40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie kirjoittelen välillä tännekin pitkästä aikaa. Yk 6 tai 7 menossa. Tässä kierrossa on välillä todella toiveikas olo, ollut jotenkin erilainen kierto ja oireet jotenkin erilaiset. Nyt menossa dpo 8-9 ja ollut jo monta päivää rinnat kipeät ja alavatsaan vihloi lauantaina ja sunnuntaina. Nyt menkkamaista kipua ollut pari päivää. Rinnat on siis todella arat ja vatsa jumahti eilen. Mut silti odotan et menkat alkaa lauantaina. Nyt siis kp 21/24-25

Ihanaa että täällä on plussanneita, onnea teille kovasti ja toivotaan, että kaikki menee hyvin❤️ antaa uskoa omaankin yrittämisprojektiin, että kyllä tämä tästä.

Ja tsemppiä meille kuumeilijoille ja haaveilijoille ❤️

@Puolikuu Mulla on gelee-kapselit 500mg ja nyt otan siis yhden päivässä. Jokusen kuukauden söin 2 kapselia eli 1000mg päivässä. Huomasin että tuolla annoksella pms-oireet (mulla erittäin vahvat sellaiset) loivenivat aika paljon. Tosin kiertoni lyheni 29pv -> 26pv ja se vähän ärsytti, Pidin pari kiertoa taukoa ja nyt ollaan takaisin hieman pidemmässä kierrossa, viimeisin oli 31pv. Kokeilen nyt tuolla puolikkaalla, jospa saisin mielialaoireilut taas kuriin.

@Fanni81 Lupaavalta kuulostaa, peukut!🥰

Täällä kp6.

Täällä edelleen järkyt oireet jatkuu. Tai oudot oireilut, en tiedä onko jotkut megamenkat tulossa. Rinnat jäätävän kipeät, menkkajomot ihn oudot ja tosi kovat. Nyt kp 22-24/25

Aamulla testasin mut haamujen haamun sain. Vaikee saada kuvaan 🫣 nyt siis dpo 9
1000020283.jpg

Täällä edelleen järkyt oireet jatkuu. Tai oudot oireilut, en tiedä onko jotkut megamenkat tulossa. Rinnat jäätävän kipeät, menkkajomot ihn oudot ja tosi kovat. Nyt kp 22-24/25

Aamulla testasin mut haamujen haamun sain. Vaikee saada kuvaan 🫣 nyt siis dpo 9 View attachment 145388
Tässä ei kyllä juurikaan mitään näy, eiks melkeen se sun edellinen kuva ollu vahvempi? 🤔

Mie tein yhden testin niin se kait oli jotenkin viallinen 🙄 näytti selvän viivan, oli siis tää:

View attachment 145395
Juu tätä just muistelin, oiskohan tää sitten ollu tosiaan viallinen. Tai sitten oli vaan joku kiinnittymisyritys ja kemiallinen, mitä ei just ilman herkkää testiä ois ees huomannut. Oliko nää samaa merkkiä? Tosin todella aikaiset päivät sulla joka tapauksessa, ei välttämättä näy millään testillä vielä dpo 9 eli malttia malttia, kyllä se voi vielä positiiviseksi kääntyä :red-heart:

Juu tätä just muistelin, oiskohan tää sitten ollu tosiaan viallinen. Tai sitten oli vaan joku kiinnittymisyritys ja kemiallinen, mitä ei just ilman herkkää testiä ois ees huomannut. Oliko nää samaa merkkiä? Tosin todella aikaiset päivät sulla joka tapauksessa, ei välttämättä näy millään testillä vielä dpo 9 eli malttia malttia, kyllä se voi vielä positiiviseksi kääntyä :red-heart:
Nää on eri merkkiä. Mut aikaiset päivät joo ja menkat pitäs alkaa lauantaina eli sinänsä vaan omaa neuroottisuutta ja malttamattomuutta 😅

@Pikkutytöt sie taisit puhua toisessa ryhmässä lyhyestä kierrosta 🤔 mulla siis mietityttänyt sama asia. Tai itsellä kierto 24-25 päivää, mutta ovulaatio tapahtuu suht myöhään. Mulla menkat alkaa siis dpo 10-12, viime aikoina dpo 11. Sinänsä se ehkä on riittävä mut mietityttää

@Pikkutytöt sie taisit puhua toisessa ryhmässä lyhyestä kierrosta 🤔 mulla siis mietityttänyt sama asia. Tai itsellä kierto 24-25 päivää, mutta ovulaatio tapahtuu suht myöhään. Mulla menkat alkaa siis dpo 10-12, viime aikoina dpo 11. Sinänsä se ehkä on riittävä mut mietityttää
Joo siitä kirjottelin! Lähinnä se, että mulla tullut tänä vuonna jo kaksi 19 päivän kiertoa (tammikuu ja touko/kesäkuun vaihde), vaikka normaalisti on 25-27 päivää, mikä sitten taas onkin jo oikeen hyvä. Ja luteaali on normaalisti tänä vuonna ollut sen 12-15 päivää, mutta sit näissä tosi lyhyissä vaan 5. Viime syksynä ku menkat palas mulla oli jotain 9-11 päivän luteaaleja, joista olin kyllä huolissaan. Sit onneks pitenivät kun aikaa kului. Mietityttää vaan että miks tulee noita noin lyhyitä kiertoja. Koitan pitää mielessä, että pari kiertoa lyhyempää ei vielä merkkaa mitään ja näin on kuulema gyne muille kommentoineille palstalaisille sanonut, ite en oo kysynyt kun en oo nyt gynellä käynyt. Onko sulla @Yrittäjä83 ollut aina tuon pituinen luteaali tai siis sen aikaa kun oot ovulaatiota tikuttanut? Ilmeisesti kuitenkin jopa 10 tai toisessa ääripäässä 16 päivänkin luteaalikin on ihan normaalin rajoissa.

Joo siitä kirjottelin! Lähinnä se, että mulla tullut tänä vuonna jo kaksi 19 päivän kiertoa (tammikuu ja touko/kesäkuun vaihde), vaikka normaalisti on 25-27 päivää, mikä sitten taas onkin jo oikeen hyvä. Ja luteaali on normaalisti tänä vuonna ollut sen 12-15 päivää, mutta sit näissä tosi lyhyissä vaan 5. Viime syksynä ku menkat palas mulla oli jotain 9-11 päivän luteaaleja, joista olin kyllä huolissaan. Sit onneks pitenivät kun aikaa kului. Mietityttää vaan että miks tulee noita noin lyhyitä kiertoja. Koitan pitää mielessä, että pari kiertoa lyhyempää ei vielä merkkaa mitään ja näin on kuulema gyne muille kommentoineille palstalaisille sanonut, ite en oo kysynyt kun en oo nyt gynellä käynyt. Onko sulla @Yrittäjä83 ollut aina tuon pituinen luteaali tai siis sen aikaa kun oot ovulaatiota tikuttanut?
Mulla on siis aiemmat lapset 10 ja 15v. Silloin mulla oli kierto 28 päivää ja raskauduin suht nopeasti (toki olin silloin nuorempikin). Nyt joulukuussa jätin pillerit pois ja aluksi oli pari kiertoa pidempää ja sitten alkoi tasaantua ja nyt oli maaliskuussa ja huhtikuussa kierrot 26pv ja toukokuussa 24 pv.
Nyt oon pari kiertoa tikuttanut ovista ja ekassa kierrossa luteaali jäi lyhyeksi eli just tuossa missä kierto jäikin 24 pv. Aiemmin oireiden perusteella se 12 pv.

Nyt ovis tuli paria päivää aiemmin, joten jännitän nyt millainen kierto ja luteaali tulee. Ehkä tää vielä hakee paikkaansa ja tasoittuu. Mut toisaalta käydään tämä kierros loppuun ja katsotaan kui käy. Kovat on menkkakivut nyt kp 22 ja dpo 9. Pelko et alkaako menkat jo huomenna 😞

Mulla taustalla on myös lievää endoa ja oon yrittänyt olla testaamatta aikaiseen (huonolla menestyksellä) koska kiinnittymisen kanssa ilmeisesti vähän ollut ongelmaa. Saan haileaa viivaa/selkeämpääkin ja siitä alkaa vuoto seuraavana päivänä

Täällä yk1 4. alkion siirron jälkeen (nega). Kp8. Pitänee varmaan kohta alkaa testaileen ovista. Dhea käytössä (reseptillä) ja tänään pitää mennä hakemaan sitä apteekista tai huomenna viimeistään, kun edellinen purkin jämä loppuu. Mä varmaan testailen pregcheckillä ovista… Olishan se hienoa, jos yhtäkkiä tärppäis luomuna. Jotenkin oon menettäny uskoni siihen, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Mulla on 2xubikinoli käytössä lääkärin suosituksesta.

@Yrittäjä83 Onko vielä sama tilanne vai onko menkat alkanut kunnolla?

@Fanni81 Harmi kuulla. 😞 Olikos sulla nyt vkl kierron vaihtumisen aika? Eihän kaikilla toki testissä näy yhtä varhain.. Mut onko oireetkin poistuneet? Mahdollista tietysti on kiinnittymisyrityskin. Itse sen tietää parhaiten, haluaako vielä jatkaa yritystä vai ei.. ♥️ Se on kuitenkin fakta, että näillä kilometreillä raskautumiseen voi mennä kauan, ennen kuin löytyy priimat sukusolut. Tsemppiä sinne. ♥️

@Sandra84 Ei kannata kokonaan heittää toivoa, kyllähän ns. ihmeitäkin tapahtuu. 💖 Ainakin se on varmaa, että jos ei yritä, niin ei voi onnistua. 🤗

Mulla on ollut jäätävä lomaa edeltävä työviikko. Oon tehnyt joka ilta töitä kotoa päin, että saisin perjantaina valmista. No eilen tein ensin pitkän päivän ja vielä illalla viisi tuntia klo 2 yöllä asti. 🙈 Ja edelleen piti antaa periksi, ja avata pitää kone vielä jossain kohtaa viikonloppua.. Ehkä tunnin-kahden työ vielä. Että ei ole ehtinyt piinailemaan tätä alkua, nyt dpo7. Toivottavasti en ole pilannut alkua stressillä. Toki tämän kierron tallettelut jäi vain yhteen kertaan h-hetkillä, kun mies ollut kipeänä. Että ei nyt taas korkeat tsänssit, mut katsotaan. 🙏 Seuraava ovis on sit loman loppupuolella, siinä ei ole kyllä hirveän hyvät olosuhteet kans kiinnittymiselle, kun on paluu arkeen ja arvaten hirveää kiireeseen. 😬 Mut ehkä ehtisi panostaa silloin talletteluihin edes. 😅

💡 Pirkanmaan osastolle kysymys: Haluaako joku nähdä ja lähteä perjantaina Tuhdimmille tahdeille? En ajatellut ottaa virvokkeita, koska elokuussa varmaan viimeistään IVF… 🙊 Jos joku tykkää myös esim. Amaranthesta… ❤️

Täällä kp10, tein apteekin ovistestin. Ihan haalea viiva, varmaan kp14 tulee viivaa, jos tulee… 🤞🏻

Negaa oli taas. Kyllä kroppa tekee tepposet. Oireet oli kyllä ihan semmoset että olin varma mutta...
Sanoin miehelle että mitä jos jätämme tähän tämän yrittämisen... Oli samaa mieltä
@Fanni81 Onko teillä isompia lapsia vai tämä olisi ensimmäinen? Kuten @Puolikuu totesi niin aikaa voi mennä, meillä meni reilu vuosi johon sisältyi 2 keskenmenoa joista toinen kohdunulkoinen. Te ootte ilmeisesti aloittaneet 1/2025? Otatte nyt loppuvuoden rennommin ja tulee jos on tullakseen 🙏❤️. Mun oma äiti on saanut mut ja mun kaksosveljen 41v ja mun pikkusiskon 43v ja vielä oli tullut raskaaksi mutta meni kesken. Uskon että hedelmällisyys periytyy jossain määrin. Mun pikkusisko sai ensimmäisen yrittämättä 2/2025, nyt 4kk poika. Mulla ois ollut siskon kans kuukauden erolla laskettu aika jos ei olisi mennyt kesken. Jos tämä pysyy kyydissä niin LA ois sama kk kuin siskolla tänä vuonna!

@Yrittäjä83 Mikä tilanne? Niukkaa vuotoa voi tulla alkuun. Mulla oli helmikuun kohdunulkoisessa menkkojen alkamispäivänä pyyhkiessä ihan punasta verta ja luulin että menkat alkaa mut sit ei tullut enää mitään ja viikkoa myöhemmin plussa.

@Puolikuu Hyvää lomaa ja nyt ne työt sivuun! Toivottavasti stressitasot laskee loman myötä. Pidän niin peukkuja teille! 🤞 toivottavasti menkkoja ei näy eikä kuulu. Meillähän kävi niin etten ovista kunnolla bongannut eikä ajoitettu niin plussa tuli! Eli parasta olikin että otti ihan rennosti.

Muokattu viimeksi:
Mä testasin tänään uudelleen ja vasta nyt yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Tänään kp39 eka testi tehty kp 33 ja haalea viiva. Kierto mulla yleensä n.26pv, toukokuun kierto tosin vaan 18kp. Ens perjantaina 4.7 varhaisultraan ja kyllä jännittää! Plussatuulia kaikille! Nauttikaa kesästä ja niin rennoin mielin kun pystyy ottamaan niin keho on vastaanottavaisempi. Luovu mielessä tavoitteista, yritä olla suorittamatta❤️. Mulla tosi lievää etovaa oloa iltaisin, ei mitään vuotoja, tosin viikkoja vähän (5+4) joten pitäkää peukkuja!

Liitteet

• Screenshot_20250628_212300_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20250628_212300_WhatsApp.jpg
    140.1 KB · Katsottu: 53
Muokattu viimeksi:
Takaisin