Ärsyttävät ilmaisut

Meiän papalla jos on poika sylissä ja nälkä iskee ja meen ottamaan syliin niin pappa sanoo: "sieltä se MEIJERI saapuu, kohta saat TISUMAITOA":banghead: En kestä!!! Samaa hoki jo esikoisenkin kohdalla!!! Kumpikaan ei oo ikinä muualta maitoa saanu kuin tissistä, ni en ymmärrä miks hänen pitää aina erikseen puhua tisumaidosta!!! Ja toi meijeri on kyllä vähän halveeraava:meh:
Kamalia termejä ja inhottavaa käytästä. :shifty:

Minusta esimerkiksi tuo jäätävä on outo sana ellei sitten tarkoiteta että pakkasella ja jäätymisellä on jotain tekemistä asian kanssa.

Törkeä on minusta negatiivinen sana, jota voi käyttää esimerkiksi, jos joku käyttäytyy poikkeuksellisen huonosti. Mikä siinä tapauksessa on törkeän hieno?

Vapaamuotoisessa keskustelussa siedän jonkun verran ärsyttävyyksiä mutta toimittajilta ja asiantuntijoilta odotan täsmällistä kielenkäyttöä. Aika usein joudun pettymään.

Tolla tytöttely asialla tarkoitin oikeeta elämää, en nettiä. Esim. Miehen isä sanoo, voipiko tulla kattomaan tyttöä tai mitäs tytölle kuuluu. Se ärsyttää suunnattomasti, ihan kun ois annettu niin ruma nimi, ettei sitä sovi käyttää.

Mun ystävä puhuu omista lapsistaan tyttönä ja poikana. Tosi harvoin kuulen heitä nimillään mainittavan. Ja tää on kyllä musta outoa. Siis ihan tuttujenkin seurassa!

Huomaan itse käyttäväni joitakin ärsytystä aiheuttavia sanoja, mut toukka ja masuasukki, ”täti tuli kylään” ja pupuilu on mustaki ärsyttäviä. :)

Tuli tämä erinomainen ketju mieleen, kun kuulin sanan "neukkutäti". Tällä viitattiin siis neuvolan terveudenhoitajaan, ei esim. Neuvostoliiton aikaiseen rouvashenkilöön.

Mulla tuli tästä ketjusta mieleen lähinnä vauva.fi tai kaksplus-sivusto... :shifty:
Kukin puhukoon/kirjoittakoon niinku itselleen on luontevaa. Vai pitäisikö ottaa ja dissata tähän samaan syssyyn eri murteisiin kuuluvat ilmaisut myös?
Hohhoijaa :meh:

Mulla tuli tästä ketjusta mieleen lähinnä vauva.fi tai kaksplus-sivusto... :shifty:
Kukin puhukoon/kirjoittakoon niinku itselleen on luontevaa. Vai pitäisikö ottaa ja dissata tähän samaan syssyyn eri murteisiin kuuluvat ilmaisut myös?
Hohhoijaa :meh:
Toki saat valittaa itseäsi arsyttävistä sanoista, olivatpa ne murteita tai slangia tai mitä vain! Tässä ketjussa ei sellaisesta loukkaannuta. :)

Ihan saa luvan kanssa mollata toisia? Kiitos ei.
Ei toisia. Vaan sanoja. Tässä on vissi ero.

Ketjussa kerrotaan, mikä sana itseä ärsyttää. Kyse on siis siitä, että kerrotaan minkälaisia tunteita jokin sana herättää. On aika iso harppaus keksiä, että tämä tarkoittaa ihmisten mollaamista.

Takaisin