TÀÀllÀ meni perinteiseen malliin aattoaamu ja -pÀivÀ sykkiessÀ ja ilta syödessÀ ja seurustellessa. Pojat 5,5 kk kÀyttÀytyivÀt oikein kauniisti ja suvaitsivat jopa vÀhÀn venyttÀÀ yöunille menoa, mun tavoitteenani ettÀ ensimmÀinen herÀtys siten myös siirtyy edes vÀhÀn
Viime jouluna olin viikolla 8+ raskaana ja just saanut tietÀÀ odottavani kaksosia. Jatkuvasti oli etova olo ja aika moni suosikkijouluruoistani oli joka tapauksessa raskauden takia pannassa. Julistin kaikille et tÀnÀ jouluna otan kaiken takaisin, mut vÀhÀn yritykseksi jÀi

ei kuitenkaan onneksi siksi, ettei ruoka olis maistunut, sitÀ vaan on aika paljon ja tÀyttÀvÀn laista
Parasta oli ottaa muutama lasi viiniÀ ja saada kaikkein isoin kasa paketteja. Suurin osa tosin oli vauvoille osoitettuja, mut minÀ niistÀ toistaiseksi eniten nautin, varsinkin lahjakortti- ja rahamuotoisista
VÀhÀn hyvÀllÀ tavalla kummallinen fiilis jÀi poikien ensimmÀisestÀ joulusta. MeidÀn suku on tosi pieni sekÀ mun isÀn ettÀ Àidin puolella, eikÀ mitÀÀn suurempia sukukokoontumisia ole harrastettu. MeidÀn kanssa joulua juhlii poikamieseno sekÀ mummi miesystÀvineen, jos eivÀt satu olemaan ulkomailla. MinÀ ja veljeni ollaan uusien tulokkaiden jÀlkeen seurueen nuorimmat kolmekymppisinÀ, ja sen jÀlkeen mennÀÀnkin jo 60+ -osastolle. VÀkisinkin siis perhejouluporukka tulevina vuosi(kymmeni)nÀ kutistuu. Joulu on mulle tosi tÀrkeÀ nimenomaan perheen kesken vietettÀvÀ juhla, joten vÀhÀn surumieliseksi tÀmÀ vetÀÀ. Toisaalta tietenkin mikÀs parempi sauma vÀhÀn kehittÀÀ jotain uutta joulunviettoon kuin pari ihan uutta joulunviettÀjÀÀ.
Tulipas tÀstÀ nyt avautuminen. Huomenna toivottavasti lÀhinnÀ vain maataan sohvalla. Ihanaa joulun jatkoa kaikille!