Hei taas kaikille vanhoille tutuille ja ihastuttava nähdä monta uutta nimimerkkiä! Olen tunnollisesti päivittäin käynyt kaikkien jutut tässä ketjussa lukemassa (ja ihastellut foorumin kaikkia plussia Plussa vai ei? -ketjussa). Nyt ajattelin tulla päivittämään omia kuulumisia ja ehkä varovaisesti taas liittymään kuumeileviin.
Jättäydyin taka-alalle tammikuussa mieheni syöpädiagnoosin jälkeen. Nyt tänään hänellä on kolmas sytostaattihoitosykli pulkassa ja alkuviikosta saatiin maailman parhaat uutiset! Hoitoihin on ollut täydellinen hoitovaste ja syöpää ei käytännössä enää toisen syto-jakson jälkeen näkynyt kuvantamisessa! Aivan uskomatonta, kun tammikuussa tosiaan dg:n jälkeen saatiin kuulla, että oli pitkälle levinnyt tauti. Ja nyt on jo poissa!
Enää yksi viimeinen hoitokierros tulossa ja sitten pitäisi tulla terveen paperit!
Sitten pitäisi vielä malttaa n. 3 kk, että kaikki myrkyt on poissa kehosta ja siittiöntuotanto palannut. Käydään ehkä varmistamassa yksityisellä sperma-analyysissä.
Saatiin ennen hoitoja simppoja pakkaseen, mutta laatu oli syövän ja sairastelun takia tosi huonoa. Mun toivoni on, että siittiötuotanto palaa taudin jälkeen normaaliksi, ja voidaan varmaan avittaa asiaa lisäravinteilla jonkin verran. Ja jos analyysi osoittaa, että on vielä alhaiset tulokset, ehkä jokin lääkitys auttaisi?
Viimeisenä (karkasi viesti ennen aikoja)... ollaan jo puhuttu, että IVF ICSI tulee kyseeseen, jos ei simpat syöpähoidoista palaudu. Ja IVF ylipäänsä voisi olla meidän reitti, muttei pakosta, koska ironisesti minähän olin se "ongelmallinen" aiemmin PCOS takia, mutta painon laskettua kiertoni onkin ollut säännöllinen koko tämän vuoden ja ovis tapahtuu kp15-20 välillä joka kierrossa! Että ehkä voi alkaa luomusti tai letroillakin? Toiveet kuitenkin heräsivät vahvempina kuin koskaan alkuviikon loistouutisten myötä.
Nyt ajattelin itse taas ottaa lisäravinteet haltuun ja stressaavan ajanjakson jälkeen katsoa taas syömisiä ja liikkumista terveyttä paremmin tukevaksi. Ei sillä, että olisi täysin romukoppaan heittänyt, mutta petrattavaa löytyy. Miehelle laitan vähintään CoQ10, NACin, D-vitamiinin ja ehkä L-arginiinin (?) monivitan lisäksi, sitten kun syöpähoidot loppuu. Samoihin lisäravinteisiin olin itse tekoälyn kautta päätynyt kuin tuossa taulukossa!