40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Puolikuu en oo lämpöjä mittaillut, yritin joskus alkukesällä sitä aloittaa, muttei siitä sitten tullut mitään niin ei saa siitä oosviittaa valitettavasti. Onpa sulla ollut tosiaan pitkä yksittäinen kierto! Tasaantuiko pituus sitten tuosta itsekseen?

@Kevät2025 Siis jep niin mäkin luulin!

@Pinkkigreippi hyvin vedetty aamusuoritus :thumbs-up::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
Letrozolit sain gyneltä, uusi reseptin kerran, sanoi ettei saa 5- 6kk pitempää putkeen syödä.
Niitä jäi jäljelle vähän ennen plussaa.. siitä kkm toivuttuaan söin ne mitä oli jäljellä... Ei auttanut... Sitte en saanut miestä lähtemään hoitoihin... Ja tuntui turhalta edes letroja jatkaa kun niillä sain monen kierron jälkeen tuulimunan aikaiseksi ja toisella kerralla ei mitään... Sit oli vaan liikaa kaikkea.. ja letrozolien sivuoireet oli inhottavia....
ja sit viime syksynä muistin Metforemin... Ja aloitin 11/24 ja tuli plussa joulukuun alussa heti.. mut meni kesken jouluaattona... Ihana aatto ja joulu ylipäätään...
Ja nyt oon kevään ja kesän yrittänyt tiputtaa painoa ja miettinyt et mitäs tässä seuraavaksi...
Ystävä rohkaisi vielä kokeilemaan letroja.. hänelläkin ei auttanut suositellut annoskoot... Vasta pykälää isompi.. niin mietin, että josko sittenkin vielä kokeilisi, vaikka ne sivuoireet ja se väsymys ei kiinnosta.. töissä tarpominen ei ollut hääviä siinä aivosumussa... 🙄
Mutta ehkäpä pitää kokeilla, juttelen aiheesta ensi viikolla tutun työterveys hoitajan kanssa 👍🏻

@Pinkkigreippi Joo se suorittamisen tuntu on ärsyttävä. Niin kuin jo kirjoitinkin, niin mulla se pahenee vain silloin, jos oon tuonut asian ilmi, että nyt olis The Hetki. Onneksi mies on enemmän suorittavassa roolissa.🤭 Eikä kyllä yhtään ihme, jos joskus suorituspaineet heilläkin kasvaa, jos itselläkin. 🫣 Mutta hyvä, että siellä nyt talletukset onnistuneesti takana! 💖

@Pikkutytöt Tuo oli yksittäinen pitkä kierto, ei ole sen jälkeen toistunut. Toki sitten melko pian sain ne Terolutit käyttöön. Mutta tässä nyt puolen vuoden sisään ei ole tullut vastaavaa.

@Kesäheinä85 Voi että onpa ollut kamala joulu. 💔 Eikä kyllä kivoja ole ne sivuoireetkaan, että eipä niitä haluaisi turhaan syödä. 😕Toivottavasti saat apuja ja vahvistuksia ajatuksille juttelusta. 🙏

Onpas täällä ollut taas vilkasta😀

@Pikkutytöt Voi hitto, kylläpä nyt odotuttaa🤔 Ja negatestit, voi blaah😟

@Sandra84 Jaksamista tulosten odotteluun!

@Yrittäjä83 Aika samoissa mennään taas, mulla nyt dpo1 ja kp14. Ovulaatio oli eilen illalla, tunsin sen tuttuna toispuoleisena kipuna ja jomotuksena. Makoilin sohvalla enkä pystynyt hetkeen liikkumaan. Nukkumaan mennessä kipu oli poissa, ja aamulla rinnoissa oli tuttu painon tunne.

Tallettelut tehty tänään aamupäivällä ennen poikaystävän työvuoron alkua🫣 Jotenkin oli itsellä sellainen suorittamisen tuntu, kun ajattelin vain onko nyt jo liian myöhäistä, mikä olis sopivin asento jne😂 Noh, nyt alkaa kuivempi kausi niin mieskin saa vähän huilata😅
Mulla dpo 2 tänään joten jännitellään yhdessä 🤭 Mulla ovis siis maanantaina. Mullakin toispuoleista juilintaa alkuviikosta mut nyt ovisoireet selkeesti ohi 👌

Kommenttina noihin mun aiempiin pohdintoihin niin nyt on kp34 alkamassa eikä tietoakaan menkoista. Näin pitkää kiertoa mulla ei oo ollut ikinä lukuunottamatta viime synnytyksen jälkeen eka kierto viime loka-marraskuussa oli 44pv. Muuten max 30pv, yleisimmin +-26pv. Ja tein tänään taas apteekin ultra -raskaustestin ja nyt oli puhdas nega, eilen joku huono testi ku tuli viivanpaikka joka näkyy edelleen. Ovistesti edelleen suht vahva mut ei positiivinen. En tiiä mikä tässä nyt on meneillään. Ei nyt onneks mitään suurta huolta mut ihmettelen.

@Pikkutytöt jos ovis ei tullut aiemmin ja yrittää nyt uutta, sitäkin sattuu.. ja joskus tulee kaksi ovista.. sekään kai ihan kamalan harvinaista ole.
Kyllä se siitä selviää 👍🏻 tsemppiä, raastaa kyllä hermoja nim. kokemusta on melkein kaiken maailman erikoisuuksista nyt viimeisen 5 vuoden aikana 🙈

Ekaa kertaa koskaan testiin vahvat viivat. Edellinen ovisplussa bongattu edellisestä raskautumiskierrosta digitestillä toukokuussa.

Liitteet

• Screenshot_20250828_221323_premom_eh_com_ehpremomapp_MainActivity.jpg
    Screenshot_20250828_221323_premom_eh_com_ehpremomapp_MainActivity.jpg
    69.8 KB · Katsottu: 50
  • IMG_20250828_220612.jpg
    IMG_20250828_220612.jpg
    911.9 KB · Katsottu: 52
@Kesäheinä85 Sulla on kyllä ollut niin pitkä matka ja voin vain yrittää kuvitella miten raastavaa on noin pitkään toivoa ja pettyä joka kuukausi 💔 :red-heart: Voi kunpa lopulta teillä tärppäisi!

Onko muuten kellään kokemusta RFSU:n ovulaatiotesteistä? Niitä en ookaan vielä kokeillut ja nyt kun ilmeisesti Pregcheckit (joita tässä kierrossa kokeilin ekaa kertaa) ei ilmeisesti mulla näytä ovista tarpeeksi selkeästi vaan antavat suht tummaa viivaa todella pitkään niin mietin mitä merkkiä kokeilen seuraavaksi. Tai sit ostan niitä Apteekin ovulaatiotestejä, kun ne muistaakseni näytti ok. Ovat vaan reilusti kalliimpia kuin RFSU ja Pregcheck. Ja siis aion sitä Clearbluen digiä käyttää myös mutta kun siinä ei näe miten viiva lähtee vahvistumaan niin varmistan viivatesteillä. Kerran nimittäin kävi niin että käytin vain digiä niin se ei antanut ollenkaan plussaa niin en tiedä yrittikö ovis ees tapahtua.

Muokattu viimeksi:
@Pikkutytöt Mä kyllä epäilen, että ei ole testissä välttämättä vikaa, vaan sulla ei nyt jostain syystä LH toimi aivan normaalisti tässä kierrossa.. Tietysti testaaminen kahdesti päivässä kannattaa silloin kun alkaa olemaan suht vahva viiva, niin ei huippu mene ohi (en tiedä, oliko jo käytössä). Jos tilanne aina vain jatkuu samanlaisena, niin lähtisin hakemaan apuja tilanteen laukaisemiseen. Tosi harmi, että nyt juuri tuli tuollainen.. Ethän odota ja stressaa asiaa liikaa? Kovasti tsemppiä . ♥️

@Elea Hienoa, että tuli vahvat viivat! 💖🌈

@Pikkutytöt Mä oon käyttäny aina clearblueta koska en luota että osaisin tarpeeks hyvin tulkita perus tikkutestejä. Mulla ainaki aina toiminu clearblue hyvin ja kylhän niistä testitikuista näkee viivan vahvistumiset selkeesti. Nytkin käytin ja sain hymynaamoja eilen illalla ja tänään aamuna ja selkeet viivat alkuviikkoon verrattuna. Voin ottaa kuvan jos tarvii. Ja voihan noista digeistäki mennä se hymynaama viiva ohi jos keho on vaan niin nopee sen lh nousun kanssa.

Clearblue dual hormone sen sijaan ei mulla toiminu ollenkaan vaan näytti jatkuvasti hymynaamaa vaikkei ollu ovis.

@Puolikuu @little L kiitos kommenteista 😊
Joskus testailin kahdesti päivässä mutta luovuin siitä ku vissiin juon sen verran paljon että täytyy päivisin käydä niin usein vessassa etten usko että niin lyhyessä ajassa näytteeseen olisi kertynyt tarpeeksi lh:ta ja siis oon sit tehny vaan aamuisin testin. Mahtaako olla näin 🤔 Ja tosiaan näkishän varmaan clearbluen tikuista vahvistumisen! Siinä ohjeessa tai jossain vaan lukee että niitä ei pitäis kattoa vaan pelkästään sitä digitulkintaa asiasta ni oon aatellu että ehkä ne ei sit toimi ihan samalla tavoin. Tiedätkö tarkemmin Little L? Mä oon just ens kierrossa kokeilemassa ekaa kertaa dual hormone -testiä katotaan toimiiko mulla 🤷‍♀️

Muokattu viimeksi:
@Pikkutytöt Mulla ainaki täs normi clearbluessa selkeesti näkyy toi vasempi viiva vahvistuminen ja et noista kolmesta alimmasta testistä sain hymynaaman.
IMG_2956.jpeg

Se dual hormone ni siitä ei voi niistä viivoista lukea ku ne näyttää kahta eri hormonia, mulle ne oli ainaki ihan mysteeri ja tosiaan mä sain sillä hymynaamaa vaikkei ollu ees ovis.

Sit kaikille halusin vaan vinkkinä et jos ette oo kokeillu niin SMEP on yks tapa millä ’parantaa’ raskautusmismahdollisuuksia. Itse oon sillä 3 kertaa raskautunu. Jos siitä jollekin apua ois.

@little L kiitos hei vinkeistä! Hyvä tietää etten nyt kaksoishormonitestien viivoja ala tulkitsemaan 👌

Nyt kp 36 kohta alkamassa eikä tietoakaan menkoista, 6 päivää yli tän vuoden pisimmästä kierrosta. En ois uskonu että joskus oikeen odotan niitten alkamista. Miten ihmeessä tätä raskaaksituloprojektia voi jaksaa ku oon jo ihan hajoomassa ennen ku ees eka yrityskierto takana 😅 Pakko koittaa yrittää nyt joka kerta testata ovulaatio ja hyödyntää se mahdollisimman hyvin, jotta olis ees teoreettiset mahdollisuudet joka kierrossa.

@Pikkutytöt On kyllä harmittavaa, kun noin venyy. 😥 Toivottavasti nyt pian pääsisit uuteen kiertoon. 🙏 Kyllä se oviksen tikuttaminen ja hyödyntäminen kannattaa, jos vaan ei siitä stressaannu liikaa!👌

Joo ei se ovis aina tule silloin kun sitä odottaa... 🙈 Kp18 nyt.. ehkä ovisplussa tulee huomenna.. testit tummuu hiljoksiin.. toki enää yksi testi jäljellä, pitänee maanantaina ostaa lisää... 🙈 kp19 oli yleensä ovis ennen letroja... Ehkäpä pyydän sen uuden reseptin ku näköjään taas plussa tulee aikaisintaan kp19 ja kierto kestää kuitenkin sen 28-29 päivää.. jää luteaaliin vain se 7-9 vuorokautta 🤔
Maanantain hommailut oli turhan aikaisin, 🤭 onneksi en stressannut miestä keskellä viikkoa, eilen kylläkin.. huomenna uudestaan sitten kun ovis alkaa lähestymään... 🙈 Ja tarvittaessa vielä ma tai ti, jos nyt saa sen plussan edes testillä kiinni 🙈 ja jos se edes tapahtuu 🤷🏻‍♀️

Kiitos tsempeistä @Puolikuu ❣️ Ja edelleen täällä odotetaan, alan koht epäilee että tästä on tulossa joku tollanen 45-päiväinen niinkuin kerroit sulla olleen 😫 Mikä vaihe teillä muuten kierrosta menossa?

@Kesäheinä85 kuulostaa hyvältä suunnitelmalta pyytää ne letrot koska on kyllä turhan lyhyt toi 8-9 päivää kuten pohditkin. Miten ne letrot siis vaikuttaa, pidentää luteaalia vai? 😊

Moi kanssakaverit! Oon taustaillut täällä. Sori omanapaisuudesta 🙃. Mutta haluisin nopeasti päivittää teidän kanssa mun uutiset. Kierukka poistettiin heinäkuun alussa ja sen jälkeen yhdet kuukautiset tuli elokuun alussa.

Tällä viikolla ihmettelin, kun kuukautiset ei ala ja tein normi raskaustestin (ei herkkä), joka näytti vielä perjantaina negaa. Mieskin sanoi, että siellä se kierto vaan hakee vielä kierukan poiston jälkeen omaa uomaansa. No, tänä aamuna testi olikin positiivinen 😍🧐. Ja ei siis mikään haamuviiva vaan hieman leffaviivasta vaaleampi. Iiiikkk!!!! Nyt vyöryy taas seuraavat paniikit päälle, että jatkuuko raskaus, meneekö kaikki hyvin, onko Nipt normaali. Voi tätä tunteiden vuoristorataa.

Jatkan taustailua täällä, koska kuten kaikki tiedetään, 42 veenä on kuitenkin aika iso mahdollisuus, että täytyy palata tänne häntä koipien välissä.

Plussatuulia ja tarrasukkia toivon kaikille sydämeni täydestä 💕💕💕

@Kesäheinä85 No voi, että nyt odotuttaa itseään, kun niin hyvin olisitte valmistautunutkin. Toivottavasti nyt sit jo tulis ovis! Ja ehkä kannattaa kokeilla lentoja taas seuraavaan kiertoon, jos sinne päätyy. 👍

@Pikkutytöt No voi hitsi. 😔 Täällä on nyt dpo7. Ei nyt sinänsä mitään ihmeellistä raportoitavaa tässä vaiheessa.. Paitsi luteaalin lämmöt on olleet korkeammalla kuin aikaisemmissa kierroissa. 👍 Meillä on ens perjantaina töistä illanistujaiset, dpo12.. Täytynee tehdä testi aamulla ihan vain siksi, että tietää miten illalla toimii alkoholin kanssa.. 😬 Kaipa se melko luotettavasti jo pitäisi tuossa kohtaa näkyä herkällä testillä, jos on näkyäkseen..

Moi kanssakaverit! Oon taustaillut täällä. Sori omanapaisuudesta 🙃. Mutta haluisin nopeasti päivittää teidän kanssa mun uutiset. Kierukka poistettiin heinäkuun alussa ja sen jälkeen yhdet kuukautiset tuli elokuun alussa.

Tällä viikolla ihmettelin, kun kuukautiset ei ala ja tein normi raskaustestin (ei herkkä), joka näytti vielä perjantaina negaa. Mieskin sanoi, että siellä se kierto vaan hakee vielä kierukan poiston jälkeen omaa uomaansa. No, tänä aamuna testi olikin positiivinen 😍🧐. Ja ei siis mikään haamuviiva vaan hieman leffaviivasta vaaleampi. Iiiikkk!!!! Nyt vyöryy taas seuraavat paniikit päälle, että jatkuuko raskaus, meneekö kaikki hyvin, onko Nipt normaali. Voi tätä tunteiden vuoristorataa.

Jatkan taustailua täällä, koska kuten kaikki tiedetään, 42 veenä on kuitenkin aika iso mahdollisuus, että täytyy palata tänne häntä koipien välissä.

Plussatuulia ja tarrasukkia toivon kaikille sydämeni täydestä 💕💕💕
Onnea plussasta! Oletko ajatellut rantautua tuonne toukokuisiin? Samoilla ajatuksilla siis itse nyt 43v juuri plussanneena, päivä kerrallaan mennään!

Takaisin