40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä näyttää menevän samalla tavalla kuin aiemmankin ovisplussan jälkeen. Arviolta samana dpo tulee pientä vuotoa, hieman etovaa oloa, huimausta yms. Vaikken nyt vuodon ym takia toivo menkkoja, mutta olisihan se haaveilu ja kuumeilu helpompaa kun tietäisi menkkojen tulevan ja paremmat mahdollisuudet raskautua, kun kierto olisi oikeasti käynnistynyt. Nyt tuntuu, että kroppa vain leikkii, että josko, vaan eeeih ny sittenkään.. suottaapi olla, vaan suottaa olla olemattakin.. 🫣 testejä menee hitokseen hukkaan tämmösellä himo-testaajalla, kun seurailin tuleeko nytkin ovisplussa.

Muoks, Nyt olikin iltapäivän puolella tullut enemmänkin verta siteeseen. Ei varmaan mitään suurempaa merkitystä asialla, mutta jännä seurata tätä kehon heräämistä raskauden ja nyt imetyksen "ehtoopuolella". Nyt maitoa menee pojalle kuitenkin reilusti vähemmän kuin aiemmin, kun syö jo niin paljon ja usein kiinteitäkin. 😊 vielä en kuitenkaan ihan kokonaan haluaisi imetystä lopettaa. Sotii ehkä vähän haaveilua vasten, mutta tällä nyt mennään vielä hetki. 😊🩵

Muokattu viimeksi:
Miten @Puolikuu testi?

Mä nyt pommitan näitä pdg-testejä tänne, mutta aika paljon eilisestä haalistunut. Pitää toivoa, että dpo6 olisi jo positiivinen ja jos on, niin sitten voikin jo aloittaa vaikka raskaustestien tekemisen 🙈😅
1000046109.jpg

Kiva kuulla että @Sandra84 asiat etenee ❤️. Lahjasoluhoito kuulostaa lupaavalta. Useinhan meidän iässä homma on kiinni vaan solujen laadusta.

Mulla on lähipiirissä/töissä tosi paljon +40-vuotiaana vielä vauvoja saaneita. Tää on kiva, koska omaan mieleen ainakin normalisoi asiaa, mutta samaan aikaan mietin, että antaako se valheellisen kuvan siitä, että tämä olisi helppoa tai että kaikki vielä onnistuisi. Mulla on dpo4 nyt menossa. Mulla on siihen polyyppiin liittyen koepalan otto dpo15, mietityttää että kyllähän sitten pitäisi olla jo ns varma tulos? Mikään alkio tuskin selviäisi siitä huuhtelusta ja sörkkimisestä.

@Moosee tsemppiä, eiköhän dpo15 näy jotain jo testissä jos on näkyäkseen 🤔 sit toki polyypin käsittely siirtyy jos tuleekin plussa 👌🏻

Täällä iski yhtä äkkiä flunssa... Taas... Edellinen oli tammikuun lopussa.. mukava olla loppuloma flunssassa.. jospa tämä menisi yhtä nopeaan ohi mitä alkoikin.. 🤷🏻‍♀️ täällä joko dpo5 tai 6 🤔

Hienoa @Moosee että lähipiiristäsi löytyy hieman vanhempia äitejä.. minun lähipiirissä sellaisia on minun vanhempien ikäisissä.. oman ikäisissä tiedän yhden, hänellä letrozolit auttoivat 👌🏻 ystäväpiirissäni kaikki muut ovat jo lapset saaneet. Hienoa heille toki, välillä vain itseä tympäsee kun ei onnistu.. 😔

Viime testikuvastasi on aikaa 5 päivää ja nyt menossa siis kp16? Testi on samanvahvuinen edelleen kuin viime viikolla, olenko ainoa joka ei nyt tajua tästä mitään…🤔
Jeps ja kiitos viestistäsi 👍
Ihan itsekin näin ettei viiva ollut vahvistunut 👍
Ja kuten mainitsin edellisessä viestissäni, niin vuotoa voi tulla ja ihan normi menkatkin vaikka koko raskauden ajan vaikka olisi raskaana. Minullahan oli niukka vuoto viimeksi, mutta oletin niiden olevan menkat.

Kaikkea hyvää….ihanaa, kun aurinko paistaa 🌞

@Unelma 7
En tarkoita pahalla, mutta mun silmään testi ei ole tummunut kovinkaan edellisestä testistä.
Väistämättä nousee mieleen, kun meillä kaikilla ikää on jo ainakin sen 40, olisiko kyseessä hormoneista johtuva väärä positiivinen?

Tässä Clearbluen sivuilta:

Joissain harvoissa tapauksissa tietyt terveydentilat voivat aiheuttaa hCG-pitoisuuksien nousua, vaikka et olisi raskaana. Näitä ovat:

• munasarjakystat
  • munuaissairaus
  • tietyt syövät
  • hormonipitoisuuksiin vaikuttavat häiriöt, erityisesti vaihdevuosi-ikäisillä naisilla
  • kasvaimet, jotka syntyvät soluista, jotka muodostaisivat istukan.
Jeps ja kiitos viestistä 👍
Nuo asiat ovat tuttuja minulle….mutta kiitos kuitenkin 🌞
Tosiaankin näen itsekin ettei viiva ollut vahvistunut, mutta oli nyt sentäs kokonainen 👍😁
Tosiaankin viime kuussa vuoto oli tosi niukkaa ( erilaista ), niin tämän takia olen varmuuden vuoksi testannut.
Viimeksi sain keskenmenon vähän samojen oireiden jälkeen.
Mutta odotan nyt viikon ja ehkä teen uuden testin.

Kaikkea hyvää sinulle 🌞

@Kesäheinä85 Me oltiin aikoinaan omissa kaveripiireissä ekojen joukossa ja nuoria vanhempia (vaikka oltiin 27-vuotiaita), ja tosi moni on saanut lapset vasta 35-vuotiaana ja moni tosiaan sen jälkeenkin. Oma kupla on toki täällä pk-seudulla ja korkeastikouluttautuneiden kesken, joka voi vaikuttaa siihen, minkä ikäisenä lapsia saadaan.

Muokattu viimeksi:
Näinhän se @Moosee on... Toki minun ystäväpiirissäni muut korkeasti koulutetut asuvat siellä etelässä... Ja heistäkin suurin osa hankki lapset 23-27 vuotiaana, joko maisterivaiheessa tai heti opintojen jälkeen... 😅
Että omassa lähipiirissä ei suuremmin ole ollut huomattavissa koulutustaustan vaikutusta 🤔 monet amiksen tai lukion käyneet ystävät ovat saaneet ensimmäisen lapsen ehkä vuotta tai kahta nuorempana... On toki sitten muutama jotka olivat jo 18 vuotiaana äitejä ja jopa 17 vuotiaana... 😅
Hajontaa on paljon 😅

Noh eikös se ole myös nykypäivää.. 😉 elämät menee niin eri tavalla 🤔
Minä oon tuon yhden kanssa ollut sen kohta 22 vuotta ja tehty on mutta ei vielä onnistuttu.. toki varsinaisesti vasta tosissaan viimeiset reilut 5 vuotta... 🙈

Eipä siiinä mitään kauhisteltavaa ole, vaikka lapsia olisikin usealle miehelle. 💗
Tässä iässä kuitenkin elettyä elämää on sen verran takana, että vuosia kestäneitä suhteitakin on ehtinyt mahdollisesti olla useita.
Omassa lähipiirissä on muutama, joilla lapsia on kolmelle tai neljälle miehelle. 🙂

Me ollaan oltu miehen kanssa 22 vuotta yhdessä ja haaveiltiin suuresta perheestä, saatiin kaksi. ♥️
Lapsilla on iso ikäero ja usein olenkin törmännyt kysymykseen, oliko nuorempi vahinko. Ensimmäisen kerran järkytyin kysymyksestä, kun ensimmäisellä nauvolakäynnillä terveydenhoitaja totesi ensitöikseen: "Ei tainnut olla ihan suunniteltu raskaus." 😳
Hetken nieleskelyn jälkeen vastasin "Jos sellainen raskaus on vahinko, jonka alkuun saamiseen on tarvittu lääkkeellistä apua, niin kyllä tämä sitten on vahinko."
Nää on näitä pienen pitäjän "hienouksia", oletetaan, että tiedetään toisten asiat paremmin kuin asianosaiset itse. 🙃

Olen ollut jotenkin alamaissa viime päivät. Olen lueskellut kyllä keskustelua, mutta aivot on ihan narikassa, en sisäistä lukemaani, saati osaa kommentoida mitään järkevää.
Taustalla on kypsynyt ajatus, että seuraava kierto näyttää, päättyykö meidän yritys. Mikäli kierto menee yhtä vaikeaksi kuin nämä kaksi edellistä kiertoa (mies työreissussa, ovis tulee liian aikaisin, ovistestejä ei löydy kummastakaan kaupasta jne), olen valmis luovuttamaan.
Olenkin kai jo tässä samalla tehnyt jonkin sortin luopumistyötä vauvahaaveesta. 😭

Tosin ensi kiertoon on ovistestit jo kotona odottamassa. Varmuudeksi voisin aloittaa tikuttelut jo kp1. 😆😂🤣

Me ollaan kans saman miehen kanssa oltu yhdessä pian parikymmentä vuotta 💗. Mutta kuten monet totesi, tähän ikään mahtuu jo monenlaisia vaiheita ja suhteitakin, joten ihan normaalia jos näistä suhteista on lapsiakin eri kumppanin kanssa.

Mua on vähän mietityttänyt, kun edelliset kuukautiset (ekat muutamaan vuoteen ilman kuparikierukkaa) oli melko niukat. Vain kaksi päivää oikeastaan, et voikohan se tarkoittaa esim. et kohdun limakalvo olis ihan onneton.. tässä iässä tuntuu jotenkin toivottomalta kun tavallaan taistelee kelloa vastaan, ja jokaisen ongelman selvittämiseen menee kuukausia aina, blaah.

Takaisin