40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa @Seneda joukkoon🤗

@Puolikuu Ovistikut on olleet käytössä pitkään, mutta juuri tässä kierrossa en niitä laiskuuttani ostanut (olivat omasta lähikaupasta loppuneet) niin se jäi. Oireistakin sen tunnistaisin mutta en ehkä ihan päivälleen ilman tikkuja. Mennään siis mutulla.

@Vapaalaskija Tiedän tunteen, kun ajatukset pyörii kierron ja oireiden ympärillä🥴 Helposti alkaa stressi nousemaan, varsinkin kierron loppupuolella, mitä oireita, testata vai ei, alkaako menkat, onko lämmöt koholla, onko tarpeeksi jne. Ei varmasti tee hyvää raskautumisen mahdollisuudelle😄

Vähän vielä omaa napaa. Tänään kp26/27. Lämmöt edelleen koholla, 37,0 ja rinnat tosi kipeät. Aamupäivällä tuli vessareissulla pyyhkiessä haaleaa verta (ei kirkkaan punaista) ja luulin että tästä alkoi kp1. Laitoin siteen, siihen tuli vain vähän haaleaa verta eikä edes seksin jälkeen ”hanat auenneet” kuten monesti käy. Vuoto loppui siihen. Vatsassa ollut pientä juilintaa harvakseltaan. Mulla alkaa menkat yleensä ihan rytinällä kipujen kera🤔 Tosin eihän ne ole vielä myöhässäkään. Odotellaan…

Eipä tarvinnut kauaa odotella. Kp1. Aamulämmöt oli vielä 37,0 mikä hämäsi aika paljon, kun tavallisesti droppi on tullut ainakin vuorokausi ennen menkkoja. Kierto lyheni taas päivällä ollen nyt 26pv. Enempää ei tarvis lyhentyä🤔 Taidan pitää yhden kierron taukoa royal geleestä, jos se on näiden oireiden takana.

@Pinkkigreippi, tsemppiä kovasti sinne❣️ Alkoiko menkat nyt siis kunnolla? Mä hämäännyin totaalisesti kun tästä kohdunulkoisesta plussasin, niin oli pyyhkiessä veristä vuotoa just kun menkat piti alkaa su 2.3 ja luulin että alkoi, mut sit vuoto loppu, testasin silloin sunnuntaina ja oli nega. Ti, ke taas vähäistä pyyhintävuotoa ja to 6.8 testi oli tosi haalea, vasta la 8.3 selkeä viiva.

Ketkä kaiki täällä on jännän äärellä tai testaamassa pian? Mun pitää odottaa n.5.5 alkavia menkkoja jonka jälkeen sais yrittää joten jään seurailee. Toivottavasti mun kierto palautuisi normisti, viime elokuun km:n jälkeen menkat alkoi 4vkoa km:n jälkeen.

@Pinkkigreippi On outoa kyllä, että lämmöt vielä koholla.. Sama kysymys kuin @Seneda lla, et alkoiko vuoto nyt kunnolla? Tsemppiä, jos.. Mut miksi mä vieläkin oon vähän skeptinen sun oireiden perusteella.. (anteeksi)

Toivottavasti @Seneda kierto palautuisi nopeasti, niin pääsette jatkamaan yritystä! 🙏🏻

Mulla dpo6. Viime yönä heräsin vihlaisuun kohdun seudulla. Oli muutenkin levoton yö.. Oon onnistunut kipeyttämään oikean olkapääni niin, et piti nukkua tyyny kainalossa ja silti oli katkonaista unta. 😴 Päivällä oli pakko ottaa Panadol. Se kai on turvallista.. 🤕 Yskä onneksi helpottamassa. Tuota vihlaisua lukuunottamatta ei mitään erityisiä tuntemuksia, ja jännän äärellä ei varsinaisesti olla vielä viikkoon, tai siis testimielessä.. Muutenhan sitä nyt alkaa kyttäillä olojaan. ☺️

Joo, hanat aukesi tuttujen menkkakipujen kera eli ei epäilystäkään.😕 Kerroin poikaystävälleni eilen oireista ja hänkin ehti vähän innostua.

Tämä on sitä elämän mystisyyttä, tulin yhdestä ainoasta kerrasta raskaaksi monta päivää ennen ovulaatiota (tästä on aikaa pian kaksi vuotta). Raskaus ei ollut hyvä asia silloisessa elämäntilanteessani joten tein keskeytyksen. Nyt kun se olisi toiveissa, yritystä on runsaasti ovulaation ympärillä, sitä ei tapahdukaan ”noin vain”.

Vetäydyn hetkeksi taustailemaan.

Joo, hanat aukesi tuttujen menkkakipujen kera eli ei epäilystäkään.😕 Kerroin poikaystävälleni eilen oireista ja hänkin ehti vähän innostua.

Tämä on sitä elämän mystisyyttä, tulin yhdestä ainoasta kerrasta raskaaksi monta päivää ennen ovulaatiota (tästä on aikaa pian kaksi vuotta). Raskaus ei ollut hyvä asia silloisessa elämäntilanteessani joten tein keskeytyksen. Nyt kun se olisi toiveissa, yritystä on runsaasti ovulaation ympärillä, sitä ei tapahdukaan ”noin vain”.

Vetäydyn hetkeksi taustailemaan.
Voi harmi. 😔 On tuo kroppa kyllä niin mystinen kaikkine oireineen. Tsemppiä ja voimia. ♥️

Nyt on pakko tulla ihmettelemään näitä mun menkkoja. Kp3 menossa ja vuodan tavalliseen verrattuna runsaasti. Töissä on ollut hankalaa kun sidettä pitää vaihtaa jatkuvaan (yöside käytössä). Muutamassa kierrossa menkat on kestäneet pari päivää ja olleet normaalit/niukat. Tämä vuodon määrä on nyt jotain erikoista. Lisöksi vatsajomoja on vieläkin, tavallisesti vain menkkojen ekana päivänä. Myös rinnat olivat kipeät vielä eilen, kun normaalisti sekin häviää juuri ennen menkkoja. Nämä kaikki lisättynä siihen että vielä ekana vuotopäivänä aamulämmöt oli koholla 36,8. Lisäksi lämmöissö tapahtui vuorokauden droppi viime viikolla.

Ettei vain olisi ollut kemiallinen?🤔 Tosin, testi näytti negaa kaksi päivää ennen vuodon alkua.

Nyt on pakko tulla ihmettelemään näitä mun menkkoja. Kp3 menossa ja vuodan tavalliseen verrattuna runsaasti. Töissä on ollut hankalaa kun sidettä pitää vaihtaa jatkuvaan (yöside käytössä). Muutamassa kierrossa menkat on kestäneet pari päivää ja olleet normaalit/niukat. Tämä vuodon määrä on nyt jotain erikoista. Lisöksi vatsajomoja on vieläkin, tavallisesti vain menkkojen ekana päivänä. Myös rinnat olivat kipeät vielä eilen, kun normaalisti sekin häviää juuri ennen menkkoja. Nämä kaikki lisättynä siihen että vielä ekana vuotopäivänä aamulämmöt oli koholla 36,8. Lisäksi lämmöissö tapahtui vuorokauden droppi viime viikolla.

Ettei vain olisi ollut kemiallinen?🤔 Tosin, testi näytti negaa kaksi päivää ennen vuodon alkua.
Saattaisi kuulostaa kemialliselta, vaikka ei olekaan omakohtaista (varmaa) kokemusta. Se kai voi haalistua hyvin nopeasti testeissä näkymättömiin.

Mulla tuli vähän kierrepalloa tähän kiertoon.. Olkapäässä jänne tulehtunut, kärvistelin lauantaista asti ja nukkunut pari yötä nojatuolissa, kun makuuasento paha.. Enkä uskaltanut ottaa särkylääkettä. Tänään kävin lääkärissä ja nyt on hevoskuuri Burana+Panadol viikoksi.. 🫣 Kuulemma vähemmän on haittaa särkylääkkeistä kuin että elimistö on stressitilassa kivun ja univajeen vuoksi. Siis kiinnittymisen kannalta. Mut tuntuu, et tämä kierto oli tässä.. Harmittaa vähän, kun osui niin nappiin tallettelut. Mut yritän ajatella, et kaikella tarkoitus..

Mulla tuli vähän kierrepalloa tähän kiertoon.. Olkapäässä jänne tulehtunut, kärvistelin lauantaista asti ja nukkunut pari yötä nojatuolissa, kun makuuasento paha.. Enkä uskaltanut ottaa särkylääkettä. Tänään kävin lääkärissä ja nyt on hevoskuuri Burana+Panadol viikoksi.. 🫣 Kuulemma vähemmän on haittaa särkylääkkeistä kuin että elimistö on stressitilassa kivun ja univajeen vuoksi. Siis kiinnittymisen kannalta. Mut tuntuu, et tämä kierto oli tässä.. Harmittaa vähän, kun osui niin nappiin tallettelut. Mut yritän ajatella, et kaikella tarkoitus..

Mulle kanssa määrättiin burana+panadol yhdistelmä polven kipuihin, lääkäri oli sitä mieltä ettei ole merkitystä kiinnittymisen kannalta ja aivan alkuvaiheessa, jos raskautuisi.

Mulle kanssa määrättiin burana+panadol yhdistelmä polven kipuihin, lääkäri oli sitä mieltä ettei ole merkitystä kiinnittymisen kannalta ja aivan alkuvaiheessa, jos raskautuisi.
Juu ja jos kahdesta pahasta pitää valita, niin onhan tuo selvä valinta, kun on oikeasti kipeä. Nyt olis dpo10 ja vois alkaa testailemaan.. 🫣 Jotenkin ajatellut, et jos testailiskin aikaisin tällä kertaa, niin ei tarvi arvuutella niin paljoa.

Muokattu viimeksi:
Täällä ollaan taas jännän äärellä.. aiemmissa kierroissa on ollut aika voimakkaita oireita, taisin aiemmin niistä tänne kirjoitellakin. Nyt on menossa kp27 ja dpo 12, ja yllättävän vähän ollut mitään tuntemuksia. Hyvin pieniä alavatsanippailuja oli dpo8 tienoilla. Ei ole ollut tiputteluvuotoa. Mieli ollut koko viikon hieman herkillä. Nyt tänään taas muutaman kerran tuntunut alavatsassa ja alaselässä pieniä tuntemuksia. Turvottaa. Jännittää.

Täällä ollaan taas jännän äärellä.. aiemmissa kierroissa on ollut aika voimakkaita oireita, taisin aiemmin niistä tänne kirjoitellakin. Nyt on menossa kp27 ja dpo 12, ja yllättävän vähän ollut mitään tuntemuksia. Hyvin pieniä alavatsanippailuja oli dpo8 tienoilla. Ei ole ollut tiputteluvuotoa. Mieli ollut koko viikon hieman herkillä. Nyt tänään taas muutaman kerran tuntunut alavatsassa ja alaselässä pieniä tuntemuksia. Turvottaa. Jännittää.
Mulla kans on ollut hyvin oireeton luteaalivaihe edelliseen verrattuna. Ei nyt korkealla ole odotukset, mutta malttamaton mieli haluaisi jo testata. Varhainen nega on ehkä pienempi pettymys. 🙈 Tajusin kirjoittaneeni puutaheinää aiempaan viestiin, on siis dpo10, ei kp! 😅

Toivottavasti sun tuntemukset olis hyvä merkki! 🙏

@Puolikuu ja @Astra83 täällä pidetään peukut pystyssä🤗

Kp5 ja jättimenkat näyttäisi olevan vihdoin ohi. Jätin nyt tässä kierrossa royal geleet pois kokonaan, katsotaan mitä erikoisuuksia se tuo tullessaan.

Juttelin poikaystäväni kanssa mahdollisesta kemiallisesta raskaudesta ja hän oli kovin järkyttynyt vaikka selvitin ettei se ole oikeastaan edes keskenmeno vaan jotain vielä varhaisempaa. Voihan olla että keho viestittää tässä muutenkin että ihmettä oikein kuvittelet, vielä raskaaksi tässä iässä meinasit, hullu😂

@Puolikuu ja @Astra83 täällä pidetään peukut pystyssä🤗

Kp5 ja jättimenkat näyttäisi olevan vihdoin ohi. Jätin nyt tässä kierrossa royal geleet pois kokonaan, katsotaan mitä erikoisuuksia se tuo tullessaan.

Juttelin poikaystäväni kanssa mahdollisesta kemiallisesta raskaudesta ja hän oli kovin järkyttynyt vaikka selvitin ettei se ole oikeastaan edes keskenmeno vaan jotain vielä varhaisempaa. Voihan olla että keho viestittää tässä muutenkin että ihmettä oikein kuvittelet, vielä raskaaksi tässä iässä meinasit, hullu😂
Kyllä se on tavallaan keskenmeno… Felicitas kertoo näin ”Kemiallinen tai biokemiallinen raskaustarkoittaa varhaiseen keskenmenoon päätynyttä raskautta, jossa hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti näyttää positiivista.”

Mulla oli ennen hoitoja vielä viime vuoden alus kemiallinen. Ihan kauheeta, kun toivo herää, mut sit se hiipuu pois. 😭 Sen jälkeen ei ole yhtäkään plussaa tullut. Toivo elää vielä… Mutta en tiedä kuinka kauan.

Mä hommasin vahvempia vitamiineja (sinkki 30mg, b complex, d 100mg, c 1000mg) ja ostin kokeiluun myös royal gelee ja Q10. Ihan hyvä pointti kokeilla ennen hoitoja oisko noista apua. Pitää vielä vähän tutkia mitä sanotaan imettämisestä muuta kuin keskustele lääkärin kanssa tai kokemuksia haen. Onko teillä kellään kokemusta imettäessä?

Kyllä se on tavallaan keskenmeno… Felicitas kertoo näin ”Kemiallinen tai biokemiallinen raskaustarkoittaa varhaiseen keskenmenoon päätynyttä raskautta, jossa hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti näyttää positiivista.”

Mulla oli ennen hoitoja vielä viime vuoden alus kemiallinen. Ihan kauheeta, kun toivo herää, mut sit se hiipuu pois. 😭 Sen jälkeen ei ole yhtäkään plussaa tullut. Toivo elää vielä… Mutta en tiedä kuinka kauan.
Niin aivan, yritin yksinkertaistaa kemiallista raskautta poikaystävälleni mitä se tarkoittaa vrt. keskenmeno jossa alkuraskaudessa on jo kehittynyt alkio. Poikaystäväni oli jo epätavallisista oireistani ja menkoistani järkyttynyt niin siksi halusin kertoa ympäripyöreästi.

Tein eilen aamulla herkäntestin, negaa näytti. Tänään on siis kp29 ja dpo14 laskujeni mukaan. Eilen oli päivällä alavatsatuntemuksia ja olin ihan varma, että menkat alkaa mutta eipä ole kuulunut eikä näkynyt. Yleensä alkaa aina yön aikana, mutta ei vieläkään mitään. Rtesti näytti edelleen negaa. Liekö kroppa ihan sekaisin ja kierrot selkeästi vaihtelee.

@Astra83 Harmi, että negaa näytti testit. 😔

Mä en oo testaillut, enkä edes ostanut testejä vielä.. On niin pieni usko, et olis mitään tapahtunut. Ei oireita oikein minkäänlaisia. Tiistaihin mennessä pitäis menkkojen alkaa. Luultavasti vain odottelen niiden alkua.

Päätettiin jättää yrittäminen yhteen kiertoon ja keskittyä siihen, mitä meillä on. ❤️
Päätös oli minusta lähtöisin. Vaikka olisi niin ihana vielä saada yksi lapsi, on pakko miettiä asiaa myös realistisesta näkökulmasta. Raskautumisen ja raskauden onnistumisen mahdollisuus on omalla kohdallani niin häviävän pieni, että pelkään yrittämisen ja sen mukanaan tuomien pettymysten myötä olevani hetken kuluttua jälleen henkisesti rikki. Sitä riskiä en ole valmis enää ottamaan.

Toivon teille kaikille plussatuulia. 💕 Taustalta käyn toisinaan varmasti teidän kuulumisia lukemassa. 🌈

Takaisin