40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on käytössä ubikinoni (ubikinoli on kalliimpaa niin päädyin halvempaan), C-vitamiini, B-ryhmän vitamiinit, 50mikrogr D-vitamiini ja Sideral rauta (ferritiini oli vuosi sitten 13).
Söin noin 3kk gelee royalia mutta kierto lyheni pahimmillaan 26 päivään. Voimisti ovulaatiota ja limoja mutta en uskaltanut jatkaa kun olis tullut kahdet menkat kuukauden aikana😂 Kierto palautui heti normaaliin 28-29pv.

Ovulaatiotesteistä käytän vain Pregcheckin. Rfsu:n tikut ei näyttäneet mulla koskaan ovista🤔

@sininenhetki mulla on käytössä raskaus vitamiini, d vitamiini ja maitohappobakteerit. Ei meillä oo koskaan vaikuttanut onko yhdyntää päivittäin vai 2-3pv välein, raskaaksi oon silti tullut et itse en oikein usko noihin 😊
Ovulaatiotesteinä käytän raskauskeijun halvimpia eli onestep ja joskus pregcheck, molemmat toimii mulla. Mut toki aina en saa ovista kiinni testillä vaikka kaikki oireet on ja oon tullut raskaaksi 2x sellaisesta kierrosta.

Nii mäki tulin raskaaks aluks vaikka en saanu viivaa testiin (toki kesken meni)… Mutta olis se kiva todentaa. 🤭

Mulla on nyt jotakin oviskipua (tai sit joku muu kipu, mistä näitä tietää), että ehkä se on nyt tai hollilla. Eilen ehdittiin talletteleen ja tänään oli kans tarkoitus 🤭 olishan se kiva, jos onnistuis 🤭 ties mitä nää hoidot teki kropalle 🤭🙈

Jotenki älytöntä, että 41-vuotiaana saatiin kolme kypsää munasolua ja 39-vuotiaana niitä oli 1-2 tms. En ees enää muista. Toki sama lopputulos, toi yks alkio. Mutta tää 4AA-laatuinen oli yllätys (hyvä siis).

Miten teillä menee noin muutoin? Mä oon aika paljon omanapaillu, seuraan kyllä kaikkien juttuja, mut en oo jaksanut kommentoida kaikkea, koska toivon kaikille lasta ja ensin tietty ovisplussaa ja raskaustestiin plussaa 🥰🤞🏻

Mulla oli tänään lomapäivä ja sain luettua mun YAMK-pääsykoejuttuja (eli tein sellaista kurssia) ja jotenkin jaksaa opiskella, kun on päättäny lähtee nykyisestä työpaikasta, jossa oon ollu vajaa 5v. Liikaa muutoksia kokoajan ja uus esihenkilö ei oo kiva.

Tänään mennää miehen ja bonusteinin kanssa syömään. Teiniin menee kans hermot ihan liikaa, mutta nyt on ollut vähän aikaa rennompaa. Kuppi kun menee nurin, niin sit pitää tehdä muutoksia koko perheessä, kaikkien. Ei oo helppoo asua sellasen laahustavan teinin kans joka ei tajua mitään mistään 🤭

Mä.oon kyllä jo miettinyt miltä tuntuu sit kun lapsella alkaa olla esiteinovaihe ja on itse menopaussissa 🫣 voi olla aika haastava kombo!

Joojep noi teini- ja esiteinivuodet tulee olee kyllä sit oma lukunsa (tsemppiä kaikille tällä hetkellä niitä läpikäyville), kuitenkin ite ajattelen tai ainakin toivon että kun itellä se aikanaan edessä ni kilometrejä on kertyny sen verran jo mittariin et varmaan pystyy suhtautuu neutraalimmin teinin asioihin.

Ubikinolista vs ubikinonista sellanen huomio että ubikinonia joutuu syömään enemmän kuin ubikinolia syystä että ubikinoni muuttuu (pelkistyy) elimistössä ubikinoliksi. Ja ubikinoli saattaa siten imeytyä paremmin. Kaipa molemmat kuitenkin toimii kunhan annokset sopivat.

Mulla tänään aamulla Clearbluen lila testi alkoi vilkuttamaan hymynaamaa. Eilen hyödynnettiin, ja nytpä sit tänään illalla molemmilla alko flunssaoireet että katotaan oliko tää tän kierron ainoa mahdollisuus. Lapset ollu kipeenä koko tän viikon ni eipä tää flunssalotto oikeen ollut vältettävissä. Tavallaan toivon et huomenna ovisplussa niin sit ois oikeen hyvä ajankohta ollut.

@Sandra84 tsemppiä opintoihin, ootko siis hakemassa johonkin kouluun?

Mulla on tällä hetkellä niin hyvä duuni ja aiempaa parempi ydintiimikin siellä että en oo etsimässä uutta työtä vaikka aiemmin oon kovasti miettiny pitäskö suunnata uudelle alalle. Sote-alan hallinnossa asiantuntijahommissa olen enkä mitään radikaalia muutosta edes harkitse mutta sellasta suuntautumista uuteen. Hr-tehtäviä harkitsin aiemmin ja vähän kouluttauduinkin mutta sit niihin on ihan hirveästi tunkua ja en oo valmis aloittamaan mistään trainee-tehtävästä joten niin kauan kun hakijoita on 3-400 per avoin työpaikka ni eipä sinne pääse. Ehkä tän oman duunin kautta joskus aukeaa joku uus kiinnostava tehtävä. Plus kun niin paljon toivon vielä kolmatta lasta niin tässä duunissa olisi hyvä olla nekin äitiyslomat.

Millasissa töissä / millä alalla te muut ootte? 😊

Täällä menkat... Tyhjenee jo ihan kunnolla, eilen sai vaihtaa yösidettä vuorokauden ympäri 1-3 tunnin välein.. tänään samaa mutta hieman harvemmin.. paitsi aamulla töissä... 🙈

Enpä tiedä miten esiteiniys ja vaihdevuodet menis 😅🙈 äitini taisteli aikoinaan aika hyvin pikkusiskoni kanssa.. vahvoja luonteita.. 😁 toisella teiniys ja toisella kuumat aallot riesana.. äitini oli n. 37v saadessaan pikkusiskoni..

Itse olen opettajana, amiksessa, en ole suunnitellut ainakaan vähään aikaan alan vaihtoa.. 7 vuotta toki olen vasta tätä työtä tehnyt, tätä ennen monenlaista liiketoiminnan puolella perushommista, päällikkötehtäviin.
Luksustahan tässä työssä olisi sitten lapsen tai lasten kanssa samat loma-ajat.. mutta onhan tämä haastavaa työtä ja arkena päivät venyy... 😬

Täällä siis kp5 🤔 jos toiveikkaana aloittaisi oviksen tikuttamisen taas kp11-12.. vaikka... Niin.. kokemuksen syvällä rintaäänellä... Ehtii hyvin aloittaa kp14... Mutta ikuisena optimistina... Jos se nyt tulis provera kuurin tyhjennyksen jälkeen aiemmin 😁🙏🏻😅🙈

@Sandra84 mitä alaa meinasit, mie opiskelen yamk-tradenomi opintoa tällä hetkellä ☺️

Täällä masentaa koska ovisoireet loppu täysin. Kp 16 menossa ja kun mulla yleensä kierto 24pv niin aika toivotonta. Ellei nyt tuu joku pitkä kierto.. Testi tänään melkein puhdas nega. Limathan tuli silloin ku mulla normaalisti ovis tulisi, testi lähti silloin tummumaan mut sit vaan lässähti 😞

Mulla eilen ja tänään ovistestiliuska positiivinen ja eilen Clearbluen lilassa pysyvä hymynaama (sillä pitää lopettaa testaus ekaan pysyvään hymyyn). Eli ilmeisesti ovis tänään illalla tai huomenna aamulla. Eilen en saanu miestä motivoitumaan, toivon että tänään onnistuis. Jos laskee et ovis tänään illalla ni DPO-3 oli yritystä et periaatteessa sekin vois riittää muttei mikään optimi.

Miten teillä miehet suhtautuu yritykseen? Mä kun eilen sanoin et nyt ois hyvä ajankohta et sit voi olla parikolme viikkoa taukoa taas niin mies oli että ei hänen tarvii tietää näin tarkkaan että on ne edellisetkin tullu ilman tällasia tietoja. Sit yritän siinä sanoa et mut mä oon nyt jo yli 40 ni ei hän sitä koe niin ongelmana (vaikka oon puhunu hänelle iän vaikutuksesta ja siitä gynekäynnistä viime kuussa et tilanne oli huonon näköinen). Totta toki että oon suht vähän aikaa sitten vielä tullut raskaaksi (just reilu pari vuotta sitten), mutta eihän se mitään takaa, toki toivon, että se olis viite, että edelleen mahdollista tulla raskaaksi.

@Pikkutytöt mie en oikeestaan kerro puolisolle ovulaatioista ollenkaan 😬 seksiä on normaalisti useita kertoja viikossa/päivässä mut välillä tulee sit taukoja mut oon yrittänyt pitää rentona. Toki mulla meni kerran tosi paljon tunteisiin kun meni yks ovulaatio ohi mut mies ei edes tajunnut mistä suutuin ja mökötin 🤣 olin vaan sit hiljaa monta päivää ja toinen oli aivan paniikissa. Sit jos välillä on tosi väsy ja stressiä niin kaivan jotain seksikästä alusvaatetta jne. Mut on välillä hyvinkin haastavaa, meillon yhteensä 6 lasta ikähaarukassa 2-15 niin on aika hektistä arkea 😅 välillä sit olla ihan kahdestaankin kun sattuu et molempien lapset on äideillä tai isillä.

@Pikkutytöt meillä 5 lasta enkä juuri koskaan oo kertonut ovulaatiosta. Musta on helpompi olla ”hiljaa” vaan ni ei tuu mitää paineita toiselle. Seksiä meillä on kuitenkin 2-4x/vko ja ovulaation aikaan oon sit usein aloitteen tekijä 🤭

@Yrittäjä83 ja @Henskuu Kuulostaa siltä että teillä tosiaan ei tarviikaan kertoa mitään kun on noin aktiivista :) Meillä siis se "ongelma" et yleensä vaan kerran viikossa niin sit oon joutunu nyt puhumaan silleen ylipäätään et alkukierrossa pari viikkoa olis tarpeen kaks kertaa viikkoon, ku muuten voi oikeesti ovis mennä ohi enkä todellakaan halua turhaan missata yhtään kiertoa. Mut sit just se että kun miten saisin miehen innostumaan makkariin ilman että kerron ovulaation tikuttamisesta kun se just ei todellakaan auta asiaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Kun sellanen perus ehdottelu ei oikeen toimi jos arjessa kiirettä ja väsymystä

@Pikkutytöt hyvä kysymys... Meillä se oon minä jonka on välillä vaikea päästä tunnelmaan koska on pakko... 😅🙈 Menee mulle liiaksikin suorittamiseksi...
Mies taas on niin väsynyt töiden yms. vuoksi että haluaa, että testaan ovista ja kyselee joskus että milloin ois... Ku sanoo ettei ole asia haluamisesta, vaan ihan vain fyysisestä jaksamisesta kiinni.. niin mieluummin sitten tsemppaa jaksamisen kanssa kun on The päivä lähellä.. 😅🙈

Ja toisaalta tää 5 vuoden yritysaika on ollut ihan jees, ku on enemmän elämää makkaroista... välillä ovulaation aikaan sitte 2-4 joskus jopa 5 krt.. ku ei se viiva tummennutkaan niin nopeasti 😉😁
Meillä kun oli miehen työttömyyden ja masennuksen vuoksi välillä vuosia niin, että sain houkuteltua tuon nallekarhu tositoimiin tyyliin juhannuksena ja jouluna... Toki itselläkin oli Burns out yms.. että näin pitkään parisuhteeseen on mahtunut todella kuivia ja todella pitkiäkin hiljaisia aikoja... 🤔
Tärkeintä on että on puhuttu asioista ❤️

Ja tässäkin olen kysynyt suoraan mieheltä miten hän asian kokee, testaanko ja haluaako hän tietää vai ei.. välillä jätin testaamatta oviksen, mutta se olikin itselle paljon suurempi stressi ku en tiennyt tuleeko sitä huippua vai ei... Minun oireet on vaihdelleet vuosien varrella niin paljon etten enää niihin luota 100% varmuudella... 🙈 Niinhän tuo kävi elokuussa kun, luulin että oli ovis, eipä ollutkaan... 🤦🏻‍♀️

Mies haluaa kyllä kuulla testeistä, mutta ei aina jaksa yrittää. Tänää piti, mut ei jakseta. Tehtii kaikkee muuta. Muustaakseni to ja pe talleteltiin ja nyt on kp 17 että se ovis on voinu olla pe tai eilen. Ihmeen vihlomista pe ja tänää vasemmalla munasarjoissa.

Vihree testi tänää, pe pinkki… Eilen ei ollu testiä… En tiiä koska on tai tulee ovis. Aattelin että se vois olla tänään/eilen. 😅
Kierto ollu sen 28pv, mutta välillä pidempi, varmaan hoidotkin ja kaikenlaiset jutut vaikuttaa aina…

Liitteet

• IMG_5212.jpeg
    IMG_5212.jpeg
    90.1 KB · Katsottu: 53
  • 54F336C7-5B84-44A6-92F3-61E9119C202B.jpeg
    54F336C7-5B84-44A6-92F3-61E9119C202B.jpeg
    34.1 KB · Katsottu: 55
IMG_7373.jpeg

Hei! Tulin kertomaan että tänään kp15 saatiin pysyvä hymynaama clearbluen kahden hormonin testiin. Aloitin testauksen jo kp6 ettei vaan mene ohi! Juuri ja juuri riitti yksi paketti. 😉 Pregcheck näyttää tältä tänään. On kiva saada tämä tulos kun ei oltu varmoja tuleeko mulle näitä huippuja ollenkaan? Tikkutesti nyt näyttää tuolta ja se on sitten positiivinen tuollaisena. ☺️

Muokattu viimeksi:
@Indigo Hyvä muistutus että kaikilla liuskatesteissä testiviiva ei koskaan ole tummempi kuin kontrolliviiva!

Mulla nyt ekaa kertaa elämässä varsinainen yrityskierto eli tiedän ovulaatiopäivän eli eilen (tai no suunnilleen), ja että tallettelut oli DPO-3 ja DPO 0. Taisi siis lopulta ajoitus onnistua vaikka jännitin saanko miehen innostumaan. Aiemmat lapset tulleet ilman että edes tiesin milloin ovuloin. Nyt sit jännittelemään. Mietin että testaisin DPO12 eli ens perjantaina kp 23. Suunnilleen samana päivänä näkyi viime raskaus jo selkeästi kun laskin ainoasta mahdollisesta päivästä, jolloin raskaus olis voinut alkaa.

Moikka taas, uusi viikko lähti taas käyntiin😊

Minulla on kaksi sotealan koulutusta, toinen lääkealalta mutta niitä töitä en ole juurikaan tehnyt. Tällä hetkellä olen sairaalamaailmassa vuorotyössä. Se, ja erillään asuminen poikaystävän kanssa tuo haasteita tähän yrittämiseen. Välimatkaakin meillä on joitakin kymmeniä kilometrejä, että toisen luona ei viitsi vain ”piipahtaa”😅 Siksi onkin aina vähän suunniteltava etukäteen tallettelukertoja ja toivoa että työvuorot sattuisi sopimaan siihen tarkoitukseen🫣

En ole juurikaan maininnut kierrostani, paitsi pääsääntöisesti ”menkat alkoi” tai ”nyt on kosteat ajat” tarkoittaen ovista. Tikuttamisesta tai testailuista jätän kertomatta myös. Seksiä meillä oikeastaan joka kerta kun nähdään, 2-3 krt viikossa.

Täällä kp13 ja mullakin ovis jossain kaukana…? Aamuinen testi oli hyvin haalea, kun normaalisti tässä olisi jo vahva plussa käsillä. Ei kyllä ole oireitakaan (vatsan jomotukset). Kierto siis venyy tod näk täälläkin🤔

Hyvä nähdä ettei kaikilla muillakaan tule testi viivasta liuskaan vahvempaa, vaan tasavahvakin riittää. 👍🏻

Täällä kp8 ja ehkäpä viimeinen vuotopäivä 🙏🏻 tyhjentynyt on kyllä ihan huolella... 🤦🏻‍♀️
Huomenna lähden pariksi päiväksi ystävän kanssa reissuun... Ja sitte jos perjantaina tai lauantaina aloittaisi oviksen metsästyksen... Ajattelin testata tutulla luotettavalta apteekin onestepillä.. ja rinnalle otin rfsun testit.. jos toimivat yhtä hyvin mitä nuo luotto testit, niin säästäisi about 10€ kuussa... Ellei enemmänkin... Mennyt hieman rahaa jo pelkkiin ovistesteihin tässä vuosien varrella... Onneksi ei oo paljoa muita paheita.. mutta enpä oo ekan kauden vuoden jälkeen juurikaan raaskinut mitään digejä ostella.. 🙈

Takaisin