40+kuumeilevat-ketjusta plussanneet

Mielestäni Kelan sivuilla ja lakitekstissä lukee jotenkin näin, että raskausvapaa alkaa 30 päivää ennen laskettua aikaa. Työnantajan kanssa voi sopia myöhäisemmästä aloitusajasta, mutta vapaa pitää aloittaa viimeistään 14 päivää ennen laskettua aikaa.

Tää on muuten varmaan just se miten asia on, kuulostaa loogiselta ja nyt ku kirjotit ton ni ihan ku oisin ton sanamuodon kans lukenu.

Mä alotin viimeks sillon vikana mahdollisena päivänä ja olin kyl ennen sitä saikulla 2 vkoa mut ei siitä tullu mitään sanomista. En tiiä onks nyt ”pakko” alottaa se 30pv ennen ku on nää kaksoset ja satavarmasti joudun saikuttaa.

Meillä oli eilen ultra ja kaikki oli tosi hyvin 😍 LA siirtyi, se on nyt 18.8. Oon luokanopettaja, joten nyt pääsen kesää viettämään kesäkuun alusta ja siitä sitten suoraan mammalomalle. Mikä on kyllä todella outoa!

Mites teillä muilla, tunnetteko itsenne jotenkin vanhoiksi? 🤣 Mä lähinnä paperilla. Tiistaina olin vähän aikaa aivan vakuuttunut, että mä oon 30-vuotias 😅 Siis tavallaan ajattelen olevani vanha äiti, mut esim. ekalla neuvolakerralla sh sanoi, ettei uskonu mun tulevan hänelle kun olin niin nuoren näkönen. Esihenkilölle kerroin, että meen NIPT-tutkimukseen, kun oon niin vanha, ja se repes.

Meillä oli eilen ultra ja kaikki oli tosi hyvin 😍 LA siirtyi, se on nyt 18.8. Oon luokanopettaja, joten nyt pääsen kesää viettämään kesäkuun alusta ja siitä sitten suoraan mammalomalle. Mikä on kyllä todella outoa!

Mites teillä muilla, tunnetteko itsenne jotenkin vanhoiksi? 🤣 Mä lähinnä paperilla. Tiistaina olin vähän aikaa aivan vakuuttunut, että mä oon 30-vuotias 😅 Siis tavallaan ajattelen olevani vanha äiti, mut esim. ekalla neuvolakerralla sh sanoi, ettei uskonu mun tulevan hänelle kun olin niin nuoren näkönen. Esihenkilölle kerroin, että meen NIPT-tutkimukseen, kun oon niin vanha, ja se repes.
Onpa ihana tapa aloittaa kesä kun tiedossa pitkät vapaat 🤩

Ei mustkaan tunnu vanhalta, täytin 41 viime vuoden lopulla. Välillä kun ajattelen et jälkikäteen kun laskee minä vuonna lapsi on syntyny niin kaikki ajattelee et olin 42 ku lapsi synty ni se tuntuu jo vähän vanhalta 😄 mut onneks oon oikeesti sillon ”vasta” 41 🤣

Sitä en tiiä näytänkö kuin vanhalta tai nuorelta, veikkaan että aika ikäiseltäni!

Mulla muuten varmaan (toivottavasti) syntyy lapset aikanaan suht samaan aikaan sun lasketun ajan kanssa kun kaksoset syntyvät usein rv37 ja jos ei niin käynnistetään viiimestään rv38. Mulla 37+0 tulee täyteen 15.8. ja siis 38+0 ois 22.8.

Muokattu viimeksi:
Ensin koin jotenkin sellasta semihäpeää, että mitä väki ajattelee, kun viislymppisenä vien lasta kouluun. Nyt en enää jaksa mietiskellä moisia. Oon varmaan hitusen nuoremman näköinen, tai ainakin moni on ihmetellyt, että oonko jo 44.

Mutta ennakointi kyllä sit vauvavuoden jälkeen potevan glow-up tarvetta. Tälläseen termiin oon törmännyt. Että sit olis kiva palata treeneihin kunnolla ja hoitaa ihoa ym.

Mua moni väittää 10vuotta nuoremman näköiseksi, mutta peilikuva kyllä kertoo mulle, että kyllä, olet ihan just 42 🙈😂
Mä oon itse kaikin puolin paremmassa kunnossa, ku esim 10vuotta sitten. Enkä jotenkaan suostu pitämään itseäni mitenkään vanhana 😅
Mun puolison isä on ollut 46 kun hän on syntynyt ja jos tää vauva saadaan syliin asti, mies on 45 kun hän syntyy ❤️ mä haluan nähdä tän niin, että tähän ikään mennessä on jo nähty ja koettu niin paljon, että ne pelkät elämänkokemukset antaa vahvuutta vanhemmuuteen. Jos vertaan itseäni esimerkiksi nyt ja 20vuotiaana, ni vaikka sitä silloin tunsi olevansa niin aikuinen, ni kyllä sitä oli aivan keskenkasvuinen vielä ja taatusti olisin lapsenkin kasvattanut eri tavalla kuin nyt.

Mua moni väittää 10vuotta nuoremman näköiseksi, mutta peilikuva kyllä kertoo mulle, että kyllä, olet ihan just 42 🙈😂
Mä oon itse kaikin puolin paremmassa kunnossa, ku esim 10vuotta sitten. Enkä jotenkaan suostu pitämään itseäni mitenkään vanhana 😅
Mun puolison isä on ollut 46 kun hän on syntynyt ja jos tää vauva saadaan syliin asti, mies on 45 kun hän syntyy ❤️ mä haluan nähdä tän niin, että tähän ikään mennessä on jo nähty ja koettu niin paljon, että ne pelkät elämänkokemukset antaa vahvuutta vanhemmuuteen. Jos vertaan itseäni esimerkiksi nyt ja 20vuotiaana, ni vaikka sitä silloin tunsi olevansa niin aikuinen, ni kyllä sitä oli aivan keskenkasvuinen vielä ja taatusti olisin lapsenkin kasvattanut eri tavalla kuin nyt.
Mä en myöskään todellakaan olis halunnut lapsia nuorena. Joskus siinä 30-31v kun oltiin puolisoni kanssa oltu vasta hetki yhdessä niin tuli vauvajutut mieleen ekaa kertaa silleen todellisesti mut siinä kävi sit silleen et elämä heitti rajusti vaikeuksia omalle polulleni moneksi vuodeksi ja lopulta olin kohta täyttämässä 36 vuoden lopussa kun päätettiin että annetaan esikoiselle mahdollisuus seuraavan vuoden alusta. Ja olin sitte 37,5v kun hän sitten syntyi. Ja tällä kertaa oon sitte 41,5v kun nämä lapset toivottavasti terveinä syntyvät. 💖

Mä en myöskään todellakaan olis halunnut lapsia nuorena. Joskus siinä 30-31v kun oltiin puolisoni kanssa oltu vasta hetki yhdessä niin tuli vauvajutut mieleen ekaa kertaa silleen todellisesti mut siinä kävi sit silleen et elämä heitti rajusti vaikeuksia omalle polulleni moneksi vuodeksi ja lopulta olin kohta täyttämässä 36 vuoden lopussa kun päätettiin että annetaan esikoiselle mahdollisuus seuraavan vuoden alusta. Ja olin sitte 37,5v kun hän sitten syntyi. Ja tällä kertaa oon sitte 41,5v kun nämä lapset toivottavasti terveinä syntyvät. 💖
Mä olen halunnut kyllä olla 20vuotta jo äiti, mutta ei vaan onnistunut, ennen ku olin täyttänyt 40 ja uusi mies kuvioissa 🤭❤️

Mutta ennakointi kyllä sit vauvavuoden jälkeen potevan glow-up tarvetta. Tälläseen termiin oon törmännyt. Että sit olis kiva palata treeneihin kunnolla ja hoitaa ihoa ym.
Uuh, onkohan mulla nyt joku glow up -vaihe menossa, ku yritin tässä tarpeeseen mammahousuja tilata, ni kuinka kävi: mekkoja ja hameita napsahteli! Mä kuvittelen että tämä raskausaika mennään nyt niin tyylikkäänä ja liehuvana ja ihanana. Pieni riski on, että pukeudun silti lähinnä mun vähän liian suuriin (ei kauaa varmaan) collareihin ja kaikenmaailman villakalsareihin.

Mä oon kans aina halunnu äidiksi ja oon itkeny asiaa 22-vuotiaasta lähtien, kun mies oli silloin sitä mieltä, että ei vielä. Eli tässä on kakskymmenentä itkuvuotta, vaan kaks raskauaikaa on keskeyttäny vollaamisen. Esikoisen kanssa tuli jo synnärillä sellanen "haluan sata tällaista"-herkistyminen 🤣 Esikoinen synty kun olin 27 ja tosi paljon vanhempi ensisynnyttäjä ku ikinä oisin halunnu olla. Paljon hankalampi pala sillon ku tää 42 nykyään 🤔

Takaisin