40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pikkutytöt Mulla alko nyt se kierto ensin, missä tehdään beready-testi. Katsotaan se siirron optimaalinen ajankohta sillä. Sit ens kuussa se siirto endon kuivatuksen kera. 🙊 kiva, että tää etenee, mutta niiiin hitaasti etenee! 😅
Paino pudonnut viikossa 0.5kg ja jos saan tän jatkumaan tähän malliin, niin kaikki hyvin. 🤞🏻🤭
Saapi nähdä nyt sitten… Ennen jouluaattoa varmaan saa sitten testiä tehdä. Ja jos sen sillee miettii, niin jouluun ei oo enää ihan kauheen kauaa🤭😁
@Kesäheinä85 Ihanaa, että teil on saliporukka! Mä sain kans kaverin mun kans salille. Toki salijösenyys on vaan tän kuun loppuun ja sit katson, että vaihdanko salia… Kaveri kans lopettaa ainakin tuolla salilla…

Nyt kp4 ja kp2 aloin vetää tota letrozolia. Ihan ihmeellinen kierto. Toka päivä piti ihan pidempi side laittaa. Ei oo normaalia. Ja nyt sit niukkaa jo. Huoh.

@Sandra84 mielenkiintoista että tuollaisia testejä on olemassa? Miten se testi kertoo oikean ajan, liittyykö esim limakalvon paksuuteen tai vastaaviin?

Mulla kp27 ja ei merkkiäkään menkoista, äh 😫 Sais alkaa nyt vaikka huomenna niin tulis normikierron pituinen eikä mikään maraton.

@Sandra84 mielenkiintoista että tuollaisia testejä on olemassa? Miten se testi kertoo oikean ajan, liittyykö esim limakalvon paksuuteen tai vastaaviin?

Mulla kp27 ja ei merkkiäkään menkoista, äh 😫 Sais alkaa nyt vaikka huomenna niin tulis normikierron pituinen eikä mikään maraton.
Kysyin tekoälyltä hyvää selitystä:

Testi perustuu kohdun limakalvosta otettavaan näytteeseen, joka analysoidaan geeniekspression avulla.
• Näytteestä tutkitaan, mitkä geenit ovat aktiivisia tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa.
• Tulosten perusteella arvioidaan, onko limakalvo “valmis” vastaanottamaan alkiota juuri sillä hetkellä.
• Jos ei ole, alkionsiirron ajankohtaa voidaan säätää yksilöllisesti seuraavassa hoitokierrossa.

Luulen, että tossa on oikeaa tietoa, en oikein tykkää tekoälystä 🙊

Täällä kp5 ja letrozol ehkä aiheuttaa vähän pääkipua tai sit jumit ja sit nukahtaminen oli eilen ok mut toissapäivänä tuli kuumia aaltoja 🤭
Kävin hieronnassa + akupunktiossa niin nukuin ainakin syvempää unta nyt pitkästä aikaa!

Omaa napaa tähän väliin: dpo12/kp29 menossa eikä tee edes mieli testailla. On semmoiset pms-oireet päällä että odottelen suosiolla vaan kp ykköstä. Itkettää, masentaa, elämä on perseestä jne kivaa. Avauduin eilen poikaystävälleni jostain turhasta ja vanhasta jutusta, piti olla kiva tapaaminen ja pilasin sen☹️ Hän yrittää ymmärtää mutta huomaan että häntäkin vähän häiritsee tuittuiluni.
Haluaisin vain käpertyä lämpimän peiton alle ja möristä yksin tätä hirveää elämääni😩 Näissä tunnelmissa, parempaa päivää jokaiselle.

Voi ei @Pinkkigreippi :red-heart: Tiedän niin ton tunteen kun kaikki tökkii :sad-face: Mullakin ollu kaikenlaista pientä vastoinkäymistä muussa elämässä (asuntoasiat, työasioissa hirveä byrokratiaongelma, näen jatkuvasti ikäviä unia) ja sit vielä just toi kun joko tietää että menkat on alkamassa tai sit on tehny negatiivisen testin ja toivo menny siltä kierrolta. Kirjoituksistasi on kuitenkin kuulunut että teillä on hyvä ja tasapainoinen parisuhde :Two Hearts: ja siihen tottakai kuuluu sekin että välillä toinen voi lohduttaa toista. Isosti tsemppiä joka tapauksessa sinne.

Mulla luojan kiitos menkat alkoi tänään. Eli kierto oli 27 päivää eli normaali! 🥳 Voisko nyt olla että kesän alusta lähtien olleet epänormaalin pituiset joko liian lyhyet tai liian pitkät kierrot on takana ja nyt alkaa keho toimia. Enpä oo ennen ollu näin iloinen menkkojen saapumisesta, varsinkin kun niitten mukana tulee aina menkkakivut mut nyt oli vaan positiivista kaikki tämä 😄

Tässä tämmönen maraton-viesti kun ei nyt muutakaan tekemistä ollut :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Meinasin kysellä että mites teillä muilla ketkä ootte yrittäny viime aikoina tai jossain kohtaa pudottaa painoa? Mulla jäi kahdesta raskaudesta 16-18kg ja sain siitä 2kg pois viime vuonna, sit 4kg pois tän vuoden alussa mutta sit jumittu moneksi kuukaudeksi. Nyt alotin tasan kuukausi sitten laskee kaloreita ja tähtää 1800-1900kcal/päivä (proteiinia grammoina 1,1xpainokilo) niin paino on lähteny tosi vauhdikkaasti alas, -3kg nyt tässä ajassa. Ja siis ekojen kahen viikon jälkeen kyllä lipsunu tosta parina päivänä viikossa yli 2000, pari krt jopa 2500-3000kcal, siis yksittäisiä päiviä. Ja sitä ennen lähti edellisenä kuukautena 2kg ku lopetin saunajuomien juomisen eli lähteny 5kg tässä vajaassa 2 kk:ssa 😳 Oon tainnu syödä aika paljon aiemmin plus sit noi limut ja saunajuomat...

Kun ei tälle vauvahaaveelle aktiivisesti voi muuta tehä kuin elää terveellisesti, välttää alkoholia, syödä vitamiineja ja hoitaa talletusten ajoitukset kuntoon niin laitan panokseni tähän josko painonpudotus auttaisi. Lähtötilanteessa BMI oli 31-31,6 ja nyt on 28,3. Ennen ekaa raskautta olleeseen painoon on 7,7kg ja sillon ois BMI 25,8 ja vaikka sekin on ylipainon puolella niin olin kyllä varsin hoikka silloin.

@Evea Niin tunnistan ton että tarvii tikuttaa se ovis ettei tarvi arvailla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja mulla vielä oviksen paikka vaihtelee joka kk (kp11-17 niin vähän pakkokin tikuttaa ku ei me jakseta edes sitä joka toinen päivä tahtia, hyvä jos kaks kertaa viikossa alkukierron ni on oikee riski olemassa et menis muuten kuukauden mahis ohi). Tsemppiä piinailuun, erityisesti kun nyt ei tarkkaan tiiä millon vois ees mitään näkyä testissä!

@Indigo Peukut pystyssä täällä! Mulla näky viimeks joko DPO11 tai DPO12 niin selkeesti että nyt ku testasin DPO9 ja ei tullu mitään en ees viittiny tuhlaa testiä seuraavana päivänä, DPO11 sit varmistin että ohi meni tämä kierto. Sen sijaan sulla jos näkyny vasta myöhemmin aiemmat raskaudet niin todellakin on vielä toivoa :Green Heart:

Tsemppiä @Yrittäjä83 ! Piti ihan googlaa mikä on kolposkopia :Grinning Face: Hienoa, että sait nyt ajan ja että pääset ilmeisesti siis munasarjojen ultraan niin sithän tosiaan tietää onko ovis tulossa vai menossa. Onko sulla yhtään hajua mikä vaihe kierrosta vois tutkimuspäivänä olla meneillään?

@Nepeta Cataria okei on kyllä tosi haamuja, mä en oikeen edes erota eli ei varmaan kyllä noista ole toivoa :sad-face: Olispa hienoa jos ne imetykset ois pitäny munasoluvarantoja kunnossa ja vielä ois mahis tärppiin!

@Bougainville wau mikä ihana uutinen sulla heti ekasta (?) tän kierroksen PAS:sista. Kaikkea hyvää sulle ja pikkuiselle, vaikka raskausoireet vaivaakin niin kyllähän sen kestää kun noin hyvä tuuri käynyt että vauva tarrannut matkaan :Two Hearts:

@Pinkkigreippi Arpapeliä todellakin, mulla ihan sama tunne vaikka kolmisen vuotta vähemmän ikää niin kyllä se tällä(kin) iällä aika ihana arpajaisvoitto ellei lottovoitto olisi se pysyvä plussa.. Tosi hyvä että jaksat jatkaa noin hyvillä mielin ja toivotaan että odotus palkitaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ja @Puolikuu n ja @Mamiksx5 gyne-keskusteluun niin varmasti hyvä kuten puhuittekin että mikä vaan gyne käy, mä kävin ite kk sitten Felicitaksessa mutta mulle sattu sinne kamalin lääkäri mitä tyyliin koskaan ollu, eli just päinvastoin ku olin aatellu et siel nyt ainaki on hyvät lekurit tähän hedelmällisyys-aiheeseen niin eipä ollukaan tae siitä, joten saattaisinpa hyvinkin varata ihan normigynen jos seuraavan kerran meen joskus vielä käymään.
Hei,

tulin tosiaan taas ekasta raskaaks. Meillä kaksi luomua ja yksi PAS joka lähti kans kerrasta. Vaikka on mukamas endometrioosia ja adenomyoosia, mutta ei ne onneks tunnu estävän raskaaks tulemista mulla.

Taistelen kans painon kanssa, koitan syödä vähän ja terveellistä.

Oon kaikkien mammojen ja plussatuulien hengessä mukana ja toivon kaikille vahvistuvia haamuja ja vauvoja! On tämä nimittäin elämän parasta aikaa.

t. Bougainville

@Pinkkigreippi tiedän tunteen ❤️ sitä lataa jotenkin aina niin paljon odotuksia kiertoon ja pettymys on aina kova ja siihen vielä hormonit kaupan päälle..

Täällä alkoi tänään selvät ovisoireet, joten nyt toiveikkaana jännitetään tulisko tässä kierrossa ovis ja olis jotain jännitettävää 🙏 nyt kp 10 oletettavasti eli odotan et olisko perjantaina plussa 🤞

@Kesäheinä85 Kiitos! Toivottavasti siellä ovis lähestyy ja luteaali on sopivan pituinen. 🙏

@Sandra84 Hyviä rentoutumiskeinoja, pitäisi itsekin mennä pitkästä aikaa akupunktioon. 👌 Viime perjantaina kävin purentalihashieronnassa, se se vasta on rentoutus. 😆 No kyllä sen jälkeen on kiva olo. ☺️

@Indigo Tsemppiä uuteen kiertoon. 🫂

@Vapaalaskija Mitä ultrakuulumisia? ☺️

@Pinkkigreippi Voi harmitus, toivottavasti huomenna jo olisi parempi päivä. 🫂 Onhan sekin tärkeää, että voi päästää ne harmitukset pihalle.

@Pikkutytöt Hienoa, että kierto näyttäisi tasoittuneen! Toivottavasti sama trendi jatkuu. 🙏 Tsemppiä uuteen kiertoon, vaikka olikin tällä kertaa iloinen juttu. 🤗

@Yrittäjä83 Pidän kovasti peukkuja hyvälle ajoitukselle! 👍👍

Mulla dpo8 ja kyllä mä vähän jännitän tätä kiertoa.. Pientä jomottelua ollut kohdun seudulla dpo5 alkaen ja nälkä tulee iltaisin tosi aikaisin. Tänään myös alkoi vaaleankeltainen valkovuoto, yleensä ei (kai, muistaakseni?) ole tässä vaiheessa kiertoa ollut.. Lämmöt nousi oviksen jälkeen jyrkästi, sit droppasi dpo5, vähän nousi dpo6-7 ja tänään sit taas hyvälle ylätasolle. Väsy on ollut joka ilta viime päivinä, mutta tämä pimeys voi väsyttää ja huonoja öitäkin ollut. Niin joo ja vatsan toiminta pysähtyi dpo 3 ja on sahannut sen jälkeen edestakaisin.. Sekin vähän outoa. 🫣 Useimmiten tullut vasta luteaalin keskivaiheilla kuvioihin ja hetkellisesti. Toivon edelleen, että olisi tärppi käynyt.. 🙏🌈 Vaikka sitten tulisikin iso pettymys.

Tsemppiä täältä kaikille 🧡

Täällä oletettavasti oli lh huippu la iltana tai sunnuntaina, talleteltiin suuret setelit.. tai ainakin jotakin 🤭 tiiä sitten osuiko kohdilleen, itse kyllä yritin kaikkeni jo pe ja la.. mut pakottamisen tielle en raaskinut lähteä... Olikohan perjantaina jo kp19.. Mutta tosiaan tikut loppu lauantaina, melkein plussa.. en lähtenyt sen takia kylille..
Kaikki tuntui olevan kohdillaan vkl aikana, tuttu luteaalivaiheen rintojen kiristely/turvotus on alkanut jo su/ma..
Periaatteessa luteaalivaihe jää ehkä lyhyeksi, jos menkat alkaa kp29-30.. mut toivon toki ettei niin käy..
Oisko nyt dpo2 🤔 et menkat alkaisi aikaisintaan ensi tiistaina tai keskiviikkona... Jos kierto nyt toimii... Silloin olisi dpo8... Mikä nyt olisi mahdollisuuksien rajoissa.. useinhan sanotaan, että kiinnittyminen ja mahd. Kiinnittymisvuoto tapahtuu usein silloin kun menkkojen pitäisi alkaa... 🤷🏻‍♀️
Mutta joo.. en kyllä tiedä.. toivon toki joo.. mutta en uskalla tällä yhdellä tallettelulla olla edes toiveikas... 🙈
Ens kiertoon sitten letrozolit oviksen aikaista moiseen 👌🏻

Kävin kuitenkin tänään pitkästä aikaa tunnin salilla, hyvä minä 🥳💪🏻

Onko @Puolikuu testaillut jo? Jännät päivät nyt!

Hyvä @Kesäheinä85 ! Yksikin salikäyntikin on jo hyvä alku 👌

Ja @Sandra84 onpa hyvä että oot saanu rentouduttua, perusarki kun toimii ja saa riittävästi unta on tärkeä taustatekijä raskautumishommissakin 😊

Mä kävin just ostaa lisää ovistestejä Prismasta, Pregcheckin paketin. Sen lisäks mulla on nyt tokaa kiertoa Clearbluen lila käytössä. Alotan varmaan kp7 jotta varsinkin toi lila toimii kunnolla että ehtii näyttää vilkkuvan naamankin. Viimeks ovis oli kp11 niin tosta ehtii hyvin. Ja hyvä nähä samalla liuskatestin vahvistuminen suhteessa digitaaliseen. Onneks noi Pregcheckit on niin halpoja (alle 7€/7kpl paketti) ettei tuu hirveitä lisäkuluja ku digit on tietty kalliita.

Tässä tämmönen maraton-viesti kun ei nyt muutakaan tekemistä ollut :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Meinasin kysellä että mites teillä muilla ketkä ootte yrittäny viime aikoina tai jossain kohtaa pudottaa painoa? Mulla jäi kahdesta raskaudesta 16-18kg ja sain siitä 2kg pois viime vuonna, sit 4kg pois tän vuoden alussa mutta sit jumittu moneksi kuukaudeksi. Nyt alotin tasan kuukausi sitten laskee kaloreita ja tähtää 1800-1900kcal/päivä (proteiinia grammoina 1,1xpainokilo) niin paino on lähteny tosi vauhdikkaasti alas, -3kg nyt tässä ajassa. Ja siis ekojen kahen viikon jälkeen kyllä lipsunu tosta parina päivänä viikossa yli 2000, pari krt jopa 2500-3000kcal, siis yksittäisiä päiviä. Ja sitä ennen lähti edellisenä kuukautena 2kg ku lopetin saunajuomien juomisen eli lähteny 5kg tässä vajaassa 2 kk:ssa 😳 Oon tainnu syödä aika paljon aiemmin plus sit noi limut ja saunajuomat...

Kun ei tälle vauvahaaveelle aktiivisesti voi muuta tehä kuin elää terveellisesti, välttää alkoholia, syödä vitamiineja ja hoitaa talletusten ajoitukset kuntoon niin laitan panokseni tähän josko painonpudotus auttaisi. Lähtötilanteessa BMI oli 31-31,6 ja nyt on 28,3. Ennen ekaa raskautta olleeseen painoon on 7,7kg ja sillon ois BMI 25,8 ja vaikka sekin on ylipainon puolella niin olin kyllä varsin hoikka silloin.
Minä olen tiputtanut aina raskauskilot vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, ja se sallii saunajuomaksi kuivan punaviinin vaikkapa (toki pitää olla tosi varovainen raskauden vuoksi, ja vhh-dieetillä ollessa humaltuu helposti). Pitää vain olla tarkkana sokereiden kanssa erityisesti dieetin alussa, ja hommaa nopeuttaa jos ottaa vähän lenkkeilyä lisäksi. Jos jaksaa käydä pari kertaa viikossa n. 20min hölkkäämässä (hidaskin vauhti riittää, pääasia että saa hien pintaan), niin dieetti ja aineenvaihdunta saa vauhtia. Vhh:n otin sillä tähän puheeksi kun se on ollut minulla todella tehokas kilojen kanssa, ja tiedän mistä puhun kun olen tiputtanut 6 kertaa raskauskilot joita yleensä kertyy se 20-25kg...

Suosittelen siis lämpimästi vhh:ta. Ja olen muuten pari kertaa tullut raskaaksi tämän dieetin aikana, toki lopettanut sen saman tien varmistaakseni monipuolisen ruokavalion. Vhh on parantanut minulla aina hedelmällisyyttä, ja samaa olen kuullut monelta muultakin. Plussa nappasee just kun dieetti ja liikunta on hyvässä vauhdissa.

Tsemppiä @Sandra84 ultraan ja jatkoon 🙏🏻🧡🥰

@Pikkutytöt menestystä testailuun 👍🏻 minäkin voisin seuraavaksi taas kokeilla pregcheckin testit myös... Onestepin testit haen apteekista kuitenkin myös.. jos/kun uuteen kiertoon ens viikolla lähdetään, niin pitää olla ajoissa testaamisen kanssa kun otan ne letrozolit 🤔

@Pinkkigreippi jos olis vain kuiva limakalvo/ärsytystä ja tulisikin plussa 🙏🏻

@Nepeta Cataria vhh toimii, ja osalla voi riittää sekin että rajoittaa hiilihydraatteja 120g päivä... Ja minulla auttaa jo se myös ja se että ne pysyy max90g /päivä on jo tehokasta.. mutta ajattelin seuraavaksi tiputtaa joksikin aikaa sinne max60g päivä... Ja katsoa mitä vaikuttaa... 🤔

Nyt on ihmeelliset väännöt ja pienet krampit alavatsassa... Mitäköhän lie... Ilmaa? Tuntuu kyllä hieman väärässä kohtaa.. Noh.. voi olla mitä vain 🤷🏻‍♀️ yritän olla piinailematta ja miettimättä liian aikaista millekään "oikealle" tuntemukseen... 🙈 Eka ajattelin et jaa menkat alkaa ja kierto jää 24 päivään... Mut sit taas loppu ja sit taas välillä kirpaisee.. Noh voi kai tää menkkojakin tehdä... 🤷🏻‍♀️ Jos on sitä.. niin pääseepä aiemmin letrozolien käyttöön...

@Kesäheinä85 Voihan se kertakin riittää, jos kohdilleen osuu. 👍 Anteeksi vähän tyhmä kysymys, mutta miksi ajattelet, että sulla jäisi luteaalivaihe lyhyeksi, kun ovis tullut myöhemmin? Eikö se yleensä vain pidennä kiertoa? (Itsellä pysyy aina luteaali 13-14 vrk, vaikka ovis vaihtelee kp18..21.)

@Sandra84 Täällä odotellaan raporttia jatkosuunnitelmista. 🤭

@Pinkkigreippi Saa nähdä, on vähän jännää. Voi harmi, jos siellä näyttää uuden kierron merkkejä.. Niin tiedän tuon tunteen. Voimahali 🫂

@Nepeta Cataria On kyllä varmasti tehokas vähähiilarinen, mulla vain ei aivot toimi ilman hiilaria.. 😅 Syötkö sit enemmän rasvoja, että saa tarpeeksi energiaa?

Nyt alkaa olemaan vähän ärsyttävä vaihe.. Toivo ja pettymyksen pelko kisailevat keskenään. Vielä ihan positiivisen tuntuiset oireet, mutta pelkää että kääntyy perinteiseksi luteaalioireiksi..

@Nepeta Cataria On kyllä varmasti tehokas vähähiilarinen, mulla vain ei aivot toimi ilman hiilaria.. 😅 Syötkö sit enemmän rasvoja, että saa tarpeeksi energiaa?
Juu, rasvoja koitan haalia vähän joka suunnasta. Pitäähän se energia jostain saada, ja pelkkä proteiini ei riitä. Kyllä se olo siitä kohenee kun keho alkaa käyttämään rasvaa tasaamaan verensokeria.

@Puolikuu ihan siitä, että mulla on kroppa tehnyt sitä useamman kerran viimeisten viiden vuoden aikana 🙈 mulla on ollut sitä ennen kierto 10 vuotta käytännössä aina 28-29 päivää.. ja nyt sitten 2-3 krt vuodessa tulee lyhyempi kierto 24-26 päivää.. muuten on sen 28-30... Ja luteaali on ollut muutoin sen 10-12 päivää.. paitsi noissa lyhyissä... Toki ovis on yleensä mulla jossain 16-20 kierto päivän välillä... Nyt oli mullekin aika myöhäinen LH huippu oletettavasti kp21... Että toki parempi jos venyy.. mutta jää nähtäväksi...

Kun mulla ei ole venyneitä kiertoja ollut vuosiin.. ne loppui 13 vuotta sitten homeopatian avulla, sitä ennen saattoi olla 90 päivän kiertoja kun kroppa ei ovuloinut...ja silloinkin oli käytännössä vuodessa muutama normi 29 päivän kiertoa ja sit saattoi olla kaksi 90 päivän kiertoa... 🤷🏻‍♀️ Nyt viime vuosina häiriönä on ollut noin kerran vuodessa pitkittynyt vuoto.. kuten oli edellisessäkin kierrossa, jossa varmistettiin vuodon loppuminen ja uuden alkaminen progesteronikuurilla. Toki voi johtua siitäkin et siitä on kuukausi kun sen kuurin söin.. 🤷🏻‍♀️

Mutta toivottavasti luteaali pysyy hyvänä ja olisi hedelmöittynyt vaikka jäi nyt yhteen kertaan.. ja kiinnittyisi... 🙏🏻

Mutta kyllähän se aika epätodennäköistä tällä taustalla on.

Toivon että jos ei nyt letrozolit tuo apua ens kierrossa ja sitä seuraavassa.. niin jos sitä mies suostuisi lähteä yksityiselle... 🙏🏻 Ja itse tässä otan seuraavan vaihteen painon pudotuksessa. 👌🏻

Takaisin