1-vuotissynttärit

Hellis

Piirimestaruustason postaaja
Onko täällä muita hulluja, jotka rakastaa järjestää juhlia ja ovat ihan pähkinöinä tulevien suurien kekkereiden johdosta? :joyful:

Täällä yksi, joka just askarteli kutsut! En toki vielä lähetä :p Teemaksi valikoitui Kettumaiset kekkerit ja väreiksi limenvihreä, koska kevät ja keltainen, koska se on pojan the väri :) Tipitii :chicken:? Tarvikkeita on pikkuhiljaa ostettu varastoon...

Tästäpä voisi tehdä ketjun kaikille hulluille ja toki vähän normaalimmatkin ovat tervetulleita :woot: Jaetaanko vaikka ideoita ohjelmasta, vinkkejä tarjoiluun ja muita mahtavia ideoita :happy:
 
Hienot kutsut! :)
Meikäläinen ei ole jaksanut ajatella vielä koko kemuja, onhan niihin vielä reilu pari kuukautta. Tietysti nopsaanhan se aika rientää.
 
Ihanat kutsut! Mä voisin palkata Helliksen juhlamestariksi järkkäämään meidänkin bileet :happy:. Juuri toivuin isoveljen viime viikonlopun kaverisynttäreistä, joten vielä ei jaksa ajatella seuraavia. Tosin pikkusiskon synttäreillä on ehkä vähemmän takaa-ajoa ja ammuntaa:grin, ainakin vielä tänä vuonna. Isot juhlat on meillä kyllä perinteisesti 1-vuotiaalle pidetty ja kutsuttu sukua ja tuttuja.
 
Meidän poika viettää merkkipäivää ulkomailla perheen parissa :wink Lähdetään vähän sattumoisin etelänlomalle juuri siksi viikoksi, kun vuosi tulee täyteen. Kahvitellaan toki sukulaisten ja ystävien kanssa joko etu-tai jälkikäteen. Varmastikin aika peruspippalot, kahvia ja kakkua ja muita herkkuja, toivottavasti maltillisesti lahjoja ja paljon leikkiä ja mukavaa tunnelmaa. Enkä ole askartelija :D Vauvakutsuilla ollut viirinauha saanee toimia koristeena.
 
Mäkin voisin tilata Helliksen meille juhlavastaavaksi. :wink Ei ajateltu suuria juhlia pitää, isovanhemmat ja meidän vanhempien sisarukset perheineen. Vähän niinkuin nimiäisissäkin. Silti mukana on jopa kolme pientä serkkua *kröhporsasta* siis serkkua *köhköhporsasta* SERKKUA! :D
 
Tykkään tehä kakkuja ja leipoakin jos saa siihen aikaa, mutta siis himo juhlien järjestäjä en oo :D Hellis tännekin kiitos :wink Oli hienot kutsut :happy: Ekoille synttäreille ja muillekin kututaan isovanhemmat ja kummit sekä omat/miehen sisarukset. Kaveri synttäreitä toki nää isommat pitää ja itse keksivät puuhaa :grin
 
Ihanat kutsut! Huhtikuussa pitää ensin järjestää vanhemman pojan 8v synttärit ja sitten pieni hengähdystauko ja 1v synttärit :) ideoita ois kiva saada! :)
 
Tarkoitukseni ei ole laimentaa ilmapiiriä mutta mä olen juhlien inhoaja :shifty: Ihana asia siis on juhlia meidän pienen 1v päivää mutta en tykkää järjestää mitään jne... mietinkin että mikä ois helpoin tapa nekin hoitaa, laittaa mummut töihin??? :grin
 
Voi, minä kovin mielelläni vaikka kaikkien juhlia järkkäilisin, taidatte vaan olla niin ympäri Suomea ripoteltuna ettei se ole mahdollista :joyful:

Aattelin pitää kahdet pippalot, ensin virallisena päivänä tiistaina ns. kaverisynttärit, eli mun kaverit ja heidän mahdolliset lapsensa ja viikonloppuna sitten mummit ja kummit saa tulla juhliin :)

Ohjelmaksi ajattelin hyvin perinteisesti kalastusta :grin Niin lapsille kuin aikuisillekin! Lapsille jotain lapsekasta ja aikuisille vähän jotain aikuismaisempaa, ainakin jonku pienen pullon aattelin sinne tekaista :hungry: Snapsia tms.
Toinen ohjelmanumero on sellainen, että kaikki kirjoittavat kirjeen 18-vuotiaalle päivänsankarille ja laittavat sen pulloon, pullossa teksti "Pullopostia 18-vuotiaalle X:lle" ja x tietty lapsen nimi sitte :smug: Sen saapi sitten 18-vuotissynttäreillä.
Muuten sitten ihan rentoa oleskelua ja kahvittelua:)
 
Kuulostaa ihanalta, varsinkin tuo pullo hommeli, kiitti vinkistä :grin Meillä menee niin että vanhin poika täyttää 11 ja heti seuraavana päivänä tämä neiti sen 1 :happy: Jotenka hellokittypallot ja isoveikka nolona :p nimittäin kaksi kärpästä samalla iskulla aattelin :joyful:Mutta kai sitä täytyy jotain luovia, isommille oma rauhaisa tila jostain ja vanhukset pienen ympärille :grin
 
Mä oon jo pari kuukautta salaa(mieheltä) suunnitellut kakkua ja koristeluja! Odotan innolla kyllä pikkuisen ensimmäisiä syntymäpäiviä :Heartred Vaaleanpunaiset synttärit luultavasti :wink katselin jo ihania pillejä ja servettejä ym ihanaa jostain nettisivuilta, nyt en vaan muista mistä :) Vajaa 30 vierasta olisi, toivotaan hyviä ilmoja toukokuun lopulle :D ja ehkä täytyy myös porrastaa juhlat kun ei varmaan samaan aikaan mahdu kaikki tänne kolmioon ;D Lapsiakin tulossa joten tosiaan jotain ohjelmaa voisi ollA
 
Siis noi Helliksen kutsut on aivan älyttömän upeat!

Meillä ois viä lapsen 1-vuotissynttäreiden lisäks seuraavana päivänä isi-ihmisen synttärit. Tiiän, että mies salaa pelkää, ettei sen synttäreitä enää juhlita koskaan vauvan saapumisen jälkeen. Sillä on traumat, ku sen lapsuus oli köyhä, ja yhtenä jouluna sen paras ja ainoa joululahja oli pöytälamppu. Niinpä kunnon synttärikemut on parasta, mitä voin järjestää miesparalle :hilarious:
 
Emppuliina, minäkin koitin pitää intoiluni salassa mieheltä, mutta sitten oli pakko saada hehkuttaa, kun sain kutsut askarreltua :joyful: Hienoa, että joku muukin jo hyvissä ajoin suunnittelee ja intoilee :)

Mangusti, voi sun miestäs! Onhan se oikeasti tärkeetä ettei ne omat elämän juhlat unohdu, vaikka lapsi tuleekin. Jos tosiaan noin lähekkäinkin vielä synttärit, niin ei ihme, että vähän jännittää. Mun synttärithän on heinäkuussa ja heti jo viime vuonna jäin ihan paitsioon... sain mieheltäni lahjaksi kaksi lihapasteijaa :shifty: Menimme toki piknikille, kun ihan itse järkkäsin :hungry: Puhuinkin sitten myöhemmin miehelle, että vaikka saatan kuulostaa lapselliselta, niin kyllä minä vaan edelleen haluan, että munkin synttärit muistetaan kunnolla :) Mies itse aina sanoo ettei tarvi mitään ja tänä vuonna (edelleen tietysti kovin katkerana omista synttäreistäni) en sitten minä hankkinu mitään hälle! Pojan kanssa askarreltiin kortti toki. Mutta siitäs sai, hah! Oikeasti häntä ei varmaan haitannu ees yhtään, mutta minä sain "kostoni" :hilarious:
 
Joo kyllä se näin aikuisenakin kuitenkin koskettaa jos muistetaan :) Yhtä tärkeitä ollaan kaikki iästä riippumatta ja ansaitaan edes kerran vuodessa syy olla erityinen!
Voisi alkaa noita kortteja suunnittelemaan kyllä kanssa :wink Oon miettinyt kun tytöllä on toukokuun lopussa synttärit, että millon pitäisi kun siinä on valmistujaisviikonloppu sillä viikolla, että ei varmaan sillon. Ennen vai jälkeen.. :D Koristeitakin voisi oikeasti ruveta jo hommailemaan.
 
Mä sain sentään mieheltä suklaata tällä viikolla, en pasteijoita :D Suurelta osin esikoisen ansiosta, kun hänelle synttärit ovat tietysti tosi tärkeät, joten hän suhtautui myös äidin synttäreihin asiaan kuuluvalla vakavuudella. Ihana poika kyseli isältään, missä äidin suuri yllätys on :wink. Täytyihän miehen sitten yllätys hommata :grin. Ollaan miehen kanssa noin muuten aika huonoja juhlimaan merkkipäiviä, mutta nyt lasten kanssa on kiva juhlia.
 
Takaisin
Top