40+kuumeilevat-ketjusta plussanneet

Varovaisesti kurkin tänne, kun lapset on muutaman vuoden päästä kaikki täysi-ikäisiä ja täytän tänä vuonna jo 44v! 😱 Nuorin on 2009 syntynyt.

Käytin kierrukkaa, kunnes se piti vaihtaa. Sepä ei mennytkään paikalleen 30 min kivusta huolimatta, joten siirryin pillereihin. Pillereitä mietin jouluna jättää pois ja sitten unohinkin ne joululomalla kotiin. Söin niitä vielä, mutta pääsiäisenä jätin ne uudestaan pois ja nyt sunnuntaista lähtien oon testaillu ja viivat vahvistunu. Tänään vasta 4+0. La 8.1.

Mulle on vuosi sitten tehty kohdunkaulan lyhennysleikkaus ja pelottaa nyt että miten se vaikuttaa tähän raskauteen.

En voi kellekään kertoa, kun kaikki menettäis yöunensa siitä. Työkaveri on juuri äitiyslomalla ja epäilen että hänkin on uudestaan raskaana. Kukaan ei epäile että mä oisin! Tosin kaks lasta päiväkodissa kysyi ennen testaamista, että onko sulla vauva ja anoppi kysyi eilen kahteen kertaan, onko lapsiluku täynnä! Tulen olemaan niin huono tän salailussa 🙈 Lisäksi olin poissa ripulin takia eilen, kun en tajunnut että se voisi olla raskausoire🥴

Onnea @Kevät2025 ! Miten on alku mennyt pienen kanssa? 😍

Mä sain kans mini-ASAt, mutta ei kai mulla oo muuta syytä kuin ikä?

@Pikkutytöt Täällä kans nautin raskaudesta! Tää on ihanaa! Vointi on ollut hyvä (tosin väsy löytää mut usein) ja maha on aivan paras. Kelpaa esitellä. Vauva on vikkelä vekkuli, yrittää kyllä usein tulla mahanahan läpi ulos (mä en ymmärrä mistä se ottaa tukea tohon punkeamiseen, kun millon miltäkin vatsan suunnalta painautuu kohti maailmaa 😳)

Paljon onnea! 💖

Kerro lisää miten synnytys meni kun kerkeet ja jos ylipäätään haluat jakaa asian. Kiinnostaa toi käynnistys varsinkin ku se saattaa mullakin olla edessä.
Meillä tilanne ei ollut kovin paljon edennyt, kun käynnistys käynnille tultiin. Lääkäri ehdotti, että jos silti kokeiltaisiin ballonkia ja se saatiin hyvin paikalleen eikä.ollut musta paha rasti. Paikkaa kun ultrattin, niin lapsivettä olikin niin paljon, ettei päästy kotiin. Osastolla sain yhden lääkkeen myös siihen lisäksi ja olisilohan viidessä tunnissa tippunut pois ja 4cm auki ja jatkettiin synnytyssaliin kalvojen puhkaisuun. Tähän mennnessä tosi iisiä. Vettä oli paljon ja niiden menon jälkeen supisteluja tuli suht hyvin. Oksitosiinia tarjosivat kuitenkin supistusten tehostamiseen, kun omat oli melko lyhyitä. Hengittely, liikkuminen, amme, ilokaasu ja lopulta myös epiduraali tuli kaikki käyttöön. Mun tavoite pysyä pystyssä mahdollisimman pitkään onnostui vaan osittain, koska vauva lasketteli säännöllisesti sydänääniä ja piti mennä kyljelleen ja pää vähän alaspäin. Korjaili kuitenkin hyvin. Tätä tanssia jatkettiin kunnes lopulta vauva oli päässyt laskeutumaan niin, että oli avannut reitin ja lyhyellä ja suht helpolla ponnistusvaiheella syntyi. Ekaa kertaa tunsin kunnolla missä mennään sen aikana. Olin ihan tyytyväinen kokonaisuuteen. Vauva ei lopulta ihan kovin iso ollut, 3,7kg.

Onnea @Kevät2025 ! Miten on alku mennyt pienen kanssa? 😍

Mä sain kans mini-ASAt, mutta ei kai mulla oo muuta syytä kuin ikä?

@Pikkutytöt Täällä kans nautin raskaudesta! Tää on ihanaa! Vointi on ollut hyvä (tosin väsy löytää mut usein) ja maha on aivan paras. Kelpaa esitellä. Vauva on vikkelä vekkuli, yrittää kyllä usein tulla mahanahan läpi ulos (mä en ymmärrä mistä se ottaa tukea tohon punkeamiseen, kun millon miltäkin vatsan suunnalta painautuu kohti maailmaa 😳)
Paljon onnea! 🌹❤️☺️

Mikä/mitä on mini-ASAt?

Paljon onnea! 🌹❤️☺️

Mikä/mitä on mini-ASAt?
Hyvä kysymys, mäkin varovasti kysyin neuvolassa, että miksi, kun näitä määrättiin. Hentoista aspiriinia siis, varmistetaan istukan toimintaa ja kaiken tarpeellisen virtausta, kun vanhemmiten saattaa muuten olla laiskanpuoleista tällä saralla. Ikä nostaa pre-eklampsian riskiä, joten sitä pyritään ehkäisemään mini-asalla.

Hyvä kysymys, mäkin varovasti kysyin neuvolassa, että miksi, kun näitä määrättiin. Hentoista aspiriinia siis, varmistetaan istukan toimintaa ja kaiken tarpeellisen virtausta, kun vanhemmiten saattaa muuten olla laiskanpuoleista tällä saralla. Ikä nostaa pre-eklampsian riskiä, joten sitä pyritään ehkäisemään mini-asalla.
Muistaakseni meillä.olisi vaatinut jonkun tousen riskitekijän, että olisi aloitettu eli itselle sitä ei aloitettu.

Takaisin