Äitiysvaatteet

Melkein kaikki omat vaatteet on jo saanut heittää kaapin perille, kun maha kasvaa vauhdilla. Mekot ja legginsit on tämän hetken lemppareita, varsinkin kun saadut  mammafarkut eivät istu mistään muualta kuin mahasta (taitaa tosin tulla kiloja sitä tahtiin että pian nyt isot vaatteet ovat pieniä...) Isoinkin kaapista löytynyt toppatakki alkaa käymään kyllä auttamattoman pieneksi. Onko kukaan hankkinut raskauden aikaista tukivyötä?
 
Minakin alan hiljalleen siirtymaan miettimaan aitiysvaatteita kun normifarkut alkaa puristaa mahaa. Onneks viela muutamat matalat menee ja siita eteenpain sitten hiuslenksun avulla kunnes mammafarkut on taas sopivat mahasta. Ja mekot on aivan pop. Ostin just H&Mlta neulemekkoja (ihan normaaleja) koska ne kuitenkin venyy mahasta. Muutenkin niitten normaalit pitkat trikoo topit ja t-paidat on tosi hyvia ihan raskauden loppuun asti eli aina ei tarvi menna mammaosastolle vaatteita katselemaan. 

Tukivoita kannattaa miettia niista on apua varsinkin loppuraskaudessa. Itsellani on melko kapea yksilo ja kaytin sita paivisin juurikin loppuraskaudessa esikoisen kanssa. Hyvin toimi ja en tieda auttoiko mutta mahalihakset ainakin palautuivat todella hyvin raskauden jalkeen. :)
 
Onko kukaan sattunut törmäämään mukaviin äitiystrikoo- tai velourhousuihin äitiysvaateosastoilla? Haluaisin sellaiset kotilököily housut, edullisuus olisi plussaa. emoticon
 
oioi oon himonnut tummia aitiys pillifarkkuja ja pe kavin HMlla ja niile oli just tullut uusi era eli sain jopa valkata minka kokoiset haluan. Olipas tuuria matkassa vaikka ei niita viela voikaan pitaa - ehka kuukauden paasta jos tuo maha alkaisi kasvamaan! Joka tapauksessa nyt loppuu taman mamman aitiysvaatehankinnat kun viime raskauden aikaiset on viela tallella ja normaalit vaatteetkin venyy. Ja eihan tassa ole enaa kuin nelisen kuukautta jaljella ja jos viela kuukauden kayttaa normihousuja... Oon jo ihan tapinoissani ajatuksesta etta kohta taakin raskaus ja vaateongelmat on ohi... :D
 
Mä oon kans ostanut muutamia vaatteita Menkkahaukalta ja sitten netistä tilannut tuolta Englannin puolelta muutaman tunikan.

Tällä hetkellä mun rajallinen äitiysvaatevarastoni koostuu seuraavista:
1 x normilahkeiset farkut (H&M)
1 x leveälahkeiset farkut (FunMum)
4 x mustat leggarit, joista kahdet on viralliset mammapögät
6 x tunikaa (H&M, DorothyPerkins), nää ei tosin oo kaikki varsinaisia äitiysvaatteita
2x  äitiysmekko (H&M, Asos), ostettu pikkujouluihin ja kaverin häihin
2 x virallinen äitiyspaita ja muutamia pitkiä perustoppeja, jotka yltää pötsin yli (H&M, Seppälä jne)

Ja sit kevyt toppatakki, koska mun takit ei jousta pötsin kohdalla (H&M nettikaupasta ja hinta muistaakseni jotain 39 egee), mut sillä onkin menty nyt tammikuun alusta ja kasvuvaraa on raskauden loppuun saakka (koska näyttää siltä, et toi lumen tulo ei ikinä lakkaa!!!)

Suurin osa on ostettu alennuksista, joten toi takki ja farkut taisivat olla se kallein hankinta. Muut on trikoohärpäkkeitä, joten aattelin käyttää niitä kyl sit ainakin vielä mammalomalla.

 
Täällä ollaan omilla vaatteilla pärjätty aika pitkälle vaikka tuota painoa tullutkin. Muutamat mammavaatteet olen ostanut lisäksi,

Bebesiltä ihanat Espritin chinosit ja pidemmän trikoopaidan.

H&M:ltä kävin hankkimassa pari trikoista mustaa mammamekkoa, hameen&t-paidan sekä mustia leggareita. Nämäkin hankinnat tuli vain siksi kun meidän piti sinne häämatkalle Dubaihin päästä ja ajattelin että siellä on hyvä olla jotain ns. siistimpää päälle laittaa.

Espritin sellainen harmaa gollegemekko ollut suosikkini koko raskausajan, nyt vaan huomaa kun normimitoitusta on että massun kasvaessa häviää pituus mekosta :(

No onneksi tässä ei ole kuin se 3 kuukautta ja kohta kevät kelitkin alkaa ainakin tänne etelään tulemaan niin ei tarvitse niinkään pukeutumista sitten miettiä :)

Vyö asiaa olen mietiskellyt, en kyllä edellisessä raskaudessakaan käyttänyt mutta vaikuttaa sen verran hyvältä että ostan sellaisen vielä tässä loppuvaiheessa. :)

 
Takaisin
Top