äitiys-/imetysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sakara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kanssa tuskailen noiden syys- ja talvitakin kanssa:nailbiting: kaikki on niin kallista ja kuitenkin käyttö jää sinällään kovin vähälle... Nyt jo, kun pitää suorittaa välituntivalvontoja, ei vanha syystakki mene enää päälle ja kohtapuoliin on pakko laittaa takki päälle...
Äitiysfarkkuja olen katsonut ellokselta, zalandolta ja raskauskeijusta (ehkäpä muualtakin). Ainakin ellokselta saa bootcut-mallisiakin äippäfarkkuja, jotka eivät myötäile jokaista poimua ja kurvia. Niiden hintakin oli muistaakseni 40€ kieppeillä...tästä vinkkaus sinulle, Bepant:wink

Joo. Ikävää kun pitää maksaa itsensä kipeäksi. Itsellä on viime talven toppatakki joka silloin oli hirvittävä teltta... Toivon että se riittää tulevaksi talveksi ettei tarvitse hermoja menettää takin suhteen.
Zalandolla oli nuita överiöitä mammafarkkui.
Ellost en kerennykkään käyä kattoo.
:) täytyy tsekkaa.

Tulin huhtikuisista tänne lueskelemaan, kun on mielenkiintoinen ketju. Mä tilasin kokeeksi Espritin mammavaatteita alesta. Muutaman siistin paidan, missä tilaa mahalle ja pari mekkoa. Ovat laadukkaita, joten luulen, että vois mennä jos oon vielä toistamiseenkin raskaana ja suunnilleen saman kokoinen. Noita farkkuja/housuja en oo vielä viittiny tilailla, maha ei oo vielä kasvanu, ehkä ostelen vasta sitten, kun rupeaa nykyiset jäämään pieneksi. Se lisäosa housuihin kiinnostaa ja kiitos tuosta Kärkkäisen vinkistä, täytynee siellä käydä jossain välissä.

Mä toivon ettei ennen vauvan syntymää tulis ihan hirveitä pakkasia. Mulla on villakangastakki, joka on malliltaan sellanen, että pitäis mahankin siihen mahtua. Toppatakkia en ajatellut alkaa hankkimaan erikseen, kun melko pian synnytyksen jälkeen mahtunee omaan takkiin taas.

Tietty jo viime vuosia katsoo... Talvi tainnu alkaa vasta tammihelmikuussa viime aikoina. :D
Vielä toivoa jos la on tammikuussa talvitakkein kanssa :)
Paitsi sit jos asunee kovinkin pohjosessa.

Mä elättelen kovasti toivoa että jos sinne marraskuun loppuun pärjäisi vanhalla takilla tai jollain virityksillä (eli ei ois paljoo vielä pakkasta) niin eihän mun sit sen jälkeen tarvii enää kotoo pahemmin poistua :D

Mä löysin toppatakin oman kylän nettikirpalta. Muut äippävaatteet on uutena ostettu. Jos ei ole sopivia seuraavassa raskaudessa, niin laitan kirpalle myyntiin. Mä kun olen joutunu käyttää äippähousujaki jo rv10+ ja paitoja rv15+ eteenpäin, niin ei oo tuntunu pahalta ostaa uutta, varsinkaan kun halvalla alesta ostanu. Sitte ku siinä on vielä se, että mun kokoset ja malliset ihmiset ei hirveesti tunnu kirpalla vaatetta myyvän...äitiysvaatteista puhumattakaa! :)

Mä toivon ettei ennen vauvan syntymää tulis ihan hirveitä pakkasia. Mulla on villakangastakki, joka on malliltaan sellanen, että pitäis mahankin siihen mahtua. Toppatakkia en ajatellut alkaa hankkimaan erikseen, kun melko pian synnytyksen jälkeen mahtunee omaan takkiin taas.

Jos maha kasvaa paljon, niin sen takaisin kutistuminenkin voi kestää ihan hyvän tovin. Mä olin ekan jälkeen vielä pitkään sen näköinen, että olisi toinen tulossa.. :D
Tietty ihmiset ovat erilaisia. Toisilla jää kaikki paino synnärille ja nahka palautuu nopeasti.

Jos maha kasvaa paljon, niin sen takaisin kutistuminenkin voi kestää ihan hyvän tovin. Mä olin ekan jälkeen vielä pitkään sen näköinen, että olisi toinen tulossa.. :D
Tietty ihmiset ovat erilaisia. Toisilla jää kaikki paino synnärille ja nahka palautuu nopeasti.

On mulla toppatakissakin sen verran väljyyttä, että luulisin siihen aika piakkoin mahtuvani. Ellei nyt kaikki kilot jää mahaan pysyvästi.. :D Ja tuskin tosiaan ihan ekoina viikkoina on suurta tarvetta ulkoilla, jolloin selviää villakangastakilla ja villapaidoilla.

Kauheesti ennakkoon ei varmaan kannata ostaa toppatakkia, jos on varasuunmitelmia millaisilla vaateyhdistelmillä sen voi tilapäisesti korvata. Nykypäivänä aika äkkiä saa shopattua sen takin sit jos tarvii.
Mä ostin talviesikoista odottaessa ei-äitiysmallistoo olevan väljän mallisen parka-mittaisen toppiksen, jossa vyötäröllä kiristysnarut. Narut löysimmillään vetskari meni kiinni loppuun saakka, ja synnytyksen jälkeen (viikon kuluttua muutaman kerran tuli jo ulkoiltuakin) sai naruja reippaasti kiristää.

Viime talvena en ollut raskaana, mutta hyvin istui päälle silloinkin tuo takki narut kireimmillään.

Mä ostin myös villakangastakin missä ei ole ns. alanappeja ja toivon, että siihen mahdun ja toiseksi, että se kunnon talvi alkaisi vasta kun jo vanhoihin takkeihin mahtuu. Syksyksi pitäisi löytää joku kiva ja halpa jostain. Ei meinaa mennä entisistä vetoketjut kiinni :/

Mä meinasin nakata viime talven jälkeen oman kietaisutoppatakin roskakoriin, mut onneksi en vielä siitä luopunut. Muutenkaan ei kyllä tarvii kauheasti äitiysvaatetta katella, kun onnistuin laihduttaa ennen raskautta sen verran, et mulla on nyt jäljellä paljon pari kokoa isompia vaatteita (myös syystakki), jotka sopii vielä pitkään. Muutenkaan en harrastele kovin tiukkoja vaatteita vaan suoralinjanjaiset on enemmän mun juttuni. Ehkä sit ihan loppuajaksi korkeintaan ostan pari oikein mukavaa trikoopuseroa, jotka ei vaan kiristä missään ja voi sit sen viimeisen kuukauden löllöttää :)

Onko kukaan ostanut mamma-alkkareita? Mun oli pakko nyt ostaa, kun maha on kasvanut ihan hulluna eikä MIKÄÄN saa painaa vatsaa. :(

Löysin Itiksestä tasan kahdesta liikkeestä alkkareita -> Kappahlista semmosia jotka nousee korkeelle mahan päälle ja HM:lta matalia, jotka siis jää mahan alle. Oletteko löytäneet muualta? Mun mielestä Lindexillä ehkä oli aiemmin, mutta nyt löysin sieltä vain imetysliivejä (joita oli ihastuttavan monenlaisia!).

Mulla on juurikin h&m mahan alle jääviä. Ne valuu mulla alaspäin :( ja sitte lindexiltä on korkeita, ne tuntuu hyviltä:)

Mulla on kans muutamat H&M:n mahan alle jäävät, niistä oon kyllä itse tykännyt. Enimmäkseen on kyllä ollu ihan normaalit hipster malliset alushousut käytössä, jää sopivasti mahan alle.

Mulla on menny edellisen raskauden ja ainakin nyt vielä helposti Sloggin light mallin alkkarit. Ihan normit siis, ei mamma. Aika matalat, saumattomat ja tosi mukavat.

Tietääkö joku onko olemassa mamma naruhousuja (stringejä)? Mä en osaa normaaleja/hipster housuja pitää ollenkaan jalassa.

Mä olen löytänyt itselleni uudet ystävät; sporttirintaliivit, ahh, mikä helpotus! Mahaa ja tissejä kutittaa ja kiristää niin..!

Tietääkö joku onko olemassa mamma naruhousuja (stringejä)? Mä en osaa normaaleja/hipster housuja pitää ollenkaan jalassa.
Sssiiiiiis, sellasia joissa etuosa tulis masun yli :woot:? Hihii :joyful: No mut tosissaan, eiks ne oo aika matalia etuosastaan muutenkin, niin jää sopivasti masun alle? Ei tartte erillistä mammamallia.

Takaisin