40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain silti ohjeet jatkaa tukilääkkeitä siihen asti kun pääsen Suomeen testaan… Lääkäri ei luota puolalaisiin testeihin… ja mä näin roskishaamun kyllä. Toki tosi haalee, et en saanu kuvaa…

Mä sain silti ohjeet jatkaa tukilääkkeitä siihen asti kun pääsen Suomeen testaan… Lääkäri ei luota puolalaisiin testeihin… ja mä näin roskishaamun kyllä. Toki tosi haalee, et en saanu kuvaa…
Toivotaan parasta!

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. En minäkään luottaisi puolalaisiin testeihin. 😅 Enkä sinänsä usko turhiin haamuihin, mutta johtuu siitä etten ole semmoisia saanut. Plussa on ollut plussa ja ne oudon näköiset on johtuneet "liikaa pissaa testissä, muuten hieman viallinen testi, jossa väri on levinnyt muuten vain pitkin poikin testi-ikkunaa jne. Jotain sen haamunkin takana tapahtuu, joka nostaa hormoonia edes vähän.. mutta tämä siis vain minun mielipide.

@Sandra84 Eiiih!!! 😔 Pidetään toivon kipinää yllä niin kauan kuin toisin todistetaan. Täällä kp 25 flon mukaan, tosin tossa oli 2pv vuotoa ja viikko myöhemmin uudelleen niin nyt ei kyllä varmuutta milloin seuraavat menkat alkaisi. Ajatukset jo osittain yrityksen luopumisessa mut ei oo nyt mitään ehkäisyä enkä kierukkaa enää haluisi. Päänsärkyä nyt mut voi johtua huonosta yöstä ja auringosta, upea keli! Käytiin teinien kans uimarannalla, pelattiin rantalenttistä, uitiin ja käveltiin järvi ympäri. Ens viikko vielä niin mulla alkaa loma! Plussatuulia täältäkin!

Ajatukset kyllä @Sandra84 kanssa. ♥️

@Seneda Voihan sitä olla rennoin mielin ilman ehkäisyä, ja ei koskaan tiedä, jos tärppi kävisikin.. 🙏 Kivalta kuulostaa teidän päivän kulku! Nyt on parasta aikaa, Suomen kesä! 😍

Ajatukset kyllä @Sandra84 kanssa. ♥️

@Seneda Voihan sitä olla rennoin mielin ilman ehkäisyä, ja ei koskaan tiedä, jos tärppi kävisikin.. 🙏 Kivalta kuulostaa teidän päivän kulku! Nyt on parasta aikaa, Suomen kesä! 😍
@Puolikuu No näin varmaan rennommin mennään nyt ainakin muutama kuukausi ennen lopullisia päätöksiä. Stressikin voi aiheuttaa ettei edes raskaudu mut toisaalta mulla kyllä tikittää takaraivossa mun ikä 🫣Tästä ei enää nuorennuta ja mittariin tuli 44v 8.4. Eli vähän pakko ajoitusta miettiä jos haluaa jotain tapahtuvan. 🤞🤞🤞

Lämmin halaus @Sandra84, aina on toivoa ja juuri se kantaa vaikeissa hetkissä 🙏. Oot mielessä ❤️.

@Seneda Kaikki on mahdollista 🙏. Juuri muisteltiin ystävän kanssa, että elämä on niin ihmeellistä. Hän sai muutamaa kuukautta ennen kuin täytti 45 vuotta luomuna lapsen. Tämä on itsellenikin todella voimauttava esimerkki.

Mulla on kaikkia ihme oireita, jotka voi olla mitä vaan. Piinallista odottelua alkaako menkat vai voisiko olla tärpännyt. Juhannuksen jälkeen viimeistään selviää.

@Seneda Niin, eihän se stressi hyvää tee asialle. 😕 Ajoittaminen kannattaa myös! Toivottavasti löytyy sellainen sopivan rento fiilis. 🙏 Se oma ikä kun on mitä on, niin eipä se auta kuin antaa onnistuminen maailmankaikkeuden käsiin. 💖 Kyllä niitä tapahtuu.

Mä en vielä stressaa ikää ja onnistumista, mut työstressiä on senkin edestä. 😐 Ja vapaa-ajan ja työn tasapaino vinksallaan, mikä ei paranna kokonaisvaltaista hyvinvointia. Mutta, onneksi on kesäloma parin viikon päästä edessä. Kun sinne jaksaisi ja saisi työt sille mallille, että aivot saisi myös levätä. 🙏

@Vapaalaskija Oli kiva kuulla ystäväsi kokemuksesta. 🥰 Ja siellä jännät päivät, pidetään kovasti peukkuja! 👍👍🤗

Hyvä, että tulee näitä onnistumisen kokemuksia yli nelikymppisilläkin, kiitos kokemuksen jakamisesta @Vapaalaskija

Mites @Sandra84 siellä voidaan? :Green Heart:

@Puolikuu isosti tsemppiä työrintamalle, toivottavasti siellä jossain kohtaa helpottaa. Onneksi siis kohta loma!

Meillä vielä odotellaan yrityksen aloitusta, tosin nyt enää alle 2kk siihen (joo ehkä saatan laskea jo päiviä 😅 kun näköjään 10 päivää sitten viimeks kirjotin tälle palstalle kauan vielä jäljellä aloitukseen). Mä oisin niin valmis aloittaa jo, tai olisin ollut jo muutama kuukausi sitten, mutta useampien syiden vuoksi päädyttiin tähän elokuussa aloittamiseen. Ovistahan oon opetellu tikuttamaan jo viime marraskuusta lähtien, kun menkat palas lokakuussa edellisen synnytyksen jäljiltä, aiemmissa raskauksissa en seurannu ovulaatiota. Sikäli hyvä, että aloitin jo sillon kun tuntuu että vasta nyt oon löytäny itselle sopivan tavan (Clearbluen hymynaama-digitesti). Oli kyllä hyvä tehdä niin monessa kierrossa halpistestejä (Raskauskeijulta Onestepejä oisko ollu 20 euroa 50kpl tms.) kun vasta niiden kautta löysin mikä toimii mulla parhaiten eli testi heti aamulla. Päivällä/illalla eli kun tähtäsin siihen suositeltuun klo 10-20 väliin niin en koskaan saanu testiviivaa vahvemmaksi kuin kontrolli. Sitten kun päätin kokeilla heti herätessä 6-7 aikaan testausta niin tuli molemmissa testikierroissa selvästi kontrollia vahvempi testiviiva.

Oon kans tässä arponu ottaisko myo-inositolin käyttöön. Siitä sanotaan, että voisi auttaa yli 35-vuotiailla hedelmällisyyttä, vaikka ei olisikaan PCOS. Sitten aloin myös miettiä ubikinolia. Mutta sit taas kun kumpikaan ei oo mikään välttämättömyys, ja jotenkin olen vähän varauksellinen omalla kohdallani ollut ottamaan mitään muuta kuin perusvitamiineja (Mama-vitamiini jossa mukana foolihappo, rauta, D-vitamiini) ja Omega-kolmosta. Onko teillä muilla käytössä näitä lisäravinteita, jotka eivät ole vitamiineja?

Muokattu viimeksi:
Voi ei @Sandra84 jos ei sittenkään onnistunut tässä kierrossa😢 Ei aivan vielä heitetä kirvestä kaivoon, jooko?

@Pikkutytöt Otan tällä hetkellä vain perusvitamiineja. En ole jaksanut innostua muusta kun tällä hetkellä tuntuu muutenkin hieman epätoivoiselta tämä yritys.

Tosiaan tänään kp28 ja dpo12. Ei mitään oireita tällä hetkellä. Erilainen luteaalivaihe taas, kun ei tunnu missään. Rinnat vain hieman arat mutta siinäpä se. Lämpöjä en nyt vaivaudu mittaamaan kun eipä nekään ole kertonut mulle mitään😂 Tallettelut tosin osuivat nappiin, sen tiedän. Voi hitsi🥴

Voi ei @Sandra84 jos ei sittenkään onnistunut tässä kierrossa😢 Ei aivan vielä heitetä kirvestä kaivoon, jooko?

@Pikkutytöt Otan tällä hetkellä vain perusvitamiineja. En ole jaksanut innostua muusta kun tällä hetkellä tuntuu muutenkin hieman epätoivoiselta tämä yritys.

Tosiaan tänään kp28 ja dpo12. Ei mitään oireita tällä hetkellä. Erilainen luteaalivaihe taas, kun ei tunnu missään. Rinnat vain hieman arat mutta siinäpä se. Lämpöjä en nyt vaivaudu mittaamaan kun eipä nekään ole kertonut mulle mitään😂 Tallettelut tosin osuivat nappiin, sen tiedän. Voi hitsi🥴
@Pinkkigreippi Mulla kans kp 28, pientä etovaa oloa tänään töissä. Mulla kierto niin sekaisin kohdunulkoisen jälkeen että en yhtään tiedä milloin menkat alkaisi. 4.5 oli normin tuntuiset menkat sit seuraavat jo kp 19 jolloin vuotoa vaan 2pv+ tosta viikko myöhemmin alkoi 3pv:n vuoto. Toi kp 28 on flo laskenut kun vuoto alkoi kp 19 kohdalla. Tosi sekavaa, ehkä joku ymmärsi 🤭. Jään odottelemaan menkkoja..

Kurvaanpa minäkin takaisin piinailemaan 🫡 Kiva, kun täällä on ollut aktiivista juttelua. Just luin noin kuukauden pohdinnat. Tervetuloa uusille!

Ei siis edennyt homma meillä viime kierrossa vaikka kovasti yritti. Nyt uutta yritystä kehissä ☺️ Tänään dpo1 ja ovis tuli hyödynnettyä hyvinkin ahkerasti 😁 Kiva, kun mieskin mukana nyt hyvin menossa. Vuosien saatossa on pysytellyt vähän taka-alalla mun hömpötyksistä, tuntemuksista ja piinailuista, mutta mitä enemmän itse olen stressannut ikää, sitä vahvemmin hänkin tuntuu vihdoin tajunneen, että ei tässä todella kukaan ole nuorentumassa 🫣 Sama tavoite kyllä hänelläkin on siis ollut, mutta miehenä on ollut niin paljon helpompi olla pohtimatta asioita..liikaa! Megapitkä kierto taas menossa. Mulla toki muutenkin heittelee kierrot tosi herkästi. Pienikin extrastressi tai vaikka flunssa, josta juuri olen parantumassa, pidentää usealla päivällä kierron pituutta. Eilinen ovispäivä oli siis kp 27. Tikuttelut, limat, halut ja kipukohtaus kuitenkin todensivat missä mennään.

Nyt kolmatta kiertoa geleet käytössä tupla-annoksella. Sen lisäksi Femibion 1, mikä on perus mamamonivitsku extra foolihapolla, d-vitsku, magnesiumsitraatti ja rautalisä. Kalaöljyn olen kyllä unohtanut, omega 3:a kuitenkin tulee ruokavaliosta onneksi jonkin verran. Täytyy hommata heti huomenna, kun on muutakin asiaa apteekkiin 👌

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin ❤️

Kurvaanpa minäkin takaisin piinailemaan 🫡 Kiva, kun täällä on ollut aktiivista juttelua. Just luin noin kuukauden pohdinnat. Tervetuloa uusille!

Ei siis edennyt homma meillä viime kierrossa vaikka kovasti yritti. Nyt uutta yritystä kehissä ☺️ Tänään dpo1 ja ovis tuli hyödynnettyä hyvinkin ahkerasti 😁 Kiva, kun mieskin mukana nyt hyvin menossa. Vuosien saatossa on pysytellyt vähän taka-alalla mun hömpötyksistä, tuntemuksista ja piinailuista, mutta mitä enemmän itse olen stressannut ikää, sitä vahvemmin hänkin tuntuu vihdoin tajunneen, että ei tässä todella kukaan ole nuorentumassa 🫣 Sama tavoite kyllä hänelläkin on siis ollut, mutta miehenä on ollut niin paljon helpompi olla pohtimatta asioita..liikaa! Megapitkä kierto taas menossa. Mulla toki muutenkin heittelee kierrot tosi herkästi. Pienikin extrastressi tai vaikka flunssa, josta juuri olen parantumassa, pidentää usealla päivällä kierron pituutta. Eilinen ovispäivä oli siis kp 27. Tikuttelut, limat, halut ja kipukohtaus kuitenkin todensivat missä mennään.

Nyt kolmatta kiertoa geleet käytössä tupla-annoksella. Sen lisäksi Femibion 1, mikä on perus mamamonivitsku extra foolihapolla, d-vitsku, magnesiumsitraatti ja rautalisä. Kalaöljyn olen kyllä unohtanut, omega 3:a kuitenkin tulee ruokavaliosta onneksi jonkin verran. Täytyy hommata heti huomenna, kun on muutakin asiaa apteekkiin 👌

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin ❤️
Siis voin niin samaistua sun kokemuksiin tosta miehen iisistä osasta 😆 Meillä oon nyt ekaa kertaa alkanu kertoo miehelle et oon alkanu tekee ovulaatiotestejä ja että nyt jo pari kk ennen siirryin pääosin kofeiinittomaan kahviin ja vähennän saunakaljojen/ruokaviinien määrää kun munasoluilla kestää se parikolme kk kehittyä ennen ovista, niin se on joka kerta naureskellut ja sanonu ”puoliksi kauhuissaan” että apua älä kerro enempää sä oot ihan hurahtanut nyt tähän mama-hommaan 😅 siis hyvillä mielin mut vähä varmaan oikeesti se ei jotenki haluis tietää niin tarkasti kaikesta ja se hänelle suotakoon, siksi kirjottelen tänne omia pohdintoja ja höpinöitä mitä en viitti hänelle kaikkea selittää 💛

Mut siitä huomaa täälläkin että nyt viimeisen kuukauden aikana hän on tosissaan ottanu tän kolmannen yrityksen todesta ku alkanu puhuu aktiivisesti että minkälainen auto hommataan sitten että kolme turvaistuinta mahtuu 😂 tämä taitaa olla hänen tapansa sanoa että on täysillä mukana yrityksessä, kun vielä joulun aikaan se oli enemmän sellaista varovaisen positiivista jos asia tuli puheeksi mutta aina vielä vähän himmaili.

Kiva kuulla myös @Miss_Butterfly noista lisäravinteista mitä sulla on. Miten toi foolihappo kun sitä tulee tossa 800mg (vai oliko se ug) mikä on tuplat suositukseen verrattuna niin onko se ihan ok? Kun oon ite miettiny inositoli-valmistetta jossa ois mukana 400 yksikköä foolihappoa mut syön myös mama-vitamiinia ja siinäkin on 400 niin onko se liikaa.. oon kyllä lukenu että 800 ois turvallinen vielä mut ihmettelen tässä nyt vaan ääneen sitä että miksköhän sitä sit on 400 mamassa jos 800 ois kans ok. Onko teillä muuten jo pitkään ollu yritys käynnissä @Miss_Butterfly? ☺️

”Ei raskaana” se siinä digissä luki. Ei tullut yllätyksenä. Mutta yrittiköhän se kiinnittyä, kun testipäivänä oli haalee viiva… Nyt vaan on ihan tyhjä olo.
Mä en tiedä mistä hakisin apua urheiluun ja laihdutukseen. Näiden hormonien jälkeen en varmaan laihdu pariin vuoteen 😔 kuntoo voi ainakin parantaa.
Kai me vaan varataan Ovumialle aika… Aika rankkaa olis ehkä lähtee ajeleen Helsinkiin pari tuntia. Olis ollu kiva vaihtaa Dextraan, mutta menee ehkä vaikeaksi. Mä haluaisin omilla soluilla lapsen, mutta en enää usko, että se on mahdollista. Ellei ole jotakin muuta tapaa vielä kokeilla hoitoa….

Takaisin