Äitiyspakkaus

ginessa

Kommentoinnin ninja
Kopsasin tälläsen linkin jos joku haluu tietää....

Äitiyspakkaus 2010 Kela-KerttuKäyttäjän viestit5.3.2010 14:29
Tervehdys!

Äitiyspakkaus löytyy kuvina Kelan nettisivuilta, mutta tällä hetkellä siellä on vielä katsottavissa vuoden 2009 pakkauksen kuvat. Huomioksi palstan lukijoille ja äitiyspakkauksesta kiinnostuneille, että vuoden 2010 pakkauksen sisältöä pääsee hypistelemään Lapsimessuilla Helsingin Messukeskuksessa 23.-25.4.2010.

Messuesittelyn jälkeen uuden pakkauksen kuvat ovat katsottavissa seuraavan linkin takaa:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Uusi äitiyspakkaus ilmestyy näillä näkymin maaliskuun lopussa. Uusia pakkauksia aletaan jakaa, kun vanhat on jaettu loppuun. Pakkausta voi hakea Kelan asiointipalvelusta www.kela.fi/asiointi.

Täsmennys äskeiseen Kela-KerttuKäyttäjän viestit5.3.2010 14:48 Täsmennän vielä äskeistä vastaustani, eli äitiyspakkauksen tarkka julkistamispäivämäärä ei ole vielä tiedossa, mutta näillänäkymin pakkaus julkistetaan maaliskuun lopussa. Heti kun pakkaus on julkistettu, kuvat ovat katsottavissa tuon aiemmin mainitun linkin takaa. [/align]

Kiva tietää!

Oon siis käyny joka viikko kelan sivuilta kattelemassa, joko uudet kuvat olis sinne jo tullu.
Nyt siis vaan odotellaan mielenkiinnolla, mitä tämä vuosi tuo tullessaan [:D]

Uutta äippäpakkausta mäkin jännäilen!!![:D]

Kuulemma kevytvanupuvun tilalle olis tulossa villahaalari ja kestovaippoja olis enempi.
Siis huhuja vaan, ei mitään tarkkaa tietoa...[&:]

Villahaalari oli jo 2009 pakkauksessa, veljen vaimolla on sellainen.

Mä olen päättänyt hommata Kankaanpään reimasta ainoastaan makuupussin ja otan rahana muuten. Mites muut?

Minä myös oli ajatellut pakauksen ottaa rahana. Mutta katsotaan tosiaan miltä sisältö näyttää kun uudistettu versio tulee. Tuo nykyinen näyttäisi aika poikamaiselta.

Aina noita peruspotkuhousuja, joita mun ei tullut käytettyä olenkaan. Musta niitä oli hankala riisua ja ukea koko vauvan yli. Käytin ekalla useimmiten bodya (pysyy paikallaan) ja puoli potkareita mis ei ole sitä sukkaosaa kiinni eli han sellasia housuja. Ne sukkaosat aina lähti pois jalasta ku vähän potki[:@]. Nämähän on tietty ihan makuasioita mut mä koin ne vaatteet kaikista käytännöllisimmiksi. Eli helpot riisua ja pukea, pysyvät paikallaan nosteltaessa ja kannettaessa eikä vauva ole aika ajoin jumissa puvussaan ku jalat on noussu sukkaosista ja lahkeista kokonaan ylös[:D].

Kuvia odotellessa. Me olemme päättäneet ottaa pakkauksen. Se päätös tehtiin heti kun testi oli positiivinen. Innolla odotan mitä kivaa 2010 pakkaksessa on. Viime vuoden pakkauksen olenkin jo nähnyt parilla kaverilla [:)]

Me otetaan pakkaus..Siitä päätettiin jo heti kun sain plussan testistä..[:D]
Meillä kun ei ole pieniä vauvoja ihan lähellä niin ei saada oikein vaatteita yms..

Ajattelin ottaa pakkauksen, kun on ensimmäinen tulossa :D Siellä on kuitenkin kaikkea hyödyllistä ja muistan et kaveri oli innoissaan kuin jouluna saadessaan paketin ja tutkittiin sitä ihan mielissään [:D] Eli hyvät muistot vouhotuksesta, vaikkei kaikista vaatteista tykkäisikään [:)] Minusta toi äitiyspakkausidea on tosi hyvä ja järkevä tukemiskeino [:)]

Saapas nähdä millainen tämän vuoden pakkaus sitten on!

Vasta kk päästäkö ne kuvat siis tulee julki???

-Mä oon vähän ajatellut harkitsevani pakkausta jos tää tulokas on poika[:)]
Pientä vaaleanpunaista ja röyhelöistä löytyy kaapin täydeltä,mut niitä neutraaleja juttuja ei juurikaan[&o]

JIPII, enää ehkä about 24tuntia!!!
Oonko vähän neuroottiseks tullu tän asian suhteen???[:D]
Ku on kotona saikulla niin sitä vaan varmaan huomennakin kyttää aamupäivän, et koska se tulee...

No, kohta päästään tänne siis arvostelemaan ja antamaan omia mielipiteitä kuinka hyvin tai huonosti tuo pakkaus on tänä vuonna koottu. Eiks aina mee niin, et on jotain hyvää ja jotain huonoo. Mut jos tänä vuonna kaikki miellyttäis kaikkia, toivotaan niin[:)]

Mun kaveri just päällysti sen makuupussin, kun ei nyt ihan poikavauvalle sopinut ja muutenkin se oli vähän järkky...

Me otetaan myös pakkaus, laitoin jo paperitkin menemään, samalla kun hain kaikki muutkin kelan tuet. Mulla on muisti pätkinyt niin pahasti viimeaikoina, että ajattelin olevan turvallisinta laittaa kaikki paperit HETI liikkeelle. Sieltä varmaan siis tulee meille tuo 2009-pakkaus, ja jos se uusi onkin aivan ihana niin varmaan harmittaa.. mutta kyllä nuo 2009 tavaratkin ovat ihan somia, ja mikä tärkeintä, käyttökelpoisia ja HYVIN tarpeellisia, ja voinhan sitten lohduttautua että kyllä se vauva niistä pian ulos kasvaa! [:D]

Mulla ystävällä kävi juuri p-mäisesti, palautti kelan hakemukset viikon verran myöhässä (hän siis joutui olemaan n.2kk vuodelevossa/kotiarestissa kun tuli ennenaikaisia supistuksia ja muita kompilikaatioita joten paperi-asiat vähän unohtui) ja viime viikolla kela ilmoitti ettei hän saisi penniäkään MITÄÄN tukia!!  [:-]  Eli olkaa tekin varovaisia, ne on noissa palautus-päivissä ilmeisesti TOSI tarkkana! 

Mut eikai Kelan papereissa ole aikaa: siis että kakskuukautta aikaisemmin tms? Työnantajalle joo, mut ei Kelaan? Vai?

Vakuutuksessa näyttää olevan 3kk, joten sen suhteen tuli kiire..

^musta ne pitäs olla 2kk aikasemmin kelassa. Eihän ne saa mitään päätöstä tehtyä jos työnantaja niitä hautoo.

Takaisin