Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ymmärtäähön tuon. Todisteet ovat olemassa, kun pikkujoululahjaksikin sinä aikanaan valitsit vauvanMinä oon vielä aikuisenakin, kuin lapsi karkkikaupassa joulun suhteen. Kalentereistakaan en ottanut kuuleviin korviin miehen sanomaa "en tarvii joulukalenteria tänä vuonna". Joten tokihan tässä nyt heti alkuun yhden spämmäyssäännön unohtaa.
Pelko oli kyllä, että tuo syntyisi joulupöytään, kun laskettu aika oli vuodenvaihteessa, mutta parempi näin niin sain syödä homejuustoja joulupöydässä.Ymmärtäähön tuon. Todisteet ovat olemassa, kun pikkujoululahjaksikin sinä aikanaan valitsit vauvan
Mulle tulee lähinnä sääli niitä vanhempia kohtaan, joilla jo muutoinkin on rahat tiukilla ja sitten n 6-8v pyytää hinnakasta kalenteria itselleen kaupasta. Erästä äitiä lainaten "on vain niin tarkkaan suunniteltava reitti miten kaupassa kohti kassaa näiden ostosten kanssa edetään". Toivottavasti itse en koskaan joutuisi vastaavaan tilanteeseen.Ihania äitejä teillä monilla, kun tuovat teille kalentereita. Siitä on useampi vuosi, kun kukaan on ostanut itselleni kalenteria.
Mitä olette mieltä onko ihanaa, kun nykyään saa erilaisia kalentereita eri hintaluokissa vai tuleeko siitä enemmän kulutusahdistus?
Onhan se surullista, ettei kaikki voi saada kaikkea, mutta niin se oli omassakin lapsuudessa. Oli aika, kun tavallinen suklaakalenteri oli luksusta. Toisaalta siinä köyhässä lapsuudessa oppi rahan arvon, mutta toisaalta huomaan kyllä jossain määrin hukuttavani oman lapseni materiaan, vaikka pyrin sitä välttämään. Jotenkin haluaa sillä antamisella ennaltasuojella niiltä pettymyksiltä, vaikka tuon tason pettymykset ovat juurikin niitä kasvattavia pettymyksiä, joita vanhemman tulisikin tuottaa lapselleen. Aina ei saa mitä haluaa. Enhän minä anna lapseni lähteä talvella ulos kesävaatteissakaan.Mulle tulee lähinnä sääli niitä vanhempia kohtaan, joilla jo muutoinkin on rahat tiukilla ja sitten n 6-8v pyytää hinnakasta kalenteria itselleen kaupasta. Erästä äitiä lainaten "on vain niin tarkkaan suunniteltava reitti miten kaupassa kohti kassaa näiden ostosten kanssa edetään". Toivottavasti itse en koskaan joutuisi vastaavaan tilanteeseen.
Mä otin nyt koekäyttöön toimintakalenterin. Tarkoituksena on tehdä joka päivä jotain sellaista uutta, jota taaperon kanssa emme ole tehneet aiemmin. Kerään niistä myös dokumentteja mikäli mahdollista...
Tänään kävimme kirkossa urkukonserttia kuuntelemassa!
Hyvin sujui, ainoastaan se muiden kuuntelijoiden käytös taaperoa kummastutti: kukaan heistä kun ei taputtanut kun musiikkissa tuli aivan selvä tauko...
Huomenna tiedossa onkin erös lakisääteinen autoiluun liittyvä... Eväätkin sitä varten jo varattuin, tottakai.
Ideoita mieluusti kuulisin...
Noita pipareita olikin tarkoitus yrittää tehdä. Oikaisen ja ostan valmistaikinaa. Tehtäneen myös joulurahkaa...Tekemistä voi olla pipareiden tekeminen, joulukoristeiden laittaminen ja tekeminen, joulukorttien askartelu, glögeily metsäretkellä, tontun etsiminen (voi vaikka piilottaa tontun jonnekin/tehdä jälkiä), tonttuoven tekeminen.. oikeastaan kaikki mikä vaan liittyy arkeen ja haluaa joulun valmisteluitavyhdistää. Kirjastosta voi varmasti lainata kirjoja, yle areenalta lasten joulutarinoita (podcast) ym.
Noita pipareita olikin tarkoitus yrittää tehdä. Oikaisen ja ostan valmistaikinaa. Tehtäneen myös joulurahkaa...
Onko koristelua jos pienillä hampailla nakertaa vähän jokaisen reunasta?Kaikessa mitä voi oikaista kannattaa :) siinä menee yksi päivä, toisena päivänä voitte vaikka koristella piparkakkuja?