38v.+ odottajat esikoisen/toisen tai kolmannen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä 38 v kolmen tytön äiti. 20,17 ja 13 vuotiaat.
Nyt neljäs tuloillaan ja tunne että aloitan alusta. Niinhän se onkin tavallaan. Kokemus hyvä takana joten rennoin mielin taas kerran uusiin haasteisiin. :)

Hei kaikille :greet025
Täällä 39v täyttänyt neljän lapsen äiti. Uusperheen arkea elellään. Isommat lapset ovat edellisestä avioliitosta ja nyt meillä yksi yhteinen lapsi 2v. Keskenmeno viime kesäkuussa ja jospa nyt onnistais, vähän jänskätti tänne laittaa mitään. Nyt jotenki rauhallisin mielin..... päivä kerrallaan :Heartpink Tsemppiä meille kaikille ja tarrasukkia pienille :Heartpink

Moikka taas, täällä ei tapahdu yhtään mitään, eri juurikaan oireita, paitsi tissit kipeet ja hyyyyvin hienoista etomista. En oo itse asiassa koskaan kärsinyt kummoisesta pahoinvoinnista. Ultraan raskauden keston määritykseen on vielä viikko, odottavan aika on pitkä!
Ajattelin nostaa pintaan kuumottavan ja paheksuntaa aiheuttavan asian, eli TUPAKOINNIN. Kuinka moni polttaa vielä, vai onko kaikki pystyneet tumppaamaan het alkuunsa, vai oonko peräti ainoa joka moista pahetta harrastaa? Mä yritän kovasti kovasti kovasti lopettaa, tai edes vähentää, toistaiseksi surkealla menestyksellä... Löytyykö vertaistukea joka zemppais mua, yritetäänkö yhdessä??

Moi, täälläkin yks ei enää niin nuori :wideyed:... Ikää on nyt 39 ja 40 kolkuttelee jo tuossa lähitulevaisuudessa. Mulla ei oikeastaan ole mitään oireita mitä ihmettelen suuresti jollei ajoittaista mahan juhlimista lasketa niin se on hämmentävää. Jotenkin en usko edes plussanneeni... Ei tosin esikostakaan ollut suuremmin mitään oloja, joten tyttöä taasen veikkaan asustelijaksi.

Ajattelin nostaa pintaan kuumottavan ja paheksuntaa aiheuttavan asian, eli TUPAKOINNIN. Kuinka moni polttaa vielä, vai onko kaikki pystyneet tumppaamaan het alkuunsa, vai oonko peräti ainoa joka moista pahetta harrastaa? Mä yritän kovasti kovasti kovasti lopettaa, tai edes vähentää, toistaiseksi surkealla menestyksellä... Löytyykö vertaistukea joka zemppais mua, yritetäänkö yhdessä??

Mie oon lopettanu aina plussatestiin. Tuolla laatikossa on edelleen aski, joka jää nyt polttamatta. Minut saa lopettamaan se ajatus, että en työntäisi vastasyntyneelle vauvallekaan tupakkaa suuhun. Että se pieni siellä masussa ei saa ääntään kuuluviin ja mun pitää vanhempana yrittää antaa mahdollisimman parhaat eväät elämään.
Tsemppiä lopetukseen! Tai ainakin vähentämiseen!

Ihanaa, vertaistukea!

Täällä 39 v, joka ehtinee juuri täyttämään 40 ennen toisen lapsen syntymää. Ensimmäinen on reilun vuoden. Pettymyksiä on takana täälläkin ihan riittämiin, toivotaan että ensi kesä on meille kaikille toiveiden täyttymys!

Täällä 41v, iltatähti olisi toiveissa (ollut jo pari vuotta "tilauksessa"), sisarukset jo yläasteella... Reilun viikon päästä olisi eka (7vk) ultra... IVF oli jo suunnitteilla, muuta suunnitelmat muuttuivat.... Toivottavasti lopullisesti!

Olen itse vanhempi odottaja ja kaipaan ketjua vanhemmille odottaville.
Ikää mulla on 39v. Ja odotan kolmatta lasta, ainakin nyt toistaiseksi :)

Katsoin just että meillä melkein samanikäiset 2veet ;) Meillä neiti syntynyt 1.11.2014 :)

Hei kaikille!
Täällä 40V. 6+4 menossa nyt. Aika tasan vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno 5-6 vko.lla, tosin huomattiin vasta eka ultrassa vkolla 11... ei tässä uskalla vielä riemusta kiljahdella mutta olisihan se hienoa saada esikoinen tässä iässä..!

Täällä on kyllä tosi hiljaista... kuulun facessa yhteen ryhmään ja vaikkei oo kauaa ollu "pystyssä" niin elämää tuntuu olevan kivasti. Mä taidan vaan olla ainoa vanhus, ja olisin vertaistukea vailla.

Miten ootte jaksellu ? Mä kyllä huomaan että jaksan ihan erilailla kuin parikymppisenä jolloin sain ensimmäisen..... Siis juurikin niinpäin että ei ihan samanlailla enää jaksa. Oireet tällä hetkellä: Väsyttää ja särkee jäseniä... mutta muuten ihan ok tällä hetkellä :happy:

Nyt siis 5+4

Minulla ei ole kokemusta raskaanaolosta kuin kertaalleen vuonna 2013, joten kyllä tässä taas ihmettelyjen äärellä ollaan. Nyt ei ole niinkään paljon oireita kuin silloin ensimmäisellä kerralla, ainakaan nyt just ei tunnu olevan. Kyllä sitä tässä odottelee, että asia aivan oikeasti nyt etenisi ja konkretisoituisi vielä lisää, vaikka sydämen sykkeet olenkin jo kertaalleen nähnyt. Ehkä siksi tähänkin ketjuun tulee harvakseltaan kommentoitua, kun en oikein ole vielä itsekään sisäistänyt koko asiaa :/

Saako 35-vuotias 11-vuotiaan äiti tulla tähän ryhmään...? Vauvan syntyessä kesällä olisin sitten 36-vuotias... Jotenkin tutulta tuntui noi fiilikset, joita näissä kirjoituksissa pyöri. Tuntuu todellakin ummikolta kun viimeksi näissä merkeissä olen ollut 12 vuotta sitten. ;-)

Heij kaikki! Harmi et tää ketju näyttää hiipuneen! Mitä teille kuuluu? Mä oon 36v ja odotan esikoista nyt rv 18. LA 2.6. Neljännellä kierrolla natsasi ilman apuja tai mittailemista. Kaikki on mennyt tosi hyvin ja minimaalisilla oireilla. Ehkä just siks takaiskun pelko lymyää takaraivossa...

Onks täällä vanhempien odottajien ryhmässä ollut vaivana paineentunnetta alavatsassa? Mulla tulee sellainen päivänmittaan, levossa alkaa helpottaa. En osaa mieltää sitä supisteluksi, virtsarakkovaivaksi ennemminkin... jotenkin tietysti huolestuttaa tämäkin, vaikka neuvolasta puhelimessa sanottiin, ettei pitäisi olla vakavaa. 12 vuotta sitten edellistä odottaessani mitään vaivoja ei keskiraskaudessa ollut, saattaa ehkä olla että 24-vuotiaana on otollisempi ikä näihin puuhiin... :-D

Heippa kaikki, erityisesti SuviMinnu! Täällä myös pian 35-v esikoisen odottaja pk-seudulta :) raskaus tärppäsi helppoakin helpommalla ja mukavasti on mennyt. Nyt 19+4 ja rakenneultra on ylihuomenna. Jännää!!!

Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä ois kolmen tytön 39v äiti ja neljäs on tulossa. Tämä raskaus on kyllä tähän mennessä ollut kaikkein vaikein nimenomaan pahoinvoinnin takia.

Onks täällä vanhempien odottajien ryhmässä ollut vaivana paineentunnetta alavatsassa? Mulla tulee sellainen päivänmittaan, levossa alkaa helpottaa. En osaa mieltää sitä supisteluksi, virtsarakkovaivaksi ennemminkin...:-D
Joo! Mullon kanssa! Autoilu kaiken muunkin istumisen muassa on vähän tukalaa...

Heippa kaikki, erityisesti SuviMinnu! Täällä myös pian 35-v esikoisen odottaja pk-seudulta :) raskaus tärppäsi helppoakin helpommalla ja mukavasti on mennyt. Nyt 19+4 ja rakenneultra on ylihuomenna. Jännää!!!
Hei Mistymorning! Kerro sit ultrakuulumisia! Meidän tyttöpuolisella paaperolla kaikki oikein mallikkaasti!

Ja niin on meidän pojanpallerollakin :) laskettu aika pysyi prikulleen samana, joten kasvaa siis keskiarvojen mukaan. Kätilö tulosti vielä kuvankin pojan vehkeistä mukaan, hehheh :)

Takaisin