40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hahaa miten sitä voikin olla iloinen että menkat alkoi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eli kierto oli nyt 30 päivää että ei mihkään älyttömyyksiin menny, vaikka tää onkin ihan liian pitkä mulle (25-27pv normisti). Ja sekin tässä vähän huvittaa, että tein varmuuden vuoksi raskaustestin eilen illalla ja tänään aamulla kans ja ihan täyttä blankoahan ne oli, mutta oli jotenkin jännittävää päästä kaivamaan raskaustestit kaapista xD Ostin tossa joku aika sitten tosi monta apteekin ultra-raskaustestiä, kun olivat tuntuvassa alennuksessa. No elokuun lopulla pääsen sit oikeesti tositoimiin testailemaan!

Heippa, tulin kurkkaa miten teillä menee ❤️. Mä kävin viime perjantaina varhaisultrassa mutta neuvolan laitteet niin aatamin aikaiset ettei syke vielä näkynyt. Näkyi kuitenkin alkiokaiku, ruskuaispussi, joku "rengas"(!?) eli on siellä jotain ja sijainti kohdussa eli poissuljettiin uusi kohdunulkoinen. Vähäiset viikotkin toki kun 6+3 mut harmittaa ettei syke näkynyt. Mulla @Puolikuu oli tosiaan lyhyt kierto just ennenkuin plussasin, kierto 19pv vaan.

Varasin yksityiselle 14.7 ajan (rv 7+6) ihan oman mielen rauhan vuoksi vaikkei se mitään takaa. Kaksi aikaisempaa mennyt kesken 7+3 eli saa nähdä miten käy, tänään tuli pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa tosi vähän ja nyt ei oo uudelleen tullut. Koko ajan just tätä pelännyt että vuoto alkaa vaikka ei aina tarkoita keskenmenoa mut kun kaksi tässä alle vuoden sisään niin kyllä sitä pelkää heti pahinta 😔. Oireina väsymystä ja etovaa oloa.

Pari viikkoa ollut lomalla, ihanaa kun saanut nukkua, huomenna viikoks töihin ja sit loma jatkuu vielä 3vkoa! Plussatuulia kaikille ihan älyttömästi!!
Piti tulla sulle @Seneda kirjoittamaan että mä katsoin päiväkirjamerkintöjä niin tästä meidän esikoisesta ja toistaiseksi ainokaisesta oli rusehtavaa, liman, verensekaista vuotoa viikoilla 5+2-6+0. Silloin olin huolissani, että oonko edes raskaana kun vuotoa ja niin vähän raskausoireita. Ennen tuota selkein toistuva oire oli unettomuus/heräily kesken unien. Kaikki meni lopulta tosi hyvin vaikka olin kova murehtimaan, kun halusi niin kovasti saada lapsen syliin asti ja aivan ihanan lapsen saikin syliin ❤️ Positiivisia ajatuksia ja mielenrauhaa toivottelen sinulle @Seneda 🙏.

Muokattu viimeksi:
@Pikkutytöt Mulla oli joskus 23 kiertopäivää ja sit 30. Sitä ennen tais olla jotain hoitoja tai jotakin muuta normaalista poikkeavaa, mutta pelästyin kans, että alkaako vaihdevuodet. Mut sit se taas normalisoitui. Erikoista. Mulla on normaalisti 27-28 päivää kierto. Nuorena oli noin 33-35 päivää (ilman pillereitä).

Mä täällä ootan, että pääsen vielä toiseen hoidon suunnitteluun (ensin Dextra sitten Ovumia, koska on lähellä)…
Mulla tuli vissiin jotain pientä vuotoo paperiin ovulaation (??) aikaan. En saanu sitä kyllä tikutettua… Talleteltiin kp10 ja kp14 (ehkä ovis lähellä??) ja sit tänään on jo kp19, mutta ainakin tuli sellaista hän limaista eritettä. Ota näistä ny selvää. Meidän piti talletella enemmän, mut oltiin vaan niin poikki ja tää on ollu niin pitkä tie. Ainahan sitä voi toivoa, että tästä tulis jotakin, eikä hoitoa tarvita. 🤞🏻 Rintoja vähän aristaa ja väsyttää tosi paljon, mutta se voi olla jotain muutakin. 😒

@Seneda miulla tuli ekassa raskaudessa samaan aikaan ruskeaa vuotoa. Kesti yhden päivä, säikähdin ihan hitosti mut kaikki meni hyvin 🙌

ON: kp 11 ja ovisolot hävinneet melkein kokonaan, jotenkin oli niin vahvat olot limoineen ja kaikkineen et olin varma et lähestyy mut ei.. Tänään testi oikeestaan sama ku eilen..eli ei lähelläkään plussaa

1000021129.jpg

@Seneda miulla tuli ekassa raskaudessa samaan aikaan ruskeaa vuotoa. Kesti yhden päivä, säikähdin ihan hitosti mut kaikki meni hyvin 🙌

ON: kp 11 ja ovisolot hävinneet melkein kokonaan, jotenkin oli niin vahvat olot limoineen ja kaikkineen et olin varma et lähestyy mut ei.. Tänään testi oikeestaan sama ku eilen..eli ei lähelläkään plussaa

View attachment 145838
@Yrittäjä83 tänään tullut iltapäivällä ihan punaista verta mutta vaan pyyhkiessä, niin kauan kun ei oo kipuja tai isompia vuotoja niin koitan ajatella että kaikki voi olla hyvin. Etova olo vahvasti läsnä.. Huoh on tää jotenkin tunteiden vuoristorataa etten tiedä pysynkö edes perässä 🥹.. Mulla samantapainen ovistestin tulos enkä oikein koskaan saanut kunnon viivaa ja siitä tuli tää plussa.

@Yrittäjä83 tänään tullut iltapäivällä ihan punaista verta mutta vaan pyyhkiessä, niin kauan kun ei oo kipuja tai isompia vuotoja niin koitan ajatella että kaikki voi olla hyvin. Etova olo vahvasti läsnä.. Huoh on tää jotenkin tunteiden vuoristorataa etten tiedä pysynkö edes perässä 🥹.. Mulla samantapainen ovistestin tulos enkä oikein koskaan saanut kunnon viivaa ja siitä tuli tää plussa.
Toivotaan että kaikki menee hyvin ❤️

Kyllä nää meidän kehot on niin mysteereitä. Eikä tää stressaaminen auta aina yhtään asiaan 😵‍💫

@Seneda toivottavasti kaikki on hyvin😊

Sorruin mittailemaan taas lämpöjä vaikkei pitänyt😩 Aamulla oli 36,8 ja nyt illalla 37,0. Hyvin on koholla ja mittasin pelkästään kainalosta. Useamman päivän on ollut epätavallisen kovaa menkkamaista kipuilua alavatsassa ja rinnat on arat mutta uskon että kaikki johtuu nyt geleestä (mulla se pahensi viimeksikin ihan kaikkia oireita, paitsi lievensi pms:sää). Yskiessä oli tänään repöisykipuja, välillä syke huitelee ties missä. Joo, mua ei ole taaskaan vaikea saada tähän piinailuun mukaan, kun on näitä ”oireita” vaikka muille jakaa😂

Tänäön kp18 ja dpo7.

Eilisen murehtimisen jälkeen ovisoireet on back ja veikkaan et tänään saattais plussa tulla ✌️ toivon mukaan viikko sitten tilatut digit tulis kans tänään sopivasti postissa 😬
Tää kierto on tosiaan huono petipuuhien ajoittamisen kannalta, sunnuntaina iltamyöhään puuhasteltiin, en tiedä ennätetäänkö enää ennen ovulaatiota, joka tod näk huomenna 😵‍💫

Täss vielä testi aamupäivältä
1000021208.jpg

Muokattu viimeksi:
Nyt on sitten se niin kutsuttu piinaviikko alkanut ja yritän olla keksimättä oireita. 😅🤩 Kp23 / Dpo7 🌼 Viime yönä kun heräsin hetkeksi niin paleli aivan hirveästi ja kohtua vihloi 💥 Aamulämpö ollut oviksen jälkeen pääasiassa 36.6-36.7.
Täällä mennään suht samoissa, kp20 ja dpo9 oletettavasti. Mulla aamulämmöt on olleet aika tasaisesti 36,8, illalla sama. Eilen kaupassa hiplasin jo Rfsun herkkää testiä mutta maltoin mieleni.
Oireina edelleen arat rinnat ja painon tunne alavatsalla. Perinteisiä menkkajomoja ei ole ollut pariin päivään. Mutta, nämä kaikki kuulostaa omilta luteaalioireilta että toiveet ei ole korkealla.

Tsemppiä piinailijoille @Indigo ja @Pinkkigreippi :Victory Hand:Ja Pinkkigreippi sähän voisit hyvin jo testaa jos huomenna jo dpo10!

Mulla näkyi viime raskaus selvästi jo oletettuna dpo12 herkällä testillä, tosin laskin sen vaan ko. kierron ainoasta mahdollisesta tallettelukerrasta, joten saattoi olla hyvin vasta dpo10 tai 11, kun en tikuttanut ovulaatiota. Tuon kokemuksen perusteella oon aatellut että alotan tällä kertaa dpo kympistä testailee herkällä testillä. Enää reilu kuukausi ni pääsee jännäilemään, eka mahdollinen testipäivä joskus elokuun vikalla viikolla. Niin ja ekan raskauden huomasin vasta reilu viikko siitä ku menkkojen piti alkaa ni siitä ei voi mitään päätellä muuta ku et silleen ainaki saa leffaviivat jos niin kauan venailee testaamista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mäkin muuten vähän oon kokeillut tota aamulämpöjen mittailuja korvakuumemittarilla, mut aika hasardia on ku joudun nousee niin monta kertaa yössä ku yheltä tippuu peitto tai tyyppi itse on tippunut sängystä (sängyssä on puoliksi laita mut jos unissaan riittävän paljon kääntyilee niin näköjään sieltäkin voi onnistua silti tippumaan🤭) ja toiselta tippuu tutti monta kertaa niin ei välttämättä tuu sitä riittävää unipätkää ennen mittausta. Alotin mittaa kp 21/30 ja ekat päivät lämpö oli n. 37,3, sit käväs 36,9 pari pv ja nousi kp28-29 aina 37,6 asti ja siis en ollut kipeänä ollenkaan että olipa aika kummallinen nousu. Sit sen kierron vika päivä ja nyt uuden kierron alku ollu 36,6. Ehkä täytyy tästä kirjotella tonne BBT-ryhmäänkin ja kysellä jossain kohtaa. Ja hyvä että tuli aloitettua mittailu vaik olikin kesken kiertoa niin tietää kuitenki ens kerralla vähän mitä odottaa luteaalivaiheessa.

Tsemppiä piinailijoille 🤭

Täällä tullaan perässä. Eilen ovisplussa, tänään iltasella pienistä vaikeuksista huolimatta ehdittiin pikaisesti talletella 😅 toivon mukaan ennätettiin hyödyntää ovis. Toisaalta jos eilen oli plussa vasta ja tänään vielä aamulla vahvat ovislimat niin veikkaisin et ajankohta oli aika otollinen 🤔 eli huomenna dpo 1👌

Äsken testattu puhdas nega. Tänään siis dpo9/10 kun en tikuttanut ovista. Välillä on koviakin menkkakramppeja ja rinnat on arat joka puolelta. Jos nämä oireet johtuu geleestä mitä olen syönyt taas tämän kierron, en koske niihin enää ikinä. Hermot tässä menee, kun on niin paljon vahvoja oireita. Väsyttää, ei tee mieli makeaa (yleensä ennen menkkoja herkuttelen suklaalla yms). Lämmöt ainakin vielä koholla 36,9-37,0. Jatkuva painon tunne alavatsalla. Blaah😕

Energiaa @Sandra84 lle ja toivotaan että @Pinkkigreippi vielä ehtisi testi kääntymään positiiviseksi parin päivän päästä!

Mä en oo noita geleitä uskaltanut ottaa käyttöön enkä aiokaan kun oon kuullu niistä paljon kaikkea että voi voimistaa sekä kehon että mielialan oireita. Sen sijaan Q10 ubikinolia tilasin nyt 150 tabletin setin. Ihanan kallista, vajaa 90€. Mutta siitä taas oon lukenu että on turvallinen ja voi vanhemmilla yrittäjillä auttaa.

Mää oon syöny pari päivää nyt primolut kuurista, ja kaikki oireet loppu ko seinään! Ei oo rinnat kipeenä eikä tuu alavatsa kramppeja. Ihan mahtava fiilis. Se progesteroni vaje on varmaan niin pikkuhiljaa hiipinyt että en oo ees aatellu mikä kaikki on johtunut siitä

Päteeköhän tää vielä noista Onestepeistä 2023: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...-voi-antaa-virheellisia-testituloksia/8755250

Oli pakko kaivaa tää, koska muistin, että tää tuli jossain vastaan.

Täällä kp24/27-28(?). Hiilarihimo ja rintoihin sattuu välillä, nykyään perus pms-oire. Ei ennen ole ollut. Ärsyttävää.
Tai hiilarihimo on ollu aina.

Siis mä pääsen vielä kuun lopussa lomaileen ennen hoitoja! Meen Lappiin samoileen kaverin kans! Mä en oo reissannu yli 10 vuoteen kunnolla kaverin kans, kun aikataulut ei vaan natsaa tai porukalla ei oo rahaa. Nyt miehellä ei oo enää lomaa, niin onneks tuli puheeks kaverin kans.
Toki jos mulla menee kierto niinkun Flo ennustaa niin mulla olis ovis 31.7. ja jos mulle tehdään sen luteaalistimulaatio niin sit pitää vähä miettiä missä majottuu….mä jotenkin ajattelin, että se alkaa seuraavasta kierrosta, mutta tajusin just nyt, että sehän voi alkaa kohta, jos Ovumia on samaa mieltä… Toki siinä kai pitäs alkaa ottaan jotai lääkkeitä aikaisemmin? En muista…

Takaisin