40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mambonumber5 tervetuloa mukaan! Tässä iässä kannattaa ottaa jo vähän lisäravinteitakin mukaan. Ei niistä ainakaan haittaa ole :). Ubikinoli isompina annoksina on ainakin sellainen, jolla voi vaikuttaa vähän munasoluihin, jotka on tässä iässä usein se heikko lenkki.

On: ouran lämmöt nousi eilisestä, ja aamun testi oli ehkä vähän vahvempi kuin eilisen ip. Taidan seuraavan kerran testata vasta ma, et jää se 48h väliin. Edelleenkään ei oikein ole mitään oireita, rinnat ehkä tuntuu painavammilta jotenkin, mut eivät ole varsinaisesti kipeät. Ai niin, Oura hälytti et leposyke normaalia korkeampi. Katsotaan tuleeko huomenna jo minor signs. Huomenna olis siis ollut menkkojen alkupäivä.

Koitan miettiä, et todennäköisyys kemialliselle tai km on tosi tosi iso, mut jotenkin mieli jo vähän kuvittelee et mitä voisi olla jos ei menisikään kesken. (Toivottavasti on ok puhua näitä juttuja täällä, kun vielä ei mikään raskausketju tunnu omalta)

@Moosee Hienoa, että on positiivisia merkkejä ilmoilla! On mun mielestä ainakin täysin ok tässä ketjussa olla ja asioita puida. Onhan se jännittävää aikaa tuo loppukierto, sitten kun menkkojen alkamispäivä tulee ja menee, niin alkaa uskoa plussaan enemmän. Mukava saada tähän ketjuun lisää plussia. 😍

Täällä leposyke laski normaaliin näin toisena kunnon vuotopäivänä 🤔
Joten eiköhän @Moosee sykkeen nousu indigoi jotain myös 🙏🏻

Täällä luvuissa tulee mietittyä liikaa.. mieheltä kun kyselin että onko hän miten tosissaan mukana ja vieläkö hoidot on ehdoton ei...

Lopulta kertoi että oli kirjannut tässä kierrossa paperille ylös päivän jolloin hänelle tuli olo että nyt on tärpännyt... Hän näytti paperin ja siinä oli se päivämäärä jolloin oletin itsekin mahdollisen hedelmöittymisen tapahtuneen 😱 ja siitä päivästä lähtien leposyke oli koholla tähän päivään asti... 💔

Mietinkin tässä että pitänee jatkaa yrittämistä ja akupunktio hoitajan ohjeiden mukaan kohdun verenkierron parantamista... Ja sit mietin progetukea oviksen jälkeen... Pitänee selvitellä.. ja ehkäpä käyn ostamassa sitä ubikinoliakin taas... 🤔

Pahoittelut heti alkuun. Mulla on jotenkin ihan mahdoton usein kommentoida kaikkea aikomaani, sillä lueskelen useampaa eri ketjua, ja menen ihan sekaisin. En siis usein heti luettuani kerkeä kommentoida, joten siinä vaiheessa kun palaan asiaan, olen vielä enemmän sekaisin. 🙈

Pikaisesti noista lisäravinteista, niin minähän tilasin kunnon läjän niitä tähän kiertoon, ja aloitin kaikki kerralla heti (tai niin pian kuin tulivat). Tuon johdosta aikoo olla vaikea analysoida mistä on hyötyä, ja mistä ei. Gelee royalesta tuli mulle (käsittääkseni) jotain outoa, mutta tilasin sitä varmuudeksi toisen valmisteen, joten katsotaan mitä käy. Ubikinonia olen syönyt alkukiertoon. Ubikinoli vasta saapui, johon taidan vaihtaa huomenna. Mulla menee myös joku monivitamiini ja nac, sekä välillä joku omega-3. Ja ai niin, posti toi myös donafertyn. En tykkää yhtään, että se on annospusseissa. Niin kuin miksi se on? Se pitäisi myös liuottaa veteen, mutta se ei kyllä hyvin minusta liukene. Kippaan siis pussin sisällön suuhun ja juon vettä päälle. 🤭
N. viikon+ kuluttua pitäisi olla ovis. Yritän muistaa ilmoitella mitä vaikutuksia huomaan, jos mitään. Eihän noista siis välttämättä heti mitään iloa ole, mutta koitan mennä näillä muutaman kuukauden, josko edes silloin.
Ikävä sanoa, mutta mikäli näistä ei huomaa paljoakaan konkreettista apua, niin aktiivinen yritys täytynee sitten koittaa siirtää sivummalle. Ikää vain on jo sen verran, ettei paljon radikaalimpiin hoitoihin viitsi enää lähteä. 🙃

Onnea vielä kaikille plussista ja niiden yritykseen! 🥰

Olen tässä kyllä aika pessimistinen omista kokemuksista taas. Kaksi solua ja tänään apissa oli yksi niistä hedelmöitynyt. Tämä kuulostaa niin samalta kuin eka kierros josta ei tullut pakastettavaa. Toivoisi nyt jotenkin edes se yksi mutta sekin voi olla liikaa toivottu.
Varmasti vetää mielen matalaksi. 🫂 Tosi ikävää, että vain yksi hedelmöittynyt. Nyt pitää vain toivoa, että se jaksaa, kiinnittyisi ja pysyisi matkassa loppuun asti. Toivoa on vielä🤞🏻 Onko lääkäri kommentoinut jotenkin tuota tilannetta?

Kiitos ❤️ Oon jotenkin jättänyt tästä puhumisen ystäville ja perheelle koska olen ehkä pelännyt reaktiota, koska viides lapsi. Mitä jos en tulekaan enää raskaaksi jne. Sain jo neljännestä kommentteja että se harmitti vauvakuplassa. Miehen kanssa meillä on ollut aivan mahtavat keskustelut asiasta ja hän ei ollut uskaltanut edes toivoa lasta koska mulla jo 4. Jotenkin uskalsin itse sen todeta hänelle että halua on mutta pelkoakin. Nyt hän on innoissaan mukana ja odottaa kovasti jos vielä saataisi yksi rakkauspakkaus lisää ❤️
Kovasti tsemppiä ja onnea yrityksellenne! 💖

Voin sanoa että tässä iässä se ei ole välttämättä oo ihan helppoa enää, mutta mahdollisuudet onnistumiselle ovat kuitenkin vielä suht hyvät ☺️ Kannattaa varautua siihen, kun omat sukusolut enää priimaa ole niin raskautuminen voi kestää, tai että jos se plussa nyt tulisikin kohtuu nopeasti, mutta keskenkin voi sitten herkästi mennä. En halua lannistaa enkä pelotella, ikä tuo tullessaan haasteita vaan ei oikein muuta voi kun yrittää 🌈🤞

Ostin ekaa kertaa elämässäni ovulaatiotestejä 👀 Flo sovelluksen mukaan tiistaina 14.4 alkaisi ovulaatio, kierukka poistettu juuri ja 4vuotta oli kuukautiset pois. Viimesyksystä lähtien alkoi vähäisesti niin että olen pystynyt kirjaamaan ylös tuonne. Kai mä yritän kokeilla noita jos vaikka saisi bongattua oviksen 😱 Apua miten vauvakuume saa pään sekasin 😅

Kiitos ❤️ Oon jotenkin jättänyt tästä puhumisen ystäville ja perheelle koska olen ehkä pelännyt reaktiota, koska viides lapsi. Mitä jos en tulekaan enää raskaaksi jne. Sain jo neljännestä kommentteja että se harmitti vauvakuplassa. Miehen kanssa meillä on ollut aivan mahtavat keskustelut asiasta ja hän ei ollut uskaltanut edes toivoa lasta koska mulla jo 4. Jotenkin uskalsin itse sen todeta hänelle että halua on mutta pelkoakin. Nyt hän on innoissaan mukana ja odottaa kovasti jos vielä saataisi yksi rakkauspakkaus lisää ❤️
Tsemppiä! Ja sisäistä voimaa sinne. Ympäristö tosiaan alkaa reagoimaan negatiivisesti siinä +3 lapsen jälkeen, ikään kuin ei saisi haaveilla isosta perheestä. Onko se joltakin pois? Suomi on lirissä siksi kun ei olla lisäännytty tarpeeksi. Siksi yleisellä tasolla kommentointi tuntuu oudolta. Mielestäni jokaista jolla on nyt vauvahaave, tulisi tukea. Myös meitä joilla on jo valmiiksi useampi.

Mutta normi elää ihmisissä vahvana, käsitys siitä miten elämän kuuluisi mennä. Ja onhan se ihan hyvä reitti kulkea silloin kun ei tiedä mitä elämältään muuten haluaisi. Mutta mitä kauemmin elää, oppii tietämään että mikä on se oma juttu ja osaa kulkea sitten sitä kohti. Iso perhe voi olla tällainen unelma. Voihan se olla sitäkin, ihmettelyä kun joku on löytänyt sen oman polkunsa ja uskaltaa sitä kulkea.

Joka tapauksessa, tsemppiä ja plussatuulia! Ihan kaikille haaveilijoille ja kuumeilijoille. :red-heart:

Se on kyllä kummallista että muut ihmiset ottavat oikeudekseen arvostella ja kommentoida toisen asioita noin raadollisesti ja rikkovasti. 😒 mulle on kommentoitu lasten ikäerosta tai kommentoitu, että "jaa.. sää vielä vanhoilla päivillä aloit iltatähden tekoon", joka ei tunnu hirveän kivalta lausahdukselle ja saa aina miettimään, että mitähän siihen vastaisi. "Joo-o.. tässähän tämä minun vauva on.. on kyllä aivan ihanaa".. Jotain sen suuntaista sitten kommentoinut takaisin. Työpaikalla erityisesti kollega otti aivan elämäntyökseen kommentoida minun raskautta joka käänteessä.

Liittyen lapsimäärään ja ikään, niin joudun kyllä nyt tänne toteamaan, että ikä ja elämänkokemus on antanut mulle sellaista vahvuutta, että mua ei kiinnosta enää tippaakaan tuollaiset (negatiiviset/vittuilevat) kommentit. 😂 Nauran todennäköisesti päin naamaa, jos tuollaisia tulee vastaan. 🤭🤣

Mun pitäis varmaan siirtyä tämän ketjun puolelle vaikka se vähän vielä kirpaiseekin (luulin ettei oo kriisiä, mutta vähän ehkä kuitenkin on). Yrityksen alla on siis ihan ensimmäinen, ja yritetty on noin puolitoista vuotta. Tuli nyt vaan noiden muiden kommentteihin liittyen mieleen, että epäilen, että oma lähipiiri olisi aika yllättynyt jos meille lapsi putkahtaisi, ja se on ollut yksi syistä, miksi tästä yrittämisestäkään ei oikeastaan kukaan tiedä. Toisaalta luulen että ikä on tuonut itsellekin sitä varmuutta vastata takaisin samalla mitalla, en oikein ymmärrä miten muiden valinnat tältä osin kellekään muulle edes kuuluu.

Täällä ketjussa on näköjään keskimäärin useammalla jotain hoitoihin liittyvää allekirjoituksessa, ja se on tietenkin ymmärrettävää. Meillä on tutkittu jo jotain, sperma on ok ja äkkiseltään mullakin kaikki mitä on toistaiseksi tutkittu, on ollut kunnossa. Erinäisten moninaisten vaiheiden ja mutkien kautta ensimmäinen aika julkisen puolen lisääntymislääketieteelle on toukokuussa, "yli-ikäisenä" siis, mutta ainakin siihen pisteeseen pääsi siis vaikka kriittinen ikä oli täynnä. Mulla viivästys johtui perusterveydenhuollon ruuhkista ja kyse oli siis lopulta oikeastaan päivistä. En edelleenkään ole ihan varma että mitä sillä ensikäynnillä on luvassa vai eikö mitään. Onko se aina ihan tapauskohtaista?

@Mambonumber5 Tervetuloa mukaan! Ja onnea matkaan.🤗

En kyllä ymmärrä noita lapsen saantiin liittyviä negatiivisia kommentteja. Mistä se kertoo, sanoja omasta ikä kriisistä vai mistä.. En vain ymmärrä.

@Tähtiin tuijottelija Tervetuloa myös tänne. 🤗 Kyllä siinä pieni ikäkriisi voi tulla, kun rajapyykin ylittää, mut kyllä se siitä menee ohi ja helpottaa. En ole julkisella puolella käynyt hoitojen ensikäynnillä, joten en siitä osaa sanoa. Toivottavasti saatte jotain apuja tai tietoa sitä kautta, vaikka ikä tullut täyteen, varsinkin kun ruuhkista on johtunut viivästys... 🙏

@Tähtiin tuijottelija tervetuloa mukaan! :) tunnistan tuon ikäkriisiajatuksen. Onneksi meillä on lähipiirissä aika montakin, jotka vielä tässä neljänkympin nurkilla saanut lapsia. Ja pari +45v vielä.

Täytyy ottaa osaa tähän ihmisten kommentointiin. Meille olisi tulossa ”vasta” kolmas, mutta tosiaan ikäero tulisi 11 ja 13 vuotta vanhempiin lapsiin. Mä luulen et tää tulee isona yllätyksenä ja suoraan sanottuna järkytyksenä monelle meidän lähipiirissä. Mulla on esim läheinen serkku, jonka kanssa pitkään ollaan puhuttu et luojan kiitos ei oo enää pieniä lapsia jne. No, kuinkas sit vaan mieli kääntyi 😅. Hän myös kommentoi jonkun kaverinsa äitiä (joka laskujeni mukaan saanut n. 38v tän serkkuni kaverin) et kauheeta jos olis noin vanha äiti 🙈. Mua jännittää myös mun uran kohtalo, pakko myöntää. Oon sellaisessa vaiheessa et pitäis antaa näyttöjä tulevaisuuden suhteen. Ainakaan en voi varmaan juurikaan olla äitiyslomalla, joka surettaa. Vanhemmista olin melkein 2v molemmista. Onneksi teen etätöitä, et silleen saan toki olla vauvan lähellä (jos sellainen nyt vielä tulisi).

Huomenna aamulla näkee, miten viiva on lähtenyt vahvistumaan. Jännittää, mutta toisaalta ajattelisin et tää menee niin kuin on tarkoitus. Jos menee kesken, niin alkiossa olis varmaan ollut jotain vialla.

Mulla on tosta @Moosee n plussasta kauheen positiivinen mieli, hyvä etten itse ajattele olevani vasta plussannut 😅

Oon lukenut vähän joka palstaa, mutta en jaksa kirjoittaa, kun tekstiä tulee niin etten perässä pysy.

Dpo6 menossa ja kaapit tyhjinä testeistä. Katsotaan millä kauppareissulla päätän ostaa, jospa pääsisin edes viikonloppuun niin hyvä on. Oon päivisin ihan töttöröö, näen joka yö unia ja sitten aamulla ei jaksaisi nousta. Eilen ja tänään ollut lievää menkkajomotusta. Eipä tänne muuta kuin odottelua.

Takaisin