2+ lasta odottavat

Eleanora

Kommentoinnin ninja
Ajattelin perustaa oman ketjun meille, joilla on ennestään jo yksi tai useampi lapsi. Minkälainen ikäero tulee tulevan vauvan ja sisaruksen/sisarusten väliin? Onko kaikki tarpeellinen jo olemassa vai pitääkö uudelle tulokkaallekin hankkia jotain? Miten kerrotte isoille sisaruksille pienokaisesta? Ja mistä muusta keksimmekin jutella!! :)
 
Hei joo! Tää onkin hyvä :) Meillä on ennestään reilu vuoden vanha poika, kaikki vauvatavarat siis tallessa :D Tietty tutteja yms täytyy sitten hommata ja tiiä vaikka tyttö tulis ni sit vähän vaatetta tms, tulee varmaan muutenkin ostettua vaikka poika tulisi :)
Ikäeroa tulee varmaan 1v 11k?
Vaunut on yhdistelmät ja matkarattaat ni ajatuksena hommata sitte seisomalauta istumaosalla, en koe ainakaan vielä tarpeelliseksi tuplavaunuja :)
Kertomisesta en tiiä, ymmärtääkö tuo sitten vasta myöhemmin :D
 
Meillä siis yksi lapsi ennestään, pian 2 vuotta täyttävä poika. Ikäeroa odotettavissa siis n. 2,5 vuotta. Olen kans miettinyt, että jospa sitä pärjäisi yksillä menopeleillä, ehkä just jotain seisomalautaa tms. tarvittaessa. Myin keväällä yhdistelmät pois ja ostin tilalle Britaxin B-motionit, jotka on meille juuri sopiva yhdistelmä matkarattaita ja perinteisiä rattaita ja ollaan hyvin pärjätty nyt yksillä. Olen miettinyt, jos ostaisi niihin sopivan kopan vauvalle alkukuukausiksi.

Jos tulee tyttö, niin vaatetta varmaan ainakin pitäisi hommata. Ja aikanaan varmaan sitten toinen tripp trapp, jos ei poika siirry jo normaalituolille siinä vaiheessa kun tulokas alkaisi syöttötuolia tarvitsemaan. Mutta esim. pinnasänky odottaa purettuna vielä seuraavaa käyttäjää, poika on jo siirtynyt nukkumaan lastensänkyyn.

Kunhan päästään vähän pidemmälle raskaudessa, aletaan varmaan pojalle puhumaan, että äidin mahassa on vauva jne, mutta odotellaan nyt vielä tovi, kun ei lapsi itse osaa vielä asiasta kysellä.
 
Äää pitääkö meijän keittiöön mahduttaa toinen tripp trapp, enpä tuota ajatellut :D Toisaalta meillä yks ikean syöttis kaapissa kun kulkee aina matkalla mukana et ei ehkä heti tartte. Ja pinnasänky tosiaa Ku poika nukkuu siinä vielä. En tiiä millon sitä ees normisänkyä vois ajatella, pieni laita pinnikseen vai joku lastensänky? Kaukalo on muutaman vuoden vanha vasta niin sitäkään ei tarvitse. Joku taitettava pieni hoitopöytä kylppäriin täytyy hommaa kun pesukoneen päällä nykyään kuivuri ja esikoinen pissi ja sonti aina hoitopöydällä niin en ota riskiä että kakkaa sänkyyn tms :)
Koppa on kyllä vauvalla kiva, Mie aattelin hommata koppaan (joka on tosi iso) niin pienemmän kannettavan öö kopan? Saa sit laskea helposti vaikka lattialle jos esikoinen säheltää vieressä :)
Onhan tota listaa näköjään vaikka kaikkea pitäisi olla vielä :) Enemmänkin ehkä mukavuusasioita kuin välttämättömyyksiä. :)
 
Meidän poika vaihtoi keväällä eli vähän alle 1v9kk ikäisenä jatkettavaan lastensänkyyn jossa on lisäksi pieni irrotettava ikean turvalaita. Eli mahdollisesti teidänkin poika voisi ehtiä opetella lastensänkyyn ennen vauvan syntymää? Siinä on kyllä tosi paljon vaihtelua minkä ikäisinä tututkin on siirtäneet lapset pois pinnasängyistä. Kaikkea reilun vuoden - 3 vuoden iän välillä.
 
Meillä esikoistyttö nyt 11kk eli toisen syntyessä n.1v7kk. Pinnasänky ainakin..
 
Nojuu, eipä meillä sinällään kiire, varmana poika sieltä vain karkailisi niin ehkä seuraava askel voisi olla siirtää poika omaan huoneeseen nukkumaan (nukkuu siis pinniksessä meijän huoneessa) niin sitte saisi vaavi huudella rauhassa meijän vieressä :) Huomasin esikoisen kanssa että omaan sänkyyn totuttaminen jäi kun yöllä imetin kyljellään sängyssä ja nukahtelin vauva rinnalla :D
 
Minäkin imetin kyljellään mutta havahduin yleensä siihen kun vauva lopetti syömisen ja nostin silloin omaan sänkyynsä kun nukuin niin paljon paremmin itse niin. Joten esikoinen tottui omaan sänkyyn ja yösyöntien loputtua siirrettiin myös omaan huoneeseen.
 
Meillä kohta 6 vuotias eskaripoika ja 3,5 vuotias tyllerö. Kaikki ollaan säästetty mun muistaakseni ku muutettu niin paljon ja saatiin aikoinaan osa tavaroista mun isovanhempien lämpimään varastoon. Mietin niitä hankintoja vielä.
 
Meillä vajaa 2v poika ja ikäeroa tulossa siis 2v7kk. Jos tämäkin olisi poika niin vaatteita ei tarvita ainaka yhtään enempää :D Tyttö jos taas on tullakseen niin sitten lähes kaikki vaatteet on hankinta listalla. Pojan tavaroista on jo pistetty eteenpäin pinnasänky ja kaukalo eli ainakin ne ois ne suurimmat mitä tarvittas. Rattaina on tällä hetkellä brio race joten jotkut yhdistelmät täytys ostaa, toisaalta jostain syystä ne päällekkäin olevat sisarusrattaat näyttää mielenkiintosilta mutta tuskin tarvitaan enää kahelle paikkaa siinä vaiheessa eli joku seisomalauta tms.
 
Minulla on ex-mieheni kanssa tytär, joka on sitten huhtikuussa 6v. Hän on vuoroviikoin meillä ja isänsä luona, ja tämä järjestely toimii meillä onneksi hurjan hyvin, saadaan molemmat vanhemmat olla arjessa läsnä samalla tavalla. Nyt tämä uusi tulokas nykyisen mieheni kanssa taitaa olla tulevan isosiskon puolesta todella toivottu, sillä hän on mistään mitään tietämättä alkanut ihan oma-aloitteisesti kysellä, miksei hänellä ole pikkusiskoa. Niin, tosiaan hänellä on toiveissa nimenomaan kuulemma sisko, veli ei ole yhtä kiva. :D Olen hänelle yrittänyt nyt jo sitten sanoa, että jos vauva syntyy niin ei sitä sitten etukäteen valkata että kumpi tulee. :) Eniten tällä hetkellä ehkä mietityttää ex-mieheni reaktio, meillä kun on vähän vaihtelevanlaiset välit. Tullaan toimeen kun pysytään ihan vain tyttäreen liittyvissä asioissa ja jos mitään erimielisyyttä ei tule, eli vähän sellaista varomista ainakin minun puoleltani. Tytär kuitenkin niistä meidän riidoista joutuisi kärsimään niin yritetään välttää kaikin keinoin.. Mitään vauvatavaraa (ihan joitain vaatteita lukuunottamatta) ei enää ole kun ei näitä lapsiakaan enää pitänyt tulla. Niin se mieli voi kuitenkin muuttua. :)
 
Meillä täällä häärää 8kk vanha esikoispoju, Elikkäs ikäeroa tulee n. 1v 4kk. :) kaikki tärkeimmät siis tallella mut jos on tyttö tullakseen niin sit pitää hommata vaatteet yms. :) tuplat pitää hommata siis myös. Toivon että esikko ois siirtyny jo pois pinniksestä siinä vaiheessa et saadaan vauva ja Pinnis meidän makkariin. Esikoinen nukku vieressä suurimman osan öistä n.6kk ajan ja uskon et tuleva vauva myös. :)
 
Meninkin sitten kuikuilemaan vaunuja illalla ja näin unta tuplista. Jos meille tuplat kotiutuis ni melkein samalla jo uus autokin sais olla :D Nyt joku sport mallinen jossa tyhmät penkit ja pieni takakontin aukko. Miehelle lupailin joskus että ei tartte luopua silmäterästä mutta saas nähä :D
 
Jannski, meillä on nyt 1v11kk oleva poika ja jos meille ois nyt tulossa toinen (niinkuin ois voinu tulla, jos alkuvuodesta ei ois tullu keskenmenoa), niin oisin kyllä hankkinut tuplat. Vaikka poika kävelee hyvin, niin ei aina siihen tahtiin kuin ois tarve ja en oikein usko että tuonkokoisen kans pelkällä seisomalaudalla oisin pärjännyt. Lapset on toki erilaisia ja varmaksi en osaa sanoa olisko hankittu ja jos ois, kuinka kovalla käytöllä oisivat olleet.
 
Musta tuntuu et tuo poika ei enää kauaa vaunuissa viihy, nytkin haluaisi enemmin kävellä itse eikä istua paikallaan :D Mietin kans siltä kannalta et pääsis päiväuniaikaan kävelylle lasten kanssa jos vauva olisikin huonompi nukkumaan ja liike rauhottaisi mut esikoinen ei enää mielellään vaunuissa nukkuisi :D Noh sittenhän sen näkee kun tuo vähän isompi, viihtyykö enää vaunuissa vai ei :)
 
Joo, onhan tässä aikaa pähkäillä asiaa :) Mutta voi olla että jos teette ens kesänä jotain reissua tms. niin ois ainakin lyhytaikainen tarve tuplille kun reissupäivinä monesti tulee kävelyä pienille, vaikka kuinka innokkaille, jaloille liikaa ja jos päivän aikana pitäisi vaikka vielä nukkuakin...
 
Totta :eek: On meillä kyllä kahdet vaunut, yhdistelmät ja scooterit, ne vaan ei mahu autoon yhtäaikaa kahen lapsen kanssa :D
 
Mutta jos tosiaan muuten pärjäisi ilman tuplia, niin kesäajaksihan vois ostaa jotkut edulliset käytettynä ja myydä taas syksyllä eteenpäin.
 
Esikoistytär on pari viikkoa päälle vuoden, joten ikäeroa tulee varmaan just se 1v9kk, jos ei vähän vajaa.
Vaatteita ja muita vauvakamojahan on runsaasti, heti rupes stressamaan, että apua miten me nukutaan (tyttö nukkuu sivuvaunussa nyt mun vieressä) ja mimmoset tuplarattaat joudutaan hankkimaan :D
 
Noita tuplia on kyllä halvalla liikkeellä! Eikä uutenakaan perusmalliset maksa kuin muutaman satasen, yleensähän noita saa myytyä ihan hyvään hintaan eteenpäin :)
Justiinsa mietiskelin että onkohan tämä toinen raskaus pahempi kuin ensimmäinen, nyt jo unettomuutta ja selkä kipeä ja huono olo :eek: Helpottaa kyllä ajatus että ei tarvitse töihin vääntäytyä ku sillon jos jonkun vuoron ottanut :D
 
Takaisin
Top