40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uusille!

Täällä Dpo öööö.. 10 ehkä.. lauantaina aamusta voisi testiä tehdä jos ei vuotoa näy... Kuinkahan mones kerta tämän jo kirjoitan tänne... 👀

Tiivistelmä...
Täällä siis yhteistä taivalta takana yli 20 vuotta, kesällä täytän jo 41 😑 aktiivista yritystä jo 6 vuotta... Sen ajan olen pyörinyt myös täällä.. eri ryhmissä.. lapsettomuuspuoli ahdisti itseä liikaa, niin pyörin pääasiassa tässä ketjussa... Tuloksena kaksi keskenmenoa, ensin mah. tuulimuna epäily rv10... keväällä -23... toisella kertaa tiputteluvuotoa rv5 lähtien ja sit rv6+5 (omien laskujen mukaan siis) km just jouluaattona -24... Sen jälkeen ei taaskaan mitään.. metforemin annosta nostettiin viime syksynä, koska PCOS ja ylipainoa on.. ollut 9 vuotiaasta lähtien enemmän tai vähemmän...

Nyt takana taas akupunktiota, liikunnan lisäämistä, aineenvaihdunnan vilkastuttamista perinteisillä jalkakylvyillä ja tän kierron ajan vähentänyt kahvin aamukuppiin ja työpaikalla olen korvannut aamukahvin kurkuma-inkivääriteellä, koska akupuktiohoitaja sanoi että minulla olisi kylmä kohtu.. pitäisi saada veri kiertämään paremmin ja suositteli 2krt viikossa merisuolajalkakylpyjä ja sitten kurkumaa ja inkivääriä 🤔

Tänään on ollut koko päivän nälkä... Kaksi edellistä yötä on mennyt pyöriessä.. alavatsaa turvottaa jo useamman päivän.. voi toki olla ihan PMSää...
Ainoa selkeästi erilainen "oire" on se, että leposyke on ollut viikon koholla, toissapäivänä kävi minulle normaalissa 60-61.. mitä tää kello on näyttänyt siitä lähtien kun viime kesänä ostin... Mutta nyt on sitten ollut 64-67 välillä 👀 oispa tärpännyt 🙏🏻en kuitenkaan uskalla täysillä toivoa 😬

Muokattu viimeksi:
Sanoisin, että täälläkin dpo 10 meneillään. En oo ihan varma miten noita pitäisi laskea. 🤭 Joku voi korjata, jos olen väärässä, mutta sain ovisplussan 2 peräkkäisenä päivänä. Olen laskenut, että se 1. ovisplussa olisi dpo -1, ja 2. ovisplussa (huippu) dpo 0. Laskenko väärin?

Mikäli mitään kummempaa ei tapahdu, ajoittuvat minunkin testailut vasta loppuviikolle.

@Kesäheinä85 , olen lukenut että ns. babyaspiriini (eli 50-100 mg päivittäin) on saattanut lisätä kohdun verenkiertoa, ja joissain tapauksissa mahdollisesti auttanut raskautumaan. Oletko kuullut/testannut? Yleisesti ottaen tulehduskipulääkkeitähän ei suositella raskausaikana, mutta jotkut ovat raportoineet miniannoksesta olleen hyötyä.

Vaaveilija & Kesäheinä85 , mullahan siis on edelleen nyt plussauksesta käytössä tuo babyasperiini eli mini-asa, annoksella 100mg x1. Tulehduskipulääkkeisiinhän se kuuluu, mutta eri annoksella käytettynä toimii vähän eri tavoilla; pieniannoksisena vaikutusta on lähinnä vain verihiutaleisiin ja suuremmilla annoksilla (500mg) toimii sitten varsinaisena tulehduskipulääkkeenä.

@Upana Voi harmi. 😢 Voimahali sinulle. 🫂❤️

@Unelma 7 Pidetään peukkuja! 🌈

@Iltatähtikö Jos kierto tasainen, niin välttämättä oviksen tikuttelu ei tuo muuta lisäarvoa kuin tekemistä sitä odotellessa. 🤭 Mutta toisethan testaa ihan testaamisen ilosta, vai mitä @Täti-ihminen 😂 Siis sehän on ihan hauskaa hommaa, jos ei siitä stressiä tule. ☺️

@taenuska Olen pahoillani monesta keskenmenostasi. ❤️ Ehkä sinulla on sitä tyyppiä kohtu, joka ottaa helposti alkion vastaan. Toivottavasti tämä uusin plussa pysyisi matkassa! 🙏💖 Kyllähän se munasolujen laatu tällä iällä vaan alkaa näkymään. Mutta ajattelisi, että mahdollisuudet olisi vielä oikein hyvät, kun raskaus on alkanut monesti. 🙏 Vaikka rankkaahan se on käydä läpi keskeytyksiä uudelleen ja uudelleen. 😞

@Vaaveilija Dpo:t lasketaan mun käsittääkseni vasta siitä kun huippu on ollut, eli testi lähtenyt vaalenemaan. Itsellä joskus kun on ollut pidempi huippu (harvoin), haaleneminen on alkanut kyllä selkeästi pian tummimman testiviivan jälkeen. Eli se päivä kun on tummin testiviiva, on -dpo1.

Meillä 6.päivään selvisi hyvälaatuisina viisi blastoa. Niistä on tänään biobsoitu näyte ja lähetetty PGT-A -testaukseen. 💖 Jos sieltä löytyy kromosominormaaleita, niin pakastealkionsiirto on yhden välikierron jälkeen luultavasti kesäkuun alussa. Vähän pitkiä odotusaikoja tulee nyt tässä. 😬

Taustoista: Oon pyörinyt täällä foorumilla jo varmaan 1,5-2v, yritystä takana vähän yli vuosi. Olen 42v ja mies vähän vanhempi. Esikoinen on hiljan täyttänyt 5v ja ikäero mahdolliseen pikkusisarukseen kasvaa nyt väkisin turhan suureksi.. Mutta on siinä toisaalta hyviäkin puolia. Hän on saanut jakamattoman huomion ollessaan pieni. 💓 Joissain kohtaa voimavarat huoletti, ja viivästytti yrittämisen aloitusta, mutta nyt ajatellaan että kyllä sitä jotenkin selviää ja toivotaan vain, että ei olisi vielä liian myöhäistä. 🙏 Marraskuussa saatiin plussa, mutta meni varhaisesti kesken. Sen jälkeen hakeuduttiinkin hoitoihin. Halutaan minimoida yritysaika, toivotaan että saisimme hoitojen avulla seulottua sen hyvän alkion ja onnistuneen raskauden mahdollisimman nopeasti. 🙏

@Puolikuu onneksi kevät etenee hurjaa vauhtia ja päivät menee auringonpaisteessa nopeammin vaikkakin olisihan se ihanaa päästää mahdollisimman nopeasti siirtoon 😊 Mun ihana pas-vauva täyttää tänä vuonna 20v ❤️ Miten aikasin teidän keskonen syntyi, huomasin, että oli vastannut tuolla toisessa ketjussa kirjoitukseeni 🤗

@Vaaveilija Voi olla haastavaa laskea jos molemmat huiput ovat tasavahvoja.. ellei ole sitten molemmista munasarjoissa tullut huippu, ja kaksi munasolua irronnut... Tai sitten ekan huipun jälkeen ei irronnut ja tuli siksi toinen huippu.. toki siinä tapauksessa kait useimmin voi olla useampikin päivä huippujen välillä 🤔

Kovin tarkkaa se laskeminen ei ole muutenkaan, koska ovulaatio tapahtunee yksilöllisesti noin 12-48 tunnin sisällä huipusta 🤷🏻‍♀️
Ja kun käsittääkseni suurin osa ihmisistä ei sitä ovista mitenkään tunne... 🙈
Mutta siis yleensähän Ovulaatiopäivä on dpo 0, sitä seuraava päivä dpo 1..
Joten ihmisestä ja kierrostakin riippuen ovistestin plussa voi olla -2, -1 tai vaikka -0,5 😅

Että suunnilleen kuivilla on laskuissa jos se ovisplussa päivä on tuo sanomasi -1, sit ovis dpo0 ja seuraava dpo1 jne 😅

Eli silloin kait minullakin olisi dpo10 tai jos oon hidas niin dpo9 😅 tai nopea nii vois olla jo melkeinpä dpo11... Noh kalenterin mukaan, jos kierron pituus on sama kuin viimeksi... Niin menkat alkaisi pe tai la... 🤔🙈

@Täti-ihminen Juu, tämä on parasta aikaa vuodesta, kun pääsee puutarhahommiin ja on mukava liikkua ja viettää aikaa ulkona enemmän! 😍 Hauskasti esikoinen on saanut myös alkunsa kesäkuussa. 🤭 Hän syntyi 34+2 spontaanisti.

@Täti-ihminen Juu, tämä on parasta aikaa vuodesta, kun pääsee puutarhahommiin ja on mukava liikkua ja viettää aikaa ulkona enemmän! 😍 Hauskasti esikoinen on saanut myös alkunsa kesäkuussa. 🤭 Hän syntyi 34+2 spontaanisti.
No jospa se kesäkuun alku on sitten teidän kuu 🤗 Meidän keskoset syntyi myöskin melko spontaanisti viikolla 28+1, yritettiin kyllä estää, mutta eipä auttanut, kun sairaalaan mentäessä sikiökalvot oli jo näkyvissä 😐

No jospa se kesäkuun alku on sitten teidän kuu 🤗 Meidän keskoset syntyi myöskin melko spontaanisti viikolla 28+1, yritettiin kyllä estää, mutta eipä auttanut, kun sairaalaan mentäessä sikiökalvot oli jo näkyvissä 😐
Voi, onpa teillä syntyneet pieninä. 🥹 Toki taisi olla kaksoset? Ei auttanut myöskään esitellyt meillä.

Takaisin