🎄🎄🎄 1. Luukku 🎄🎄🎄

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bella Swan
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
MaalisÀidit 2020
🎄🎄🎄 1. Luukku 🎄🎄🎄

Tervetuloa Vau.fi foorumin joulukalenteriin! Julkaisemme joka aamu tĂ€nne Joulukalenteri 2024 -osioon luukun ketjun muodossa. TehdÀÀn Vau:n joulunodotuksesta yhdessĂ€ iloinen ja taianomainen. đŸ’«

Korkataan joulukalenteri keskustelulla - mistĂ€ muustakaan kuin - joulukalentereista. 😊 Millaisia kalentereita perheessĂ€si on tĂ€nĂ€ vuonna? TĂ€ssĂ€ ketjussa saa myös kertoa, mitĂ€ luukusta löytyi tĂ€nÀÀn (vaikka joka pĂ€ivĂ€) ja keskustella vapaasti joulukalentereista!

1luukku.jpg

Kuva: Unsplash / Jan Romero

MeillĂ€ on sinĂ€llÀÀn tylsiĂ€ ostokalentereita. Taapero saa aamulla yllĂ€rinĂ€ pienen lelukalenterin, jonka epĂ€ilen olevan suuri hitti. 😄 Miulle ja miehelle on karkkikalenterit (miulle laku ja miehelle suklaa) ja sen lisĂ€ksi meillĂ€ on partiolaisten kuvakalenteri, kun reippaat pienet myyntitykit saivat sen miehelleni kaupattua. 😎

Haaveilen, ettĂ€ jaksaisin joskus panostaa ja tehdĂ€ itse kalenterin. EhkĂ€ ensi vuonna olisi sen aika. 😁 Olisihan tuossa koko vuosi aikaa niin ehkĂ€ jopa minun sÀÀlittĂ€villĂ€ kĂ€dentaidoilla saisi jonkun rĂ€pellyksen aikaiseksi. đŸ€­

MeillĂ€ on miehen kanssa molemmilla omat suklaakalenterit, minulla Dumle ja hĂ€nellĂ€ Kinder. LisĂ€ksi ystĂ€vĂ€ oli tehnyt mulle itse joulukalenterin, tiedĂ€ sitten mitĂ€ niistĂ€ pussukoista löytyy, en malta odottaa đŸ€©đŸ’
Miulle tuli mieleen, ettĂ€ kaverille tai puolisolle olisi ihana idea tehdĂ€ kalenteri vanhoista kuvista tai muistoista. Vaikka paperille kirjoitettuna joku yhteinen hauska sattumus tai reissukertomus joissain luukuissa ja toisissa niitĂ€ kuvia. 😄

MinÀ olen tehnyt kahdelle vanhimmalle lapselle HerraHakkarais-pastillipurkeista joulukalenterin. PÀÀllystin kankaalla, laitoin koristenauhaa ja puiset sydÀmet, joihin maalasin numerot sapluunalla. NiissÀ on ollut legoja ja palapelejÀ (kasataan pikkuhiljaa) ja pientÀ kivaa (muttereita, palomiehenhakoja ym) ja suklaata. TÀnÀ vuonna iso 500 palan yhteinen palapeli. Aikuisilla ei ole kalentereita.

MĂ€ ostin mulle ja miehelle advent amourin pariskuntakalenterin. Molemmilla on joka pĂ€ivĂ€ joku haaste tai tehtĂ€vĂ€, jonka kuuluisi vahvistaa parisuhdetta. Esimerkiksi mun tuli tĂ€nÀÀn kertoa 3 asiaa, jota arvostan puolisossani. Kirjoitin ne ylös paperille ja teippasin vessan peiliin, puoliso nukkuu vielĂ€ niin ei tiedĂ€ asiasta 😊 En tiedĂ€ mitĂ€ miehen ekassa luukussa on 😅

7kk pojalle ei ole kalenteria đŸ€­

Mulla on Muumiteemainen teekalenteri, miehellÀ Fazerin konvehtikalenteri ja taaperolla partiolaisten kuvakalenteri. PitkÀÀn arvoin, ettÀ pitÀisikö taaperolle tehdÀ joku kiva kalenteri itse, mutta ajattelin sitten sÀÀstÀÀ rahat ja voimavarat sen suhteen tuleviin jouluihin, kun tuo enemmÀn jo asiasta ymmÀrtÀÀ.

LisĂ€ksi taapero sai PikkujĂ€tin kuvakalenterin, kun valitettavan kanta-asiakkaita ollaan nyt oltu siinĂ€ paikassa. đŸ« 

MeillĂ€ on varsin vĂ€lipalapainotteista: mulla Elovena-patukat ja taaperolla Piltti 😊 Vauvaa ajatellen ostin partiolaisten kuvakalenterin 😄 lisĂ€ksi saatiin paloasemapĂ€ivĂ€stĂ€ palokuntien kalenteri, niin se on vĂ€hĂ€n extrana taaperolle 😁

MeillĂ€ on sinĂ€llÀÀn tylsiĂ€ ostokalentereita. Taapero saa aamulla yllĂ€rinĂ€ pienen lelukalenterin, jonka epĂ€ilen olevan suuri hitti. 😄 Miulle ja miehelle on karkkikalenterit (miulle laku ja miehelle suklaa) ja sen lisĂ€ksi meillĂ€ on partiolaisten kuvakalenteri, kun reippaat pienet myyntitykit saivat sen miehelleni kaupattua. 😎
KieltÀmÀttÀ! Aina on tullut meillÀkin jotain ostettua kun on minikokoisia myyntitykkejÀ osunut ovelle. Ei vaan voi tuottaa pettymystÀ. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Meille hommattiin suklaakalenterit *4. Joskus aikaisempina vuosina hommattiin lelukalentereita, mutta nyt kun on useampi lapsi sellaista vailla niin kalliiksihan se tulisi. NĂ€in siis nyt. :Father Christmas:

MiehellĂ€ on Lakridsin joulukalenteri (tÀÀ on perinteisesti ollut meillĂ€ yhteisenĂ€, koska joka luukusta tulee vĂ€hintÀÀn kaksi namia joten on riittĂ€nyt molemmille), mutta sanoin ettĂ€ voi nyt kyllĂ€ tilata itselleen vaikka mĂ€ en pystykÀÀn syömÀÀn 😁 ItsellĂ€ni on nyt sit tĂ€llĂ€ kertaa Tallipihan Suklaakalenteri, jota kohtaan on suuret odotukset koska Tallipihan Suklaapuoti on niin ihana 😍 LisĂ€ksi meillĂ€ yhteisenĂ€ vielĂ€ jokavuotinen Partiolaisten joulukalenteri.

MeillĂ€ on 3 x kuvakalenteri, joista partiolaisten kalenteri on tullut suoraan taaperolle ja kaksi muuta ilmaiseksi postissa. Sen lisĂ€ksi hankin itselleni meikkijoulukalenterin ja miehelle kalastukseen liittyvĂ€n sekĂ€ sain tee-joulukalenterin. Luukkuja riittÀÀ avattavaksi! Taaperon kanssa avattiin jo ensimmĂ€inen luukku, muttei vaikuttanut tĂ€ysin hoksaavan konseptia. Joku itse tehty kalenteri olisi ollut tosi kiva, mutta tĂ€nĂ€ vuonna ei valitettavasti ole ollut aikaa suunnitella tai tehdĂ€ sellaista. EhkĂ€ sitten ensi vuonna kun lapsi ymmĂ€rtÀÀkin jo enemmĂ€n 😊

MeillĂ€ on 3 x kuvakalenteri, joista partiolaisten kalenteri on tullut suoraan taaperolle ja kaksi muuta ilmaiseksi postissa. Sen lisĂ€ksi hankin itselleni meikkijoulukalenterin ja miehelle kalastukseen liittyvĂ€n sekĂ€ sain tee-joulukalenterin. Luukkuja riittÀÀ avattavaksi! Taaperon kanssa avattiin jo ensimmĂ€inen luukku, muttei vaikuttanut tĂ€ysin hoksaavan konseptia. Joku itse tehty kalenteri olisi ollut tosi kiva, mutta tĂ€nĂ€ vuonna ei valitettavasti ole ollut aikaa suunnitella tai tehdĂ€ sellaista. EhkĂ€ sitten ensi vuonna kun lapsi ymmĂ€rtÀÀkin jo enemmĂ€n 😊
Minulla tuli idea, kun esikoinen oli reilun vuoden. Aloitin kerĂ€illĂ€ pastillipurkkeja ja siinĂ€ meni varmaan lĂ€hes vuosi. Kalenterin sain valmiiksi, kun esikoinen oli vajaa 3. Silloin se oli myös ensimmĂ€istĂ€ kertaa kĂ€ytössĂ€. Saman tien jatkoin purkkien kerĂ€ilyĂ€, kun toinen oli jo syntynyt. Eli minulla se oli oikein kunnon projekti. 😄

Olisi varmaan kiva ostaa joskus kiva kalenteri itselle. TÀÀllĂ€ olikin jo kivoja ideoita! Viimeksi on ollut suklaakalenteri lapsena/teininĂ€, silloin ei edes ollut vielĂ€ mitÀÀn ihmeellisiĂ€. Tai taisi yhtenĂ€ jouluna sveitsilĂ€inen ystĂ€vĂ€ lĂ€hettÀÀ itsetehdyn teekalenterin 😊

Nyt meillĂ€ on vain ovella kaupiteltu lumilyhtyarpa kalenterina 😅

Takaisin