🎄🎄🎄 1. Luukku 🎄🎄🎄

Mulla oli pitkään aikuisena joka joulu Fazerin kalenteri, kun sain sellaisen usein lahjaksi. Itse olen hankkinut joskus meille teekalenterit, mutta kyseisen kalenterin teet eivät olleet kummankaan makuun. Uudelleen en ole kokeillut, vaan juodaan sitten vanhoja lemppareita.

Yhden kerran tein miehelle itse kalenterin, jossa oli pieniä yllätyksiä (suklaata, karkkeja, muutama joulukoriste, huulirasva, kasvonaamio, teetä, kaakaota, heijastin yms.)

Tänä vuonna aikuisille ei ole mitään kalentereita eikä ole aikomusta hankkiakaan. En tiedä hankitaanko tulevaisuudessakaan, vaikka paljon on kivoja kalentereita myynnissä. Jos olisin hankkinut kalenterin itselleni, niin olisin hankkinut puuro- tai välipalakeksikalenterin. Jotenkin on vaan enää vaikea eläytyä joulukalenterien lumoon! Ehkä nyt, kun on lapsi niin saa itsekin ripauksen jouluntaikaa takaisin🎅

Vauva sai mummilta ihanan kissa-aiheisen kuvakalenterin, jota vauva tykkäsi kovasti katsella jo nyt! Ensi vuonna kun vauva on isompi, niin alan tekemään hänelle itse kalenteria. Ajattelin kyllä ostaa ripustettavan kalenterin valmiina ja käyttää sitä joka vuosi. Tarkoitus olisi myös avata noita kissakalenterin luukkuja varovasti ja käyttää samaa kuvakalenteria myös ensi vuonna 😁

Partiolaisten joulukalenteri. Avaamme luukut illalla, paitsi jouluaattona aamulla.
Aina kun kohdalle on osunut mahdollisuus tuo hankkia, niin se on tullut ostetuksi. Valitettavasti tänä vuonna se ei onnistunut...ainakaan vielä. 🍀

Heräsin hieman myöhään ja kaupan pakastimen hylly olikin aivan tyhjä. Olin ajatellut hankkia itselleni jäätelöjoulukalenterin!
Toisaalta eipähän tule pettymyksiä...🙊

Voisi ottaa vauvalta lelun pois viikoksi ja sitten löytää se joulusukasta 😅 sen voisi varmaan tehdä vielä ensivuonnakin. En tiedä missä iässä esikoislapsi ymmärtää joulunodotuksen idean, varmaan vähän eri jos on vanhempia sisaruksia hypettämässä 😅

Miehellä ja minulla suklaakalenterit ja taaperolle itse tehty kalenteri jossa on pinnejä, pompuloita, tarroja yms😊
Arvostan näitä itse tehtyjä! Meillä oli pari joulua sitten itse tehty, missä oli pikku tavaroitakin. En ymmärrä miksei tänä vuonna insipiroinut. Peukut sulle! 😍

Edit. Tässä kalenterissa ei saa lähettää samalta kommenttoijalta kahta viestiä putkeen vaan pitää odottaa että joku vastaa välissä. Tämähän unohtui minulta näemmä heti. 😅😂 Pahoitteluni.

Arvostan näitä itse tehtyjä! Meillä oli pari joulua sitten itse tehty, missä oli pikku tavaroitakin. En ymmärrä miksei tänä vuonna insipiroinut. Peukut sulle! 😍

Edit. Tässä kalenterissa ei saa lähettää samalta kommenttoijalta kahta viestiä putkeen vaan pitää odottaa että joku vastaa välissä. Tämähän unohtui minulta näemmä heti. 😅😂 Pahoitteluni.
Pahoittelut minultakin! Rikoin ensimmäisenä sääntöä heti puolen yön jälkeen. 😂😅

Muokattu viimeksi:
Taaperolla ensimmäistä kertaa perinteinen suklaakalenteri, jossa kuvana Mauri Kunnaksen Koiramäki. Lisäksi on partiolaisten kuvakalenteri. 😊 Viime vuonna ostin itselleni Foodinin raakasuklaakalenterin, se oli herkullinen, usein jaettiin luukkujen sisältö miehen kanssa puoliksi.

Taaperolla ensimmäistä kertaa perinteinen suklaakalenteri, jossa kuvana Mauri Kunnaksen Koiramäki. Lisäksi on partiolaisten kuvakalenteri. 😊 Viime vuonna ostin itselleni Foodinin raakasuklaakalenterin, se oli herkullinen, usein jaettiin luukkujen sisältö miehen kanssa puoliksi.
Ainiin meilläkin on tuo partiolaisten😄 tulee aina ostettua se ja onhan siinä nätti kuva😍

Meillä on lapselle Disneyn kirja kalenteri ja itselleni on partiolaisten kalenteri viime vuodelta☺️ tällä kertaa ei yhtään syötäviä kalentereita 🫣

Voisi ottaa vauvalta lelun pois viikoksi ja sitten löytää se joulusukasta 😅 sen voisi varmaan tehdä vielä ensivuonnakin. En tiedä missä iässä esikoislapsi ymmärtää joulunodotuksen idean, varmaan vähän eri jos on vanhempia sisaruksia hypettämässä 😅
Ainakaan meillä ei ymmärrä muuta kuin kauniit valot naapureiden ikkunoissa / puissa ja erääseen ikkunaan ilmestyneen tontun.
Paketteja toki osasi ravistella ja repiä auki jo vuosi sitten...
Pitäisi joistain tarkistaa missä kehitysvaiheessa se tulevaisuuskin odottaminen astuu heille mukaan. Nyt aikaikkuna on kai noin pari minuuttia ..
Vaan tuota tavarat piiloon ja näkyville kannattaa hyödyntää, niin kauan kuin se vain toimii..

Meillä on suklaakalenterit. Itse myös kuolannut jäätelökalenteria monta vuotta, vaan nyt unohtui koko juttu🤪

Meillä on partiolaisten kalenteri joka ehkä enemmän äitiä ilahduttaakseen hankittiin, taapero halusi suklaa kalenterin mutta sai myös hedelmä patukka kalenterin jos se suklaa vielä unohtuisi 🫣

Pahoittelut minultakin! Rikoin ensimmäisenä sääntöä heti puolen yön jälkeen. 😂😅
Virheistään sitä isokin ihmislapsi oppii! Ehkäpä pukki ei nyt teitä kumpaakaan "mulla paljon on nyt tärkeää asiaa henkilöä" rankaise, vaan tuo kaikki ne lahjat mitkä koko kuluvan vuoden kiltteydellänne olette ansainneet @Pilkki24 ja @Pingviiniemo .🍀🍀😄

Virheistään sitä isokin ihmislapsi oppii! Ehkäpä pukki ei nyt teitä kumpaakaan "mulla paljon on nyt tärkeää asiaa henkilöä" rankaise, vaan tuo kaikki ne lahjat mitkä koko kuluvan vuoden kiltteydellänne olette ansainneet @Pilkki24 ja @Pingviiniemo .🍀🍀😄
Minä oon vielä aikuisenakin, kuin lapsi karkkikaupassa joulun suhteen. 😅 Kalentereistakaan en ottanut kuuleviin korviin miehen sanomaa "en tarvii joulukalenteria tänä vuonna". 🙉🙊 Joten tokihan tässä nyt heti alkuun yhden spämmäyssäännön unohtaa. 🤪

Takaisin