40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt minusta tuntuu, että olen vähän eri planeetalta tämän raskaustestien teon suhteen. Nyt kun on jo yli kaksi vuotta yritetty, niin en tee testejä ennen kuin aika myöhään, siis että ovulaatiosta (en tikuta) on mennyt reilusti aikaa. Kun kuitenkin ne kuukautiset ennemmin tai myöhemmin tulevat. Ja tämän kahden vuoden aikana kun tuli se yksi positiivinen tulos, niin kerrasta uskoin, tosin oireet olivat myös selkeät. Mutta minä alankin jo olla aika varma, että ei sitä vauvaa tule. Minulla testit ovat näyttäneet nuorempanakin raskauksissa vasta tosi myöhään plussaa, niin en viitsi enää turhia negoja tehdä.

Eilen illalla ja tänä aamuna kiinnittymiskipuja. Mutta saahan niitä olla. Kuten sanoin, en enää usko, että tulee vauvaa (sellainen ehkä 10% pieni toivo vielä).

Minun pitäisi varmaan tehdä ryhmä "Yli 40v toivosta luopuneet"...

Toiseen ketjuun laitoin kuvan tän aamun testistä jos jotain kiinnostaa käydä kurkkaamassa👀 Voisko se olla?

Etova olo on ollut kahtena aamuna melko suurena joten se puhuisi puolesta.
Kp on 24/28 nyt.
Kävin kurkkaamassa, kyllä siinä viiva näkyy 😊 Toivottavasti vahvistuu 🥰

Mä sain eilen kuitennin samanlaisen viivanpaikan kun edellispäivänä. Kai se täytyy tänään katsoa, jos tulee samanlainen, niin sitten saa unohtaa koko asian.

Uusi kypsällä iällä seonnut liittyy joukkoon. Vasta kypsässä 43 v iässä tuli sellainen, että jos kuitenkin vielä lapsen ehtisi saada (puolison kanssa). Reilut puoli vuotta luomuna yritettiin, kun mulla säännöllinen kierto ja ovulaatiot tikutettu joka kierrossa. Ikäkin ehti kääntyä 44 v puolelle hoitoja suunnitellessa alkututkimuksien parissa. Tänä vuonna sitten ivf/icsi x2, ekalla kerralla neljä hedelmöittynyttä munasolua, jotka kaikki hyytyi päivien 4-5 välissä eli ei siirrettävää. Toisesta kierroksesta yksi 5-päiväinen blasto tuoresiirrettiin, pakastettavaa ei saatu. Testipäivä on tulossa ens viikon ti 16.6., ei mitään oloja enkä ole kovin toiveikas, mutta katsotaan nyt. Jos ei plussaa tule, ollaan lähtöruudussa. Kauheasti tekisi mieli vielä kierros omilla soluilla yrittää, mutta järki sanoo, että se on ajan ja rahan hukkaa, koska mitä ilmeisimmin mun munasolut on kauheaa roskaa jo. 😅

Ja onnea ketjussa viime aikoina plussanneille!

@Wellllu Periytyväähän se hedelmällisyys on, eli toivoa on vielä! 🌈

@Uussuurperhe Ymmärrän tuon testaamattomuuden, kyllä sitä jossain kohtaa antaa periksi. Toivon kuitenkin vielä sinne ihanaa yllätystä. 🌈 Aikaa se luomusti vaan voi ottaa, että löytyy hyvä sukusolumätsi.

@Iltatähtikö Toivottavasti viiva vahvistuu..! 🙏

@Myrtha Toivon paljon tulevaa plussaa sinne..! 🙏🙏🌈

@Sandra84 Kuulostaa hyvältä, nauti lomasta! 😍

Mä kävin eilen hakemassa alkion kyytiin. 😍 Oli kyllä monivaiheinen päivä (taas). Töissä projektin viimeistelyä ja joka puolelle sykkimistä, juna myöhässä yli puoli tuntia, soitto klinikalle että myöhästyn 5-10min, junassa töitä, siirto onnistui hyvin, paluumatkalla töitä ja meikkiä naamaan, työpaikan kesäjuhliin, kotiin pistämään ja laittamaan tukilääkkeet. 😅 Nyt vietän viikonloppua huomiseen ja huomenna illalla avaan läppärin tehdäkseni jotain - maanantaina on deadline! 😬

Mutta että mukavaa viikonloppua kaikille! 🤗

Enpä oikeen tiedä mihinkä ryhmään kuulun, niin pompataampa nyt tänne. 🤷 Tässä kuussa ikää 44v. Meillä kolme isoa lasta jo, josta yksi asuu jo muualla. Mulle tehtiin Manchester leikkaus yli vuos sitten ja kierrukkaa ei saanu laitettuu. Niin tietenki pillereitä syödessä teki mieli jättää ne pois... Huhtikuussa jätin pois ja tulin raskaaks. Kkm tuli kuitenkin, koko jäänyt 6+3, ei sykettä. Viikko sitten tyhjennys ja keskiviikkona imu. 9 viikolle jo ehdin ennenku asian sai päätökseen. Nyt tässä ootellaa sit että yritetäänkö uuestaa. Kuume ainakin kasvoi huimasti, kun oli raskaana, vaikka yritin suhtautua asiaan, että tulee mitä tulee.

Ollaan siis tulee mitä tulee kuumeilulla. Lapsille kerrottii sen jälkee kun olin puol päivää sairaalassa. Ja puolelle työkaveriporukalle myös. Nii en tiiä onko tää yritys nyt julkista 🙈 Mut jos ei liian aikasin testaa eikä liian aikasin mee ultraan, niin olis vähemmän stressitöntä, jos sit ikinä enää uuestaa tärppää. Onko muita tulee jos tulee kuumeilijoita?

Täällähän on taas ollut hyvästi juttua.. kävin reagoimassa kirjoituksiin 🧡
Me oltiin viikko lomareissussa niin jätin netin ja somet vähemmälle.

Eilen illalla sain positiivisen ovistestin 🥳 Nyt vääntää alavatsassa, liekö irtoamisyritys vai mikä.. 🤷🏻‍♀️
Toissailtana aloitettiin tallettelut, eilen kotiuduttiin niin myöhään että jäi tälle päivää vielä hommia. 😘
Mutta taas ajoitus pitäis olla kohdillaan.
Isännälläkin ollut nyt ubikinoli noin kuukauden käytössä perinteisen monivitamiinin ja omegoiden lisäksi. Ei kyllä välttämättä vielä mihinkään auta.. 🙈🤔 ei edelleenkään lämpene testeihin tai hoitoihin lähdöllä... Tuntu että on niin hankalaa.. totesin että ei kyllä ole, kun yksityiselle menee ja aikoja näyttää löytyvän myös illoille jne.. eipä sanonut sitten mitään.. jos nyt ei tärppää niin sit kysyn uudestaan 👌🏻

Minulla nyt reilun viikon ollut myös se puhdin hormonalsupport käytössä... 😝 Tiedä sitten mitä se teki vai tekikö mitään letrozolien rinnalla... Dosetti on jo kyllä tärkeä kun on niin montaa valmistetta 😂 rautaa ei ole nyt ollut kuin mama vitamiinin kautta, kun jos kävisin ensi viikolla rautaverikokeissa ja siinä progesteronitestissä... 🤔
Saapa huomata, et jos tää mixi aiheuttaisi sen, että useampi follikkeli olisi kypsynyt niin olisi parempi mahdollisuus että edes yksi olisi hyvä ja hedelmöittyisi ja vielä sit kiinnittyisi ja kasvaisi... 🙏🏻

Piinapäivät jo siis hiljoksiin alkaa täälläkin 🙈 mietin jo että jos menkkoja ei sitte näy n. 12-14 päivän päästä.. niin voisin venyttää testaamista omaan syntymäpäivään 🙃🙈

No niin. Alkuviikosta oli viiltäviä kipuja, jotka arvioin kiinnittymiskivuiksi. Oli myös kyllä aika kovia pms-tyyppisiä kipuja, ja kahtena päivänä alaselkäkipua, mikä saattoi kyllä johtua vain että olen nostanut vesisankkoja huonossa asennossa järvestä, jokin saattoi väjän luiskahtaa huonoon asentoon. Eilen aamulämpö oli laskenut 36,2, tänä aamuna oli 36,5. Hmmm.

Äsken tuli aika selvä pahoinvointi eli huono olo. Mutta toisaalta, oli kahdet rippijuhlat peräkkäin, niin tämä voi olla vain "liian montaa lajia suolaista ja makeaa liian nopeasti" oire.

Lämmönlasku kyllä viittaa, että kk alkaa kohta. Tämä pahoinvointi taas sopisi raskauteen, mutta söin kyllä juhlissa montaa lajia... Kalenterin mukaan vuoto alkaisi huomenna tai tiistaina.

Haa, kun julistin, etten tee testiä kuin vasta myöhään: melkein jo ostin testin. Mutta turha vielä kuluttaa rahoja. Sitten vaikka ensi viikon lopulla, jos on aihetta.

Muokkaus: pahoinvoinnin taisi kyllä aiheuttaa jokin juhlaruokien coctail- ilman tarkempiin yksityiskohtiin menemistä, niin olo helpotti sitä mukaa, kun ruuansulatus alkoi toipua juhlaruokien aiheuttamasta shokista.

Muokattu viimeksi:
@Kesäheinä85 Hyvä, jos ootte saanut oviksen aikaa hyödynnettyä:) Toivotaan parasta!:)

Mä tulin kipeeks. Lentokoneessa oli vähän viileää. Kurkku kipee ja nuhaa. Onneks sain sairauslomaa 3pv niin ei mee lomapäivät hukkaan. Aika tylsää, mutta mulla jo lauantaina reissussa vähän tuntui siltä, että tuun kipeeks. Ens viikolla sit ultraan tiistaina. Jännittävää.

Laskujen mukaan rv7+4 mutta saattaa olla joku 6+… 🙏🏻 Ainakin huimausta on edelleen, paha olo on vähän väistynyt

Enpä oikeen tiedä mihinkä ryhmään kuulun, niin pompataampa nyt tänne. 🤷 Tässä kuussa ikää 44v. Meillä kolme isoa lasta jo, josta yksi asuu jo muualla. Mulle tehtiin Manchester leikkaus yli vuos sitten ja kierrukkaa ei saanu laitettuu. Niin tietenki pillereitä syödessä teki mieli jättää ne pois... Huhtikuussa jätin pois ja tulin raskaaks. Kkm tuli kuitenkin, koko jäänyt 6+3, ei sykettä. Viikko sitten tyhjennys ja keskiviikkona imu. 9 viikolle jo ehdin ennenku asian sai päätökseen. Nyt tässä ootellaa sit että yritetäänkö uuestaa. Kuume ainakin kasvoi huimasti, kun oli raskaana, vaikka yritin suhtautua asiaan, että tulee mitä tulee.

Ollaan siis tulee mitä tulee kuumeilulla. Lapsille kerrottii sen jälkee kun olin puol päivää sairaalassa. Ja puolelle työkaveriporukalle myös. Nii en tiiä onko tää yritys nyt julkista 🙈 Mut jos ei liian aikasin testaa eikä liian aikasin mee ultraan, niin olis vähemmän stressitöntä, jos sit ikinä enää uuestaa tärppää. Onko muita tulee jos tulee kuumeilijoita?
Miten minulta oli jäänyt Unelma27 sinun tekstisi huomaamatta? Minulla ikää on sen verran, että raskaus luomusti on jo hyvin epätodennäköistä. Ehkäisy lopetettiin pari vuotta sitten, tuloksena lukuisia kemiallisia (en juurikaan testaillut, mutta pitkä kierto ja raskausoireita). Tammikuussa keskenmeno ja kaavinta, sikiö oli kokoa 10rv. Yök. Oli kyllä inhottava kokemus, sairaalan henkilökunta oli ihanaa! ❤️

Vuoto olisi voinut alkaa eilen. Olen pitänyt raskaustestinä aamulämpöjä. Raskaana lämpö ollut jotain 36,7, mihin lämpö nousee ovulaation jälkeen. Perjantaista lähtien aamulämmöt 36,7; 36,2; 36,5; 36,7; 36,5. Epätyypillisiä finnejä ilmestyi torstaina. Ja totisesti olen ollut tunteiltani HERKKÄ, mutta niinhän sitä usein muutenkin kierron lopussa.

Rinnat eivät ole yhtään kipeät tai paisuneet. Eli ei voi vielä arvailla raskautta. Pitää vain odotella. Nyt on dpo 14. Voihan olla, että kropan hormonitoiminta vain jumittaa. Monisarjaiset munarakkulat minulla. Siitä huolimatta raskaudet ovat alkaneet helposti nuorempana. Tämä oireyhtymän omaavat muuten guuglailujen mukaan voivat tulla helpommin raskaaksi vanhempana, oireyhtymä jotenkin tasaantuu vanhempana.

No niin. Tulipa kirjoitettua. Pitää odotella muutama päivä ja sitten testata, jos vuotoa ei kuulu. Kovat pms kivut on ollut viime viikolla, nyt vain kevyitä vihlaisuja viime päivinä.

Voi apua.. onkohan mun ovis ollut vai vasta tulossa. Nyt en tiedä. 🤷‍♀️ Ajattelin aloittaa tähän kiertoon terolutit, mutta nyt mietin, että oliko ovis jo vai olisiko vasta tulossa. Ja käykö niin, että jos jään sitä odottelemaan, niin olen terojen kanssa myöhässä.

Muokkaa sen verran, että vaikka tuossa kuvassa näkyy tuo "huippu", niin semmoista kunnon viivaa en saanut kiinni, jonka usein olen saanut. Silloin se viiva on jopa tummempi kuin kontrolliviiva. Mutta ehkä tuokin on tarpeeksi, jotta olisi tulkittavissa ovis-plussaksi. Jatkan silti testailuja, mutta noiden terojen oikea aikaisuus nyt mietityttää..

Liitteet

• Screenshot_20260616_202315_Premom(1).jpg
    Screenshot_20260616_202315_Premom(1).jpg
    112.8 KB · Katsottu: 8
Muokattu viimeksi:
Takaisin