Ärsyttäkö, ketuttaako?

J

Jardere

Vieras
Kävin vieraissa ja siellä oli tällänen avautumisketju raskauden nurjalle puolelle, kun eihän se elämä raskaanakaan ole yhtä onnea ja päivän paistetta. :)

Minä jo avauduin vieraissa ja helpotti sen verran, että avaan tämän ketjun vain vastaisuuden varalle. :D
 
Ärsyttää ja ketuttaa, tää tuli ihan ku tilauksesta tää ketju! :smiley-angry002

Kolmatta päivää nyt kauhee väsy, oon ihan raato koko ajan. Huomenna pitäis mennä harjoitusvuoroon yhteen ruokakauppaan (tarkotus tehä keikkaa ennen kun huhtikuussa alkaa oman alan työt) ja kauhulla odotan miten ihmeessä voin jaksaa töissä olla ja uutta opetella kun kotona sohvalla istuminenkin tuntuu välillä liian raskaalta.. Musta on tullu kolmessa päivässä ihan mummo, kävellä löntystän vaan ja mieluummin en ees sitä. Kaveri pyys tänään niille saunomaan, ja oiskin ihana päästä saunaan mutten todellakaan näin väsynä viitti lähtee tonne pimeyteen ajaan autolla.

Mitenköhän tästäki selvii. Tekis mieli vetästä itkupotkuraivarit, mut oon liian väsyny semmoseen :sad001
 
Oi JenCa, hyvä että tein ketjun.

Itkupotkuraivari vie tosiaan voimia, ehkä odotat että se menee ohi ♡ Varmasti tuntuu tässä tilassa raskaalta lähtee vielä opettelleen uutta työtä, tsemppiä - kerro sit miten päivä meni.

Mulla on ollu tännään synkistelypäivä kans, tosin teen töitä vaan tunnin pari viikossa, joten se ei ahista kauheesti ja ku voin ne käytännössä tehä koska jaksan. Ja pomokaan ku ei voi sannoo asiaan mittää, ku on mun väsyitkuisuuteen yhtä syypää ku minäki. Itteppä pisti mut paksuks :D
 
Eilen oli superlannistava päivä. Hain puhelimen huollosta vain huomatakseni että vikaa ei oltu korjattu vaan se oli itse asiassa pahentunut (matkapuhelinverkkoa ei löytynyt lainkaan ja jouduin viettämään koko vapaapäivän ilman kommunikaatiovälinettä). Vein sen illalla takaisin liikkeeseen ja sain vääntää myyjän kanssa hetken koko asiasta. Fiilikset oli aika maassa, koska olisin tarvinut toimivaa puhelinta melko kipeästi.

Homma huipentui kun piipahdin espritin liikkeessä ja hälytysportit alkoivat soida. Siinä sitten myyjälle selitin että kaikki vaatteet on vanhoja ja olen tänään ollut todella monessa muussakin liikkeessä. Aloin sitten nyyhkyttämään. Kauppakeskuksessa. Jäätelö auttoi :sad001
 
Kyllä ärsyttää. Oon flunssassa, ja luulen että tää raskaus tekee tästä sitkeämmän. Ainakin yleensä flunssat menneet menojaan parissa päivässä. Koko ajan palelee ja väsyttää, työt kasautuu ja olo on ihan perseestä.
 
Nyt kyl v*tuttaa ja paljon.. Mies lupas päiväl ettei mee taas ryyppäämiseks, ku mä lähen 9 tunnin iltavuoroon ja mitä tapahtuukaan.. Kaveri laittaa viestii et "sit ku pääset töist, ni et viittis tulla hakee äijääs kotii, se on sammunu meijä vessaa eikä me saada sitä hereil". Muutenki olin nii positiivisel asenteel, ku töis oli taas pikku pikku kiiru päällä. Onneks oli sentää jo heränny ja jalat kanto, ku pääsin puol 1 pelipaikal.. Ei muutaku äijä autoo, aja kotii ja lähe koirien kans lenkille.. Saas nähä koska sitä saa unta tänäyön.. Jos koittaa ajatella jotai positiivisesti, ni huomen tai siis tänää on tuplapalkka päivä..

Mut nyt sängyn pohjal, josko se nukkumatti löytäis joskus tiensä tänne ja toivottavasti huomen on paaaljon parempi päivä..
 
Voi itkupotkuraivari!!! Pomo perui mun kesätyöpaikan raskauden takia! (Sopimus tehty siis suullisesti) tänään tuli tasan vuos mitä oon siel
Töitä tehny... Olin viime kesän ja sit vuoden aja ollu sijaisuuksia melkein joka kuukausi!

Luulin että ollaan ihan ystäviäkin mutta paskan vitut! Laitoin hänelle viestin, että ultrassa oli kaikki ok. Hän kysyi millon LA ha kun kerroin että lokakuussa niin hän sanoi että pitää jutella kesätöistä.

No meni tänään käymään ja hän sanoi että palkkaa kesätyöntekijät myös syksylle ja minullahan ei syksyllä ole mahdollista olla jtn hän ei voi palkata minua nyt sitten kesäksikään!!? Kertoi myös ettei hänellä ole varaa maksaa mahdollisia sairaspäiviä. Kuulemma huomena tulee harjoittelija jonka toivoo voivansa palkata sitten kesäksi minun sijalle... Jos hän ei olekaanntevä
niin sitten minä ehkä voisin sittenkin tulla!!! Ja paskan vitut! En astu ennään jalallanikaan siihen puljuun!!
 
Suullinen sopimus sitoo molempia osapuolia! Toki kirjallisen sopimuksen tekemistä suositellaan sen lisäksi. Monissa työpaikoissa sopimus on olemassa vain sähköisesti. Vie asia eteenpäin. Tässä ei ole mitään epäselvää etteikö sinulle jo luvattu työ kuulu sinulle.

Terv. GX toukokuisista
 
Kyllä ärsyttää ja tuntuu että ihan kaikki ärsyttääkin!! Etenkin oma "saamattomuus" aamulla töihin ja 16-17 välillä kotiin jonka jälkeen hyvä jos pysyn tunnin hereillä. Siitä nukun joko aamuun asti tai sitte herään tälleen noin tunniksi pariksi ennen kun taas menee silmät väkisin kiinni.. Jalkoja pakottaa mikää asento ei oo hyvä. Kaiken päälle koko aika hirvee pelko siitä ettei masussa kaikki ole ok. Edellinen kkm painaa takaraivoon ja pahasti. Nt ultraan vielä yli 2 viikkoa jolloin rv 12+4.. Hemoglobiini oli tipahtanu roimasti, mutta silti normaalin rajoissa niin ei antanut neuvolassa mitään erityis ohjeita.. ( normaalisti 160 ja nyt oli 120 luokkaa) Saanko vetää rautatabletteja naamariin? Vai onko vaan yritettävä ruokavaliolla saada rautaa lisää kroppaa?
AÄAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
 
+ töissä menee ajatukset lähinnä siihen kun yrittää miettiä minne juoksee oksentamaan jos sellainen tilanne tulee.. Tai miten saisin pidätettyä oksennusta kun koko aika pala kurkussa entä jos yskäsen tuleeko jotain muutakin ylös? Töissä pomot tänää kyseli oonko raskaana ( ovat ennestään mulle myös tuttuja) kielsin kylläkin vielä asian. Mutta toinen heitti en tiiä sitte oliko vitsiä vai ei mutta että jos olisin ni sit taitais olla mun vika työpäivä tänään.. meni vähän ohi mun ymmärryksen. Saa nähä mikä on sigte reaktio kun saavat tietää joskus jos vaan kaikki menee hyvin.
 
Kyllä rautaa voi syödä raskausaikana. Väsymys voi kyllä olla ihan hormonaalistakin.
 
Guang xi kyl ajattelin liittoon soittaa vaik en kuullukkaan.. Pyytää vähä neuvoo. Vaikka hän nyt tarjois työtä takas niin ei kyllä kauhiasti tekis mieli mennä... Kolmestaan ollaan sitäki puljua pyöritetty jtn joutuis oleen tiiviissä tekemisissä.
 
Siira! Kannattaa tosiaan soittaa liittoon. Suullinen sopimus on yhtä pätevä, kun kirjallinen. Mullakin on se tilanne, että oon ollu vuoden töissä määräaikaisena ja suullisesti on luvattu jatkoa syyskuun alkuun. En ole ajatellu kertoa töissä mitään raskaudesta, varsinkaan vielä kun on nt-ultrakin vasta 4 viikon päästä. Näillä näkymin kerron vasta kesällä asiasta tai ootan että huomaavat :D
 
Mulle neuvolassa sanottiin, että rautatabletteja voin alkaa syömään viikolla 12. Hemoglobiini oli myös 120 luokkaa.
 
Raskaushan ei ole syy olla jatkamatta työsopimusta ja jos niin tapahtuu, ni se on syrjintää. Eli todellakin siira yhteyttä liittoon ja pidät oikeuksistas kiinni! Vaikka sitten päättäisitkin olla menemättä takas.
 
Siira, onpa raivostuttavan vääryyttä huutava tilanne! :angry4 Komppaan nannapricista, että pidä lujasti sun oikeuksista kiinni! Liitolta apuja kehiin ja TA:lta kirjallinen selvitys miksi niitä töitä ei olekaan tarjolla. Jösses että harmittaa sun puolesta.

Snipu, rautaa syö moni raskauden aikana. :) Itellä oli hemoglobiini ekalla neuvolakäynnillä 119, ja terkka sanoi, että varmasti joudun jossain vaiheessa syömään rautalisää. En kyllä muista enää mihin se perusti tämän arvelun :grin
 
Mulla hemoglobiini oli verikokeessa 114, neuvolantäti soitti ja kehoittikin heti aloittamaan rautakuurin. Mutta kun siitä raudasta tulee niin karmea olo. x_X
 
Mulle viime raskaudessa määrättiin tossa 115 tienoilla. Nyt ihan ihme tuo ekan neuvolan 143..ei kai Mama-vitamiinitkaan noin paljoa voi auttaa. Viimeks eka neuvola oli arvo 122 ja viikolle 16 laski alle 115 ja kehoitettiin rautakuurille. Siitä alkoi aikamoiset mahaongelmat..Obsidan sopi lopulta jotenkuten. Kokeilkaa eri merkkiä, jos eka ei sovi ollenkaan.
 
Mulle tuli viimeksi raudasta ihan kaamea ummetus. Täytyy nyt yrittää syödä jotain rautaa sisältäviä ruokia ennalta ehkäisevästi, ettei joutuisi kuurille. Täysjyväviljatuotteita, lihaa..
 
Takaisin
Top