2+ lasta odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mannikka

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Helmikuunmammat 2015
Elomammat 2016
Syysmammat 2016
Elomammat 2018
Ketju toista, kolmatta, neljättä jne lasta odottaville. Millon kerrotte vanhemmille lapsille uudesta tulokkaasta? Pelkäättekö mustasukkaisuutta? Minkälainen ikäero on tulossa? Jne..

Mulle olis tulossa 4. lapsi ja aiemmat on 7, 3.5 ja 1. Ajattelin että kerron sitten myöhemmin kun alkaa maha näkyä ja on tärkeissä ultrissa käyty. :) esikoinen oli ainoastaan tuon keskimmäisen synnyttyä mustasukkanen hetken, muuten on menny hyvin kaikkien kanssa. :) paitsi nyt tämä 1 vee on alkanu olla mustis tuosta 3,5 vuotiaasta :D

Meille tulossa nyt toinen, pikkuneiti on nyt reilu 10kk eli tulis ikäeroo 1v7kk. Varmaan aletaan puhumaan vauvasta kun maha kasvaa.. En oikeen ite osaa vielä pelätä mustasukkasuutta.

Kolmas tulossa nyt. Esikko oli reilu 7kk aloin odottamaan kakkosta. Ei ymmärtänyt asiasta mitään. Ei ollut mustasukkainen yhtään. Johtui varmaa pienestä ikäerosta.
Nyt ikäeroa tulee 4,5 ja melki 3v. Kerrotaan lapsille kun eka ultra käyty. Samoin muille.

Meille tulossa toinen, ikäeroa tulis 1v7kk. Esikko on aika pieni vielä mutta aletaan höpöttelemään pikkusisaruksesta varmaan kun eka ultra takana. Ei mustasukkaisuus ainakaan vielä mietitytä, saa nähä sitten lähempänä :D

Meillä ikäeroa tulee reilu kaksi vuotta. Esikoinen on todella vauvarakas. Ihan sama missä näkee vauvan, niin menee viereen nököttämään, ja haluaisia paijata ja pussata. Ei oo yhtään mustasukkaista sorttia. Vauvasta on hieman jo puhuttu vaikka onkin tosi aikaista. Jos ensi kesään asti päästään niin sitten meinaan kirjojen avulla tuoda esille tulevaa. Veikkaan, että esikoinen olisi vain huojentunut sisaruksesta. Olisi toinen jakamassa äidin ja isin pusuttelut ja halailut :grin Toi on niin lellikki tällä hetkellä.

Meinasin antaa neidille 1v lahjaksi nuken jota saa sit paijailla ja jos vähän ehkä avaituis ajatus vauvasta :)

Mä oon kans ajatellut myöhemmin ostaa jotain vauva-aiheisia kirjoja ja voitas ton esikoisen kans niitä sitten katella ainaki sen verran mitä malttas keskittyä :D Pieni ku vielä on. Tuo nukke ois kans kiva idea, sais hoitaa ja paijailla. Pitäs vaan mies saada lämmiteltyä ajatuksesta että ostettas meidän pojalle nukke :D Vähän ahdasmielinen ku on.. :D

Meillä esikoinen täyttää marraskuussa sitten 4v. eli ihan hyvä ikäero tulee jo.

Mä luulen että melko tolkku pikkuapuri on sitten loppujen lopuksi ja miellellään ottaa pikkusisaruksen vastaan. Tällä hetkellä on in just kaikki nukke- ja barbivauvat. Tosin kysyin että olisko kivaa jos meille tulis oikea vauva niin vastasi että ei :D Sama vastaus ku kaikkeen muuhunki..

Jamsu, kyllähän pojillakin on monesti nukkeja :) ostat poikanuken ja sille miehiset vaatteet ni ei mies voi valittaa :p

Ja tosiaan tuota oonkin miettiny että milloin kertois niin kiva lukea muiden ajatuksia :)

Meille on syntymässä 3 lapsi, esikoinen tulee silloin olemaan liki 4v. esikoisella on synttärit syyskuunlopussa. Kuopus tulee olemaan 2v 2kk.
En ole vielä sen kummemmin ajatellut koska kerrotaan, esikoinen varmaan on aika innoissaan mut nuorempi tuskin tajuaa ennen kuin vauva on fyysisesti siinä.
Mul on näiden kahden ikäero 1v9kk ja on ollu just hyvä ikäero.

Mannikka, mä tossa sille jo ilmoitin että me ostetaan pojalle nukke, vaikka sitte sinisillä vaatteilla niin passaa pojankin syllii :D Saahaa sitten yhdessä jäbän kans hoivailla

Miuna, mun ekalla ja tokalla on 4v ikäeroa ja se tuntui ihan täydelliseltä. Isompi pystyi auttamaan ja hakemaan esim puklurättejä kun imetin. Lisäksi sillä on jo jonkin verran järkeä päässä ja nyt kun nuorempi on 1,5 v niin vähän katsoo perään kun mä kokkaan tms.

Mun lapset tulevat olemaan 6 ja 2 vuotiaat kun kolmas syntyy. Isompi otti hyvin vastaan pikkuveljen viimeksikin niin miksei nytkin. On toivonut lisää sisaruksia ja minkäänlaista mustasukkaisuutta ei (silloin) ollut. Pienemmän suhtautuminen jännittääkin sitten enemmän.

Niin ja en aio vielä kertoa lapsille. Jos pahoinvointi vie kaiken energian niin sitten ehkä ettei esikoisen tarvi ihmetellä asiaa. Viimeksi kerrottiin ekan ultran jälkeen. Ja pienempi tuskin tajuaa ennen kuin maha kasvaa.

Neljäs tulossa, lapset on syntyneet touko -09, heinä -11 ja heinä -14. Ollaan kerrottu jo lapsille, ja innoissaan ovat! Kovasti ovat toivoneet lisää sisaruksia :) Kuopus nyt ei tietysti vielä tajua kun on niin pieni.. :D

Meille on tulossa toinen. Esikoinen tulee olemaan silloin 2-vuotias. Vauvanukkea jo nyt kovasti hoivailee, mutta luulen, että saattaisi olla mustasukkaista tyyppiä, kun on välillä muutenkin mustasukkainen :) mut eiköhän kaikki mee hyvin.

Meille on tulossa toinen ja jos kaikki menee hyvin, esikoinen on syntymän aikaan noin 4,5v. Aika paljon helpompaa uskon arjen olevan isommalla ikäerolla. Mustasukkaisuutta varmasti jossain muodossa esiintyy, onhan esikoinen tottunut vanhempien jakamattomaan huomioon tähän astisen elinikänsä. Tosin meillä poika lähes päivittäin puhuu, että haluaisi vauvan meille ja ei ole muutenkaan osoittanut mitään mustasukkaisuutta toisia lapsia kohtaan. Uskon, että kaikki menee tosi hyvin ja esikoisesta on iso apu äidille, niin auttavainen ja ahkera poika meillä on .

Meillä on kanssa vanhemmilla lapsilla ikäeroa 1v8kk ja alussa oli kyllä aika rankkaa, kun kummatkin oli vaipoissa ja esikoinenkin vielä niin pieni.. Silloin raskausaikana muistan ajatelleen, että "varastan" esikoiselta vauva ajan, mutta se tunne meni kyllä ohitse.
Tytöt on aina olleet toisilleen todella tärkeitä, vaikka joskus tuntuu, että muuta eivät teekään kun kinastelevat.. :grin

No nyt ikäeroa tulee esikoiseen 6,5 vuotta ja kuopukseen 4v11kk. Se tuntuu hyvältä, että voin keskittyä enemmän vauvaan ja tytöistä on jo oikeasti varmasti paljon apua. :p

Meillä kolmas tulossa, esikoinen täyttää 6 pari kk vauvan syntymän jälkeen ja kuopus täyttää 3 heinäkuussa, oon tyytyväinen ikäeroon ku kuopus on aika hankala tapaus. Vielä oon koittanut visusti salata asian mutta varmaan ultran jälkeen kerron ku viimeksi jo siinä vaiheessa näki että oon raskaana. Esikoinen varmaan tykkää, mut pelkään et kuopuksen kans ongelmat lisääntyy ku hän on kovin omistushalunen ja mustasukkainen.

Toinen lapsi tulossa ja ikäeroa tulee noin 2,5 vuotta :) esikoinen on niin kova hoivaamaan vauvoja ja nukkeja joten eiköhän siitä tule pieni apuri :D

Takaisin