Äitiysvaatteet

Tarttis kans varmaan mennä housuja ostelemaan. Tykkään kyllä sukkahousuista ja legginsseistä ja niitä paljon käytän muutenkin, mut nyt kun farkut ei enää mahdu ni haluaisin entistä enemmän niihin pukeutua :D kuinkas muutenkaan :D

Siis hennesillä on ainakin ohjeena noissa äitiysvaatteissa että alussa menee samankokoset ku mitä normisti käyttää ja sitten loppuraskaudessa numeroa tai kahta isompia. Viime raskaudessa käytin kyllä koko raskauden ajan niitä 36 koon mammavaatteita ja kyllä lopussa housut alkoi hiukan kiristää ja takista ei napit menny kiinni :D .

H&M äitiysvaatteiden koot loppuu 46 ja malli on slim fit! ? En mene normaalistikaan kokoon 46, saati mihinkään slim fittiin taikka nyt kun maha alkaa kasvaa! :O
Ja jotenkin tuntuu, etten haluaisi maksaa esim. Housuista, joita pidän sen max 6 kk yli 70e. Joten koitan soveltaa vanhojen housujen kanssa tai sitten pidän kalsareita/leggareita ja pitkiä tunikoita :(

Muokattu viimeksi:
QueensCastle: Ootko käynyt kirpparisivustoja selaamassa tai kirppareilla kuljailemassa? Ite mammahousuja fb:n kirpparisivuilla metsästäessä pistin merkille että aika paljon oli nuita ison koon mammafarkkuja siellä myytävänä ja ihan kohtuu hinnalla.

Mua niin ärsyttää, kun en löydä hyviä äitiys-työhousuja. Miksi, oi miksi oon hakeutunu tuommoselle miehiselle alalle, jossa työvaatteet on mitä on. Mitkään leggarit tms ei tuu kysymykseenkään, eikä mielellään myöskään farkut. Hitto, luulis nyt muitakin teollisuudessa työskenteleviä naisia olleen joskus raskaana. Ei myöskään oo kauheen houkutteleva ajatus tilata jotai 46 kokosia housuja, jotka sit roikkuu reisistä ja on puol metriä pikät lahkeet. Kertokaa ihmeessä jos tiedätte jonku paikan, josta sais tollasia mammatyöhousuja. Kiitos.

"jonna" luulempa hyvinkin et tollasia raksatyylisiä työhousuja ei liene kovinkaan montaa (jos yhtään?) mammamallia, mut jatkoaikaa saa aina vanhalla napit/vetskarit auki ja ponnari väliin virityksellä, mihin luonnollisesti lisätään hiukan pidempimallinen huppari tms ;)

Mä vaihdoin jo mammahousuihin. Omat kyllä menis vielä päälle, mutta jostain kumman syystä niihin on tässä kuukauden sisällä ilmestynyt päälle pelastusrengas :wink Ja on nuo mammahousut vaan niin mukavat jalassa kun mistään ei purista!

Mulla on entuudestaan h&m:n mamma farkkuja ja nyt ostin yhdet uudet. Nyt niissä on mun mielestä malli vaihtunut tai laatu laskenut. Mun aikaisemmat pysyy hyvin jalassa ja istuu vaikka oon niitä koko viime raskauden käyttänytkin. Nämä uudet taas, mitkä ovat hyvin saman tyyppiset pillimalliset ovat taas jo muutaman kerran käytön jälkeen löystyneet vyötäröltä ja niitä saa olla koko ajan kiskomassa ylös. Nämä uudet ovat myös hieman matalammat vyötäröstä.

Paitoja tai takkeja mun ei ole tarvinnut ostaa, olen pärjännyt omieni kanssa. Mulla ei maha ole kummassakaan raskaudessa kasvanut kovin suureksi, joten uudet paidat olen löytänyt ihan tavallisesta kaupasta.

Huomasin nyt samaa noissa hennesin mammafarkuissa. Ei siis aiempaa kokemusta, mut kovin nopeesti löystyvät ja putoovat. Mut mukavat on!! :)

Mä huomasin kans H&M:n housuissa tuon saman! Oon lantiosta melko kapea, mutta mahaa löytyy kyllä, mutta silti ne housut ei oikein meinaa pysyä jalassa. Se lantio-osa on jää myös tosi alas. Ensin pesun jälkeen tuntuu tosi napakoilta, mutta muutaman tunnin päästä niitä saa koko ajan olla nostamassa ja haaraosa ja perstaskut valuu reisissä. Ei kiva. Ostan seuraavat mammapökät jostain muualta.

Mulla kahet h&m mama farkut ja toiset jotka oli kalliimmat on just tommoset mitä te sanotte mutta sit nämä toiset jotka oli alle 20€ on aivan taivaallisen hyvät. Ei veny eikä vanu ja pysyyvät jalassa hyvin. :)

Mulla pari vuotta sitten ostetut hm:n mammafarkut pysyi kyllä silloin ainakin ihan hyvin jalassa. Vielä en oo niitä koittanut. Esikoisesta siirryin äitiyshousuihin vasta rakenneultran jälkeen joskus rv 20 jälkeen, saa nähä pystyykö nyt odotella niin pitkälle. Nyt kun oon kotona niin enimmäkseen käytössä jotkut kollarit ja esikoisen kanssa ulkoillessa tuulihousut. Omat farkutkin menee kuitenkin ihan hyvin vielä.

Mullakin omat housut menee vielä. Yhdet hennesin housut oon ostanu jo kun niitä ei tarvinnut lyhentää! Kiitti vinkistä niin farkut meen ostaa toisesta liikkeestä niin on hyvät. Kävin sovittamassa jo viime viikolla mut en ostanu vielä. Tällä viikolla varmaa ostan kun jos sais itsenäisyyspäivänä ne lyhennettyy...

New look ☺ mä ostin henkkamaukalta toppatakin ja se oli kyllä ihan älyttömän iso... Ja nyt tilasin lindexiltä jotain paitoja :)

Jetsoni, kiitos hyvästä vinkistä! Kävin H&M:ssä kokeilemassa niitä halvempia äippäfarkkuja ja voi ihanuus niten hyviltä ne tuntuu jalassa! Ei tietookaan samoista ongelmista kun niitten kalliimpien kanssa. Täytyy ostaa myöhemmin toiset erivärisetkin. :)

Edelleen otan vastaan vinkkejä, mistä löytää isoja kokoja. Henkkamaukan housujen koot loppuu 46 ja malli on slim fit?!
Wtf!? En mene normaalistikaan kokoon 46 saatikka slim fit malliin.. vielä vähemmän nyt paksuna. . :(
Ja edelleen olen pihi, enkä maksa housuista, mitä pidän max 6 kk enempää ku 30-40e

QueensCastle: Ootko käynyt kirpparisivustoja selaamassa tai kirppareilla kuljailemassa? Ite mammahousuja fb:n kirpparisivuilla metsästäessä pistin merkille että aika paljon oli nuita ison koon mammafarkkuja siellä myytävänä ja ihan kohtuu hinnalla.

Millä fb:n kirpparilla?? Mulla ei ole osunut silmiin ku korkeintaan L kokoa :(

Mammahousut rules! Ovat kyllä niin ihanat päällä kun mistään ei kiristä :) Mä olen omani ostanut h&m:ltä ja ne ovat vielä kivannäköiset päälläkin. Vaikkakin pari vuotta sitten ostamani housut ovat parempi laatuisia kuin nykyään.

Mammahousut rules! Ovat kyllä niin ihanat päällä kun mistään ei kiristä :) Mä olen omani ostanut h&m:ltä ja ne ovat vielä kivannäköiset päälläkin. Vaikkakin pari vuotta sitten ostamani housut ovat parempi laatuisia kuin nykyään.

Takaisin