Tässä meidän pikku miehen tarina :)
Leikkattiin rv 32+2.
Paino 1735gr ja pituus 43cm.
20.5 minulla alkoi kesäloma, saman päivän iltana jouduin sairaalaan osastolle.
Tein siskoni luona ph testin kun oli ollut vetistä vuotoa.
Yllätykseksi se näytti emäksistä joka siis merkitsi lapsivettä (valkovuoto hapanta)
Lähdettiin käymään äitiyspolilla ja siellä heidän lapsivesitestistä selvä plussa.
Jäin osastolle ja samana iltana sain kortisonit ja antibiootteja suoneen.
Seuraavana aamuna vettä hulahteli paljon enemmän ja silloin olisin viimeistään tajunnut itsekin lääkäriin lähteä.
Antibiootteja jatkettiin kolme päivää ja samoin myös supistuksen estolääkitystä.
23.5 aamulla ultraan jossa selvisi että vauva on kääntynyt täysin perätilaan ja vettä oli enää muutama milli jäljellä.
Ottivat lapsivesi näytteen kohdunsuulta ja sieltä löytyi tulehduksen merkkejä.
Sanottiin että tänään leikataan noin 6 tunnin päästä, mutta puolen tunnin kuluttua jo tulivatkin vaihtamaa leikkauskaavun päälle ja ajelemaan karvat alapäästä.
Järkytys oli suuri kun lähtö tulikin niin nopeasti.
Kyseessä kun oli kiireellinen sektio niin mieheni ei päässyt mukaan. Molemmilta meiltä pääsi itku kun mieheni saattoi minut leikkaus salin ovelle ja jäi itse odottamaan epätietoisuudessa ulkopuolelle.
Leikkaus salin henkilökunta oli aivan ihanaa ja sai minut rauhoittumaan.
Salissa oli todella kylmä ja pelkäsin todella paljon puudutusta. En sitten loppujen lopuksi edes huomannut kun se pistettiin.
Puudutus oli outo, tunsin kaiken muun mutta en kipua.
Leikkaus meni nopeasti ja minua vain nukutti. Anestesia lääkäri oli kokoajan juttelemassa kanssani ja kertoi mitä tapahtui.
Pieni poikani syntyi noin 13 minuuttia myöhemmin siitä kun olin saliin saapunut.
Pieni poika itki ja näin kun lääkärit häntä putsasivat viereisellä tasolla.
Poika kävi äitiä moikkaamassa ja lähti teholle tarkkailuun.
Pisteitä pikkuinen sai 9-9-9.
Haavan sulkemisessa ei kauan mennyt ja koko tapahtuma oli ohi alle tunnissa.
Mieheni odotti salin ulkopuolella ja lähdimme yhdessä katsomaan pikkuista osastolle.
Olin ihan lääketokkurassa vielä ja sängyssä makasin.
Sain vauvan heti osastolla paidan sisälle kun oli niin hyvä vointinen.
Yön nukuin ikkuna levällään, lääkkeet ja hormoonit saivat hikoilemaan kamalasti!
Myös jonkin lääkkeen sivuvaikutuksena oli kutinaa jokaa vaivasi koko yön!
Seuraava aamu oli järkyttävä kun haava oli niin kipeä. Katetri poistettiin vasta päivällä.
Ylösnouseminen sängystä oli kamalaa ja pyörätuoliin nouseminen työn takana.
Pahin kipu mitä koko sairaalassa olo aikana koin, oli aamuinen kohdun painelu. Sattui niin kovaa että ei sanat riittänyt!!
Kaksi yötä vietin osastolla leikkauksen jälkeen.
Viikon päästä leikkauksesta olin jo täysin toipunut.
Vaikka pieni mies syntyikin paljon etuajassa niin oli jo täysin valmis paketti!
Ei ole kertaakaan tavinnut apua hengitykseen tai syömiseen.
Tissiä osaa myös syödä hyvin.
Ennen juhannusta pääsee kokonaan kotiin ja lähipäivinä myös kotilomille
Toivottavasti saatte jotain selkoa tästä, lisäilen jos jotain oleellista unohtui! Saa myös kysellä jos jotain tulee mieleen! :D