40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kanelikierre Kiitos! ☺️ Vielä ei kovasti jännitä, kun tuloksia pitää niin kauan odotella.. Lähempänä varmaan jo sitten! Ja pahoittelut kemiallisesta. ❤️ Näkisin hyvänä, että raskaus herkästi alkaa. Silloin kohtu ottaa herkästi vastaan vähän heikommankin yksilön ja hedelmöittymisen kanssa ei ole ongelmaa. Munasolujen laatu on tässä iässä se suurin karsija. Uskoisin, että sieltä vielä sattuu se hyvä kohdalle! 🌈 Tuo melatoniini raskautta yrittäessä ei ole tullut itselleni vastaan aikaisemmin! Onkohan se sitten, että jos unen laatu ei ole optimaalinen muuten..? Kyllä kai kaikki on kokeilemisen arvoista. 😅
Kiitos tsempeistä <3 Todennäköisyyksiä tässä yrittänyt laskea että jossain kohtaa pitäisi vielä hyvä munasolu tulla vastaan.
Hyvä jos ei tulosten odottelu vielä jännitä. Yritättekö luomusti nyt nämä kierrot ennen tuloksia?

Melatoniinista en osaa sanoa sen enempää kun en ole tutkimuksiin oikeen perehtynyt mutta puoliso niitä yks ilta luki ja sanoi että useammasta löytyi toi melatoniini että voisi auttaa hedelmällisyyteen.

Täytyy kysyä lääkäriltä mini-asasta. Muutamalta taholta täällä palstoilla on tullut vastaan tuo suositus. Olen ymmärtänyt että mini-asa saattaisi lisätä verenvuodon riskiä. Mä olen rh-negatiivinen ja raskauden aikaisissa vuodoissa on sitten aina immunisaatioriski, tosin kai vasta jostain rv 8 viikoilta alkaen. Mulla oli kuopusta odottaessa yksi vuoto rv 11 ja silloin sain ylimääräisen anti-d pistoksen. Voihan sen tietty lopettaa jos vuotoja tulee ja mieluummin otan stressin vuodoistakin jos raskaus vaan jatkuisi alkua pidemmälle.

Radia mulla ei ole ollut, vaikka painoa oli esikoisen ja kuopuksen raskauden alkaessa 9 kiloa enemmän. Meillä ei ole suvussakaan diabetestä niin kaipa ei vaan ole sitten niin helposti tullut. Nykyisellä ruokavaliolla paino tippuu 0,5 kg/kk tahtiin ja en ole halunnut lähteä tekemään radikaalimpia painonpudotusdieettejä kun tämä nykyinen on sellainen mikä arjessa toimii ja pystyn pitämään siitä kiinni.

D-vitamiini on mulla 70µg/ päivä ja lokakuussa oli arvot 76. Donafertyn aloitin juuri maaliskuussa. Siinähän on kans foolihappoa, jota saan myös mama monivitamiineistä, että tupla-annoksella mennään nyt. Etsin kyllä ehkä Donafertyn tilalle jotain tablettimuotoista ja edullisempaa vaihtoehtoa sitten kun tuo paketti loppuu.

Meillä on tarkoitus lähteä huomenna puolison ja lasten kanssa Tallinnaan kylpylään pääsiäisen viettoon. Ihana saada vähän jotain irtiottoa arjesta. Toivotaan vaan että pysyisi nyt kaikki terveenä (viimeksi matka peruuntui lapsen korvatulehdukseen) ja meidän vanhus koiran jalat kantaisi vielä sen verran että uskallan jättää hoitoon. Tässä eilen aamulla hätäännyin että onko sillä häikkää takajaloissa kun aamulenkillä näytti jotenkin huteralta. Päivällä kuitenkin jo juoksenteli ja hyppäsi sohvalle että ehkä oli vaan aamun kankea.
Hyvä pointti tuo vuotoriski. Kun sinulla on tuo immunisaatioriski, niin onko mitään mahdollisuuksia että anti-d-pistos ei olisikaan toiminut ja sen vuoksi on korkeampi riski varhaisille keskenmenoille? Mietin että voiko sitä ottaa uudelleen jos muu ei tunnu auttavan.

Donaferty auttaa kai parhaiten just diabetes-riskissä olevia. Minä olen joskus tiputtanut painoa vhh:lla joka kans korjaa sokeritasapainoa tehokkaasti, ja hyvin usein just silloin olen raskautunut (toki lopettanut dieetin saman tien, mutta tietysti niin ettei mitä tahansa suuhun työnnetä vaan arvostetaan oikeaa ruokaa, hedelmiä ja kasviksia), vaikka periaatteessa minulla ei koskaan ole radia ollut eikä lähisuvussakaan ole 2. tyypin diabetesta. Eli vähän +-0 että mikä auttaisi. Hallittu painon korjaus on tietysti aina hyvästä.

Kiitos tsempeistä <3 Todennäköisyyksiä tässä yrittänyt laskea että jossain kohtaa pitäisi vielä hyvä munasolu tulla vastaan.
Hyvä jos ei tulosten odottelu vielä jännitä. Yritättekö luomusti nyt nämä kierrot ennen tuloksia?

Melatoniinista en osaa sanoa sen enempää kun en ole tutkimuksiin oikeen perehtynyt mutta puoliso niitä yks ilta luki ja sanoi että useammasta löytyi toi melatoniini että voisi auttaa hedelmällisyyteen.
Kyllä, toivotaan, että tulee vastaan jo pian! 💪🏻🌈

Me saadaan onneksi todennäköisesti tulokset ennen kuin on uusi ovulaatio. Nimittäin jos siellä on edes yksi terveeksi todettu alkio, haluan siirtää sen ensin, enkä riskeerata aikataulujen venymistä mahdollisella luomuraskautumisella+keskenmenolla. 🙏

Hei taas kaikille vanhoille tutuille ja ihastuttava nähdä monta uutta nimimerkkiä! Olen tunnollisesti päivittäin käynyt kaikkien jutut tässä ketjussa lukemassa (ja ihastellut foorumin kaikkia plussia Plussa vai ei? -ketjussa). Nyt ajattelin tulla päivittämään omia kuulumisia ja ehkä varovaisesti taas liittymään kuumeileviin.

Jättäydyin taka-alalle tammikuussa mieheni syöpädiagnoosin jälkeen. Nyt tänään hänellä on kolmas sytostaattihoitosykli pulkassa ja alkuviikosta saatiin maailman parhaat uutiset! Hoitoihin on ollut täydellinen hoitovaste ja syöpää ei käytännössä enää toisen syto-jakson jälkeen näkynyt kuvantamisessa! Aivan uskomatonta, kun tammikuussa tosiaan dg:n jälkeen saatiin kuulla, että oli pitkälle levinnyt tauti. Ja nyt on jo poissa!
Enää yksi viimeinen hoitokierros tulossa ja sitten pitäisi tulla terveen paperit!

Sitten pitäisi vielä malttaa n. 3 kk, että kaikki myrkyt on poissa kehosta ja siittiöntuotanto palannut. Käydään ehkä varmistamassa yksityisellä sperma-analyysissä.
Saatiin ennen hoitoja simppoja pakkaseen, mutta laatu oli syövän ja sairastelun takia tosi huonoa. Mun toivoni on, että siittiötuotanto palaa taudin jälkeen normaaliksi, ja voidaan varmaan avittaa asiaa lisäravinteilla jonkin verran. Ja jos analyysi osoittaa, että on vielä alhaiset tulokset, ehkä jokin lääkitys auttaisi?

Viimeisenä (karkasi viesti ennen aikoja)... ollaan jo puhuttu, että IVF ICSI tulee kyseeseen, jos ei simpat syöpähoidoista palaudu. Ja IVF ylipäänsä voisi olla meidän reitti, muttei pakosta, koska ironisesti minähän olin se "ongelmallinen" aiemmin PCOS takia, mutta painon laskettua kiertoni onkin ollut säännöllinen koko tämän vuoden ja ovis tapahtuu kp15-20 välillä joka kierrossa! Että ehkä voi alkaa luomusti tai letroillakin? Toiveet kuitenkin heräsivät vahvempina kuin koskaan alkuviikon loistouutisten myötä.

Nyt ajattelin itse taas ottaa lisäravinteet haltuun ja stressaavan ajanjakson jälkeen katsoa taas syömisiä ja liikkumista terveyttä paremmin tukevaksi. Ei sillä, että olisi täysin romukoppaan heittänyt, mutta petrattavaa löytyy. Miehelle laitan vähintään CoQ10, NACin, D-vitamiinin ja ehkä L-arginiinin (?) monivitan lisäksi, sitten kun syöpähoidot loppuu. Samoihin lisäravinteisiin olin itse tekoälyn kautta päätynyt kuin tuossa taulukossa!

Muokattu viimeksi:
Hei taas kaikille vanhoille tutuille ja ihastuttava nähdä monta uutta nimimerkkiä! Olen tunnollisesti päivittäin käynyt kaikkien jutut tässä ketjussa lukemassa (ja ihastellut foorumin kaikkia plussia Plussa vai ei? -ketjussa). Nyt ajattelin tulla päivittämään omia kuulumisia ja ehkä varovaisesti taas liittymään kuumeileviin.

Jättäydyin taka-alalle tammikuussa mieheni syöpädiagnoosin jälkeen. Nyt tänään hänellä on kolmas sytostaattihoitosykli pulkassa ja alkuviikosta saatiin maailman parhaat uutiset! Hoitoihin on ollut täydellinen hoitovaste ja syöpää ei käytännössä enää toisen syto-jakson jälkeen näkynyt kuvantamisessa! Aivan uskomatonta, kun tammikuussa tosiaan dg:n jälkeen saatiin kuulla, että oli pitkälle levinnyt tauti. Ja nyt on jo poissa!
Enää yksi viimeinen hoitokierros tulossa ja sitten pitäisi tulla terveen paperit!

Sitten pitäisi vielä malttaa n. 3 kk, että kaikki myrkyt on poissa kehosta ja siittiöntuotanto palannut. Käydään ehkä varmistamassa yksityisellä sperma-analyysissä.
Saatiin ennen hoitoja simppoja pakkaseen, mutta laatu oli syövän ja sairastelun takia tosi huonoa. Mun toivoni on, että siittiötuotanto palaa taudin jälkeen normaaliksi, ja voidaan varmaan avittaa asiaa lisäravinteilla jonkin verran. Ja jos analyysi osoittaa, että on vielä alhaiset tulokset, ehkä jokin lääkitys auttaisi?

Viimeisenä (karkasi viesti ennen aikoja)... ollaan jo puhuttu, että IVF ICSI tulee kyseeseen, jos ei simpat syöpähoidoista palaudu. Ja IVF ylipäänsä voisi olla meidän reitti, muttei pakosta, koska ironisesti minähän olin se "ongelmallinen" aiemmin PCOS takia, mutta painon laskettua kiertoni onkin ollut säännöllinen koko tämän vuoden ja ovis tapahtuu kp15-20 välillä joka kierrossa! Että ehkä voi alkaa luomusti tai letroillakin? Toiveet kuitenkin heräsivät vahvempina kuin koskaan alkuviikon loistouutisten myötä.

Nyt ajattelin itse taas ottaa lisäravinteet haltuun ja stressaavan ajanjakson jälkeen katsoa taas syömisiä ja liikkumista terveyttä paremmin tukevaksi. Ei sillä, että olisi täysin romukoppaan heittänyt, mutta petrattavaa löytyy. Miehelle laitan vähintään CoQ10, NACin, D-vitamiinin ja ehkä L-arginiinin (?) monivitan lisäksi, sitten kun syöpähoidot loppuu. Samoihin lisäravinteisiin olin itse tekoälyn kautta päätynyt kuin tuossa taulukossa!
Laita miehelle myös sinkkiä! Se on ihan ykkösjuttu kun halutaan boostata simppoja (ja toki mainio juttu flunssien välttelyynkin).

Tervetuloa mukaan taas varovaisesti kuumeilemaan. :smiling-eyes:

Takaisin