Ihana, kun tää nelikymppisten ketju on näin aktiivinen! Päätin tulla purkamaan fiiliksiä (onneksi ei sentään mikään maansa myynyt olo), kun eilen kyselin kevyesti miehen fiiliksiä kolmannesta ylipäätään. Ollaan siis kyllä päätetty jo, että kolmas saa jossain vaiheessa tulla (sain loppuvuonna häneltä synttärilahjaksi vauvan minikokoiset tossut ja kortin, jossa luki "Yhteistä tulevaisuutta toivoen"<3). Oltiin puhuttu, että kun nuorempi täyttää vuoden toukokuun lopulla voisi olla aika. Nyt kuitenkin mies sanoi, että mielellään kevät- tai kesävauva aikaisintaan, niin kuin nämä kaksi edellistäkin. Se siis tarkoittaa, että aikaisintaan 5 kierron päästä heinäkuun lopulla päästään aloittamaan. Hän on hyvin vakuuttunut, että kyllä se kerrasta onnistuu, jos kerran nyt haluan koittaa tähdätä ovulaatioon ym. :'D Kun tosiaan edelliset tulleet tjottaillen, eka 10kk kohdalla ja toka ihan muutaman kerran jälkeen.
Vähän kävi ärsytyksen häivähdys mielessä alkuun ja yritin vedota siihen, että mulla on nyt ikää jo se maaginen 40, jolloin kaikki hedelmällisyys viimestään romahtaa median ja lääkäreiden mukaan. Mutta sitten ajattelin, että parempi ehkä kuitenkin, että hänellä on sitten hyvä fiilis aloituksesta kuin että alkaisin nyt prässäämään väkisin. Eihän se oo kuin 3 kiertoa lisää tähän kahteen seuraavaan eli 5 kiertoa täytyy nyt itse malttaa mielensä. Ja eipä se hedelmällisyys nyt tuosta kolmesta kierrosta mihinkään kerkeä muuttumaan. Itseäni rauhoittaakseni tein puhelimeen kuvakokoelman lasketuista ajoista ja siitä milloin pitäisi raskautumisen onnistua ja se vähän rauhoitti mieltä, kun totesin, että tuolloin loppukesällä aloittaessa olisi 6 kiertoa aikaa kaikista optimaalisimpaan ajankohtaan seuraavalle (jolloin mies olisi vielä kotona tokan kanssa vanhempainvapaalla, mikä olisi hyvä, kun ainakin viimeksi loppuraskaudessa olin aika liikkumiskyvytön 1,5 kk ajan). Ja 12 kiertoa olisi aikaa onnistua vielä hyvään ajankohtaan (siten, ettei tarvitsisi laittaa lapsia välissä päiväkotiin). Ja vajaat 2 vuotta olis aikaa onnistua siihen mennessä, kun sit alkaa itelle tulla ikää sen verran, etten todnäk halua enää yrittää, oon aatellu että siihen mennessä kun täytän 43 on se viimeinen hetki, jolloin kuopus saisi syntyä. Ja jos ei onnistu niin ollaan onnellisia kahden lapsen vanhempia.
Himmeetä laskelmointia, mut jotenkin toi rauhoitti, kun huomasi kuinka paljon tuossa on kuitenkin aikaa onnistua. :)