🌟❄️🌟 1. luukku (joulukalenterit) 🌟❄️🌟

Kuvakalenteri 5 (-2)
Suklaakalenteri 1
Itse tehty kalenteri 35 (+1)

Mä olen yhtenä vuonna pilkkonut pienen legosetin esikoiselle joulukalenteriksi. Ohjetta en alkanut silppuamaan vaan sai ekana päivänä ohjeen ja legot sitten luukuista. Joskus aiemmin myös tehnyt tyhjiin pilttipurkkeihin miehelle ja esikoiselle kalenterit. Täytteeksi laitoin herkkuja, pieniä leluja, pieniä tarpeellisia juttuja ja kivoja lappuja. Nykyisin ei enää ole jaksanut.

Tänään oli muskarissa hauska hetki, kun ohjaaja kysyi lapsilta montako luukkua on jo aukaistu kalenterista. Sanavalmis kolmevuotiaani "mulla ja siskolla kaks mut äiti on avannu jo kolme!!!" johon mun oli pakko nauraen täsmentää että ei, äiti ei oo ollut suklaan himoissa vaan äitillä on partiolaisten kalenteri mikä alkoi jo adventista eli 30.11. 😂😂😂 tarkka poika on huomannut että äitillä on tosiaan yks avattuja enemmän kuin heillä, ja "käräytti" äitin heti tilaisuuden tullen 😂😂

@litranmitta miulla on vuosittainen perinne, etten koskaan avaa kaikkia luukkuja oikeina päivinä. 🤣 Taisin tuossa jo viikkoa ennen purkaa kalenteria siten, että sain avattua luukkuja salaa, ilman, että se näkyy päälle päin. 🤭 Tämä perinne on aloitettu jo kaukana lapsuudessa ja nykyään tuntuisi ihan väärältä odottaa maltillisesti ja avata vain luukku päivässä. 😅

Muokattu viimeksi:
Oijoi, pudotuskisa loppui jo 😅 Oisin valinnut kuvakalenterin, mutta vain partiolaisten joulukalenterin, koska muut kuvakalenterit on yleensä aika tylsiä. 🫩
Muistan lapsuudesta sellaisen ihanan glitterillä koristellun talokuvakalenterin, missä sai avata aina ikkunoita. Oli siis sellainen talon muotoinen kolmiulotteinen pahvikalenteri. Ikkunaluukuista näkyi "talon sisälle". Se oli myös tosi kiva.

Itse tehty kalenteri 37 (+1)

Meillä löytyy kotoa tälläinen kalenteri, mutta sen lisäksi mulla löytyy myös kirjan muodossa oleva kalenteri, jossa on 24. lukua! Ensi vuonna ajattelin myös palapelikalenteria, että se voisi olla hauska ☺️ sitten samoin kuin kirja, niin myös palapelikalenteri on helppo laittaa kiertoon 😊

@litranmitta miulla on vuosittainen perimme, etten koskaan avaa kaikkia luukkuja oikeina päivinä. 🤣 Taisin tuossa jo viikkoa ennen purkaa kalenteria siten, että sain avattua luukkuja salaa, ilman, että se näkyy päälle päin. 🤭 Tämä perinne on aloitettu jo kaukana lapsuudessa ja nykyään tuntuisi ihan väärältä odottaa maltillisesti ja avata vain luukku päivässä. 😅
En kestä tälläistä yhtään!! 😂 Se että isoveli söi mun tulevien päivien suklaat oli ihan kauheaa ihan vain siksi että ne luukut aukaistiin liian aikaisin, se suklaan katoaminen ei ollut niinkään iso ongelma.

Takaisin