Suurkiitos
@Nektariini86 ja
@Alpis kokemustenne jakamisesta

Kommentoin näin paljon jälkikäteen, sillä oli tosiaan pakko poistua täältä näitä palstoja lukemasta, kun noi uutiset tulivat, mutta nyt oon vähän ehtinyt sulattelemaan tilannetta ja löytänyt muitakin kirjoituksia ihmisistä, jotka ovat tulleet raskaaksi alle 0,5:n AMH-arvolla. Ilmeisesti se arvo saattaa lisäksi vaihdella ja tosiaan indikoi enemmän IVF:n onnistumistodenäköisyyttä kuin luomuraskauden. Vaikka onhan se mun arvo 0,35 todella huono, siitä ei mihinkään pääse.
Miehen kanssa saatiin myös asiat puhuttua ja lopulta hänkin totesi, etteihän se nyt niin paha rasti olis kaks kertaa viikossa peittoa heilutella, kunhan pidetään joustoa, että just tiettynä iltana ei ole pakko, jos on oikeasti väsynyt. Eli sekin kuulostaa nyt hyvältä ja riittävältä, kun ehdin jo pelätä, että senkään takia ei olisi raskausmahdollisuuksia jos oltais vaan sitä kerran viikkoon jatkettu, mikä oli siis se asia, mistä tuli riitaa. Nyt ajatuksella kerran alku- ja kerran loppuviikosta on kuitenkin mulle joskus aikanaankin gynekologi suositellut eli eiköhän se ole riittävä.
Nyt olen siis tosiaan parin viikon tauon jälkeen palaillut lukemaan raskautumisfoorumeita ja paljon etsinyt vanhoja keskusteluja yli nelikymppisten kokemuksista. Ja vaikka tää viimeisin kamala gynekäynti antoi aika toivottoman kuvan, niin esim lapsettomuushoitaja kesällä sanoi, että se että olen nyt 40 on huomattavasti parempi kuin jos olisi parikolme vuotta lisää. Vissiin just tässä iässä tulee sellanen isompi pudotus todennäköisyyksissä. Ja silti vanhemmillakin yrittäjillä tulee onnistumisia, kuten tästäkin ketjusta ollaan onneksi saatu lukea!
Tein silloin reilu pari viikkoa sitten totaalisen elämäntaparempan eli suunnittelin ruokavaliomuutoksen ja jatkoin ilman alkoholia, sen olin kokonaan jättänyt pois syyskuun alussa. Sain noista huonoista gyneuutisista niin ison motivaation elämäntapamuutokseen, että uskon tällä kertaa sen onnistuvan, olo on aivan eri, kun on ekaa kertaa elämässä näin iso motivaattori. Raskauskiloja on nyt muutenkin enää 9 jäljellä kun aluksi niitä oli n. 16-18kg. Normaalipainoon on matkaa 13kg.
Samoin jatkan monipuolisesti vitamiinien syömistä ja nostin ubikinolin annoksen 100-> 200-300mg päivässä. Siitä oon kuullut ja lukenut positiivisia tietoja. Ja kahvin vaihdoin puoliksi kofeiinittomaan niin pysyy jossain max 150mg/pv, kun maksimisuositus 200mg.
Eli ainoa mitä voin nyt tehdä on elää terveellisesti, ja sen todellakin aion nyt tehdä. Sitten jos luoja suo, niin ehkä me vielä saisimme sen pienen ihmeemme.