40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olette kyllä oikeassa, että voihan se -3 riittääkin. Kai se on vaan välillä helpompi ottaa vähän pessimistisempi asenne niin että vois sit yllättyä iloisesti jos olisikin tärpännyt :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Viikon päivät tässä nyt sit odotellen, ens ma on se DPO9 ja miehen synttärit niin sillon testaan. Edellinen raskaus näkyi joskus DPO11-12 ihan selvästi jo testissä ni veikkaan että DPO9 näkyis jo. Tai no toki voi olla erilaisia raskaudet ja kiinnittymiset, mutta jotenkin luulen että ens ma selviää tän kierron tilanne.

@Kesäheinä85 Miten kävi? Alkoiko kierto.

Mä saan joskus tietää sen be ready testin, lääri nyt ei muistanut koska… Varmaan palaavat huomenna asiaan. Laitoin vielä viestiä. Se testi oli kivulias :(

Mä sain metformiinin! Kokeillaan, jos sillä paino vielä lähtis alas, kun sen asian nostin nyt pöydälle. Mä oon tässä koko vuoden yrittäny saada painoo pois, niin se sahaa 2-3kg ylös ja alas = ei pysyviä tuloksia. 🥲

Puhuttii näitä juttuja lääkärin kanssa, niin en sit tajunnu kysyä, että kauanko vedän tätä tukilääkettä… Huomenna palaavat varmaan siitäkin. 🙊

Hyvä @Sandra84 kyllä se siitä 👍🏻 kerro sitte millaisia tuloksia tulee, toivottavasti ei tarvitse odotella kauaa..
En kyllä tiedä onko vieläkään kp1, mun mitta puulla edelleen tosi vähäistä vuotoa, päivällä vuosi vähän.. ja moneen tuntiin ei pyyhintä vuotoa enempää.. jos ois aamupäivän tilanne jatkunut iltapäivällä ja nyt illalla niin olisin ajatellut että on kp1.. toki vähän enemmän mitä eilen... mutta kun ei ole kramppeja, jomotusta silloin tällöin vähän...
Tein aamulla normaalin pregcheckin eli onestepin testin, ei mitään... Seuraan tilannetta ja jos ei kymmenen teen taas ylihuomenna testin..
Mutta taas sanon samaa kuin syyskuun alussa, että jos on menkat ja näin helpolla pääsee, niin käy... Nyt kyllä oli ovis ja sen jälkeen nännit ja rinnat arkoina yli viikon... Enää ei.. turvotuskin jo helpotti vähän.. yleensä helpottaa vasta mekkojen loputtua..
Et nii.. ketuttaa...😑🤷🏻‍♀️ Mut eiköhän tää parissa päivässä selviä... Sit letrozolit naamaan 🤔

Hei! On tässä vähän ollut muunlaista harmia niin on jäänyt keskustelua lukematta. Käyn asiat läpi kunhan taas jaksan. Toivottavasti kaikilla sujuu kuitenkin positiivisin mielin 💛
Täällä kp16 ja varmaankin ovulaatio juuri meneillään. ☺️ Tuli vahvat viivat tikkuun la ilta - su aamu ❤️ Ja nyt on selkä hellänä.

@Kesäheinä85 Kylläpä se nyt on… Toivotaan tietty parasta!🥹

Mulle iski sitten kurkkukipu! Ärsyttävää! Ja alotin sen metformiinin. Googletin äsken että aiheuttaako lapsettomuushoidot muistinmenetystä ja stressiä… Ilmeisesti vähän kaikkee ja masennusta, mutta en mä jotenkin koe olevani masentunut. Mun muisti ei vaan pelaa. Illalla soittoaika lääkärin kanssa. Huomenna muka pitäs mennä töihin… Mä juttelin meidän koiran jutuista miehen kans ja en muistanut sanaa kylkiluut… Nii mun mielestä se on vakavaa. Välillä en muista että teinkö asian X eilen vai tänään. Ihan hyvä viheltää peliä poikki.
En päässy ees uimaan ja saunaan viikonloppuna kun oli silloin jo vähän sellainen oli että tuun kipeäksi…

Tervetuloa takas keskustelemaan @Indigo :Hugging Face: Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä hyvin!

Voi että @Kesäheinä85 voisko olla! Et vissiin testannut tänään? Mikäs DPO olikaan menossa?

@Sandra84 voimia sinne :red-heart: Eikös sulla ollut töissäkin pahemman kerran stressiä ja mietit työn vaihtoakin? Kuulostaa kyllä musta nyt sellaiselta, että kannattaisi jollain tapaa viheltää peli poikki omaa jaksamista ajatellen.. Vakava stressihän voi ehdottomasti aiheuttaa kognitiivisia oireita ja varmaan muistioireet ihan tyypillisiä, tunnistan samaa iteltäni joskus kun on ollut pahasti stressaantunut. Olisiko mahdollisuutta keskustella työterveyslääkärin kanssa olisiko jo ihan sairasloman paikka? Tai sitten esihenkilön että voisiko työtä hetkellisesti vaikka keventää? Tsemppiä joka tapauksessa.

Uupumus aiheuttaa muistikatkoja.. ja koska ihminen on kokonaisuus, niin työt ja muu elämä voi yhteensä uuvuttaa vaikka kumpikaan ei yksinään sitä tekisi...
Ja kait tää vuosien yrittäminen saakin masentaa vähän ja välillä enemmänkin 🤔🙈 eri asia sitten aiheuttaako se masennusta... Voi toki toisille senkin tehdä🤔
Itse koen olevani väsynyt tähän touhuun, mutta en vielä masentunut, kun olen asian käsitellyt ekan kerran jo 17 vuotta sitten PCOS diagnoosin yhteydessä 🤔
Työuupumus aikoinaan oli kamala... Nykyään onneksi huomaa paremmin milloin kroppa ja mieli rasittuu liikaa... Ja pystyy keventämään..

Joten @Sandra84 kannattaa kuunnella kroppaa ja tarvittaessa jatkaa sairauslomaa?

Tai sit flunssassa mulla ainakin aivot jähmettyy välillä ja ihan perus sanatkin saattaa olla hukassa hetken tai kaksi... Tai kovassa kiireessä.. jos on vain yksittäinen tilanne, niin ei kannata liikaa huolestua! 😉

Täällä pieniä menkkatuntemuksia edelleen, liman seassa tuli aamupäivällä vähän verta.. päivällä ei pyyhintä vuotoa kummempaa... Saapa huomata onko huomennakaan aamulla sen kummempaa...jos ei, niin uusi testi kehiin ja mahdollisesti illalla letrozolit aloitus 🤔 jos huomenna alkaa ns. kunnon vuoto, niin siirrän letrozolien aloitusta vähän vielä... 🤔🙈
Pitää hakea apteekista tuttuja ovistestejäkin ja samalla vielä herkän raskaustestin, ettei vahingossakaan aloita letrozoleja jos on raskauden mahdollisuus...
Toki nyt on kait jo dpo15... Et nii.. jos ei huomenna näy mitään niin pitäisi huoletta voida kuurin aloittaa...

Gynekin nyt viime käynnillä epäili, että mun edelliset tällaiset todella vähän kipuiset ja lievät vuodot olisi kuitenkin olleet menkat.. kun ajallisesti sopi.. eikä ultrassa muutakaan näkynyt.. et jos nyt vain kropan toiminta muuttuu "normaalimmaksi" iän ja Metforemin korkeamman annoksen ansiosta. 🤔🤷🏻‍♀️

Tervetuloa takas keskustelemaan @Indigo :Hugging Face: Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä hyvin!

Voi että @Kesäheinä85 voisko olla! Et vissiin testannut tänään? Mikäs DPO olikaan menossa?

@Sandra84 voimia sinne :red-heart: Eikös sulla ollut töissäkin pahemman kerran stressiä ja mietit työn vaihtoakin? Kuulostaa kyllä musta nyt sellaiselta, että kannattaisi jollain tapaa viheltää peli poikki omaa jaksamista ajatellen.. Vakava stressihän voi ehdottomasti aiheuttaa kognitiivisia oireita ja varmaan muistioireet ihan tyypillisiä, tunnistan samaa iteltäni joskus kun on ollut pahasti stressaantunut. Olisiko mahdollisuutta keskustella työterveyslääkärin kanssa olisiko jo ihan sairasloman paikka? Tai sitten esihenkilön että voisiko työtä hetkellisesti vaikka keventää? Tsemppiä joka tapauksessa.
Kiitos sulle ja @Kesäheinä85 🥰 Mä sain sairauslomaa ja maanantaina meen taas jutteleen lääkärin kanssa. Mun esihenkilö on suuri ongelma kans… Mä yritän hakee uusia töitä. Huoh. No kunhan tää tästä jossakin kohtaa… 🥰

Jaahas, täällä ei ole minkään näköistä vuotoa sitten eilisen... Ja pregcheckin liuska myös niin negatiivinen kuin vain voi olla. Eikös nuo testit ole kuitenkin ihan luotettavia? Ettei tartte hakea mitään muuta testiä varmistukseen, ennen kuin aloitan illalla letrozolit 🤔 vaikka en nyt varma olekaan miten laskisi kierron alkaneeksi.. mutta eipä se näillä vuosilla enää päivän päälle ole 🙈

@Sandra84 hyvä että sait lisää sairauslomaa! Toivottavasti löytyy parempi työpaikka!

Höh että oli täysnega testi @Kesäheinä85 ☹️ Mä oon lukenu monesta keskustelusta että nimenomaan pregcheckit on luotettavia ja joillain ne on näyttäny haaleaa positiivista jo samaan aikaan kuin herkät testit (10 yksikköä) vaikka ne ovat 25 herkkyydellä.

Hei vitsi mä oon unohtanu pohtia raskausasioita nyt aamusta (tai no ennen ku avasin tän foorumin🤣). Ku siis tyyliin aina heti herätessä ne tulee mieleen ja vähintään miettii mikä DPO. Teen osa-aikaista työtä päivän viikossa tän syksyn ja olin koko päivän kohteessa ku yleensä oon etänä. Tammikuussa alkaa kokopäiväisesti ja mies jää kotiin. Se työ saattaa olla tervetullut nyt sikälikin et näköjään nyt ku on kotona lasten kaa ni tää asia helpommin pyörii koko aika mielessä!

@Sandra84 mulla on viime aikoina ollu unettomuutta ja stressiä ja unohtelee aivan älyttömiä asioita. Siis säikähdin monena aamuna kun yritin miettiä et oonko aamulla käyttänyt koirat ulkona enkä vaan saa sitä päähäni 🙄 mie toivon et on vaan unenpuutetta. Tänään nukahdin ruokatunnilla, onneks oon etänä 😅 mut hurja väsymys..

Omaa napaa nopeesti. Ovis lähestyy, veikkaan et huomenna tai perjantaina plussa. Huomenna myös se kolposkopia ja toivon mukaan ultra samalla mut pakko tänään vietellä mies koska huomenna seksikielto.. Perjantaina vois ehkä tuusailla jos ei vuoda. Mut ärsyttävästi nyt sattuu just. Toisaalta mielenkiintoista nähdä mitä ultra näyttää.. Mut odottavaisin mielin

@Sandra84 mulla on viime aikoina ollu unettomuutta ja stressiä ja unohtelee aivan älyttömiä asioita. Siis säikähdin monena aamuna kun yritin miettiä et oonko aamulla käyttänyt koirat ulkona enkä vaan saa sitä päähäni 🙄 mie toivon et on vaan unenpuutetta. Tänään nukahdin ruokatunnilla, onneks oon etänä 😅 mut hurja väsymys..

Omaa napaa nopeesti. Ovis lähestyy, veikkaan et huomenna tai perjantaina plussa. Huomenna myös se kolposkopia ja toivon mukaan ultra samalla mut pakko tänään vietellä mies koska huomenna seksikielto.. Perjantaina vois ehkä tuusailla jos ei vuoda. Mut ärsyttävästi nyt sattuu just. Toisaalta mielenkiintoista nähdä mitä ultra näyttää.. Mut odottavaisin mielin
Joo, no ”hyvä” etten oo ainoo. Joskus mietti kun oli noita lääkkeitä, että otinko jonkun lääkkeen vai en… Pitää vaan olla itselleen nyt armollinen.
Mulla oli tänää 37 kuumettakin… Flunssa iski sit päälle. Varmaan joku stressi laukee…

Nyt vaan odotan, että tulee kp1 ja sit vetelen kuivatus-lääkettä endoon vuoden loppuun…

Minä aloitin letrozolit... Ja mulla on dosetti... 😂 Ei tartte miettiä otinkin vai enkö.. ja siltikin meinaa joskus unohtua, ku säilytän sitä keittiön kaapissa enkä pöydällä 🙈 jos päivän rutiinit rikkoutuu, niin aina on vaara unohtaa. Onneksi pää on niskassa kiinni... Muuten sekin unohtuisi.. 🙈
Monia asioita muistan onneksi ihan hyvin... 😉

Päivä meni ilman vuotoja, nyt taas illalla pyyhintä vuotoa.. tyhjenisi nyt kunnolla 🤦🏻‍♀️ saapa huomata mitä letrot saa aikaan 😂

Muokattu viimeksi:
Nopeesti huikkaan sairaalakuulumiset. Eli maailman ihanin lääkäri oli ja ultrasi ihan ekana. Sano ettei normaalisti ultraisi mutta koska tämä vauvahaave on niin katsotaan. Syy pitkälle vuodolle oli ovuloimaton kierto välissä ja siitä oli muodostunut pieni kystä, on ihan vaaraton ja kuulemma häviää. Iloinen uutinen oli että siellä oli juuri ovulaatio lähellä 🤭

Yksi koepala otettiin joten tänään ei nyt seksiä. Eilen harrastettiin kyllä ja odotan et ovisplussa on tänään tai huomenna. Jos vuoto loppuu niin huomenna kyllä taas tuusaillaan 😬 mut tällaista

Joo, no ”hyvä” etten oo ainoo. Joskus mietti kun oli noita lääkkeitä, että otinko jonkun lääkkeen vai en… Pitää vaan olla itselleen nyt armollinen.
Mulla oli tänää 37 kuumettakin… Flunssa iski sit päälle. Varmaan joku stressi laukee…

Nyt vaan odotan, että tulee kp1 ja sit vetelen kuivatus-lääkettä endoon vuoden loppuun…
Onnistuisiko helpommin jos laittais kännykkään jonku lääkeseurannan? Et kuittaat sinne kun on lääke saatu?

Vähän sumuiset ajatukset ovat täälläkin. En nyt muista millään otinko aamulla vp-lääkkeen, mutta jos olo on ok niin väliäkö tuolla. Flunssaa pukkaa ja poskionteloita särkee, ja ainoa minkä uskalsin ottaa oli miniasa. Dpo 10 menossa, ja kuvittelin et olis aamun testissä jotain häilähtänyt. Tiedäppä tuota sitten. Hemmetin flunssa. Ceetä, quersetiinia, sinkkiä, ... jospa se siitä menis nopsaan ohi.

Olikos tässä nyt muita joilla olis testailupäivät kohdillaan?

@Nepeta Cataria mulla neljä päivää ekaan testipäivään joka ois DPO9. Nyt menny yllättävän rauhassa, heti oviksen jälkeen olin melkeen malttamattomampi :D onpa harmi että flunssa iskenyt sinne, meilläkin on varmaan joku 3 flunssaa ollu perheessä tässä viime aikoina peräjälkeen mut onneks vaan yhessä noista tulin kunnolla kipeeksi, muut menny hyvin vähäisillä oireilla ohi

Takaisin