Äitiysvaatteet

Pikkus

Satasella mukana keskusteluissa
Mistä te hankitte äitiysvaatteita? Edullisia ja kuitenkin nättejä?

Ku musta tuntuu että missään ei oo kivan näkösiä.. ja kun mä en halua mitän farkkuja, tuntuu jo ajatuskin ahdistavalta. Tahtoisin sellaiset cargo tyyliset housut mut eipä oo missään näkyny. Tartteis pikkuhiljaa alkaa löytyä kun on aika epämukavaa kun housut kiristää vyötäröltä :( Netistä en kyl haluis tilata kun niistä ei taa sit tiedä mahtuuks tai onko liika isot ja hirvee vaiva sit palauttaa niitä ym... Vaikeeta on ja hermo muutenkin kireellä!!!!!! Arrrrgggggghhhhhhh......
 
Mullakin on ilmennyt housuongelma, vaikka itestä ainakin tuntuu, että viikkoja on vielä niin vähän. Turvotus mahassa on aamusta iltaan niin kovaa, että yhet ainoat housut menee enää kunnolla jalkaan, jos kotilökäreitä ei lasketa :O En oo vielä uskaltautunu äitiysvaateostoksille, mutta äiti lupasi tuunata vanhoja vaatteita ja tänään annoinkin parit housut muokattaviksi. Tarkoitus olis poistaa niistä kiristävä vyötärö ja laittaa tilalle resoria. Ootko aatellu käydä kirppiksillä? Monilla lastentarvikekirppiksillähän myydään äitiysvaatteitakin :)

Jos farkuista ei tykkää niin kannattaa kans katella jotain haaremi tms. tyyppisiä normihousuja. Halpa-hallin alesta onnistuin joku aika sitten löytämään itelle suht siistit mutta löysät haaremityyppiset housut, joissa on nauhakiinnitys vyötäröllä. Menevät varmaan vielä isommankin mahan kanssa.
 
Niin mullakin menee kyllä kaikki housut jalkaan mutta ne ei tunnun parin tunnin päästä enään mukavilta ja kun ei viittis kulkea joka päivä samat vaatteet päällä tai koko aika ulkoiluhousut jalassa :D Täytyy vaan pitää silmät auki jo eteen tuleekin jotkut kivat housut ja eihän ne just nimeltään tarvi äitiyshousut olla, varmasti muutkin ajaa saman asian :) Mulla vaan palaa hermo aina kun en löydä mitään mitä etin, ehkä pitää lopettaa ettiminen ja sit ne tupahtaa ihan yhtäkkiä jostain kun ei enää hermoile.. tosin kuljenko sillon jo alasti :DD
 
Olen vähän jo käynyt hypistelemässä kaupoissa jotain mammavaatteita vaikkei niiden ostaminen ihan vielä ajankohtaista mulla ookaan, ja tullut siihen tulokseen, että H&M:n trikoorutkuilla pitää varmaan pärjätä, kun niin monet muut merkit maksaa mansikoita. Toinen kohtuuhintainen on Vero modan Mamalicious. Muihin edullisiin en ole vielä törmännyt.

Rahallisesti ei näihin viitsi kauheasti panostaa kun käyttöikä on kuitenkin niin lyhyt. Meillä tämä raskausajankohta on siinä mielessä aika paha, että ilman uutta talvitakkia ei taida selvitä millään. Nykyiset ovat ainakin mulla sen verran tyköistuvaa mallia, että niitä ei voi edes harkita.

Kirpparit kammottaa, niistä en halua ostaa itselleni mitään, mutta kaikki muut vinkit edullisista ja näteistä äitiysvaatteista (myös nettikaupoista) otan myös ilolla vastaan!

 
Tuosta talvitakista.. olin viime talvena myöskin raskaana ja mä pärjäsin hyvin jollain laskettelutakin tyylisellä tai sitten oli joku softsell takki minne sit alle vähä enmmän ni ei tuu kylmä. Mut en kyl talvitakkia aio ostaa tän raskauden takia ainakaan.
 
Joo, siis kaupat kyllä rahastaa kaikesta missä on äitiys-etuliite.

Itsekin ostin "vaan" H&M:stä äitiysfarkut, tai nekin on semmosest stretsit, ohuehkot ja hieman venyy. En ajatellut toisia ostaa. Noilla mennään. Sitten olen joutunut hankkimaan isompia kotihousuja, kun vanhoissa jo kuminauhat kiristää.
Just semmoiset tavallisetkin housut menis, joissa on leveä kuminauharesori. Äitiyspaitoja ei välttämättä edes tarvitse, nykyäänhän löytyy paljon tunikoita ja muita pitkiä yläosia.

Mä tilasin ellokselta talvitakin, joka ei ole äitiystakki, mutta mahtuu myös mahaa sisään ;)
http://www.ellos.fi/sara-kelly/takki/309422?Ns=RankValue2|1&Nao=0
 

Hyvä vinkki aamu81!! Ei oo ees pahan hintanen... Tuli just tänään jotain elloksen tarjous-lappusiaki!

Minä aattelin pärjäillä legginseillä kunnes raskin ostaa/ löydän sopivat äitiyshousut. Farkut oon minäki joutunu jo pistämään syrjään ku aika pian saa olla nappia aukomassa..

 
Mä sain juuri toissapäivänä siskolta ison nipun sen äitiysvaatteita. Ollaan samankokoisia ja kummallakin vielä talvella tuo mahan kasvatus suurimmalti osalti niin menee aika yksiin nuo tarpeet. Parit farkut, farkkuhame, muutama paita, legginssejä ja talvitakki. <3 Sovittelin noita farkkuja jo ja aika kivasti menee jo nyt vaikka kasvuvaraakin on runsaasti. Kävin myös ostamassa H&Mstä pari tuollaista mahatuubia kun mulla on nää välikelien paidat vähän pienehkön oloisia jo nyt ja ihan vielä ei villapaitojakaan viitsisi käyttää.

Itsellä vielä tarve rajoittuu ihan vaan iltoihin, aamupäivästä ei vielä mahaa näy mutta tähän aikaan pömpöttää jo ihan huomattavasti.
 
Mä olen ostanut kahden mammahousut h&m:stä.
Yhdet farkut ja yhdet perus mustat housut.
Farkut ovat vielä sen verran suuret, ettei niiden kanssa voi juurikaan kävellä,
kun valahtaa heti, mutta mustia on tullut käytettyä. Etenkin jos mennään jonnekkin
kylään, niin jaksaa olla paremmin, kun ei kiristä ja purista housut.

Talvitakkia mä olen kanssa pohdiskellut.
Tuo elloksen takki saattaisi olla hyvä. Mietin vain, että pitäisikö ottaa normaalia kokoa yksi
suurempi?!

Muuten, kun katsoin noita Elloksen äitiysvaatteita, niin ihan KAMALAN hintaisia! :o
 
Mä tilasin hm:lt viimeraskaudessa topin ja paidan ja otin kokoa isommat jo voi luoja et isoja! Mun ois pitäny olla ainaki 20kg painavampi et olisin ollu sopivampi niihin. Ne ei ollu ees isoa kokoa, oisko ollu L kun normisti käytän S-M.

Ja mä pärjäsin ihan normi topeilla ja yhilla mammafarkuilla. Oon sitä mieltä et ne on vaan rahastusta kun ihan oikeesti hm:n perustopeillakin kelpaa ja päälle vaan neule tai jotain muuta.. Ja takkia en aio ostaa kun en ostanut viime raskaudessakaan vaikka la oli tammikuussa. Ängen itteni noihin takkeihin mitä on. Ei se maha siinä vaiheessä niin iso kuitenkaan oo.
 
Mä oon nettishoppailija. Pääosin vielä brittikauppojen sellainen.
Yleisesti vaatteiden osalta tykkään asoksen nettikaupasta ja alusvaatteiden osalta oon tykännyt figleavesistä jo senkin takia, että mun kuppikoolle (70G ennen raskautta, nyt pitäis olla jo 75-80) sieltä on aina löytynyt oikeesti KAUNIITA rintsikoita - Suomen kaupoissa kun on sitten tuolle koolle rumia, tyylittömiä, harvakseltaan ja ennen kaikkea kalliita vaihtoehtoja.
Molemmilla liikkeillä on äitiyspuolet (joihin linkit suoraan vievät), oon jo paljon katsellut ja sieltä aion kyllä jotain ostaakin. Oon molempien postituslistalla, ja oikeastaan joka kuukausi varmaan tulee viestissä alekoodeja joko vaatteisiin tai suoraan lähetyskuluihin. Suosittelen siis!
 
Nii ja vielä mitä tulee koon pähkäilemiseen: Molemmilla sivuilla hyvät kokotaulukot, ei muuta ku mitta käteen ja hyvin selviää. Ei vaadi paljoa mitata itsensä ja sen jälkeen voikin huolettomasti shoppailla. :)
 
Tissiliivejä (mukaanlukien yhdet imetys-sellaiset!) lähti eilen tilaukseen, alle satasella kolmet ja hemmetin nätit. Toivottavasti koko osui nyt sitten oikeaan.

Lisäksi Missy momista tilasin parit vaatteet, kun sinne sen lahjakortin sain. Niiden laadusta voin kertoa sitten, kun ne parin viikon sisään saan!

Lisäksi äitiyshousuille alkaa olla tarvetta.

Luulin eka, et pärjäisin suht normivaatteilla mutta aikojen kuluessa oon huomannut, että en pärjää enkä oikein haluakaan. Haluan vain mukavia, pitkiä, joustavia vaatteita :D En kyllä sitten lopulta oo edes huomannut, että kun liittää vaatteeseen etuliitteen "äitiys", että hinta nousisi. Tai sitten mulla on vaan käynyt säkä ja oon löytäny hyviä mestoja. Normaaleissa vaateliikkeissä en oo ees aikoihin käynyt (siis tyyliin H&M, Lindex, KappAhl jne), voi olla et siellä ne hinnat onkin sitten eri luokkaansa?
 
Höyrähdin ja tilasin jo Asokselta muutaman äitiysvaatteen. Ihan mittasin itseni ja otin mahdollisimman täsmäävät koot. Mutta kun paketti tuli, niin se oli täynnä ihan mahdottomia telttoja. Pakko oli palauttaa kaikki paidat takaisin, kun en jaksa uskoa, että niin paljon kasvan koko raskaudessa. Yhdet housut oli vain vähän löysät, joten ne päätin pitää. Nekin tosin epäilyttää, kun kyseessä pillifarkut, että mahtaako käytössä löystyä niin paljon ettei nekään enää näytä hyvältä... Niitä ei voi jokatapauksessa käyttää ennenkuin maha alkaa kunnolla kasvaa, koska tällä hetkellä tippuu päältä.

Eli ei kovin onnistunut ostoskeikka mulla. Taisi jäädä siihen nettitilailut näiden osalta, kun näiden mammavaatteiden mitoituksissa ei näköjään voi luottaa mittanauhan tuloksiin... Eli H&M on varmaan se seuraava paikka josta katson.
 
Viime raskaudessa en hommannu kun kahdet äitiyshousut. Laskettu aika oli heinäkuun lopussa ja hirmu kuuma kesä ni pätrjäs löysillä mekoilla ja hameilla.
Nyt hommasin äitiysvaatteita huuto.netistä. Ihana talvitakki, monet housut, paidat ja mekot. Ja halvalla lähti =)
 
Ihan pakko kyllä hehkuttaa että löysin kirpparilta tänään 2 uudet mamalicious farkut ja h&m vähän käytetyt sammarat ja kaikki tää yhteensä 6e. Yleensä kun en löydä kirppareilta mitään. Kyllä tuli hyvä mieli kun hävis äippähousu huolet. :-) Paitoja meinasin käydä h&m kattelemassa. Ja tuo talvitakki asia mietityttää kovasti kun mulla massut tahtonu olla aika mega kokoisia ootusajan loppupuolella. :-\
 
Minulle tuli eteen uusi pulma äitiysvaatteiden suhteen. Nimittäin treenivaatteet ja erityisesti treenihousut. Mistä saa isolle mahalle sopivia urheiluvaatteita? Paitojen suhteen ei tietty sillä lailla ongelmaa olekaan. Mutta jo nyt vauhdikkaammilla jumppatunneilla alkaa trikoot valumaan vyötäröltä ärsyttävästi kiristysnauhasta huolimatta, kun ne jäävät mahan alle. Koko ajan saa olla kiskomassa. Sitten kun ei voi enää ollenkaan kiristää housuja narulla, niin ongelma on varmaan paha. Liikkua kuitenkin aion koko raskauden jos ei jostain syystä ole pakko lopettaa.

Eli vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
 
Hm:llä ainaki myydään urheiluhousuja missä se vyötärön voi laittaa kaksinkerroin. Mä sanon niit mammahousuiks vaikkei ne oo :D siis ihan normi kollari tyyppiset on mut kaipa ne nyt sen aikaa menee ku on mennäksee ? Mä käytän niitä muutenkii ;)

http://www.hm.com/fi/product/96204?article=96204-D#article=96204-A eiks nois taitu kaksinkerroin toi vyötärö tos ? :O mut siis ton tyyppiset ne on, mulla on noi lyhyempinä ja pitkinä, ja ostin nimen omaa raskaana ne ku on niin mukavat ku ei purista mistää. 
 
Takaisin
Top