Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja alppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sellaista mäkin muistelisin, että Iltalehdessä/-sanomissa oli keväällä uutinen uusista kuoseista. Jännä ettei Kela viitsi laittaa minnekään tietoa, koska se tulee

Innolla odotan äitiyspakkausta, esikoista kun odotetaan, niin aivan huippu juttu! 2018 boksi on ihana, olispa se sisältöki ihana. :D

Juu oisko maaliskuu kun uus julkastaan ja riipuen paljonko on viime vuonna syntyny koska aletaan jakaa uutta. Ne ilmottaa vasta julkaisun jälneen mikä tilanne.

Mä otin vuonna 2003 syntyneelle esikoiselle äitiyspakkauksen, sain silloin 2002 vuoden pakkauksen. Olihan se ihan kiva, vaatteista en tykännyt edes pojalle, mutta se oli hyvä kun pakkauksesta sai kaikkea tarpellista vauvatavaraa, kynsisakset, harjan, makuupussin, joka oli muuten ihan nättikin ym.
Seuraaville kuudelle oon ottanu pakkauksen rahana ja ostanu sillä mieluisempaa vaatetta ja turha olis ollu ottaakkaan pakkausta, kun sit ois ollu kaikki tarvikkeet ym. moninkertasena.

Onhan toi äitiyspakkaus ihan huippu juttu ja hieno etu ja hienoa että just meillä suomessa sellaisen saa :happy:
Vuoden 2017 pakkaus on ensimmäinen koskaan minkä vaatteista edes osa on miellyttäny mun silmää, sen voisin poikapuoliselle ottaakkin ihan mielelläni, mutta kyllä mä silti tälle kahdeksannelle otan avustuksen rahana ja ostan vaikkakin sitten vähemmän, mutta tarpeellista ja sellaista mistä tykkään ihan kunnolla.

Tämä onkin mielenkiintoinen ja pohdintaa aiheuttava kysymys. Ekalle otettiin pakkaus, koska se oli hyvä ja tarpeellinen. Toiselle osittain tarpeellinen, mutta myös ajatuksella "jokainen vauva ansaitsee saada jotain uutta ja ihan häntä varten olevaa". Lisäksi pakkaus miellytti pääosin omaa silmää ja joitan juttuja on vaan hyvä olla kaksi. Molemmat pakkaukset on myös päätetty arkistoida käytön jälkeen lapsille tulevaisuuden varalle, jos ei muuten niin muistoksi. Tehkööt sitten isoina niille mitä haluavat. Tälle kolmannelle - pakkaus vai ei, hmmm.

Täällä kans jo kovasti odotellaan, että pääsisi pakkausta hakemaan. Ensimmäinen pieni siis tulossa :) Toivottavasti 2018 malli on jo silloin jaossa.

Mulla sama et pohdin et ottaakko tää 2017 vai oottaa 2018 paketti. Toisaalta viime vuotisessa on pari kivan näköstä kuosia esim makuupussi. :happy:
Mihinkähän asti pitää venyttää sen pakkauksen hakua et saa varmasti sit sen uuden? :shy:

Tiedottaakohan kela milloin 2017 pakkaus loppuu? Ainakin voi käydä lukemassa muiden 2018 odottajien kela pakkaus saanteja. Sielläkin on paljon mietintää asiasta. Itelle passaisi 2017. Kaikki oli mun näköistä... Ku en tiiä edes vauvan sukupuolta tiedä niin pitää katsoa omasta näkökulmasta! Lol. Nooh. Mulla on "pientä" pesänrakentamista menossa. Pitäis käydä hakemassa postista pari pakettia. Saa mies taas päivitellä... Haluisin niin vaihtaa tapetit vauvan huoneeseen mutta annan olla koska on vuokrakämppä.

Eikös äippäpakkauksessaki oo joku raja mihin mennessä sitä pitää hakea jos sen haluaa? Ja uus pakkaus ilmotetaan joskus helmi-maaliskuussa, enkä tiiä tuleeko sieltä ilmotusta paljonko on vanhoja pakkauksia jäljellä?

Jos en ihan väärin muista, niin esikoisen aikaan Kela-Kertun sivuilla kerrottiin kun uutta pakkausta alettiin jakamaan. Tai sit se meni niin, että joku ilmoitti siellä että oli jo saanut uuden. :)

Kestovaippoja ei ole Ylen uutisen (en saa linkitettyä, vanhempi uutinen) mukaan uudessa 2018 pakkauksessa ollenkaan. Mut mä ainakin tykkäisin 2017 sisällöstä, ihania supervärikkäitä vaatteita. Mun mielestä 2018 paketin kuosi on ruma ja sekava.

Miksilöhän lopettavat kestovaipat? Onhan se hyvin marginaalinen väki, jotka niitä käyttävät mutta lisääntyvä määrä. Samoiten tietoisuuden lisäys on musta hyvä!

Ilmeisesti niien käyttäjiä oli sen verran vähän ettei niitä nähty enää tarpeelliseks laittaa pakkaukseen. Niistä tavaroista ja toiveista oli joskus joku kysely

Kestovaippoja ei ole Ylen uutisen (en saa linkitettyä, vanhempi uutinen) mukaan uudessa 2018 pakkauksessa ollenkaan. Mut mä ainakin tykkäisin 2017 sisällöstä, ihania supervärikkäitä vaatteita. Mun mielestä 2018 paketin kuosi on ruma ja sekava.

Joko 2018 pakkaus on julkistettu? Mä tykkään kanssa 2017 pakkauksesta, just ihanaa kun on värejä.

Innolla odotan kyllä koska julkaistaan! Toivon että mahdollisimman pian !

Kela neuvola 9.3 jonka jälkeen vois / pitäisi äitiyspakkaus hakea, niin kauankohan sitä uskaltaa venyttää, onko kokemuksia ? Siis jos ehdottomasti haluaisin esim. 2018?

Joko 2018 pakkaus on julkistettu? Mä tykkään kanssa 2017 pakkauksesta, just ihanaa kun on värejä.
Ei ole julkistettu. Vaippa-asia oli uutisessa siksi, että Kela ei ollut kilpailuttanut vaippoja, ja siitä selvinnyt, ettei niitä tule ollenkaan uuteen pakkaukseen, pääosin siksi, ettei niitä osata käyttää (puutteellinen ohjeistus / ei ohjeistusta mukana) ja ovat kalliita, että ennemmin laittavat ne rahat muuhun. No, minä oon hamstrannut jo muutamat vaipat kirppikseltä, et ei ole kovin iso ongelma. Suurempi ongelma on, jos ei uuden pakkauksen tuotteissa ole värejä. Mun on pakko saada värejä. :)

Onks toi ns kela neuvola lääkärineuvola käynti vai hoitajaneuvola - oon vähän pihalla :grin

Takaisin