Äitiysvaatteet

Vesimeloni

Näppärä viestien naputtelija
Aloitinpas taas uuden topikin.. Tää voi olla vielä vähän surrealistinen aihe vielä monelle kellä maha kasvaa ekaa kertaa. :D

Itsellä on parit h&m äitiyshousut (cargo-tyyliset) ja pari äitiysneulepaitaa edellisestä raskaudesta hyvänä säilyneenä. Mut aika pitkälle pärjää kun on pitkiä peruspaitoja ja toppeja (esim gina tricot, ne on mukavan napakoita pitään mahan tukevasti ja peittävät tarpeeks pitkälle).. Lisäks mulla on sellanen vero modan toppatakki kokoa M (olen itse XS/S) joka jousti ainakin viime raskaudessa hyvin vaikka maha oli aikamoinen potkupallo just siin lopputalvella.

Se mitä tahtoisin uutena nyt hankkia; äitiysfarkut, masutuubi, ja sobean yoga housut ja hupparin. Jälkimmäiset on sairaan kalliit mut varmasti sairaan mukavatkin ja niin söpöt!! En vaan tiiä raaskinko koskaan tilata niitä vai jääkö haaveeks vaan. :)

 
No siis mähän kaivoin jo esiin ne äippävaatteet mitä oli edellisestä jäljellä. Eipä niitä paljon ollu, pari paitaa ja velourhousut. Sorruin myös ostamaan parit mammahousut kun edullisesti sain käytettynä. Ekastakin jouduin tosi aikaisin aloittamaan mammahousujen käytön kun en pystynyt enää töissä istumaan tavallisilla housuilla. Tavalliset paidat menee varmaan mulla myös suht pitkään, kun omaan myös pitkiä paitoja. Talvitakki onki asia erikseen. Viimeksi selvisin niillä mitä oli, mutta nyt on lähtöpaino sen verran enemmän, että en usko selviäväni samoilla takeilla.. Noh, aika näyttää! :)
 
Mulla ei ollut edellisestä raskaudesta (8 vuotta sitten) mitään äitiysvaatteita jäljellä, joten "annoin itselleni luvan" shoppailuun. Maha on ollut jo sen verran turvoksissa, että kaksi viikkoa on kuljettu legginsseissä ja tunikoissa turvotusta piilotellen ja painetta vatsan alueella vähentäen. Elloksen sivuilla hurahtikin sitten muutama tunti ja melkoinen kasa rahaa... Enkä voinut H&M:lla pysyä mitenkään pois mama-osastolta... Nyt vaatteet odottaa tuolla omassa nipussaan :) Kumma miten noinkin pieni asia, kun äippävaatteiden osto, saa mielen pilviin. Meillä on lomamatka edessä, joten hankin vaatteita vähän sitäkin silmällä pitäen ja tähän aikaan vuodesta saa tarvittavia kesävaatteita aika hyvällä alennuksella. Ja kylläpä tuntui hyvältä ostaa kokoa isommat bikini-yläosat, että saa rinnat mahtumaan niihin :) Ehdottomasti mukavin sovituskoppireissu aikoihin kun sai katsella peilistä uusia muotoja... Olo kun ei muuten ole kovinkaan kaksinen, niin jostain se piristys on hankittava, vaikka sitten c-kupin yläosista 
 
Moikka ja iloista perjantaita !

Itse olen jo innostuneena ostanut parit mamma - housut, joskus käyttänytkin. (tiedän - kuulostaa erittäin kummalliselta) Mutta vatsa on iltapäivisin ja iltaisin niin turvoksissa, että äitikin sanoi äsken että kohta ihmiset rupeavat varmaan kyselemään - kun kuulemma vatsani jo hänen mielestään näkyy...

Voi voi - kuinkakohan suuri minusta sitten tulee, kun jo nyt turvotusta on....?

Mukavaa viikonloppua kaikille !!!!!
 
Mietintämyssy: ei kuulosta ollenkaan kummalliselta, mä oon jo pitänyt legginsejä ja mun yksiä vanhoja äitiysfarkkuja, jotka tosin ei näytä äitiysfarkuilta yhtään, ja oon niitä pitänyt silloinkin kun en ole ollut raskaana, niissä on vaan sivulla sellaiset joustavat osiot. Omat farkut kiristää niin kauheasti mahasta, varsinkin nappi painaa, niin miksi sitä turhaan kiduttamaan itseään. Tosin jotkut äitiysfarkut on melko reiluja, noi mun aikas piukat skinny jeansit, mutta se vyötärö antaa myöten. Ja mulla on vasta rv 5 + 5, mutta minkäs sille mahtaa kun on useampia raskauksia takana, niin se maha vaan pullahtaa tohon heti ja turvottaa niin kauheasti, varsinkin kun yleensä sitä mahaa ei oikein ole.

Isabella Oliverilla ja Seraphinella on tosi kivoja äitiysvaatteita, Isabella Oliverin topit on aivan ihania ja Seraphinelta monet, mutta farkut ihan ehdottomat kunnei näytä yhtään äitiysfarkuilta, niin ovat tosi hyvät synnytyksen jälkeen, kun omat ei vielä mene ihan päälle ja senkin jälkeen kun omat menee - ne on niin hyvännäköisiä! :)

Paitoja tosin monet trikoopaidat menee sellaisinaankin, kun ovat pitkiä ja joustavia.
 
Livi: kiitti vinkistä! Kävin tuolla seraphinen sivuilla ja tekis mieli tilata vaikka mitä..
Mitäs sanot siitä farkkujen koosta, kun mun koko on jotain 34 36 välillä niin kannattaako ottaa se 6 vai 8 koko? Mikään ei oo kamalampaa kun löysästi istuvat farkut jotka on tiukiks tarkoitettu, mut ei sekään kivaa oo jos ne on sit liian pienet. mä en haluis palautella minnekkään ulkomaille, hyvä kun osaan ees tilata :D
 
Vesimeloni: joo, niillä on aivan ihania vaatteita ja ne farkut istuu tosi hyvin! :) Mulla ne niiden aiemmat farkut on kokoa 1, jolloin 0 oli pienin koko, eli 6. Tilasin nyt itse kokoa 8 farkut ja legginsit kokoa S. Mulla on kanssa Suomikoossa farkkukoko ollut 34-36, Enkkukoossa 8-10, mutta viime aikoina eli kesällä kaikki farkut oli kyllä kokoa 34 tai 8, yhdet taisi olla kokoa 6:kin, joten ajattelin, että toi koko 8 olisi hyvä, kun ne kumminkin tilataan sen ennen raskautta olevan koon mukaan. Luulen, että koko 6 olisi sitten jo koolle 32 parempi. Toivotaan, että tuli tilattua oikean kokoiset farkut. Lököttävät "kireät" farkut, varsinkin peffasta, ei tosiaankaan ole hyvännäköiset. Jos epäilyttää, et minkä koon tilaat, niin voithan odottaa kunnes mun farkut saapuu ja oon koittanut, että oliko oikean kokoiset, niin voin sitte kertoa ja voit tilailla sen mukaan :D Mutta luulen tosiaan, että toi koko 8 olis sullekin hyvä, kun samankokoisia näytetään olevan. Ja loppuraskaudessa ne koon 8 äitiyspillifarkut ei sit ehkä meekään enää päälle, mutta sen näkee sitten. :D
 
Mie aattelin huomenna ensimmäisen neuvolan kunniaksi kattoo itelle vaatteita :D Lähinnä siis pitkiä toppeja, mitä kyl käytän aika paljon muutenkin.Farkut mahtuu ongelmitta jalkaan toistaiseksi,täytyy sit kattoo lähempänä vuodenvaihdetta.Eniten ehkä hirvittää omat työvaatteet..varsinkin yövuorojen jälkeen meinaa housut kiristää.

Juhlavaatteitakin pitää miettiä kun kaveri menee helmikuussa naimisiin ja oon kaasona.Mamamiasta löysinkin jotain,mut täytyy nyt kattoo mihin suuntaan tässä leviää.
 
Kiva kuulla että muillakin jo äippävaatteita käytössä..itellä kans jo farkut ahistanu jo jonkin aikaa, kun tosiaan kolmas lapsi kolmen vuoden sisällä, niin johan on maha pompsahtanu sukkelaan. Aiemmissa raskauksissa on ollu vaan kivaa siirtyyä äippävaatteisiin, mut jotenkin nyt ottaa vähä päähän, ku just olin päässy raskauskilojen lisäksi kymmenestä ennen lapsia kertyneestä kilosta eroon ja saanu monet kivat piukat housut, niin nyt niitä ei sitten voikaan enää käyttää..no pitää pistää hyvään talteen ja motivoida niillä ittensä taas kuntoon sit kesällä :) Mut joo äippähousuja pitäs hommata, ku edelliset on sit kuitenkin auttamattomasti liian löysiä, kun lähtöpainoo oli tosiaan edellisissä se kymmenisen kiloo enempi..
 
Mä oon huomannut, että housut on kauheesti alkanut ahdistaa töissä! Pakko keksiä joku ratkaisu tähän, työpaikalla kun niin helposti vaatteet likastuu niin ei viittis kauheen kalliita housuja pilata sen takia! Paidatkin alkanu kiristää sen verran, että tänään kysyttiin ekan kerran et onko jälkikasvua tulossa kun maha näyttää siltä :)
 
mie löysin viikonloppuna töihin mammapöksyt ! :) kirpparilta, mut empä o oikee mistää mustia suoria housuja ees löytäny! ja ne oli perfect!

jotenki uudet vaatteet mitä oon katellu melkee kaikki housut on ollu farkkuja ja sika hintasia, jotai 50e ! en maksa muutenkaa nii paljoo farkuista xD ja mitkää ei o näyttäny ees yhtää hyvältä ..
 
Mäkin löysin parhaat mammafarkkuni kirpalta jollain 3 eurolla. Käytin niitä pitkään raskauden jälkeenkin, kun olivat niin mukavat päällä. En ole vielä edes testannut vanhoja housuja. Multa lähti ennen raskautta 5 kiloa edellisestä lähtöpainosta pois, mutta ei tuo varmaan vielä vaikuta noiden housujen istuvuuteen....täytynee varmaan silti tässä lähipäivinä vähän testailla.
 
Tein taas kirpparilta löytöjä ja ostin 2 äitiyshousut 15 eurolla. Vanhat sai mennä serkulle lainaan, kun olivat vielä melko löysät. Saas sit nähdä loppuraskaudesta kuin takapuoli leviää...Uudet äippähousut on 2 kokoa pienemmät, kuin edelliset...tuli hyvä fiilis 
 
Mä ostin äitiyshousut ja lyhythihasen paidan ja oi että kun ne on mukavia! On niin paljon parempi olla kun vaatteet ei kiristä :) talvitakki tarvis vielä jostain keksiä!
 
Mulla on jo mamma-vaatteet käytössä. Ne ekat joissa ei ole masutuubi - vaan näyttää enemmän normihousuilta on jo pienet. Ei kenelläkään olisi tarvetta kokoa 40 oleville mustille suorille housuille? Huomasin että yksi sauma alkaa purkaantumaan, niin innokkaalle korjaajalle kotoa hakua (espoo-Matinkylä) vastaan :)

Ja ihan lempi vaatteena on löysät jooga housut - nyt kun olen ollut flunssassa niin olen jopa vienyt esikoisen tarhaan joogahousuissa. Tästä ei sitten hiiskuta kenellekkään, jooko?
 
Mulla on esikoisesta jääny parit farkut ja nää on olleet jo pitkään käytössä. Alkuraskaudessa turvotti ja oksetti niin paljon, etten halunnut minkään kiristävän joten käytin heti mammahousuja. Yks äitiystunika mulla on, mutta muuten oon mennyt vielä normivaatteilla. Uuden talvitakin ostin, mutta se ei kyllä tuu mahtumaan koko talvea. Lainaan sitten vaikka äidiltä takkia.
Oon koittanut pitää hankinnat mahdollisimman pieninä kun tää raskausaika on niin lyhyt aika vain ja mahassa oleva otus jää meidän vikaksi lapseksi, niin ei sitten tartte kauheaa kasaa yrittää myydä kirppareilla.
 
Viikonloppuna ensimmäiset mammavaatteet hankittu! H&M:stä tarttui mukaan peräti kolmet housut ja yksi paita ja nää on kyl ollu aivan mahtavia. Monta viikkoa jo tuskailin kun mulla oli vaan kahdet housut jotka mahtu päälle ja jotka ihan vaan pikkusen rupes kyllästyttää. Oli jo oman mielenterveydenkin kannalta aika hankkia uusia vaatteita. Ja näillä mennään kyllä aika pitkään. :)
 
Mulla ei ollu edellisessä raskaudessa käytössä mitään äitiysvaatteita ainakaan virallisesti, enkä kokenut sen olevan tarpeenkaan. Mutta nyt on alkanut housut jo kiristää vattalta niin pahasti, et taitaa olla tarpeen mennä housuostoksille :). Tietääks kukaan paikkaa ostaa esim. netistä, jossa myytäis T O S I pitkiä housuja? Farkuista kun käytössä pituus 36 tuumissa, et mahtaakos löytyy liki vastaavaa näistä...
 
Mä kävin myös pari viikkoa sitten H&M:llä katsastamassa äitiysvaatetarjonnan ja ihan kaduttaa kun en ostanut housuja!! Yhden äitiyshousut löytyy mutta omat tavalliset housut kiristää niin kamalasti että pahaa tekee. Paitoja on, omatkin mahtuu vielä loistavasti, ja masutuubit on ollut kovassa käytössä. Niitä housuja nyt vielä kaipailee!
 
Takaisin
Top