☆Syntyneet heinäkuiset☆

Rupikonna huutelee täällä pitkästä aikaa :)
Näinhän siinä kävi että pieni poika halusi syntyä rv.38+4 11.7.
Mitoilla 3250g 50cm py:34
Helppo synnytys takana ja kaikki mainiosti.
Oma olo on sellainen etten olisi edes synnyttänyt,alakerta ei ottanut itseensä yhtään, ainut paikka mitä kolottaa on alaselkä(huonon imetysasennon vuoksi)
 
Paljon onnea kaikille synnyttäneille.. Ja nyt ihan mielenkiinnosta vilkaisin näitä syntyneitä kokonaisuudessaan niin eipä taida yksikään olla syntynyt laskettuna päivänä, joten kyllä sekin on vain suuntaa antava.. Ja samoin se "keskiverto" vauvan koko. Enpä itse ainakaan nähnyt montaa tasan 3500g/50cm.. :) jokainenhan ollaan yksilöitä..
 
Minä olin varma että mennään lasketun ajan yli :) tuli kyllä kiirus lähteä yöllä sairaalaan kun synnytys alkoi verenvuodolla. Lääkäri tutki ja oli sitä mieltä ettei synnytys ole käynnissä eikä osannut sanoa mistä veri tulee.
pääsin kuitenkin osastolle seurantaan ja käyrälle piirtyi supistuksia 3min. Välein...
Tosin ne eivät olleet ihan säännöllisiä vielä yöllä,mutta lauantai aamuna sitten alkoikin tulemaan usein ja aika kipeitä.
 
13.7 / Hellu82 / 40+1 / 48 cm / 3090 g / 34 cm / tyttö / alatie luomuna koska en ehtinyt kipulääkkeitä saamaan. Tyttö syntyi 3,5 tunnissa akupunktion jälkeen (suosittelen kaikille jotka haluaa synnytyksen käynnistyvän tai vauhdittaa synnytystä, itsellä ei mitään tuntemuksia ennen akupunktiota mutta sen jälkeen meni vedet ja alkoi nopea synnytys).
 
14.7./noppa3/40+1/51 cm/3880 g/36 cm/alatie. Synnytys oli ihana, helppo ja nopea! Sain spinaalin ja synnytin jakkaralla mieheni syliin nojaten. :) Ei tarvinnut edes ponnistaa, tyttö vain syntyi itse (sen vuorokauden viimeisellä minuutilla). :Heartred
 
11.7. / Aiarana / 40+4 / 3120g / 50 cm / 35,5 cm / poika / kiireellinen sektio

Kiireellinen sektio tarjontavirheen takia, poika tarjosi ohimoa jonka vuoksi hän jumittui lantioon. Lääkärin mukaan on ollut jumissa jo pidempään, koska pää on niin vahvasti muovautunut lantion mukaan. Synnytyksen aikana oli pojalla sydänäänten laskuja koska hän oli ahdingossa lantiossa, sydänäänten laskujen vuoksi tuli kiireellinen sektio. Poika selvisi kaikesta hyvin ja terveenä :Heartred
 
10.7./Äidiksi81/38+3/3420g/49cm/py 35cm/tyttö/alateitse

onnittelut kaikille vauvan saaneille. Meillä neiti päätti tulla aivan yllättäen ilman mitään ennakko-oireita. Kotona vedenmenolla alkoi synnytys ja eteni nopeasti. Kotiuduttiin kahden vrk iässä.
 
No niin:

16.7./ herne / 39+0 / 2540g / 46cm / tyttö / hätäsektio

ja...

16.7./ herne / 39+0 / 3580g / 50cm / poika / hätäsektio

Hätäsektioon jouduttiin pojan (b-kaksonen) madaltuneiden sydänäänten takia, kaikki pikkuisilla ja äidillä kuitenkin ok eikä toistaiseksi huonoa fiilistä mistään. Kirjoittelen lisää synnytyksestä kunhan vähän toivutaan :)
 
oho ompas kokoeroa herneen pienillä.. olen jotenkin ajatellut että aika saman kokoisia kaksoset syntyessään olisivat, ei ole luulo tiedon värti. ihana että kaikki hyvin!
 
16.7 / Jelly Bean / 38+3 / 2547 g / 48,5 cm / poika / hätäsektio

Hätäsektiopäätös tehtiin aika pian kaiken vasta alettua kun sydänäänet laskivat yhtäkkiä käynnistyksen yhteydessä. Henkisesti raskas koitos mutta selvittiin!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top