đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 1. luukku (joulukalenterit) đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

NĂ€in instassa kun joku oli tehnyt teeseitse-legokalenterin. EttĂ€ ostanut ja jakanut jonkun keskikokoisen setin 24 osaan ja pussittanut ohjeen kera, niin ettĂ€ joka pĂ€ivĂ€ rakennusprojekti etenee oikeassa jĂ€rjestyksessĂ€ đŸ€­ ihan tosi kiva idea! Silti miinustan legokalenteria, koska mielikuvani niistĂ€ on ettĂ€ ne valmiit sisĂ€ltÀÀ enimmĂ€kseen vain ylimÀÀrĂ€istĂ€ silppua ja sekalaista pikkuhĂ€rpĂ€kettĂ€, joka joulun jĂ€lkeen katoaa sinne sekalegolaatikkoon 😅
MinĂ€ olen parina vuonna laittanut legoja kalenteriin. Se on muuten työlĂ€s homma. 😅 ensin pitÀÀ jakaa se ohje niin, ettĂ€ kaikkiin luukkuihin on sopivasti paloja. Sit jakaa ne palat luukkuihin niin, ettĂ€ pienet palat ei katoa. Ja sitten se ohjeen kopioiminen ja leikkeleminen niin, ettĂ€ ne sopii jĂ€rkevĂ€sti sinne luukkuun. Itse en halunnut alkaa alkuperĂ€istĂ€ ohjetta rikkomaan, kun ne olisi sitten kuitenkin kadonneet.

Palapeli on toinen, mistĂ€ saa kivasti sellaisen, joka valmistuu jouluksi. Olen yhtenĂ€ vuonna teettĂ€nyt lasten omista kuvista palapelit ja laittanut ne sinne muutama pala kerrallaan. Viime vuonna ostin yhden ison, 500 palan traktoripalapelin ja laitoin sen kahden vanhimman kalenteriin (pienimmĂ€llĂ€ ei tosiaan vielĂ€ ole omaa, kun on niin pieni). PalapelissĂ€ on vain se homma, ettĂ€ se pitÀÀ koota, ennen kuin voi siitĂ€ jakaa palat jĂ€rkevĂ€sti luukkuihin. 😅
TykkÀÀn siitÀ, ettÀ tuolla tavalla joulukalenteri on ikÀÀnkuin yksi joululahja.

Kuvakalenteri 9
Suklaakalenteri 8 (-2)
Tee-kalenteri 6
Itse tehty kalenteri 29(+1)

Minulta nyt nyt tuli 2 viestiÀ perÀkkÀin kun en ajatellut asiaa, enkÀ tajunnut laittaa ÀÀnestystÀ ja tuota Lego-asiaa samaan viestiin. Jos sattuu arvontaonni tÀhÀn viestiin, niin arpokaa uudelleen.

Kuvakalenteri 8 (+1)
Suklaakalenteri 6 (-2)
Tee-kalenteri 4
Itse tehty kalenteri 30

Vau @VĂ€riSointu , ihana kun olet jaksanut toteuttaa lapsille noin kivoja juttuja! NiistĂ€ jÀÀ varmasti tosi kivat muistot lapsuudesta đŸ„°

Takaisin