äitiys-/imetysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sakara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ongelmana ollut aina se, etten pidä rintsikoista, ne on mun makuun aina enemmän tai vähemmän rimpulat ja kutittavat. Olen vaikka kuinka kokeillut eri materiaalista olevia rintsikoita ja aina kutittaa. Niinpä nytkin olen kaiken aikaa käyttänyt sporttitoppeja ja ne pitää rinnat mukavasti "kasassa" eikä kutita! Kohta alkaa käydä nämä normikoon topit pieneksi...saas nähdä, hankinko kuitenkin isommat sporttitopit vai kokeilenko taas joitain rintsikoita...mä vaan en tykkää rintsikoista!!!

Mietin tässä että tuleekohan mulla mamma-alkkareille ollenkaan tarvetta kun on tota mahaa kuitenkin jo ihan kohtuullisesti ja ihan normi hm-alkkareilla oon pärjännyt. Ne on niin löysiä ettei ainakaan purista mistään ja menee hyvin mahan alle. Ei huvittaisi alkaa kovin kalliisiin housuihin investoimaan kun kyse melko lyhyestä ajasta.

Ja normirintsikatkin menee vielä todella helposti, oikeen ootan että pääsis hankkimaan isompia :D

Mä käytän edelleen imetysliivejä, vaikka imetin esikoista viimeksi heinäkuussa :woot: Tai sitten on sporttiliivit/toppi. Mutta vanhat ns. oikeat liivit pölyttyy kaapissa. Nää on vaan niin ihanan mukavat päällä. Musta ei varmaan saa enää kaaritukien käyttäjää ikinä.

Ja joo ei oo tullut mieleenkään erilliset äitiyskalsarit, kun muutenkin käytän näitä saumattomia suht matalia. Näitä mitä mä käytän (sloggi light) saa siis eri malleina (hipsterit, stringit) ja ihan Prismasta löytyy :happy:

Sssiiiiiis, sellasia joissa etuosa tulis masun yli :woot:? Hihii :joyful: No mut tosissaan, eiks ne oo aika matalia etuosastaan muutenkin, niin jää sopivasti masun alle? Ei tartte erillistä mammamallia.
Haha :D ne vasta oliskin.. Lähinnä mietin kun itellä normikoko olis muuten hyvä mut puristaa ja kokoa isompi on taas sitten iso. Täytyy jatkaa etsintöjä jos löytys sitten jotku superjoustavat ni menis :D

Haha :D ne vasta oliskin.. Lähinnä mietin kun itellä normikoko olis muuten hyvä mut puristaa ja kokoa isompi on taas sitten iso. Täytyy jatkaa etsintöjä jos löytys sitten jotku superjoustavat ni menis :D
Sellaset saumattomat vois olla hyvät :)

Mä suosittelen sloggin saumattomia stringejä. Venyy ja joustaa, eikä purista tai hakeudu persvakoon hankaamaan... :hilarious: Ite vaihdoin ääripäästä toiseen eli nykyään käytän naisten boksereita ja niistäkään ei löydy mammaversioo...ihan mummokalsareita en kuitenkaa haluis käyttää..... :grin

Mä en tarvinnut ainakaan edellisessä odotuksessa erikseen äitiysalushousuja. Annan olla pöksyjen vaan masun alla. Käytin muutenkin paljon myös ihan tavallisia housuja, jotka nekin jäivät mahan alle. Ja itseasiassa nyt vaikka mulla on äitiysmasuresori housut ja äitiyssukkahousut, niin mun vatsa on tosi herkkä, ettei siihen saa painaa mikään tai alkaa koskea/närästää, joten joudun pitämään noita housuja/sukkahousuja lähinnä tossa vatsan alla jokatapauksessa.

Vitsit, täytyy todeta (vaikka vähän off topic) että jotain hyvää tässä kasvavassa olemuksessa ja rintamuksessa on. Löytyy nimittäin taas ihan normiliikkeistä sopivia liivejä, eikä tartte metsästää kissojen ja koirien kanssa pienen rinnanympäryksen liivejä. Kaaritukia en kyllä voi enää sietääkään!

Mulla on pieni kriisi meneillään kun kaikki rintsikat on käyneet pieneksi, oon käyttänyt jo pari kuukautta pelkkiä urheiluliivejä. Tuntuu muutenkin että tarttee enemmän tukea ja niitä saa hyvin just nuista sporttimalleista. Mutta apua! Nyt olis oikeesti pakko mennä liivikaupoille ja ihan urpo olo kun on ihan hukassa siitä mikä on oma koko. Ennenkin oon vältellyt rintsikkaostoksia viimeseen asti kun on ollut niin "hankala" fiilis sopivien löytämisessä... tosin, sama kuin edellisellä kirjoittajalla, nyt vois ehkä löytääkin jotain kun ennen ongelma on ollut liian pienet rinnat.

Mulla on pieni kriisi meneillään kun kaikki rintsikat on käyneet pieneksi, oon käyttänyt jo pari kuukautta pelkkiä urheiluliivejä. Tuntuu muutenkin että tarttee enemmän tukea ja niitä saa hyvin just nuista sporttimalleista. Mutta apua! Nyt olis oikeesti pakko mennä liivikaupoille ja ihan urpo olo kun on ihan hukassa siitä mikä on oma koko. Ennenkin oon vältellyt rintsikkaostoksia viimeseen asti kun on ollut niin "hankala" fiilis sopivien löytämisessä... tosin, sama kuin edellisellä kirjoittajalla, nyt vois ehkä löytääkin jotain kun ennen ongelma on ollut liian pienet rinnat.
Tässävaiheessa ei ihan kauheen paljoa kannata satsata liiveihin kun tissit voi vielä kasvaa vaikka kuin paljon ja sit ne ei ookkaa sopivat enää et ehkä jtn halpoja voiski ostaa :)

Mulla kohtu työnsi edellisessä raskaudessa kylkiluita sen verran erilleen, et mun rinnanumpärys kasvoi pysyvästi 75 -> 80. Kuppikoko palautui itselläni lähes samanlaiseksi, mutta rintojen malli muuttui niin, että en meinannut löytää enää liivejä imetyksen jälkeen. Lopulta menin sokokselle ja pyysin ammattilaista apuun. Jopas kävi sen jälkeen helposti :)

Mä suosittelen myös jotain asiantuntevaa liivimyyjää. Kävin esikoista odottaessa Stockalla ja ostin parit hyvät ja edulliset liivit, joilla pärjäsin synnytykseen asti.

Mahtaakohan missään olla myynnissä nykyään jo pois muodista mennyttä pitkää hupparimallia? Esikoisen aikaan oli pari niin ihanaa vesirajaan asti yltävää, joilla sai masun piiloon, mutta nyt en ole löytänyt. Alkaa olla aamut jo tosi viileet ja masun peittona ainoastaan pitkänmallinen toppi, koska hupparin- sekä takin helmat on niin lyhyet ettei enää yllä piilottamaan koko mahaa.

Ipa86 ootko tsekannu h&m, Gina tricot yms? Zalandolla kans tosi laaja valikoima.
Mä en oo kattonu niin tarkkaan et osaisin linkata, mut kui mulla on sellanen olo ettei ny ihan ehkä olisikaan pois muodista? Siis joo lyhyitä paitoja nyt paljon markkinoilla, mutta toisaalta ysärimuodin mukana tullut kaikenlaista collegevaatetta. Siis ettei ehkä hupullista hupparia löydy, mut leggareiden kans pidettäviä collegepaitoja.

Mahtaakohan missään olla myynnissä nykyään jo pois muodista mennyttä pitkää hupparimallia? Esikoisen aikaan oli pari niin ihanaa vesirajaan asti yltävää, joilla sai masun piiloon, mutta nyt en ole löytänyt. Alkaa olla aamut jo tosi viileet ja masun peittona ainoastaan pitkänmallinen toppi, koska hupparin- sekä takin helmat on niin lyhyet ettei enää yllä piilottamaan koko mahaa.

Alkoi aihe kiinnostaa siinä määrin että pikaisella haulla löytyi ainakin tällainen:
https://m.zalando.fi/only-onlbetty-collegepaita-on321j0at-k11.html

Kiitos sakara! Just jotain ton tapaista on hakusessa. Ehkä pitää sit tosiaan tilata netistä, koska tuntuu ettei missään kivijalkamyymälöissä ole. Harmaa muistikuva että ne entiset oli Only-merkkisiä.

Emp:llä on myös useampi pidempi, mutta ne on aika työistuvia, että ei välttis masu mahu kaikkiin:grin Mut tää menee mulla edelleen kiinni ja on vähän paksumpi, niin menee takistakin :) http://www.emp.fi/art_204446/

Takaisin