40+kuumeilevat-ketjusta plussanneet

Mielestäni Kelan sivuilla ja lakitekstissä lukee jotenkin näin, että raskausvapaa alkaa 30 päivää ennen laskettua aikaa. Työnantajan kanssa voi sopia myöhäisemmästä aloitusajasta, mutta vapaa pitää aloittaa viimeistään 14 päivää ennen laskettua aikaa.

Tää on muuten varmaan just se miten asia on, kuulostaa loogiselta ja nyt ku kirjotit ton ni ihan ku oisin ton sanamuodon kans lukenu.

Mä alotin viimeks sillon vikana mahdollisena päivänä ja olin kyl ennen sitä saikulla 2 vkoa mut ei siitä tullu mitään sanomista. En tiiä onks nyt ”pakko” alottaa se 30pv ennen ku on nää kaksoset ja satavarmasti joudun saikuttaa.

Meillä oli eilen ultra ja kaikki oli tosi hyvin 😍 LA siirtyi, se on nyt 18.8. Oon luokanopettaja, joten nyt pääsen kesää viettämään kesäkuun alusta ja siitä sitten suoraan mammalomalle. Mikä on kyllä todella outoa!

Mites teillä muilla, tunnetteko itsenne jotenkin vanhoiksi? 🤣 Mä lähinnä paperilla. Tiistaina olin vähän aikaa aivan vakuuttunut, että mä oon 30-vuotias 😅 Siis tavallaan ajattelen olevani vanha äiti, mut esim. ekalla neuvolakerralla sh sanoi, ettei uskonu mun tulevan hänelle kun olin niin nuoren näkönen. Esihenkilölle kerroin, että meen NIPT-tutkimukseen, kun oon niin vanha, ja se repes.

Meillä oli eilen ultra ja kaikki oli tosi hyvin 😍 LA siirtyi, se on nyt 18.8. Oon luokanopettaja, joten nyt pääsen kesää viettämään kesäkuun alusta ja siitä sitten suoraan mammalomalle. Mikä on kyllä todella outoa!

Mites teillä muilla, tunnetteko itsenne jotenkin vanhoiksi? 🤣 Mä lähinnä paperilla. Tiistaina olin vähän aikaa aivan vakuuttunut, että mä oon 30-vuotias 😅 Siis tavallaan ajattelen olevani vanha äiti, mut esim. ekalla neuvolakerralla sh sanoi, ettei uskonu mun tulevan hänelle kun olin niin nuoren näkönen. Esihenkilölle kerroin, että meen NIPT-tutkimukseen, kun oon niin vanha, ja se repes.
Onpa ihana tapa aloittaa kesä kun tiedossa pitkät vapaat 🤩

Ei mustkaan tunnu vanhalta, täytin 41 viime vuoden lopulla. Välillä kun ajattelen et jälkikäteen kun laskee minä vuonna lapsi on syntyny niin kaikki ajattelee et olin 42 ku lapsi synty ni se tuntuu jo vähän vanhalta 😄 mut onneks oon oikeesti sillon ”vasta” 41 🤣

Sitä en tiiä näytänkö kuin vanhalta tai nuorelta, veikkaan että aika ikäiseltäni!

Mulla muuten varmaan (toivottavasti) syntyy lapset aikanaan suht samaan aikaan sun lasketun ajan kanssa kun kaksoset syntyvät usein rv37 ja jos ei niin käynnistetään viiimestään rv38. Mulla 37+0 tulee täyteen 15.8. ja siis 38+0 ois 22.8.

Muokattu viimeksi:
Ensin koin jotenkin sellasta semihäpeää, että mitä väki ajattelee, kun viislymppisenä vien lasta kouluun. Nyt en enää jaksa mietiskellä moisia. Oon varmaan hitusen nuoremman näköinen, tai ainakin moni on ihmetellyt, että oonko jo 44.

Mutta ennakointi kyllä sit vauvavuoden jälkeen potevan glow-up tarvetta. Tälläseen termiin oon törmännyt. Että sit olis kiva palata treeneihin kunnolla ja hoitaa ihoa ym.

Takaisin