10. Luukku

Lapsilla on tonttulakit ja hassut poropaidat. Itsellänikin on pari hassua joulupaitaa joita käytän, mutta tonttulakkia en kyllä osaa pitää.

Meillä on tonttulakit jokaiselle. Käyttöintoa löytyy eniten esikoiselta, mutta muidenkin päässä saattaa jouluna olla jonkin aikaa. Kuopuksella oli viimejouluna jouluinen body. Muuten ei ole jouluvaatteita. Lapsille ei viitsi hankkia paria käyttökertaa varten, kun ovat seuraavana vuonna pienet ja itselle en ole innostunut hankkimaan eikä puolisokaan taitaisi käyttää.

Nykyään on tosi hienoja tonttulakkeja lapsille! Niissä on rusettia, kilikellon tilalla muhkeaa tupsua, kangas on tosi paksua joka pysyy muodossaan, värit ja kuosit mielikuvituksellisia jne.

Minulla oli teininä semmonen huumoritonttulakki, joka oli vieteriä. Tupsu siis nousi vieterin avulla tosi korkealle eikä laskeutunut alaspäin olkapäille.

Kumpi teistä muuten on oikea tonttulakin päässä oleva asia, tupsu vai kilisevä kulkunen? Itse olen tiukupipon kannalla, tonttulakin kuuluu helistä hiipiessäkin! 😄 Tupsut ovat toki valokuvissa näyttäviä, muttei lainkaan niin hauskoja.

Minusta kulkunen on se oikea vaihtoehto, kun kuuluuhan tonttulakkiin helinä. Mutta täytyy myöntää että isot ja näyttävät tupsut ovat kyllä kauniita!

Kyllähän se kulkunen on perinteinen ja tykkään että sellanen tonttulakista löytyy. MUTTA, pidän myös näyttävistä tupsuista. Meillä on lakeissa sekä tupsut että kulkuset.

Ääniherkkänä on "mykät" lakit mukavampia, etenkin jos kulkusia on samoissa tiloissa monta. Muistan teininä "korjanneeni" vieraita varten eteiseen varalle laitettuja tonttulakkien pallokulkusia työntämällä niihin mm katkottuja vanupuikon päitä.

Takaisin