40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lämmin osanotto @Puolikuu ❤️‍🩹

Täällä toivuttu isosta pettymyksen tunteesta ekaan hoitokiertoon liittyen. Ainut alkio joka saatiin, niin sen kehitys oli pysähtynyt. Nyt taukoa luomukierto ja sit muokatulla lääkityksellä uusi yritys. Pelkään ja stressaan jos munasolut on vaan niin huonoja ja tulokset ei muutu. Haluan maailman eniten sisaruksia esikoisellemme 🥹. Yritystä on nyt sitten reilu vuosi takana.

Lahjasoluasiaa pitää pohtia myös. Kotimainen adoptio ei kuulemma onnistu, jos on yli 40-vuotias. Jonot tyyliin 5 vuotta.
Peukut pystyssä teille 💜🙏

@Yrittäjä83 mikä sulla oli siellä ennen kolposkopiaa tehdyssä ultrassa kierron vaihe että pystyikö siitä yhtään päättelemään onko ovulaatio tulossa? Tosi hankalaa kyllä jos ei yhtään saa ovista kiinni ja eikös sulla ollut kans niitä ovuloimattomia kiertoja 😞 en nyt muista sanoitko jo mutta kertoiko se kolposkopia mitään tuosta ovulaatio/ovuloimattomuus-asiasta? Sori jos kyselen tyhmiä, ei oo tuttu aihe tuo tutkimus yhtään ja en nyt alkanut googlailemaan. Tsemppiä joka tapauksessa 🧡

Ja @Vapaalaskija lle kans isot tsempit jaksaa jatkaa hoitoja, ymmärrän hyvin ton huolen että mitäs jos ei hyviä munasoluja löydy riittävästi. Toivottavasti ne lääkemuutokset auttaisivat. Nostetaanko sulla siis niitä follikkeleja kasvattavien lääkkeiden määriä?

@Yrittäjä83 mikä sulla oli siellä ennen kolposkopiaa tehdyssä ultrassa kierron vaihe että pystyikö siitä yhtään päättelemään onko ovulaatio tulossa? Tosi hankalaa kyllä jos ei yhtään saa ovista kiinni ja eikös sulla ollut kans niitä ovuloimattomia kiertoja 😞 en nyt muista sanoitko jo mutta kertoiko se kolposkopia mitään tuosta ovulaatio/ovuloimattomuus-asiasta? Sori jos kyselen tyhmiä, ei oo tuttu aihe tuo tutkimus yhtään ja en nyt alkanut googlailemaan. Tsemppiä joka tapauksessa 🧡

Ja @Vapaalaskija lle kans isot tsempit jaksaa jatkaa hoitoja, ymmärrän hyvin ton huolen että mitäs jos ei hyviä munasoluja löydy riittävästi. Toivottavasti ne lääkemuutokset auttaisivat. Nostetaanko sulla siis niitä follikkeleja kasvattavien lääkkeiden määriä?
Ultrassa näkyi toisessa munasarjassa follikkelikysta joka viittasi ovuloimattomuuteen. Tämä kuulemma häviää itsestään. Toinen munasarja näytti toimivan ja siellä näkyi rakkula joka viittasi että ovulaatio on lähellä/tulossa. Lääkäri vielä huikkasi lähtiessä et kyllä se ovulaatio sieltä tulee mutta tällä hetkellä turhauttaa taas 🙄

Aamun testi nega. Aloin tässä harkitsemaan sitä että pitäisikö jättää raskaustestailu pois ja odottaa alkaako menkat. Ja sitten vasta testata jos menkat myöhässä. Toivottavasti kun myöhässä. Näin taitaa tälläkin palstalla jotkut tehdä.

Mutta miten tässä voi tulla näinkin pettynyt olo taas vaikkei mitenkään kauaa edes olla yritetty 😫 Vasta elokuusta eli seuraavaksi alkaa yk5. Tai siis omalla kohdalla luulen että tää liittyy siihen et edelliset tullu tjottaillen enkä edes tyyliin tiennyt ovulaation olemassaolosta (no ei nyt ihan mut😅). Ja nyt kun oon jo vuoden eli 11/2024 alkaen tikuttanut ovulaatiota ja yrittänyt tehdä selvästi terveellisempään suuntaan muutoksen elämäntavoissa muutama kk sitten ja nyt oon tietoinen ovulaatiosta ja DPO-ajoituksista niin tää aika tuntuu kuluvan niin paljon hitaammin kuin silloin kun ei aktiivisesti seurannut tilannetta eli ei tavallaan ollut nykyisen tyylinen ”yritys” käynnissä.

Muokattu viimeksi:
Aamun testi nega. Aloin tässä harkitsemaan sitä että pitäisikö jättää raskaustestailu pois ja odottaa alkaako menkat. Ja sitten vasta testata jos menkat myöhässä. Toivottavasti kun myöhässä. Näin taitaa tälläkin palstalla jotkut tehdä.

Mutta miten tässä voi tulla näinkin pettynyt olo taas vaikkei mitenkään kauaa edes olla yritetty 😫 Vasta elokuusta eli seuraavaksi alkaa yk5. Tai siis omalla kohdalla luulen että tää liittyy siihen et edelliset tullu tjottaillen enkä edes tyyliin tiennyt ovulaation olemassaolosta (no ei nyt ihan mut😅). Ja nyt kun oon jo vuoden eli 11/2024 alkaen tikuttanut ovulaatiota ja yrittänyt tehdä selvästi terveellisempään suuntaan muutoksen elämäntavoissa muutama kk sitten ja nyt oon tietoinen ovulaatiosta ja DPO-ajoituksista niin tää aika tuntuu kuluvan niin paljon hitaammin kuin silloin kun ei aktiivisesti seurannut tilannetta eli ei tavallaan ollut nykyisen tyylinen ”yritys” käynnissä.
Moi, tsemppiä sinne! Aina sitä kuitenkin odottaa joten kyllähän se pettymys kuitenkin on.. vaikka yk5 on vielä lyhyt aika.. mutta pitkä aika jos aktiivisesti odottaa.

Meillä kun on pitkä lapsettomuus taustalla niin tavallaan on itselle tullut tunne et nää jutut ei oo niin omassa kontrollissa ja lopulta sit meillä tuli tärppi vuosikausien jälkeen kun ihan luovutettiin koko asiasta.

Täällä outo olo jatkuu ja paha olokin. Aattelin et tänään ostan testin jos ehdin käydä kaupassa. Kellokin ilmoitti et parin päivän sisään menkat alkaa 😅

@Pikkutytöt tsemppiä ❤️ teidän kyl tuon pettymyksen tunteen, kohta vuosi ilman ehkäisyä eikä mitään muuta kun negatiivisia testejä takana.

Ja myös ovistestit jatkaa negana. Turhauttaa, itkettää ja tuntuu ettei pääse edes yrittämään. Viikonloppuna sentään oli joku toive positiivisesta testistä, mutta äsken tehty testi jo haaleampi taas. Kp 15 menossa, tosin ei mitään hajua minkä pituinen kierto tulossa. Mut jos se ovulaatio näkyi jo ultrassa niin minne se nyt jäi 😞

@Pikkutytöt tsemppiä ❤️ teidän kyl tuon pettymyksen tunteen, kohta vuosi ilman ehkäisyä eikä mitään muuta kun negatiivisia testejä takana.

Ja myös ovistestit jatkaa negana. Turhauttaa, itkettää ja tuntuu ettei pääse edes yrittämään. Viikonloppuna sentään oli joku toive positiivisesta testistä, mutta äsken tehty testi jo haaleampi taas. Kp 15 menossa, tosin ei mitään hajua minkä pituinen kierto tulossa. Mut jos se ovulaatio näkyi jo ultrassa niin minne se nyt jäi 😞
@Yrittäjä83 ymmärrän. Meillä oli vuosia testit pelkkää negaa ja se alkaa kyllä tuntua mielessä se jatkuva pettymys.🥹

Mä löysin sen kadoksissa olleen testin kaapista kun kaivelin syvemmältä, en ehtinyt apteekkiin. Testaan aamulla.

@Yrittäjä83 ymmärrän. Meillä oli vuosia testit pelkkää negaa ja se alkaa kyllä tuntua mielessä se jatkuva pettymys.🥹

Mä löysin sen kadoksissa olleen testin kaapista kun kaivelin syvemmältä, en ehtinyt apteekkiin. Testaan aamulla.
Mulla on jatkuvasti nyt tullut pelko ettei tää vaan onnistu jos en enää kunnolla ovuloi. Ja etteikö enää hormonitoiminta riitä siihen että ovulaatio tapahtuisi. Oon ovuloinut viimeks syyskuun alussa joten alkaa vaikuttaa mieleen. Kohta 3 kk ettei vaan tapahdu mitään 😞

@Pikkutytöt Voi harmi, jos oli nega testi. Pettymys on luonnollista, kun kerran toive on kova. ♥️ Mä oon omalla kohdalla todennut sen sopivaksi, että en testaile ennen kuin menkat on myöhässä. Menkkojen alku on ollut toki myös pettymys, mutta se negatestin tuijottaminen on vielä isompi pettymys..

@Yrittäjä83 Voi harmi! Olisko ovulaation tukemiseen saatavilla jotain apuja lääkkeen muodossa, jos keho ei jostain syystä tuota tarpeeksi hormonia..? Toki kaikkihan eivät saa LH-huippua kiinni, mutta voiko sellaisesta olla kyse? Kun sulla oli jo niitä limojakin. Ootko testannut kahdesti vai kerran päivässä?

@Pikkutytöt Voi harmi, jos oli nega testi. Pettymys on luonnollista, kun kerran toive on kova. ♥️ Mä oon omalla kohdalla todennut sen sopivaksi, että en testaile ennen kuin menkat on myöhässä. Menkkojen alku on ollut toki myös pettymys, mutta se negatestin tuijottaminen on vielä isompi pettymys..

@Yrittäjä83 Voi harmi! Olisko ovulaation tukemiseen saatavilla jotain apuja lääkkeen muodossa, jos keho ei jostain syystä tuota tarpeeksi hormonia..? Toki kaikkihan eivät saa LH-huippua kiinni, mutta voiko sellaisesta olla kyse? Kun sulla oli jo niitä limojakin. Ootko testannut kahdesti vai kerran päivässä?
Oon itekin miettinyt et voiko ovis kuitenkin olla kun luin myös siitä että voi se piikki olla ns laimeampi ettei tule selkeää plussaa. Oireet on olleet tosi vahvat muuten. Oon testannut useita kertoja päivässä, tänään nyt kahdesti. Limaa on tänäänkin tullut ja paljon joten vielä en täysin kirvestä ole kaivoon heittänyt vaikka asia Huolettaa tosi paljon 🙄 tänään myös oikealta puolelta vihlovia nippailuja joten voihan olla et ovis hyvinkin plussaa jo huomenna 🙏

@Yrittäjä83 ootko testannut eri testeillä? Mulla näyttäisi toimivan onestepin apteekin versiot parhaiten, ovat isompia liuskoja/puikon kera mitä jotkut muut onestepin testit...

Muilla en oo saanut plussaa kiinni tässä vuosien varrella.. ja alkuun testasin kahdesti päivässä, välillä kolmesti, aamupäivällä, 14 aikaan, välillä 17 aikaan ja sit välillä 20 aikaan...

Nykyään rennommin ja yleensä 16-20 välillä... 🙈 Mulle se plussa tulee yleensä näkyviin iltapäivällä/alku illasta.. yhtenä päivänä melko tummat viivat, seuraava plussa eli taas paksut ja sit seuraavana jo melkein olematon toinen viiva...

Jos sulla vuoto tulee suunnilleen samoina kierto päivinä, et on vain korkeintaan parin päivän heittoja, niin silloin yleensä ovis tapahtuu, vaikket olisi saanut sitä tikutettua 🤔

Tänään menee vielä ilta käynnille testaus ku tuli iltapäivällä juotua niin paljon kahvia ja vettä, että totesin etten testaa niin kirkkaasta nesteestä mitään... 🤣

Täällä alkoi joku vuoto, taas. Tuhruttaa ihan kunnolla ja olo on itkuinen kuin menkoissa. Ja menossa kp 16

Muokkaan, tein äsken ovistestin ja se alkaa tummumaan 🥺 voisko nyt olla et ovis ja kolposkopia yhdessä nyt vuotaa
1000028914.jpg

Muokattu viimeksi:
Ääh onpa nyt tylsiä uutisia monella 😞

@Yrittäjä83 mikä sulla on vahvin viiva mitä oot saanu kiinni? Täällä ollaan jossain kohtaa puhuttu siitä et kaikilla ei tosiaan tuu sitä kontrolliviivaa vahvempaa viivaa millään. Ja mulla on esim niin et saan vahvimman viivan vaan aamuisin ku muuten juon niin paljon vettä (ja kahvia) ettei kesken päivän vaan pysty testaa. Mutta voi siis hyvin olla että ovulaatio tapahtuu vaikka viiva olisi vain lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Toi viimesin kuva tosin näyttää vielä kovin vaalealta mutta jos se tosta vähän tummuis niin oisko sit?

Vielä @Yrittäjä83 lle niin entä jos kokeilisit Clearbluen kahden hormonin testiä? Toi 20kpl paketti on 57,90€ eli toki on hintaa mutta yhtä testiä kohti ei niin paljoa. Ja mulla toi kestää useamman kierron ku ovis tulee suht alkukierrosta aina ja ei tarvii niin montaa kertaa testata, ehkä joku 4-5pv. Toki sulla saattais ekalla kertaa mennä enemmän mutta jos saisit varmuuden noilla? Mä testaan noitten lisäksi Pregcheckin tikkutesteillä jotka on sit taas halpoja.

Vielä @Yrittäjä83 lle niin entä jos kokeilisit Clearbluen kahden hormonin testiä? Toi 20kpl paketti on 57,90€ eli toki on hintaa mutta yhtä testiä kohti ei niin paljoa. Ja mulla toi kestää useamman kierron ku ovis tulee suht alkukierrosta aina ja ei tarvii niin montaa kertaa testata, ehkä joku 4-5pv. Toki sulla saattais ekalla kertaa mennä enemmän mutta jos saisit varmuuden noilla? Mä testaan noitten lisäksi Pregcheckin tikkutesteillä jotka on sit taas halpoja.

Joo miehän käytin näitä aiemmin ja pregcheckiä lisäksi. Oon siis saanut myös pregcheckeillä ovulaation kiinni ☺️ joskus kokeilin rfsun testejä niin niillä en saanut ikinä positiivista 😬

Hep. Täällä menossa varmaankin dpo7. Pidän listaa oireista päivittäin. Onhan noita mutta mitään varmaa r-oiretta vs pms mitä aiemmin tuntunut ei ole havaittu vielö. Loppuviikosta testi sitten.

Menossa yrityskierto 9. Vasta 2 kiertoa, tämä ja edellinen, näkynyt kunnolla ovulaatio tikussa! Epäilen että mulla oli keho säästöliekillä ja nyt kun oon monipuolistanut ruokavaliota niin hormonit myös paremmassa kunnossa. Jee! Ainiin ja enhän mä toki ihan keväällä ekoissa kierroissa vielä ovistestejä edes tehnyt.

Jaha täällä kierto sit kesti 25 päivää, koska mulla oli noi terolutit yms. käytössä. Nyt sit pitää alkaa kuivatteleen tätä endoo ja kohti tammikuun alkion siirtoa. Nuha vielä vähän vaivaa, mutta toivoisin, että olen viikonloppuna kunnossa. Onneksi on vielä sairauslomaa. Juttelin esihenkilön kanssa ja tuli oikeen kehollinen reaktio miten hän oikein syyllistää minua asioista, mitä hän ei vain ole tehnyt. 🤮 Olen koko päivän etsinyt uusia työpaikkoja. Mikään ei oikein innosta. Yritän vaan nyt selvityä, niin kauan kun on pakko.
Tää lapsi-projekti on tärkeämpää nyt kun mikään muu.. ❤️
Tsemppiä kaikille!❤️

Jaha täällä kierto sit kesti 25 päivää, koska mulla oli noi terolutit yms. käytössä. Nyt sit pitää alkaa kuivatteleen tätä endoo ja kohti tammikuun alkion siirtoa. Nuha vielä vähän vaivaa, mutta toivoisin, että olen viikonloppuna kunnossa. Onneksi on vielä sairauslomaa. Juttelin esihenkilön kanssa ja tuli oikeen kehollinen reaktio miten hän oikein syyllistää minua asioista, mitä hän ei vain ole tehnyt. 🤮 Olen koko päivän etsinyt uusia työpaikkoja. Mikään ei oikein innosta. Yritän vaan nyt selvityä, niin kauan kun on pakko.
Tää lapsi-projekti on tärkeämpää nyt kun mikään muu.. ❤️
Tsemppiä kaikille!❤️
Hei. Millä alalla olet nyt töissä?

Takaisin