16-vuotias odottaja

Aika monet ihmiset sanoo että nuorena on helpommin saada ja kasvata lasta ku vanhempana iässä. Nuorena jaksaa enemmän valvoa ja hoita paljon asiota saman aikan. Mulla syntyy kohta esikoinen ja suuriosa raskaudesta kävin aamuisin koulussa ja iltaisin töissä, hoitin lapsia urhelukeskuksessa. Oli aika rankkaa ku sen jälkee oli viel 1.5 tunnin kotimatkat. Olin kotona vast 22.30..
Monet aikuiset sanoivat että hyvää ku mä oon näin nuori ja reippas, niiden ikäisenä ois vaiketa yhdistä perheelämä+raskaus (oli aika vaikea pahoinvointia 18 rv asti)+ koulu ja työ..
 
Itse olin 16-vuotiaana raskaana, kylläkin vasta ammattikoulun ensimmäisen luokan aloittanut. Raskaus keskeytettiin viikolla 8, en olisi ikimaailmassa voinut kuvitella pitäväni lasta. Lapsen isästä ei ollut tietoa ja elämäni ei muutenkaan ollut mitenkään hyvässä tai tasapainoisessa vaiheessa. Nyt olen 19, ja tämän hetkinen raskaus on suunniteltu ja olen siittä onnellinen. kyllä itku oli herkässä, kun sain kuulla että laskettu aika päivälleen tasan neljä vuotta siittä, kun edellinen raskaus keskeytettiin
 
Takaisin
Top