1.5v ja eteenpäin taaperoarkea

Meillä Jenkki-reissu alkoi ihanasti. Poika selvisi aikaerosta parissa päivässä eikä itkenyt 9h lentokonematkalla yhtään. Tykkää olla täällä muutenkin, asustellaan puolison kaverin talossa ja 5 ja 7v lapset ovat hyvää viihdytystä. Nyt tuli vastoinkäymisenä flunssa ja mä olen raskaushormonieni kanssa ihan pulassa, kun poika on jo kaksi kertaa kolmen päivän sisään herännyt unilta (kerran yöllä, kerran päivällä) itkemään ihan hulluna. Pienokaisen tuntikausien paniikki-itku ei sovi hormonihöyryille yhtään..muistutusta, mitä on kohta edessä.
 
Ihanaa että edes vähän kesää :Heartred kylmää ja sateista on riittänyt..

Meillä ois keskiviikkona pään MRI, hirvittää ja pelottaa :/
Ei niin hyviä kokemuksia nukutuksista..
 
mikä on vauva3 mri? olen laiska ja en jaksa googlettaa:oops: suvussa on meillä downin syndrooma "tapaus" ja sit nyt lähempi vissiin määrittelemätön kehityshäiriö.. mutta joka tapauksessa, lienenkö ainoa jolla välillä ja useemminki meinaa mennä hermo neiti minä ite plus sit ku iskä kotona ni ei sit kelpaa hänen kans olla vaan huudetaan/roikutaan äidissä, ja vaan äidille kiukutaan ja osotetaan mieltä, iskää viititään uskoa ja päikyssä ollaan niin "hellantelttua" ettää...:sad010tiiä aina et itkeäkö vai nauraa sekä se et mies kummastelee miks minulla on välillä hermo tiukilla neidin kans..huoh..jajoo, oon lueskellu et äidille/rakkaimmalla/lähimmälle sitä äksytään mut c´moon...:angry2:Heartred
 
Magneettikuvaus jossa kartotetaan näkyykö nyt jotain alussa olleiden aivoverenvuotojen takia..

Kyllä täälä hermot menee :D jokapäivä..
 
jes, en siis oo ainut, ja sanokaa nyt ees joku muukin että edes kaupassa käynti YKSIN on luksusta ja millon muuten voi "alkaa opettaa" että kaupassa ollaan nätisti, ei siis sais juoksennella pitkin kauppaa, tai ees et istutaan kärrissä...
 
Kaupassa käyn yksin jo ihan silläkin kun meidän nuorin on pöpö magneetti ja sairastuu aina kauppareissunkin jälkeen.. Mutta myös sen takia että kaikille helpompaa niin :)

Meillä on opetettu jo kauan miten missäkin ollaan. Nyt hotellireissulla saatiin opetettua että ensin syödään ja sitten mennään leikkimään :) Vaikka hän ei itse juurikaan syö mutta antoi meidän syödä rauhassa ja oli itse samalla kiinni ruokapumpussa :)
 
Meidän 1v7kk poika sairastui reissussa flunssaan ja sen myötä tuli ihan tolkuttomia raivokohtauksia. Kaveria väsytti ja kun ei saanut nenä tukossa nukuttua, niin aloitti paniikki-itkupotkuraivarit, joka jatkui pahimmillaan yli tunnin. Myös mikä tahansa muu juttu saattoi ajaa hirveeseen raivoon, esim. vaipanvaihto. Huomas, että varsinkin reissussa alkoi myötäilemään pojan oikkuja, mikä ei voi olla kasvatuksellisesti oikea tapa tai tuskin vähentää kohtauksia pidemmällä aikavälillä. No, kotimatka lentokoneella meni hyvin ja nyt yritetään selvitä aikaerosta. Flunssa ja matkastressi toivon mukaan pahensivat raivoa..tai sitten 2v-uhma alkoi toden teolla puolitoistavuotiaana..
 
Kaksi päivää kotona meni hyvin ja nyt taas: itkupotkuraivarit yöllä 2h, päikkäreiden jälkeen noin 40min ja nukkumaan käydessä jatkuu.. Ihan järkkyä tää lapsen kanssa oleminen tällaisina päivinä. Tähän vielä hankala vauva lokakuussa mukaan, niin johan on kotiäidillä kivaa..
 
Juu, kaupassa käyminen yksin on todellakin luxusta. viimeks taisin päästä yksin kauppaan viime loka - marraskuussa ,ennen leikkaukseen menoa kun olin joululahja ostoksil pikasee .ja nyt pääsen taas perjantaina, kun täytyy esikoisen synttäreille ostaa tarvikkeita . Vaik ei se kauppareissu kestäkkään ku puolisen tuntia - tunnin niin se on tavallaan hengähdystaukoa
 
Kyl sitä tulee välillä mietittyä et mihin helvetti on päänsä pistäny. Vauva 1,5kk ja arki esikon kanssa yhtä helvettiä toisinaan. Tätä mustasukkasuuden määrää ei voi ymmärtää, raivokohtauksia aamusta iltaan ja mikään ei tunnu auttavan. Esikko vauvaa kohtaa mitä ihanin välillä, pussaa, antaa tuttia ym. Seuraavalla hetkellä huutaa pää punasena kun vauva pitäis syöttää...Noh ehkä tää tästä ajan kanssa lutviutuu.
 
voimia sinne janna88, toivotaan että tilanne asettuu :) täällä pientä flunssaa yrittää neidille pukata :sad001
 
Tsemppiä Janna. Täällä odotellaan samaa..kiukkua kun riittää ilmankin vauvaa. Kaksi kk laskettuun aikaan mulla.
 
Tsemppiä Janna
M&S sulle kans onnellista loppu odotusta

Mä oon niin iloinen. Perjantaina selvis että saadaan isompi kämppä. pääsee vihdoin nukkumaan ihan makkariin. Esikoisella ollu ainoo makkari käytössä ja itse olen nukkunut pienemmän kanssa keittiö/olkkari yhdistelmässä. Tavallaan 2h mut oikeesti miellän tän 1h ja keittiöksi . Nyt saadaan rivari 3h ja keittiö päästään kai muuttamaan syyskuussa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Voikun meki saatas isompi kämppä, kovasti etsitty ja hakemuksia laitettu myös kaupungille. Mitään ei kuulu ja järki meinaa lähtä kun esikoisella ainut makkari ja me+vauva nukutaan olkkarissa :|
 
Meillä on 102neliöö mutta ei riitä mihinkään :D miehen harraste tavara vie paljon, siis PALJON tilaa :/

Vauhdikas kesä ja vielä vauhdikkaampi syksy tulossa.

Enskuussa on pegin ensiletkun asennus. Taas siis nukutus :sad001

Painoa oli lähtenyt hurjasti edellisestä mittauksesta :sad001 imetystä lopeteltu..
 
Noniin, meikäläinenkin kirjoittaa tänne vähän pitkästä aikaa kuulumisia. :) Me ollaan muuttamassa toiseen kaupunkiin nyt tässä viikon sisällä. Ärsyttää, kun pitää kaikki tavarat kattoa ja turhista päästä eroon näin pienen ajan sisällä. :D Noh, päästään kuitenkin isompaan 3h + k. :) Nyt asutaan neljä ihmistä kaksiossa ja samassa makkarissa nukutaan. Saadaan oma makkari ja tytöt saa oman huoneen, jonne lelutkin menee, ettei tarvi olohuoneessa niitä hirveästi katsella. Jipii!

Parin viikon päästä pienemmällä neidillä tulee täyteen yksi vuosi ja yhdeksän kuukautta. Hirmun nopeasti se aika menee. :) Toinen touhuaa kovasti omia juttujaan. Käy kiusaamassa siskoaan, kun toinen leikkii. Vähän pientä ilkikurisuutta havaittavissa. :D Ei vielä hirveästi puhu, toistelee kyllä isiä, isosiskon nimeä. Äiti ei tule oikein vieläkään. Eiköhän se tästä. :) Tykkää hirveästi pukea hattuja ja kenkiä ja nytkin tuossa tepastelee niissä, muuten ilkosillaan. :D Hassu. :) Täytyy mennä laittamaan tästä hänelle vaipat, ennen kuin tulee pissat lattialle. :D
 
Jospas minäkin pitkästä aikaa kuulumisia kertoilisin :)

Kesä mennyt mummoloissa (mies ollut ulkomailla työmatkalla 2kk yhteenputkeen ilman että oltais voitu edes joku vkl nähdä).

Nyt vietetään kesälomaa lapissa :)

Neiti osaa puhua jo uskomattoman paljon. Muutamia lauseitakin puhuu mm. vauva potkii äidin mahassa. Kova selittämään asioita ja vieläpä ihan oikeilla sanoilla.

Laskettuunaikaan on enää vain 16 vko. Uskomattoman nopeasti menee odotusaika kun on esikoinen jöötä päiviin pitämässä xD

Pottailu tai pikemminkin pönttöily on aloitettu epäsäännöllisen säännöllisesti neidin aloitteesta. Tekee pönttöön mielellään pissin ja kakan. Tämä reissailu vähän tuonut takapakkia koska aina ei mahista juuri oikealla hetkellä niihin. Mut eipä tässä kiirettä ole ^^

Mites teillä muilla, paljonko juttua tulee lapsosilta jo ja mitä muuta kuuluu? :)
 
mahdoton papupata täällä pikkuneiti kans:grin meillä kesä mennyt ihan perus työ-hoito ja muutamaviikko lomailua välillä, mutta ei mitään erikoisempia olla tehty. pottailua yritetään nyt hieman tehostaa tai sitten kokeilla kans tuota pönttöilyä, pissat aika hyvin saadaan tehtyä jo pottaan mutta kakka on sitten vähän kausittainen... ilmottaa kyllä tomerasti että iso kakka tuli kun on sen vaippaan ensin tehnyt:laughing002
 
Takaisin
Top