Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Luin tätä sun tarinaa nopeasti, aika samanlainen tausta mulla paitsi insuliiniresistenssi ei välttämättä pcos. Oma lääkäri antoi ihan glp1 lääkettä laihduttamiseen ennen IVF siirtymistä, ja toimi mulla. Insuliini meni 15->7 ja kiloja meni 20 ... Mullakin km ja kkm takana mutta siitä on jo 8-7 vuotta sitten. Sen jälkeen oli aika hiljaista. IV ahdisti minua myös mutta sitten kun sain vihdoin painoa alas niin se ei ollut kaukainen haave enää, vaan todellisuutta. Täällä menossa stimulaatiokierros 3 ja jokaisella kierroksella on tulos parantunut, että toivottavasti tälläkin kertaa. Jää nähtäväksiTervetuloa uusille!
Täällä Dpo öööö.. 10 ehkä.. lauantaina aamusta voisi testiä tehdä jos ei vuotoa näy... Kuinkahan mones kerta tämän jo kirjoitan tänne...
Tiivistelmä...
Täällä siis yhteistä taivalta takana yli 20 vuotta, kesällä täytän jo 41aktiivista yritystä jo 6 vuotta... Sen ajan olen pyörinyt myös täällä.. eri ryhmissä.. lapsettomuuspuoli ahdisti itseä liikaa, niin pyörin pääasiassa tässä ketjussa... Tuloksena kaksi keskenmenoa, ensin mah. tuulimuna epäily rv10... keväällä -23... toisella kertaa tiputteluvuotoa rv5 lähtien ja sit rv6+5 (omien laskujen mukaan siis) km just jouluaattona -24... Sen jälkeen ei taaskaan mitään.. metforemin annosta nostettiin viime syksynä, koska PCOS ja ylipainoa on.. ollut 9 vuotiaasta lähtien enemmän tai vähemmän...
Nyt takana taas akupunktiota, liikunnan lisäämistä, aineenvaihdunnan vilkastuttamista perinteisillä jalkakylvyillä ja tän kierron ajan vähentänyt kahvin aamukuppiin ja työpaikalla olen korvannut aamukahvin kurkuma-inkivääriteellä, koska akupuktiohoitaja sanoi että minulla olisi kylmä kohtu.. pitäisi saada veri kiertämään paremmin ja suositteli 2krt viikossa merisuolajalkakylpyjä ja sitten kurkumaa ja inkivääriä
Tänään on ollut koko päivän nälkä... Kaksi edellistä yötä on mennyt pyöriessä.. alavatsaa turvottaa jo useamman päivän.. voi toki olla ihan PMSää...
Ainoa selkeästi erilainen "oire" on se, että leposyke on ollut viikon koholla, toissapäivänä kävi minulle normaalissa 60-61.. mitä tää kello on näyttänyt siitä lähtien kun viime kesänä ostin... Mutta nyt on sitten ollut 64-67 välilläoispa tärpännyt
en kuitenkaan uskalla täysillä toivoa
![]()
Itseä motivoi myös se että kun munasolua kehitellään embryoksi (5/6 päiväisenä) niin tiedät että se on ainakin jaksanut siihen asti, mutta tässä iässä euploideja on vain se 30% tms ja vähenee joka vuosi, joten en uskaltanut jäädä miettiämään niitä luonnollisia keinoja enää! Toisessa tyhmässä suositeltiin punajuurimehu ja granaattiomenamehua vilkastuttamaan lantioseudun verenkiertoa, ehkä se lämmittäisi kohtua myös?En tuntenut ovista, itseasiassa kierron vaiheet ovat olleet aika tasaiset tässä kierrossa. Me mennään muuten samassa, pe tai la olis kierron alku joka nyt ei toivottavasti ala kun himmeää plussaa tarjoilee.@Vaaveilija Voi olla haastavaa laskea jos molemmat huiput ovat tasavahvoja.. ellei ole sitten molemmista munasarjoissa tullut huippu, ja kaksi munasolua irronnut... Tai sitten ekan huipun jälkeen ei irronnut ja tuli siksi toinen huippu.. toki siinä tapauksessa kait useimmin voi olla useampikin päivä huippujen välillä
Kovin tarkkaa se laskeminen ei ole muutenkaan, koska ovulaatio tapahtunee yksilöllisesti noin 12-48 tunnin sisällä huipusta
Ja kun käsittääkseni suurin osa ihmisistä ei sitä ovista mitenkään tunne...
Mutta siis yleensähän Ovulaatiopäivä on dpo 0, sitä seuraava päivä dpo 1..
Joten ihmisestä ja kierrostakin riippuen ovistestin plussa voi olla -2, -1 tai vaikka -0,5
Että suunnilleen kuivilla on laskuissa jos se ovisplussa päivä on tuo sanomasi -1, sit ovis dpo0 ja seuraava dpo1 jne
Eli silloin kait minullakin olisi dpo10 tai jos oon hidas niin dpo9tai nopea nii vois olla jo melkeinpä dpo11... Noh kalenterin mukaan, jos kierron pituus on sama kuin viimeksi... Niin menkat alkaisi pe tai la...
![]()

Ihana tosiaan kun pääsee puutarhaa kuopsuttamaan! Me muutettiin juuri maalle ja tontilla olisi tilaa vaikka mille, suunnittelin että alkaisin hautomaan tipuja ja perustan kasvimaan.@Täti-ihminen Juu, tämä on parasta aikaa vuodesta, kun pääsee puutarhahommiin ja on mukava liikkua ja viettää aikaa ulkona enemmän!Hauskasti esikoinen on saanut myös alkunsa kesäkuussa.
Hän syntyi 34+2 spontaanisti.
Taas opin uutta! Minullakin on nyt ollut leposyke koholla, ja ihan reippaasti. En osannut yhdistää sitä kierron vaiheeseen tuolloin (meillä on tämä kierto samassa). Pitääkin alkaa mittaamaan että miten sykkeet nyt. Verenpainetta vahdin samalla, kun on taipumus korkeaan.Ainoa selkeästi erilainen "oire" on se, että leposyke on ollut viikon koholla, toissapäivänä kävi minulle normaalissa 60-61.. mitä tää kello on näyttänyt siitä lähtien kun viime kesänä ostin... Mutta nyt on sitten ollut 64-67 välilläoispa tärpännyt
en kuitenkaan uskalla täysillä toivoa
![]()
Mä luen tätä ketjua edelleen kun täällä on vielä tuttuja omilta yritysajoilta niin vastaanpa tähän että mä söin ubikinolia 300-400mg kolmisen kuukautta ennen kuin tulin raskaaksi ja sitä ennen toiset kolme kk 100-200mg. Päädyin tohon isompaan määrään kun niissä tutkimuksissa jotka löysin oli ubikinonia käytetty 600-1200mg ja se kun imeytyy huonommin niin siitä sit keskenäni päättelin ton ubikinolin määrän. 3kk sillä (ja kaikella muullakin) kestää että alkaa vaikuttaa irtoaviin munasoluihin kun ne noin 3kk ajan kehittyvät valmiiksi munasarjoissa.@Nepeta Cataria Paljon onnea plussasta!
@Puolikuu tosi hienoa, että noin hyvin onnistunut ivf. Jännittää varmasti odotella tuloksia.
Täällä ei testit tummuneetVarmaan ollut vaan joku kiinnittymisyritys. Testit oli yhtä haaleita kuuden päivän ajan, tiistain digitestin näytti "ei raskaana" ja tänään alkoi menkat. Eli 5 päivää oli myöhässä. Tulkitsen että on ollut kemiallinen.
Jotenkin tuntuu että mitähän tästä tulee, että onko järkeä edes yrittää luomusti/letroilla, vaan pitäisikö vaan mennä suoraan ivf? Mulla on nyt kolme raskautta alkanut ja mennyt varhain kesken 9 kuukauden sisään. Tavallaan hyvä et raskaus alkaa mutta pääsenkö mä tätä menoa ikinä ivf:ään yrittääJust oli juttu hesarissa keskenmenoista ja mietin et olisko progesteronituesta mulle mitään apua? Eihän se mitään varmaan auta jos vika on munasolujen laadussa. Tai jopa vaan pitkittää vuodon alkamista
Täytyy lääkäriä konsultoida. Alotan letrot ylihuomenna ja kontrolliultrassa voin sitten kysellä kaikkea jatkosta.
Millä annoksella ootte syöny Ubikinolia? Mulla on Vitaali ubikinoli 50mg, jossa lukee annostus 1 kapseli päivässä. Muistelen vaan lukeneeni että olisi ollut isompaa annosta täällä jollain. BMI 29,5 jos sillä merkitystä.
Omaa taustaa: Minä -85 ja puoliso -88. Ollaan oltu 11 vuotta yhdessä. Asutaan pk-seudulla. Saatiin meidän lapset luomusti noin 7kk yritysajoilla esikoinen 7/22 ja kuopus 5/25. Näin jälkikäteen miettii että miksei yritetty aikaisemmin, kun nyt kuitenkin kolmatta vielä toivon. Molempien työtilanne oli aikoinaan vähän epävarma ja puoliso opiskeli vielä esikoisen synnyttyä. Eli tavallaan tuntui että ei ollut vielä aika.
Mä luen tätä ketjua edelleen kun täällä on vielä tuttuja omilta yritysajoilta niin vastaanpa tähän että mä söin ubikinolia 300-400mg kolmisen kuukautta ennen kuin tulin raskaaksi ja sitä ennen toiset kolme kk 100-200mg. Päädyin tohon isompaan määrään kun niissä tutkimuksissa jotka löysin oli ubikinonia käytetty 600-1200mg ja se kun imeytyy huonommin niin siitä sit keskenäni päättelin ton ubikinolin määrän. 3kk sillä (ja kaikella muullakin) kestää että alkaa vaikuttaa irtoaviin munasoluihin kun ne noin 3kk ajan kehittyvät valmiiksi munasarjoissa.
Onpa ollut ihana lukea @Puolikuu hyvistä hoitotuloksista, kunpa nyt moni blasto tulisi takaisin terveenä ja pääsisitte kesäkuussa(?) siirtoon.
@Nepeta Cataria valtavasti onnea! Ehkä tuo kun sulla ollut hyvä putki päällä niin jotenkin suojellut munasolujakin että vielä tärppäsi
@Kesäheinä85 voi kunpa kunpa siellä nyt lopulta tulisi se pysyvä plussa!Onko edelleen teillä sama suunnitelma ettette hoitoihin lähde?
Kaikille uusille tsemppiä ja plussatuulia!Tää oli itelle ainakin tärkeä ryhmä tossa noin vuoden ajan ennen plussaa, kun aluksi ei ees yritetty mutta aloin harjottelee ovistestien tekemistä ja kiertoon tutustumista ja sitte varsinki ku vauva sai luvan tulla niin oli ihana (ja myös raastavaa negakierroissa) täällä jännätä omasta ja muiden puolesta.
Ja mähän sain gyneltä ihan murska-arvion 3kk ennen plussaa että meitä ei pysty ees hedelmällisyyshoidoilla auttamaan ja antoi ymmärtää että herran haltuun jos joku ihme kävis että vielä raskaudun. AMH mitattiin ja oli tosi matala 0,34 muistaakseni ja munasarjoissa kuulemma näky mitenhän se sano, iänmukaisia muutoksia tms. Ja vielä kans elokuussa tein vaihdevuosikotitestit joista sain positiivisen tuloksen ni oli kyllä vaikee pitää luotto yllä että kyllä tässä vielä onnistutaan![]()
Kiitos taulukosta. Täytyypä nostaa annosta. En jotenkin uskaltanut kun 50mg purkissa lukee ”1 tabletti/päivässä, annosta en saa ylittää”. Mutta kyllähän mä syön d:tä ja rautaa kans isompia annoksia kuin suositus@Nepeta Cataria Onnea!
@StellaMom Tervetuloa mukaan!
@Kanelikierre Olen pahoillani kemiallisesta
Kyselit ubikonolista. Olen syönyt sitä aiemmin 100 mg päivässä, mutta just tilasin uuden satsin ja ajattelin tuplata annoksen tästä lähtien. Nappasin alla olevan taulukon täältä palstalta jostain ketjusta (nyt en anteeksi muista kuka sen linkkasi). Siinähän puhutaan CoQ10, et en tiedä kumpaa muotoa tuossa tarkoitetaan. View attachment 154718
Mulla oli alhainen AMH jo 38v mittauksessa ja tulin raskaaksi luomusti. En muista tarkkaa lukemaa mutta ikään nähden tavallista alhaisempi. (Yritän päästä mittaamaan uudestaan seuraavasta kierrosta kun nyt en kerkeä pääsiäisenä labraan. ) Mulle lääkäri sanoi silloin että ihan hyvin voi raskautua alhaisella amh:lla luomusti, mutta ivf-hoidoissa se vaikuttaa että onnistuu vähän huonommin verrattuna niihin joilla arvo on korkeampi. Varmaan juuri niin että saadaan vähemmän munasoluja kerättyä.Tää luo kyllä vähön toivoa mulle, sillä mun AMH oli 0,36 puolisen vuotta sitten. Ehkä yritän vielä nostaa ubikinolin annosta ja toivoa sitä ihmettä. Tosin ensi tiistaina yksityisen ensikäynti, et katsotaan kuinka huonon arvion sieltä antavat![]()
Hei! Olisko tämä minunkin raskautuminen valkotakkisen vaikutusta; kävin reilu pari viikkoa sitten tutkituttamassa itseäni ihan muista syistä, niin samalla sitten utelin et olisiko julkkarilla saanut vielä jotain apuja. No ei tarjonnut, mutta käynti taisi itsessään toimia kun asiasta puhuttiin.Ilmeisesti siellä käynti aina antaa toivoa kun joka kerta lähtee uusi raskaus käyntiin sen jälkeenpari vuotta sitten kuopuskin sai alkunsa aika pian tuollaisen checkäynnin jälkeen.

Muistelen lukeneeni et mini-asa (80-100mg aspiriinia) päivässä voisi tukea just sellaisia naisia joilla raskaus kyllä alkaa, mutta ei jatku jostain syystä. Se laskee matala-asteista tulehdusta hitusen. Juttele lääkärin kanssa tästä.@Nepeta Cataria Paljon onnea plussasta!
@Puolikuu tosi hienoa, että noin hyvin onnistunut ivf. Jännittää varmasti odotella tuloksia.
Täällä ei testit tummuneetVarmaan ollut vaan joku kiinnittymisyritys. Testit oli yhtä haaleita kuuden päivän ajan, tiistain digitestin näytti "ei raskaana" ja tänään alkoi menkat. Eli 5 päivää oli myöhässä. Tulkitsen että on ollut kemiallinen.
Jotenkin tuntuu että mitähän tästä tulee, että onko järkeä edes yrittää luomusti/letroilla, vaan pitäisikö vaan mennä suoraan ivf? Mulla on nyt kolme raskautta alkanut ja mennyt varhain kesken 9 kuukauden sisään. Tavallaan hyvä et raskaus alkaa mutta pääsenkö mä tätä menoa ikinä ivf:ään yrittääJust oli juttu hesarissa keskenmenoista ja mietin et olisko progesteronituesta mulle mitään apua? Eihän se mitään varmaan auta jos vika on munasolujen laadussa. Tai jopa vaan pitkittää vuodon alkamista
Täytyy lääkäriä konsultoida. Alotan letrot ylihuomenna ja kontrolliultrassa voin sitten kysellä kaikkea jatkosta.
Millä annoksella ootte syöny Ubikinolia? Mulla on Vitaali ubikinoli 50mg, jossa lukee annostus 1 kapseli päivässä. Muistelen vaan lukeneeni että olisi ollut isompaa annosta täällä jollain. BMI 29,5 jos sillä merkitystä.
Omaa taustaa: Minä -85 ja puoliso -88. Ollaan oltu 11 vuotta yhdessä. Asutaan pk-seudulla. Saatiin meidän lapset luomusti noin 7kk yritysajoilla esikoinen 7/22 ja kuopus 5/25. Näin jälkikäteen miettii että miksei yritetty aikaisemmin, kun nyt kuitenkin kolmatta vielä toivon. Molempien työtilanne oli aikoinaan vähän epävarma ja puoliso opiskeli vielä esikoisen synnyttyä. Eli tavallaan tuntui että ei ollut vielä aika.