đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 24. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 24. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

Jouluaatto on tullut! 🌟 Miten teillĂ€ vietetÀÀn joulua?

TĂ€ssĂ€ oli joulukalenterimme viimeinen luukku. Ihanaa joulua kaikille ja onnea arvontaan! 🎅🎄

1766562128854.png

đŸ“· Pixabay / felipevicent

TÀssÀ juuri keittelen puuroa ja Joulupukin kuumalinja pyörii taustalla. Lapsi leikkii tonttujen tuomalla lahjalla ja mies vielÀ nukkuu. Ollaan omalla porukalla rauhassa kotona. Saunotaan, syödÀÀn ja varmaan kÀydÀÀn vÀhÀn ulkoilemassa. Lahjat jaetaan varmaan jo pÀivÀllÀ, ettÀ lapsi saa nauttia niistÀ.

Ihanaa joulua kaikille! đŸ„°

Joulurauha julistettu, puuro syöty, ensimmĂ€inen lahja annettu eskarilaiselle ja kohta suunnataan kirkkoon 😊 Sitten jouluruokia, lahjoja, joululaulujen soittamista & laulamista ja rentoa yhdessĂ€oloa! đŸ„°

Ihanaa joulua kaikille! ❀

Aatto oltiin pienellÀ porukalla vain mun vanhempien kanssa, neljÀ aikuista ja lapsi. Huomenna onkin sitten jotain 20-30 ihmistÀ.

TÀnÀaamuna vielÀ kuusi sisÀÀn ja sen koristelu, puuroa, joulurauhaa, ruoan valmistelu, saunaa, ruokaa ja lahjoja. Taapero sai ensimmÀistÀ kertaa katsoa oikein telkkaria (tietokonetta) kun lumiukko tuli. Illalla istuttiin pitkÀÀn keskustelemassa. PeliÀ ei ehditty pelata kun lapsen nukkumisen kanssa oli ongelmia. Oli kyllÀ jotenkin rauhallinen pÀivÀ.

Huomenna pitÀÀ vielÀ pÀÀttÀÀ mikÀ lahja menee kenellekkin ja pakata ne. Koko porukan ruoan tekoon menee kans reilummin aikaa. Ilta meneekin sitten vilskeessÀ. Onneksi lapsia ei ole enÀÀ kovin montaa niin on hieman rauhallisempaa kun vielÀ jokunen vuosi sitten.

TÀÀllĂ€ meni perinteiseen malliin aattoaamu ja -pĂ€ivĂ€ sykkiessĂ€ ja ilta syödessĂ€ ja seurustellessa. Pojat 5,5 kk kĂ€yttĂ€ytyivĂ€t oikein kauniisti ja suvaitsivat jopa vĂ€hĂ€n venyttÀÀ yöunille menoa, mun tavoitteenani ettĂ€ ensimmĂ€inen herĂ€tys siten myös siirtyy edes vĂ€hĂ€n 😅

Viime jouluna olin viikolla 8+ raskaana ja just saanut tietÀÀ odottavani kaksosia. Jatkuvasti oli etova olo ja aika moni suosikkijouluruoistani oli joka tapauksessa raskauden takia pannassa. Julistin kaikille et tĂ€nĂ€ jouluna otan kaiken takaisin, mut vĂ€hĂ€n yritykseksi jĂ€i đŸ€Ł ei kuitenkaan onneksi siksi, ettei ruoka olis maistunut, sitĂ€ vaan on aika paljon ja tĂ€yttĂ€vĂ€n laista 😋

Parasta oli ottaa muutama lasi viiniĂ€ ja saada kaikkein isoin kasa paketteja. Suurin osa tosin oli vauvoille osoitettuja, mut minĂ€ niistĂ€ toistaiseksi eniten nautin, varsinkin lahjakortti- ja rahamuotoisista đŸ€Ș

VÀhÀn hyvÀllÀ tavalla kummallinen fiilis jÀi poikien ensimmÀisestÀ joulusta. MeidÀn suku on tosi pieni sekÀ mun isÀn ettÀ Àidin puolella, eikÀ mitÀÀn suurempia sukukokoontumisia ole harrastettu. MeidÀn kanssa joulua juhlii poikamieseno sekÀ mummi miesystÀvineen, jos eivÀt satu olemaan ulkomailla. MinÀ ja veljeni ollaan uusien tulokkaiden jÀlkeen seurueen nuorimmat kolmekymppisinÀ, ja sen jÀlkeen mennÀÀnkin jo 60+ -osastolle. VÀkisinkin siis perhejouluporukka tulevina vuosi(kymmeni)nÀ kutistuu. Joulu on mulle tosi tÀrkeÀ nimenomaan perheen kesken vietettÀvÀ juhla, joten vÀhÀn surumieliseksi tÀmÀ vetÀÀ. Toisaalta tietenkin mikÀs parempi sauma vÀhÀn kehittÀÀ jotain uutta joulunviettoon kuin pari ihan uutta joulunviettÀjÀÀ.

Tulipas tĂ€stĂ€ nyt avautuminen. Huomenna toivottavasti lĂ€hinnĂ€ vain maataan sohvalla. Ihanaa joulun jatkoa kaikille! 🎄

Lapsella on nyt toinen joulu, joten perinteet niiltÀ osin hakevat vielÀ vÀhÀn muotoaan. Entisenlaiseen tapaan menee tÀmÀ joulu eli aatto vietettiin minun vanhempieni luona ja tÀnÀÀn joulupÀivÀnÀ vieraillaan puolison vanhemmilla. VielÀ ei Joulupukin kuumalinja pyörinyt telkkarissa, vaan lahjojen avaamisessa, uusilla leluilla leikkimisessÀ ja sukulaisten kanssa seurustelussa oli ihan tarpeeksi ohjelmaa.

HyvÀÀ joulua kaikille!

Takaisin