-ihminen mietinkin missä sä olet ollut, kiva kuulla kuulumisia sieltä. Eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka ovis onkin ollut huomaamatta.

Mäkin olen ryhmäliikunnoissa aina tykännyt käydä, nyt on ollut muutama kuukausi taukoa kun mulla alkoi uusi työ jossa ollut sen verran sovittamista arkeen (enemmän iltoja töissä) että jätin kortin lataamatta pitkästä aikaa moneen vuoteen. Oon tykännyt käydä nyt kävelemässä kun sinne pääsee milloin vaan sekä pienillä hölkkälenkeillä. Yleensä kesäisin enemmän liikunkin ulkona.

Uusi teema: Minusta on jotenkin ihan hassua, miten ajatukset lapsenteon suhteen muuttuvan kierron aikana. Kp 4 lasten tapellessa ja mököttäessä, ja kun lähinnä mietin että jee jee, perhe-elämä... "Ei kyllä enää yhtään lisälasta tähän soppaan!!!!!!" Katsoin jo aikoja yksityiselle kierukan laittoon. No, kp 6. Päiväunilla alkaa mieleen tulvia seksikuvia ja alan lirkuttelemaan miehelle ja miettimään, milloin oikein pystytään peuhaamaan, kun noita lapsia on jo ennestään... Ja vauva tuntuu taas tosi hyvältä ajatukselta!

Kierukan laitossa pitäisi olla suunnitelmallisuutta, koska silloin ei saisi olla seksiä ilman ehkäisyä. Meillä on vielä sen verran aktiivista selksielämä, että ei taida onnistua muutoon kun jos mies on työmatkalla... Tai sitten pitäisi olla se hyvissä ajoin varattu aika.

Kipu on stressi juu, mutta ibuprofeenin koko vaikutus perustuu siihen, että se blokkaa juuri sen kudoshormonin, joka on ovulaation kannalta kriittinen. Varmoihin ja voimakkaisiin menkkakipuihin käytän sitä itsekin, mutta menkkojen jälkeen pyrin välttelemään.

Toisaalta vaikka tässä testiasetelmassa ovulaatio vaan viivästyi, mutta ei jäänyt tapahtumatta kokonaan: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38954900/ joten hullu tiedenainen-moodi mussa alkoi miettiä, että pystyisikö sillä kikkailemaan jotenkin jos aikataulut ei muuten osu.... mutta taidan jättää silti kokeilematta. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Muutama päivä menkkoihin. Siltä tuntuu, että nimenomaan niin, rinnat on vähän arat ja lämmöt koholla, muttei muuten vaikuta yhtään siltä, että kropassa olisi mitään jännää meneillään. Raivosiivosin pihan, vitutuksen hyötykäyttöä.
Fiilistelen tätä mad scientist -näkökulmaa :D Ja kiitti linkistä! Tuossa tutkmuksessa on myös aika iso määrä ibuprofeenia. Mulla itse asiassa taisi olla vähän tahattomasti tällainen empiirinen koe: sairastin tammikuussa influenssan ja reilun viikon taisin syödä särkylääkkeitä maksimit. Seuraava kierto oli tosi pitkä (31 vrk, yleensä 25 vrk) ja mulla tuli jotain tiputteluvuotoa puolivälissä, mitä ei yleensä tule ikinä. Ajattelinkin, että tästäkö joku premenopausaalinen epäsäännöllisyys nyt sit alkoi ja mietin että olikohan anovulatorinen kierto. Varmaan tää itse asiassa vaikutti siihen että aika napakasti sanoin kumppanille, että tää on todella viimeinen hetki jos jotain aiotaan yrittää (kuten varmasti onkin). Tuli sitten vasta jälkikäteen mieleen toi tulehduskipulääkkeen mahdollinen vaikutus, kun sen jälkeen kierto on tasoittunut normaaleihin uomiinsa (ja on sellaisena ehkä liian lyhyt mutta se onkin toinen tarina sitte...).

Sormet silti ristissä sun ja kaikkien muiden jännittäjien puolesta!!

Täällä on nyt 2 viikkoa Endovelle suppressio takana, ei mitään kovin pahoja oireita ole huomannut vielä. Oma mielentila on hyvin normaali, seksin jälkeen on tullut vähän pinkkiä pyyhkiessä mutta muuten ei ole ollut tiputteluvuotoakaan vielä. Pientä jomotusta mutta hyvin satunnaista. En tiedä miksi, mutta mulla tämä idea ettei ole kuukautiset hetkeen on kivaa :rolling: Suunniteltiin lomamatka tuohon just ennen kuin meen kuuntelemaan tuomiota suppressiosta, niin päästään vähän nauttimaan lomista ennen kuin tulee seuraavat prosessit!

@Uussuurperhe tuo ajatusten tai tunteiden vaihtelu on ainakin minulla melkein päivittäistä, vaikkei omia lapsia vielä olekaan.. kierron mukaan menee aika vahvasti 🙈😅 kaksi viimeistä kierron päivää on aina aika epätoivoisia ja ensimmäisenä tai viimeistään toisena kierto päivänä mietin uusia suunnitelmia mitä vielä voisi yrittää tavallaan omin voimin avuksi.. 🙈

Kesäheinä85 Pidän peukut pystyssä että ei alakkaan ja pääset testailemaan 🫶

Täti-ihminen mietinkin missä sä olet ollut, kiva kuulla kuulumisia sieltä. Eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka ovis onkin ollut huomaamatta.

Mäkin olen ryhmäliikunnoissa aina tykännyt käydä, nyt on ollut muutama kuukausi taukoa kun mulla alkoi uusi työ jossa ollut sen verran sovittamista arkeen (enemmän iltoja töissä) että jätin kortin lataamatta pitkästä aikaa moneen vuoteen. Oon tykännyt käydä nyt kävelemässä kun sinne pääsee milloin vaan sekä pienillä hölkkälenkeillä. Yleensä kesäisin enemmän liikunkin ulkona.
No toivon, että näin olisi käynyt 🤭

MItä te muut olette ajatelleet ehäisyksi kun vauvahaaveet on torpattu?

Pco:n takia hormonihäiriöstä kärsineenä, en tahtoisi hormoniehäisyä enkä halua sterilisaatioon kun se on jotenkin niin radikaalia. Että eipä tässä kyllä sitten vaihtoehtoja ole 😅 Miten tämä onkin niin vaikeaa päättää.

Takaisin