40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sori joudutte nyt tätä mun päivittäistä oviksenodottelupäivitystä taas lukemaan 😆 mutta kun ei vieläkään mitään, nyt kp10 ja tikku melkeen vaaleampi kuin kp7 kun aloitin, jos se nyt edes on mahdollista. Ei tässä muuten varmaan tulis pohdittua asiaa kun kierrot aiemmin pysyneet jotenki suunnilleen ees samanpituisina mut nytte syksyllä oli 52 päivän kierto ni heti tulee nyt kauhukuva ettei kai sellanen nyt oo tulossa taas. Ja joo tiedän että ovis ehtii vielä tulla lähiaikoina ja sitä kautta normipituinen kierto mutta on niin kova tää raskaustoive niin pienetkin häikät normaalissa huolettaa. Te jos ketkä ymmärrätte 💜

Tsemppiä @Pikkutytöt oviksen metsästykseen, se on tuskallista hommaa! 😬

Ja @Puolikuu hyvä, että puoliso kun ehkä vähän enemmän lähtee mukaan 👌🏻

@Yrittäjä83 hö.. nää oudot vuodot on kyllä syvältä, nyt kovasti tsemppiä uuteen kiertoon ❤️

@Sandra84 vatsakrampit.. 🤔 voi hyvinkin johtua aiemmista lääkkeistä tai ehdon kuivatuksesta.. ku eikö endo oo pahimmillaan lihasten seassa eri puolilla keskikroppaa 🤔 toivottavasti selviää jos soittele ja kysyt 👍🏻 pitänee treenata muita lihasryhmiä ja jättää vatsa vähemmälle 🤔

Minä en ehkä käy tällä viikolla salilla.. tai Noh huomenna voisin käydä kyllä yksinkin kun pitää anyway toimistolle mennä ja olis saunailta sitte lopulta kotona.. 🤔

Kävin tänään laitattamassa jouluiset kynnet.. ja jos vielä onnistuisi varaamaan hierojalla ajan ennen joulua, niin saisi ajatukset muualle piinapäivistä.. niin ja jos ei lukisi montaa kertaa päivässä tätä foorumia 😁🙈

Tsemppiä kaikille muillekin, en nyt muista aivan kaikkien nimimerkkejä, pikkuhiljaa ne jää mieleen kyllä 👍🏻

@Nepeta Cataria Sulla on kyllä kokemusta monesta synnytyksestä, että varmaan myös hyvää vertailupohjaa iän tuomasta hitaammasta palautumisesta. Mutta näillä mennään, ei se muu auta. 😅

@Sandra84 Hienoa, jos stressitasot vähän laski. 👌 Voisi tosiaan johtua kuivattelusta krampit, mutta arvailua tietysti.. Toivottavasti saat vastauksia!

@Pikkutytöt Höh, kyllähän sitä tietysti miettii, jos tulee poikkeuksellisia viivastymisiä.. Toivotaan, että tulevina päivä testi vahvistuisi! 🙏

Täällä kans ovis odotuttaa, ihan samanlaisena pysynyt viiva. Kyllä on pitkältä tuntunut tämä aikaväli edellisestä yrityksestä... Eilen oli kyllä rintojen kutittelua ja ummetusta, että ehkä hormonitasoissa tapahtui jotain muutoksia.. Huomista kohti taas. On kyllä ollut niin ärsyttävä töiden aloitus taas tänään, että valmiiksi ärsyttää koko työviikko. 😐 Ja tämä pimeys! Tulisi nyt vähän lunta.

@Kesäheinä85 siis todellakin ihanat nuo joulukynnet ja hyvä idis tuo hierontaan meno! Huomasin sun allekirjoituksessa et sulla ollut käytössä Metforem, onko se verensokerihommia varten? Sillä kyselen kun mulla ollut verensokerin (paasto) kanssa haasteita. Pitäis mennä kontrollikokeisiin mittaa arvot, mut mul on ollut niin kova stressi nyt etten viitti koska varmaankaan ei tulis hyvät arvot 🙈

@Pikkutytöt
Tsempit oviksen kaa! Täällä nyt kuitenkin sitten yk2-meininki päällä ja kellon mukaan ovis torstaina. Limoja on jo alkanut tulla.

@Nepeta Cataria sulla on kyllä kokemusta synnytyksestä palautumisesta! Paranemisia jos vielä olet kipeänä!

@Puolikuu Tsemppiä sinnekin, uskotaan että pian tärppää ❤️

@Yrittäjä83 sori kun en tiedä tätä automatic mutta onko sulla vuotoja vielä tutkittu?

@Adelia jees, mulla Metforemin on ihan vain pcos oireita hillitsemään ja jos auttaisi painonhallinnassakin.. ei vielä ole vaikuttanut painoon.. kiertoon ehkä joo.. mulla ei ole sokeriarvoissa mitään häikkää, ei edes paasto arvoissa.
Mutta kannattaa miettiä ja jutella lääkärin kanssa asiasta 👍🏻
Ystävä jolla heitti sokeriarvot, on laihtunut reilussa vuodessa Metforemin "sivuvaikutuksena" todella paljon.. vaikkei ole muuten elintapojaan muuttanut...
Minun pitänee varmaankin tehdä muutakin muutosta 🤭

@Adelia mulla kans metformin, jos nyt siitä puhutaan. Mä sain sen kokeiluun, jos auttais painonpudotukseen. Mun sokeriarvot on ihan ok, mutta nousseet parin vuoden takaa ja rasvamaksaa on ja kohtuanomalia ja piilevä endometrioosi. Saas nähdä toimiiko. Mä olen vuosia yrittänyt pudottaa painoa, mutta se vaan nousi. Nyt on menny vähän alas. Toki nää hormoonit vaikuttaa myös nyt… Ozempicia kokeilin 4kk, ei toimi mulla…

Sitä saa molemmilla kauppanimillä, en oo takemmin perehtynyt mikä ero.. onko vain eri valmistaja vai onko ero siinä onko yksi tabletti 500mg vai 750mg 🤔🙈

Mulla on tippunut paino pari kiloa.. mutta turvotus on laskenut paljon ja hartiat pystyi hieromaan 10 vuoden tauon jälkeen kunnolla kun eivät olleet niin turvoksissa! Toki nyt sitten letrozolit turvottaa tällä hetkellä 🤭🙈

@Adelia jees, mulla Metforemin on ihan vain pcos oireita hillitsemään ja jos auttaisi painonhallinnassakin.. ei vielä ole vaikuttanut painoon.. kiertoon ehkä joo.. mulla ei ole sokeriarvoissa mitään häikkää, ei edes paasto arvoissa.
Mutta kannattaa miettiä ja jutella lääkärin kanssa asiasta 👍🏻
Ystävä jolla heitti sokeriarvot, on laihtunut reilussa vuodessa Metforemin "sivuvaikutuksena" todella paljon.. vaikkei ole muuten elintapojaan muuttanut...
Minun pitänee varmaankin tehdä muutakin muutosta 🤭
Kiitos kun kerroit! Hienoa että sulla on hyvät sokeriarvot 👍 Onko lääke aiheuttanut sulle sivuvaikutuksia vai onko ollut ihan ok? Onpa monivaikutteinen lääke jos auttaa pcos:n ja sit viel saattaa paino pudota 👌

Mä yhden gynekologin kanssa tätä sokeriasiaa ja mahdollista yritystä kävin läpi tässä syksyllä. Kun kysyit et tulisiko mulle raskausdiabetes automatic ja onko esteitä raskaudelle. Hän ei nähnyt verensokeria kovin suurena riskinä, puhui absoluuttisista riskeistä tms.et joillekin tulee, toisille ei.

Toki se et aiemmin raskauksissa ei oo ollut ongelmia eikä kohonneita sokereita. Ja nyt on arvot käyneet esidiabeteksen puolella (yli 6,1) ilman raskauttakin, se myös on jarruttanut lapsitoivetta kun se korkea verensokeri taas lisää riskejä lapselle ja itsellekin.

@Adelia mulla kans metformin, jos nyt siitä puhutaan. Mä sain sen kokeiluun, jos auttais painonpudotukseen. Mun sokeriarvot on ihan ok, mutta nousseet parin vuoden takaa ja rasvamaksaa on ja kohtuanomalia ja piilevä endometrioosi. Saas nähdä toimiiko. Mä olen vuosia yrittänyt pudottaa painoa, mutta se vaan nousi. Nyt on menny vähän alas. Toki nää hormoonit vaikuttaa myös nyt… Ozempicia kokeilin 4kk, ei toimi mulla…
Hei kiitos kun kerroit! ❤️ Toivotaan et lääke lähtee auttamaan 🙏 Ja joo, hormonit vaikuttaa kaikkeen 🙈 Oon kuullut et Ozempic aiheuttaa pahoinvointia tms.et ei tosiaan sovi kaikille.

No mulla menee vatsa välillä sekaisin, pitää ottaa aamupalan yhteydessä ja iltapalan yhteydessä niin pärjää.. ja välillä tuntuu, että jotkut ruuat saa vatsan sekaisin.. mutta ihan siedettävää on ollut.

PCOS oireyhtymässähän usein insuliiniaineenvaihdunta on sekaisin ja se taas sekoittaa sitten muita hormoneja.. mun kroppa ei osaa hyödyntää kunnolla sokereita vaan käytännössä varastoi ne rasvaksi kroppaan ja siksi paino nousee.. ja rasvakudos kerää myös helpommin nestettä yms.. näin aikoinaan OYSin lääkäri selitti...

Että kun hoidetaan insuliiniresistanssia Metforemin avulla, niin se sitten auttaa muihinkin vaivoihin.. toki en odotakaan, että näin parissa kuukaudessa annoksen noston jälkeen ihmeitä tapahtuisi.. kun vuosia on ollut "tilanne" päällä.. 🤔 kyllähän se kropalla aikansa ottaa tottua ja muuttua.. 🤔

Muokattu viimeksi:
Mielenkiintoista tuo @Kesäheinä85 lääkäriltä saama kuvaus sokerin kertymisestä helpommin rasvaksi kehoon. En ole kovin perillä PCOS:stä mutta tuon ylipainoalttiuden olen kyllä kuullut.

@Adelia miten noi korkeat verensokerit vaikuttaa raskauteen tai riskeihin sikiölle? Mitä nyt tosi äkkiseltään googlasin niin tuli että vauva saattais kasvaa liian suureksi jos sokerit koholla.

@Sandra84 onpa kyllä turhauttavaa jos yrittää tehdä terveellisiä valintoja ja silti paino vaan nousee. Mutta onkohan se sit just toi PCOS joka sen tekee ja siinä on pieni ihminen pulassa kun ei sille mitään voi..

Mulla lopulta Clearbluen lilassa ovistestissä vilkkui hymynaama tänään aamulla kp12, jee! Olin jo ehtinyt miettiä että mikä kaikki nyt onkaan vialla, kun kolmessa viime kierrossa ovisplussa ollut jo kp10 ja nyt ilmeisesti se tulee kp13. Tikkutesti aavistuksen tummempi, eilen ja toissapäivänä Premomin arvo 0,26/low ja tänään 0,58/low mutta samaan suuntaan viittaa kuin tuo vilkkuva hymy. Ja eilen bongattu sellaset oppikirjamaiset limat, tänään ei vielä. Puhuttiin sillon aiemmin miehen kanssa että kerron kun alkaa testissä näkyä hymy että ois hyvä viettää yhteisaikaa tänään, huomenna tai ehkä vielä ylihuomenna niin katotaan innostuuko, toivotaan. Oli aika väsynyt toisen mantereen viikon työreissusta josta palasi lauantaina mut luulen et nyt alkais olla jo tolkuissaan ja aikaeroväsymys ohi niin luulisin että vois onnistuakin:)

Muokattu viimeksi:
No mulla menee vatsa välillä sekaisin, pitää ottaa aamupalan yhteydessä ja iltapalan yhteydessä niin pärjää.. ja välillä tuntuu, että jotkut ruuat saa vatsan sekaisin.. mutta ihan siedettävää on ollut.

PCOS oireyhtymässähän usein insuliiniaineenvaihdunta on sekaisin ja se taas sekoittaa sitten muita hormoneja.. mun kroppa ei osaa hyödyntää kunnolla sokereita vaan käytännössä varastoi ne rasvaksi kroppaan ja siksi paino nousee.. ja rasvakudos kerää myös helpommin nestettä yms.. näin aikoinaan OYSin lääkäri selitti...

Että kun hoidetaan insuliiniresistanssia Metforemin avulla, niin se sitten auttaa muihinkin vaivoihin.. toki en odottamaan, että näin parissa kuukaudessa annoksen noston jälkeen ihmeitä tapahtuisi.. kun vuosia on ollut "tilanne" päällä.. 🤔 kyllähän se kropalla aikansa ottaa tottua ja muuttua.. 🤔
Kiitos kun kerroit näistä! Toivotaan että sun keho hiljalleen tottuu lääkkeeseen, tai voihan se tapahtua varmaan nopeastikin 😉 Toivotaan nopeita muutoksia 😍

Että kun hoidetaan insuliiniresistanssia Metforemin avulla, niin se sitten auttaa muihinkin vaivoihin.. toki en odottamaan, että näin parissa kuukaudessa annoksen noston jälkeen ihmeitä tapahtuisi.. kun vuosia on ollut "tilanne" päällä.. 🤔 kyllähän se kropalla aikansa ottaa tottua ja muuttua.. 🤔
Kiitos kun kerroit näistä! Toivotaan että sun keho hiljalleen tottuu lääkkeeseen, tai voihan se tapahtua varmaan nopeastikin 😉 Toivotaan nopeita muutoksia
Mielenkiintoista tuo @Kesäheinä85 lääkäriltä saama kuvaus sokerin kertymisestä helpommin rasvaksi kehoon. En ole kovin perillä PCOS:stä mutta tuon ylipainoalttiuden olen kyllä kuullut.

@Adelia miten noi korkeat verensokerit vaikuttaa raskauteen tai riskeihin sikiölle? Mitä nyt tosi äkkiseltään googlasin niin tuli että vauva saattais kasvaa liian suureksi jos sokerit koholla.

@Sandra84 onpa kyllä turhauttavaa jos yrittää tehdä terveellisiä valintoja ja silti paino vaan nousee. Mutta onkohan se sit just toi PCOS joka sen tekee ja siinä on pieni ihminen pulassa kun ei sille mitään voi..

Mulla lopulta Clearbluen lilassa ovistestissä vilkkui hymynaama tänään aamulla kp12, jee! Olin jo ehtinyt miettiä että mikä kaikki nyt onkaan vialla, kun kolmessa viime kierrossa ovisplussa ollut jo kp10 ja nyt ilmeisesti se tulee kp13. Tikkutesti aavistuksen tummempi, eilen ja toissapäivänä Premomin arvo 0,26/low ja tänään 0,58/low mutta samaan suuntaan viittaa kuin tuo vilkkuva hymy. Ja eilen bongattu sellaset oppikirjamaiset limat, tänään ei vielä. Puhuttiin sillon aiemmin miehen kanssa että kerron kun alkaa testissä näkyä hymy että ois hyvä viettää yhteisaikaa tänään, huomenna tai ehkä vielä ylihuomenna niin katotaan innostuuko, toivotaan. Oli aika väsynyt toisen mantereen viikon työreissusta josta palasi lauantaina mut luulen et nyt alkais olla jo tolkuissaan ja aikaeroväsymys ohi niin luulisin että vois onnistuakin:)
No jotain epämuodostumariskejä sikiölle mä jostain löysin, mut en sit tiiä kuinka korkeat arvot niissä pitäisi olla et riski todentuu. Ja sit jos tulee raskausajan diabetes, se lisää riskiä itselle sairastua 2.tyypin diabetekseen. Isosta sikiöstä en sinänsä ole huolissani kunhan ei vaan ei tulisi rakenteellisia poikkeamia.

Mä luulen et mulla nää arvot koholla sukurasituksen vuoksi ja stressin. Sekin pahentaa arvoja. Liikunta ja ruokavalio auttaa ja ruokaa oon pyrkinyt muokkaamaan ja vähentää erityisesti höttöhiilaria (mut en aina jaksa).

Oon nyt työntänyt nää murheet syrjään ja antanut vaan mennä 😂 Alkusyksystä vielä jarruttivat tätä projektia.

@Pikkutytöt Hei mahtavaa et ovis bongattu 🥰 Toivotaan et siellä mies innostuu viettää laatuaikaa 😍

@Kesäheinä85 siis todellakin ihanat nuo joulukynnet ja hyvä idis tuo hierontaan meno! Huomasin sun allekirjoituksessa et sulla ollut käytössä Metforem, onko se verensokerihommia varten? Sillä kyselen kun mulla ollut verensokerin (paasto) kanssa haasteita. Pitäis mennä kontrollikokeisiin mittaa arvot, mut mul on ollut niin kova stressi nyt etten viitti koska varmaankaan ei tulis hyvät arvot 🙈

@Pikkutytöt
Tsempit oviksen kaa! Täällä nyt kuitenkin sitten yk2-meininki päällä ja kellon mukaan ovis torstaina. Limoja on jo alkanut tulla.

@Nepeta Cataria sulla on kyllä kokemusta synnytyksestä palautumisesta! Paranemisia jos vielä olet kipeänä!

@Puolikuu Tsemppiä sinnekin, uskotaan että pian tärppää ❤️

@Yrittäjä83 sori kun en tiedä tätä automatic mutta onko sulla vuotoja vielä tutkittu?
Mulla ultrattiin samalla kun tehtiin kolposkia niin marraskuussa. Se oli siis vaan nopea tsekkaus et kaikki ok. Niissä näkyi silloin lähestyvä ovulaatio mutta en siis silloinkaan saanut sitä kiinni vaan vuoto alkoi noin kp 15. Terveyskeskus otti tulehduskokeet jne ja niissä ok kaikki joten minulle sanottiin ettei mitään voi tehdä muuta ku kärsiä. Gynen mukaan vuodot viittaavat siihen etten ovuloi ja se sotkee kiertoa

Takaisin